Kirjaudu

Uutiskirje

Rekisteröidy Sektoriin ja tilaa itsellesi joko aamuisin tai iltaisin ilmestyvä uutiskirje sähköpostiisi.

Tiistai, 31.8.2004

F-Secure avaa virustutkimuslaboratorion Yhdysvalloissa

F-Secure Oyj on perustanut virustentorjuntaan keskittyvän tutkimuslaboratorion Kaliforniaan, San Josen konttoriinsa. Laboratorio jakaa ympärivuorokautisen virustentorjuntavastuun F-Securen Suomen tutkimusyksikön kanssa. F-Securella on ollut konttori San Josessa vuodesta 1994 lähtien.

San Josen tutkimusyksikön työntekijöinä aloittavat bulgarialainen Tzvetan Chaliavski ja espanjalainen Ero Carrera. Chaliavski siirtyy F-Securen palvelukseen Command Antivirus/Authentium virustorjuntayrityksestä Floridasta ja Carrera muuttaa San Joseen F-Securen Suomen toimistosta. Molemmat tietoturva-asiantuntijat ovat arvostettuja ammattilaisia virustentorjunta-yhteisössä.

"Virusten kirjoittajat ovat olleet äärimmäisen aktiivisia viime aikoina, joten haluamme, että meillä on aina parhaat mahdolliset tutkijat käytettävissämme", toteaa F-Securen virustentorjuntayksikön johtaja Mikko Hyppönen. "Helsingin ja piilaakson aikaero on kymmenen tuntia. Kun Eurooppa nukkuu, USA:ssa tehdään töitä ja päin vastoin. Ja kaikki laboratoriomme seuraavat koko maailman virustilannetta", Hyppönen kertoo.

Lue juttu oma, 31.8.2004 00:01. Lähde: F-Secure
Rekisteröidy ja kirjaudu sisään, jos haluat kommentoida.

Kommentit ( 11 uutta / 11 )
pistettä.
Näytä vain kommentit joilla on vähintään
Hienoa!
Anonyymi kommentoija, 31.8.2004 00:19:07
Pisteet: 0
Tosin nämä aikaerojutut kuulostaa nykyään hieman keinotekoisilta.

"Aamuvirkkuja useimmat arvostavat mutta yöihmisiä pelkäävät kaikki"
Re: Hienoa!
Anonyymi kommentoija, 31.8.2004 08:00:19
Pisteet: 0
Tosin nämä aikaerojutut kuulostaa nykyään hieman keinotekoisilta.
Auringon asento maahan nähden ei ole keinotekoinen kuitenkaan.
Re: Hienoa!
Anonyymi kommentoija, 31.8.2004 09:09:19
Pisteet: 0
Auringon asento maahan nähden ei ole keinotekoinen kuitenkaan.
Itseasiassa olet väärässä. Nimittäin ihminen on tekemillään padoilla vaikuttanut jo maapallon pyörimisliikkeeseen niin paljon että ero on mitattavissa. Eli nykyinen yö-päivä rytmi on osittain keinotekoinen eli ihmisen tekemä.
Re: Hienoa!
Anonyymi kommentoija, 31.8.2004 09:24:42
Pisteet: 0
Auringon asento maahan nähden ei ole keinotekoinen kuitenkaan.
Itseasiassa olet väärässä. Nimittäin ihminen on tekemillään padoilla vaikuttanut jo maapallon pyörimisliikkeeseen niin paljon että ero on mitattavissa. Eli nykyinen yö-päivä rytmi on osittain keinotekoinen eli ihmisen tekemä.
Sinäkö sen olet mitannut? Mistä luonnontieteellisestä julkaisusta voin lukea saamasi tulokset?

Oikeasti, väittämiensä tueksi saa antaa lähteitä, jotta kuulostaisi edes vähänkään uskottavalta.
Re: Hienoa!
Anonyymi kommentoija, 31.8.2004 13:48:54
Pisteet: 0
Auringon asento maahan nähden ei ole keinotekoinen kuitenkaan.
Itseasiassa olet väärässä. Nimittäin ihminen on tekemillään padoilla vaikuttanut jo maapallon pyörimisliikkeeseen niin paljon että ero on mitattavissa. Eli nykyinen yö-päivä rytmi on osittain keinotekoinen eli ihmisen tