Kirjaudu

Uutiskirje

Rekisteröidy Sektoriin ja tilaa itsellesi joko aamuisin tai iltaisin ilmestyvä uutiskirje sähköpostiisi.

Sunnuntai, 10.8.2003

Assembly'03 päättyi - kilpailutulokset julkistettu

Sunnuntaina päättynyt Assembly-tietokonefestivaali veti jälleen Hartwall-areenan täyteen tietokoneharrastajia. Tapahtumassa järjestettyjen lukuisten kilpailujen tulokset on julkistettu ja voittajat ovat saaneet palkintonsa.

Tapahtuman parasta antia oli 64 kilotavun introkilpailu, jossa AND ja Cybermag -nimimerkeillä tunnetun venäläiskaksikon Zoom3-intro suorastaan räjäytti yleisön tajunnan. Zoom3 keräsi äänestyksessä yhteensä 18181 pistettä, kun toiseksi ja kolmanneksi tulleet Svenskarna är här ja Leeko joutuivat molemmat tyytymään reiluun 6000 pisteeseen.

Pelikehityskilpailun voitti Rekkaturvat - Truck Dismount -peli, mutta huonoja eivät olleet myöskään toiselle ja kolmannelle sijalle jääneet Pekka Kana 2 sekä Netpuck. Lopuksi voidaan tuloksista vielä päätellä, että CD- ja 3,5"-levyke lentävät yhtä hyvin, sillä kummassakin kilpailusarjassa voittanut heitto kantoi 74,6 metriä.

Kaikki Assembly 2003:n kilpailuteokset ovat imuroitavissa osoitteista ftp.assembly.org ja ftp.scene.org.

oma, 10.8.2003 23:38. Lähde: Assembly
Rekisteröidy ja kirjaudu sisään, jos haluat kommentoida.

Kommentit ( 35 uutta / 35 )
pistettä.
Näytä vain kommentit joilla on vähintään
Zoom3
Anonyymi kommentoija, 10.8.2003 23:57:48
Pisteet: 0
Tuo Zoom3 oli kyllä aika uskomaton. Tekijä on kyllä kieltämättä todellinen taituri, kun demon koko on vain vaivaiset 64 kiloa. Jos et ole vielä nähnyt niin kannattaa vilkaista. Itseltäni ainakin venähti leuka polviin asti, kun näin demon. =)
Re: Zoom3
Anonyymi kommentoija, 11.8.2003 00:42:08
Pisteet: +1
Festival! Tuo Zoom3 oli kyllä todella loistava, eikä Abyss turhaan verrannut Second Realityyn ja muihin klassisiin demoihin. Sai myös todella hyvät suosionosoitukset yleisöltä :) Partyt olivat minun mielestäni hyvin onnistuneet, ainoa asia mikä jonkun verran otti päähän oli kuunnella tsiljoonatta kertaa tuota "Olen omena"-biisiä. Olipa muillakin tutuilla samantyylisiä mielipiteitä kyseisestä kappaleesta. Toinen asia, joka häiritsi jonkun verran, oli joidenkin oldskoolilaisten asenne pelaajia kohtaan. Ei ole kovin hyvä, jos monille nuorille tietokoneharrastajille kuva demoscenestä on joukko vihaisia setiä. Aika monelle kun on syvempi kiinnostus tietokoneisiin lähtenyt juuri peleistä.
Re: Zoom3
Anonyymi kommentoija, 13.8.2003 19:42:34
Pisteet: 0
Festival! Tuo Zoom3 oli kyllä todella loistava, eikä Abyss turhaan verrannut Second Realityyn ja muihin klassisiin demoihin. Sai myös todella hyvät suosionosoitukset yleisöltä :) Partyt olivat minun mielestäni hyvin onnistuneet, ainoa asia mikä jonkun verran otti päähän oli kuunnella tsiljoonatta kertaa tuota "Olen omena"-biisiä. Olipa muillakin tutuilla samantyylisiä mielipiteitä kyseisestä kappaleesta. Toinen asia, joka häiritsi jonkun verran, oli joidenkin oldskoolilaisten asenne pelaajia kohtaan. Ei ole kovin hyvä, jos monille nuorille tietokoneharrastajille kuva demoscenestä on joukko vihaisia setiä. Aika monelle kun on syvempi kiinnostus tietokoneisiin lähtenyt juuri peleistä.
Kyllä oli ihan syystäkin oldskoolilaisten joukossa vihasuutta. Kuakettajat kun ei esim meinannut millään tajuta, että ne kuaket pistetään kiinni compojen ajaksi. Compojen aikana ei huudateta olen omenaa tai jotain jumputusta, eikä sillon pidetä putkia auki ja pelata kuakea. Suurin ärsytys johtu juuri siitä,, että monet kuakettajat vähät välittivät siitä vaikka häöiritsivät compoja. Assembly on kuitenkin nimenomaan demoparty eikä mikään kuaketus lan-paty. Jos lan-partyja haluaa, niin perustakoot oman prtyn sitten.
Re: Zoom3
Anonyymi kommentoija, 11.8.2003 02:00:26
Pisteet: 0
Nojaa.

Nyt muistetaan se että tuota ei voi verrata vanhan ajan kunnon 64k demoihin koska nykyään voit vapaasti raapustella dx rajapinnan kautta kaiken eikä tarvitse tehdä omia rutskuja näyttikselle, äänille jne. Lapsille kaikki on valmiina.
Re: Zoom3
Anonyymi kommentoija, 11.8.2003 03:40:58
Pisteet: 0
Nojaa. Nyt muistetaan se että tuota ei voi verrata vanhan ajan kunnon 64k demoihin koska nykyään voit vapaasti raapustella dx rajapinnan kautta kaiken eikä tarvitse tehdä omia rutskuja näyttikselle, äänille jne. Lapsille kaikki on valmiina.
Juuh, ja näyttääpi että esmes minä en pysty ees tuota kattomaan kun vaatii GF3:n vähintään. Olis ihan mukavaa jos löytyis video tuosta jostain eikä pelkkää introo.
Akiro Re: Zoom3
Akiro, 11.8.2003 10:01:15
Pisteet: +1
Nojaa. Nyt muistetaan se että tuota ei voi verrata vanhan ajan kunnon 64k demoihin koska nykyään voit vapaasti raapustella dx rajapinnan kautta kaiken eikä tarvitse tehdä omia rutskuja näyttikselle, äänille jne. Lapsille kaikki on valmiina.
Juuh, ja näyttääpi että esmes minä en pysty ees tuota kattomaan kun vaatii GF3:n vähintään. Olis ihan mukavaa jos löytyis video tuosta jostain eikä pelkkää introo.
ftp://ftp.assembly.org/vod/2003-08-09-2145_Combine...

Tuossa on tosin kaikki, enkä tiedä laadusta, Zoom3 tulee viimeisenä.
anony Re: Zoom3
anony, 11.8.2003 13:30:05
Pisteet: 0
ftp://ftp.assembly.org/vod/2003-08-09-2145_Combine... Tuossa on tosin kaikki, enkä tiedä laadusta, Zoom3 tulee viimeisenä.
Ja muillekin, jotka kopioivat sen tuosta linkistä selaimella eivätkä näe sen kokoa, se on 308 megatavua.
"Don't waste time downloading Linux!" -linux-magazine.co.uk
Re: Zoom3
Anonyymi kommentoija, 14.8.2003 15:48:52
Pisteet: 0
ftp://ftp.assembly.org/vod/2003-08-09-2145_Combine... Tuossa on tosin kaikki, enkä tiedä laadusta, Zoom3 tulee viimeisenä.
Ja muillekin, jotka kopioivat sen tuosta linkistä selaimella eivätkä näe sen kokoa, se on 308 megatavua.
Ei mistään löytyis pelkkää Zoolia videona, tulee niin pirun hitaasti tuolta assembly.orgin ftp:ltä
Re: Zoom3
Anonyymi kommentoija, 11.8.2003 08:51:24
Pisteet: 0
Nojaa. Nyt muistetaan se että tuota ei voi verrata vanhan ajan kunnon 64k demoihin koska nykyään voit vapaasti raapustella dx rajapinnan kautta kaiken eikä tarvitse tehdä omia rutskuja näyttikselle, äänille jne. Lapsille kaikki on valmiina.
Pitäähän sitä jostain rutista kun itse ei osaa? ;-)
Re: Zoom3
Anonyymi kommentoija, 11.8.2003 09:53:26
Pisteet: 0
Pitäähän sitä jostain rutista kun itse ei osaa? ;-)
Jos meidän sentään piti vielä osata koodata, sen sijaan että käytettiin toisten tekemiä rutiineja tai copy+paste worldin penskoina voitiin kopioida kaikki työ. Noh, hurraa nyt täysin tekstuurittomalle "demolle" jossa pyöritettiin täysin samaa paskaa eri kulmista moneen kertaan.
Re: Zoom3
Anonyymi kommentoija, 11.8.2003 11:34:00
Pisteet: +1
Jos meidän sentään piti vielä osata koodata, sen sijaan että käytettiin toisten tekemiä rutiineja tai copy+paste worldin penskoina voitiin kopioida kaikki työ. Noh, hurraa nyt täysin tekstuurittomalle "demolle" jossa pyöritettiin täysin samaa paskaa eri kulmista moneen kertaan.
Olen samaa mieltä kanssasi, että demo oli liian tylsä. Sen ainoa hyvä ominaisuus olikin juuri näyttävyys. Mielestäni juoneen ja huumoriin olisi saanut panostaa lisää.

Nykyään on toki helpompaa tehdä samanlaisia ohjelmia kuin mitä ennen tehtiin, mutta juju onkin siinä että ne samanlaiset ohjelmat ei enää kiinnosta.

Oli paljon helpompaa tehdä peli 20 vuotta sitten, kun kilpailua ei ollut paljoa. Sellaisen saattoi itseasiassa tehdä jopa itse. Jos nykyraudalle haluat tehdä kunnollisen suositun pc-pelin niin saat palkata ääniteknikoita, näyttelijöitä, puvustajia, käsikirjoittajia, 50 koodaria ja 3d-suunnittelijoita ja ties mitä muuta.

( Myönnän kyllä, että vähemmälläkin porukalla on tehty vielä nykyään suosittuja pelejä, mutta se on aika harvinaista. )

Mutta joka tapauksessa, eikö ole jokseenkin lapsellista voivotella sitä miten paljon helpompaa nykunuorilla on, kun omassa lapsuudessa piti hiihtää joka kesä kouluun 10 kilometriä lumituiskussa?

Olisit iloinen mieluummin omien lapsiesi, tai muiden lasten puolesta, kun he voivat hiihtämisen sijaan keskittyä siihen opiskeluun. Ja voithan itse yrittää miten hyvin vanha koira oppii uusia temppuja ja katsoa mihin pystyt nykytekniikkaa hyödyntämällä.

Ei koodaus ole kuollut pois, se on vain kehittynyt.
Re: Zoom3
Anonyymi kommentoija, 11.8.2003 12:55:35
Pisteet: 0
Pitäähän sitä jostain rutista kun itse ei osaa? ;-)
Jos meidän sentään piti vielä osata koodata, sen sijaan että käytettiin toisten tekemiä rutiineja tai copy+paste worldin penskoina voitiin kopioida kaikki työ. Noh, hurraa nyt täysin tekstuurittomalle "demolle" jossa pyöritettiin täysin samaa paskaa eri kulmista moneen kertaan.
Voi teitä rassukoita. Miten olet tullut siihen tulokseen että kaikki on copy & pastea tai toisten rutiineja? Itseasaissa väitän että nykyään grafiikka-kooderilta vaaditaan aika paljon enemmän ymmärrystä kuin aikaisemmin. (Rauta antaa enemmän mahdollisuuksia). Jos nykyajan "copy+paste worldin penskat" eivät osaa tehdä "huikean hienoa" gouraud-texture-polygonia pyörimään ruutuun pelkällä assyllä, niin vastapainoksi he saattavat osata tehdä jotain sellaista johon sinun lukiomatematiikkasi ja ymmärryksesi ei riitä (pixel-, vertex-, foo- ja bar-shaderit antavat aika vapaat kädet muokata rendauspipelineä, ja ota vaikka huviksesi selvää millaisia valaistusmalleja on mahdollista käyttää nykyään)

Demoon/introon en ota kantaa kun sitä en ole nähnyt.
Re: Zoom3
Anonyymi kommentoija, 11.8.2003 13:02:00
Pisteet: 0
Pitäähän sitä jostain rutista kun itse ei osaa? ;-)
Jos meidän sentään piti vielä osata koodata, sen sijaan että käytettiin toisten tekemiä rutiineja tai copy+paste worldin penskoina voitiin kopioida kaikki työ. Noh, hurraa nyt täysin tekstuurittomalle "demolle" jossa pyöritettiin täysin samaa paskaa eri kulmista moneen kertaan.
Vai piti teidän osata vielä koodata. Pah. Eiköhän ne ideat ja algoritmit tulleet jostain muualta kuin "teidän" päästänne. Taitaa vaan syödä miestä kun uusien asioiden sisäistäminen ei tahdo enää oikein onnistua. Eipä nuo todelliset gurut vielä ole koodaustaan lopettaneet, hyvin näyttää uusi rauta ja uudet tavat kelpaavan. Turha on pelkän hangaround-boozesceneläisen whinettää vaikka osasitkin tehdä vuonan '95 texturemapatun toruksen.
Re: Zoom3
Anonyymi kommentoija, 11.8.2003 16:07:39
Pisteet: 0
Turha on pelkän hangaround-boozesceneläisen whinettää vaikka osasitkin tehdä vuonan '95 texturemapatun toruksen.
Täytyy sanoa, että kirjoittaja osui helvetin hyvin naulan kantaan. Itse olen miettinyt samaa asiaa useamman kerran, kun katson näitä anonyymejä valittajia. En vain ole saanut sitä muotoiltua kunnolla, nyt kirjoittaja teki sen loistavasti!
Re: Zoom3
Anonyymi kommentoija, 13.8.2003 19:55:28
Pisteet: 0
Pitäähän sitä jostain rutista kun itse ei osaa? ;-)
Jos meidän sentään piti vielä osata koodata, sen sijaan että käytettiin toisten tekemiä rutiineja tai copy+paste worldin penskoina voitiin kopioida kaikki työ. Noh, hurraa nyt täysin tekstuurittomalle "demolle" jossa pyöritettiin täysin samaa paskaa eri kulmista moneen kertaan.
Vai piti teidän osata vielä koodata. Pah. Eiköhän ne ideat ja algoritmit tulleet jostain muualta kuin "teidän" päästänne. Taitaa vaan syödä miestä kun uusien asioiden sisäistäminen ei tahdo enää oikein onnistua. Eipä nuo todelliset gurut vielä ole koodaustaan lopettaneet, hyvin näyttää uusi rauta ja uudet tavat kelpaavan. Turha on pelkän hangaround-boozesceneläisen whinettää vaikka osasitkin tehdä vuonan '95 texturemapatun toruksen.
Suurin ongelma nykyään on se, ettäporukka on sokaistunut siitä laskentatehosta ja designi unohdetaan. Hirveä määrä hirveällä vauhdilla pyörivää efektimössöä ei tee vielä hyvää demoa.
On ihan selvästi nähtävissä, että kokemus painaa tossa todella paljon. Tyypit, jotka on ollut mukana demporukoissa c64 ja amiga kultakjoista asti, osaa se designin ihan eritavalla kun nykyset porukat. Amiga dmoissa on yleisesti ollut hirmuhyvä designi ja hyvä se oli tuossa viimeviikonlopun demossakin. kokemus painaa paljon. Se hirveä laskuteho ja valmiit rajapinnat ei paljon auta, jos designi ei ole hanskassa. Sillon tuloksena on vain efektimössöä.
Re: Zoom3
Anonyymi kommentoija, 11.8.2003 09:16:11
Pisteet: 0
Nyt muistetaan se että tuota ei voi verrata vanhan ajan kunnon 64k demoihin koska nykyään voit vapaasti
raapustella dx rajapinnan kautta kaiken eikä tarvitse
tehdä omia rutskuja näyttikselle, äänille jne. Lapsille
kaikki on valmiina.
ei voikaan verrata, koska nämä uudet 64k:t ovat helvetin paljon siistimpiä. tila mikä ennen tuhlattiin omille rutiineille (no ei niihin montaa kiloa kyllä mennyt) on nykyään käytetty sitten vaan muuhun, taitavampia nää uudet kaverit ovat kuin vaikkapa itse aikoinani.

rajapinnat lähinnä tekee sen, että useimmat demot näyttää kaikki samoilta. tätä zoom3:sta en oo nähny, pitää tsekkaa.
Re: Zoom3
Anonyymi kommentoija, 11.8.2003 09:56:14
Pisteet: 0
ei voikaan verrata, koska nämä uudet 64k:t ovat helvetin paljon siistimpiä.
Pahoitteluni, oletin että demo kompojen tarkoituksena oli näyttää koodereitten osaamista, ei sitä kuinka hienolta se lopputulos näyttää GeforceFX tai Radeon 9800 kortilla. Sitten ihmetellään miksi koodi sen kun vaan tulee paskemmaksi vuosi vuodelta. (Eikä nyt jaksa aloittaa lässytystä siitä kuinka itseasiassa koodin rivimäärä / virhe % koodissa on laskenut, loppu käyttäjälle kuitenkin tulee aivan yhtä paljon ongelmia kuin ennenkin.)
Re: Zoom3
Anonyymi kommentoija, 11.8.2003 11:37:39
Pisteet: 0
Pahoitteluni, oletin että demo kompojen tarkoituksena oli näyttää koodereitten osaamista, ei sitä kuinka hienolta se lopputulos näyttää GeforceFX tai Radeon 9800 kortilla.
Yritä ottaa huomioon, että tuohon 64kiloon on pakattu kymmeniä megoja materiaalia, kuvaa ja ääntä. Se vaatii jonkin verran ohjelmointitaitoa, vaikka näytön elektronisuihkun ohjailua varten ei tarvitsisi kirjoittaakaan omia piirtorutiineita.
Re: Zoom3
Anonyymi kommentoija, 11.8.2003 13:35:57
Pisteet: 0
ei voikaan verrata, koska nämä uudet 64k:t ovat helvetin paljon siistimpiä.
Pahoitteluni, oletin että demo kompojen tarkoituksena oli näyttää koodereitten osaamista, ei sitä kuinka hienolta se lopputulos näyttää GeforceFX tai Radeon 9800 kortilla.
joojoo. kuten joku sanoikin, koodaus kehittyy ja hyvä näin. itsekin osaan koodata perus 3d-rutiinit (vähän aikaa sitten kokeilin pitkästä aikaa javalla huvikseni, ei enää ihan assembleria jaksanut :)), mitä järkeä katsella samaa kamaa vuodesta toiseen? hardware on mahdollistanut helpon näytölle rendaamisen, toivottavasti porukka käyttää energiaansa (ja niitä jäljelle jääviä koodikiloja) johonkin innovatiiviseen. ja kyllä kai näitä libraryrutiineitakin voi tyylikkäästi käyttää väärin jonkun hienon lopputuloksen synnyttämiseksi, kuten parhaat jutut yleensä ovat syntyneet.

kyllä sen näkee nykyäänkin demoista/introista, jos joku oikeasti osaa ja keksii jotain uutta. ja paljon vaikeammalta esim matikka näyttää uusissa hyvissä demoissa kuin kymmenen vuotta sitten, kyllä se ainakin multa pisteitä saa. ei ne libraryt kuitenkaan liikeratoja ym laske.

ja mun puolesta lopputulos saisi näyttää hienolta. tiedän että suuri osa yleisöstä on insinöörejä jotka eivät moisesta välitä, itselläni taas taidokaskin rutiini tuntuu täysin turhalta jos se näyttää paskalta. demoporukat eivät ole tunnettuja hyvästä maustaan (minkään asian suhteen), mutta välillä kyllä ilahduttaa kun designikin on kohdillaan.
Re: Zoom3
Anonyymi kommentoija, 13.8.2003 19:47:04
Pisteet: 0
Nyt muistetaan se että tuota ei voi verrata vanhan ajan kunnon 64k demoihin koska nykyään voit vapaasti
raapustella dx rajapinnan kautta kaiken eikä tarvitse
tehdä omia rutskuja näyttikselle, äänille jne. Lapsille
kaikki on valmiina.
ei voikaan verrata, koska nämä uudet 64k:t ovat helvetin paljon siistimpiä. tila mikä ennen tuhlattiin omille rutiineille (no ei niihin montaa kiloa kyllä mennyt) on nykyään käytetty sitten vaan muuhun, taitavampia nää uudet kaverit ovat kuin vaikkapa itse aikoinani.
rajapinnat lähinnä tekee sen, että useimmat demot näyttää kaikki samoilta. tätä zoom3:sta en oo nähny, pitää tsekkaa.
Demo ja introcompojen ideana on näyttää koodaajien ja yleensä demogruuppien osaamista, ei sitä kuinka hyvin osaa käyttää valmiita rajapintoja ja rutiineja.

Yleensäjkion nykyään on selvästi nähtävissä se, että kun valmiiden systeemien avulla on suht helppo tehdä kaikkea ja tehoa on, niin sitten unohdetaan sen demon/intron tekemisessä se designi ja idea. Isketään vaan hirveästi efektimössöä ruudulle ilman sen kummempaa designiä. Tuon takia esim demokompossa monet entryt oli pelkkää puuroa.
Missä menee raja?
Anonyymi kommentoija, 15.8.2003 12:29:01
Pisteet: 0
Nojaa. Nyt muistetaan se että tuota ei voi verrata vanhan ajan kunnon 64k demoihin koska nykyään voit vapaasti raapustella dx rajapinnan kautta kaiken eikä tarvitse tehdä omia rutskuja näyttikselle, äänille jne. Lapsille kaikki on valmiina.
Olen samaa mieltä! Jos tämä on se 64kt:n raja on tosiaan näin häilyväinen, niin jokuhan voisi tehdä ohjelman mikä hakee lopun datansa netistä ja käynnistyy sitten esim. 100Mt:n suuruisena. Tämä varsinaisen demon hakuohjelma vain olisi alle 64kt:n rajan niin vaatimukset täyttyy ja voidaan edelleen puhua 64kt:n demosta.

Laitteistovaatimuksiin lisättäis vaikka 100Mbit Inteerneetti ja pari gigaa vapaata kiintolevytilaa.

Ehkä olisi syytä kysyä missä menee hyvän maun raja tai jakaa demot vielä useampaan sarjaan.
Pineapple Re: Zoom3
Pineapple, 11.8.2003 10:21:51
Pisteet: 0
Nyt muistetaan se että tuota ei voi verrata vanhan ajan kunnon 64k demoihin koska nykyään voit vapaasti raapustella dx rajapinnan kautta kaiken eikä tarvitse tehdä omia rutskuja näyttikselle, äänille jne. Lapsille kaikki on valmiina.
Mikäs sen estää ? Siitä vaan koodaat jos siltä tuntuu. Eräs koodari totesi joskus aikoinaan kun 3d-korttien sallimisesta demokompoissa keskusteltiin vielä että 'Joku fillaus-rutsku on niin peruskauraa että jokainen SEN osaa koodata, turha sitä pyörää on keksiä uudestaan ja uudestaan'.
Pineapple
Re: Zoom3
Anonyymi kommentoija, 11.8.2003 07:20:03
Pisteet: 0
Tuo Zoom3 oli kyllä aika uskomaton. Tekijä on kyllä kieltämättä todellinen taituri, kun demon koko on vain vaivaiset 64 kiloa. Jos et ole vielä nähnyt niin kannattaa vilkaista. Itseltäni ainakin venähti leuka polviin asti, kun näin demon. =)
Uskomaton kyllä. Onko kellään käsitystä siitä, miten tekijä on ahtanut kaikki lopputeksteissä mainitut megamäärät dataa 64 kiloon?
Pineapple Re: Zoom3
Pineapple, 11.8.2003 10:28:05
Pisteet: 0
Uskomaton kyllä. Onko kellään käsitystä siitä, miten tekijä on ahtanut kaikki lopputeksteissä mainitut megamäärät dataa 64 kiloon?
Olisin sitä mieltä että kyse ei ole niinkään pakkaamisesta vaan generoinnista. Puheet tulee synteesin läpi, biisiä varten on koodattu synat, 3d-mallia generoidaan yksinkertaisemman pohjamodelin perusteella ja niin edespäin.
Samantyyppistä 'pakkausta' on nähty introissa useasti aikaisemminkin, esim FR-08ssa ja FR-019ssa.
Pineapple
Kertokaahan...
Anonyymi kommentoija, 11.8.2003 09:01:57
Pisteet: 0
Kertokaahan AssemblyTV:tä seuranneelle wanhukselle, mitä nämä "festival"- ja "olen omena"-jutut oikein ovat?
Re: Kertokaahan...
Anonyymi kommentoija, 13.8.2003 19:37:23
Pisteet: 0
Kertokaahan AssemblyTV:tä seuranneelle wanhukselle, mitä nämä "festival"- ja "olen omena"-jutut oikein ovat?
"Olen omena" biisi oli tän vuoden ärsytys biisi, jota kuake-areenan puolella porukka huudatti kokoajan :P Aikasempina vuosina on ollut mm. Pelle Hermannia ja Häkkis-biisejä jne. Onneksi toi omena villitys ei juuri levinnyt Oldskool-alueelle. Missä muutenkin oli enempi rauhallista ja pikkupartyfiilistä :)
anony Re: Kertokaahan...
anony, 11.8.2003 09:21:27
Pisteet: 0
Kertokaahan AssemblyTV:tä seuranneelle wanhukselle, mitä nämä "festival"- ja "olen omena"-jutut oikein ovat?
Tässä omena-juttu:
http://koti.mbnet.fi/jonijuka/Omena.mp3
Eli, tuota soittivat monet siellä.
"Don't waste time downloading Linux!" -linux-magazine.co.uk
Re: Kertokaahan...
Anonyymi kommentoija, 11.8.2003 14:44:29
Pisteet: 0
Onkos toi joku Applen markkinointikikka? :)
AdminGZ Re: Kertokaahan...
AdminGZ, 11.8.2003 15:13:33
Pisteet: 0
Onkos toi joku Applen markkinointikikka? :)
Ei, mutta tämä on:
http://koti.mbnet.fi/dravor/omena2.wav
Antti Peltola
IRC: Grounded0 @ IRCnet
WWW: http://www.anttipeltola.net/
vanha 64kb versus nyky 64kb
Anonyymi kommentoija, 11.8.2003 10:29:24
Pisteet: 0
Vanhat 100kb:t,64kb:t ja 4kb:t olivat _oikeasti_ sen kokoisia. Ne eivät käyttäneet dynaamisia libraryjä. Nykyiset ovat kymmeniä megoja dx-kirjastot mukaan laskettuna. Mielestäni nykyään voisikin miettiä onko mitään tarkoitusta tai ideaa pitää 64kb introcompoja jos niiden oikea koko on ihan mitä sattuu.

Tämä on mielestäni merkittävä ero, sillä vanhaan hyvään aikaan intron hienouden lisäksi hienoa oli _nimenomaan_ se että intro oli ahdettu siihen kokoon.
Re: vanha 64kb versus nyky 64kb
Anonyymi kommentoija, 13.8.2003 19:33:15
Pisteet: 0
Vanhat 100kb:t,64kb:t ja 4kb:t olivat _oikeasti_ sen kokoisia. Ne eivät käyttäneet dynaamisia libraryjä. Nykyiset ovat kymmeniä megoja dx-kirjastot mukaan laskettuna. Mielestäni nykyään voisikin miettiä onko mitään tarkoitusta tai ideaa pitää 64kb introcompoja jos niiden oikea koko on ihan mitä sattuu. Tämä on mielestäni merkittävä ero, sillä vanhaan hyvään aikaan intron hienouden lisäksi hienoa oli _nimenomaan_ se että intro oli ahdettu siihen kokoon.
Wintööt sun muista introista en tiedä, mutta ainakin tän vuoden Amiga introt oli edelleen noita oikeasti 4kB ja 64kB introja :) Minkäs sille voi jos muilla platformeilla kusetetaan :)
Re: vanha 64kb versus nyky 64kb
Anonyymi kommentoija, 13.8.2003 19:34:34
Pisteet: 0
Vanhat 100kb:t,64kb:t ja 4kb:t olivat _oikeasti_ sen kokoisia. Ne eivät käyttäneet dynaamisia libraryjä. Nykyiset ovat kymmeniä megoja dx-kirjastot mukaan laskettuna. Mielestäni nykyään voisikin miettiä onko mitään tarkoitusta tai ideaa pitää 64kb introcompoja jos niiden oikea koko on ihan mitä sattuu. Tämä on mielestäni merkittävä ero, sillä vanhaan hyvään aikaan intron hienouden lisäksi hienoa oli _nimenomaan_ se että intro oli ahdettu siihen kokoon.
Wintööt sun muista introista en tiedä, mutta ainakin tän vuoden Amiga introt oli edelleen noita oikeasti 4kB ja 64kB introja :) Minkäs sille voi jos muilla platformeilla kusetetaan :)
Ainiin korjauksena, Amiga introjahan taisi olla vain 4kB sarjassa, ei siis 64kB introissa. Demo sitten kyllä oli.
Re: vanha 64kb versus nyky 64kb
Anonyymi kommentoija, 14.8.2003 09:12:42
Pisteet: 0

totta :) amiga rulez!
harmi ettei ammu-introja ollut ..
FA
Anonyymi kommentoija, 11.8.2003 12:41:32
Pisteet: 0
Mutta kuka unohti Frontal Assaultin ... kerrankin jotain uutta ja omalaatuista pelkien hypipompi/aiheuta tuhoa -pelien keskellä ... jopa naisnäkökulmasta hupia piisaa ... krediittiä sinne minne se kuuluu
Akiro Parempi tulossivu
Akiro, 11.8.2003 10:06:57
Pisteet: +1
Tuossa parempi tulossivu joissa entryjen nimet ovat suoraan download-linkkejä, ei tarvitse ensin katsoa nimeä, ja sitten lähteä ftp:ltä metsästämään.

http://www.mbnet.fi/jutut/assembly2003/tulokset/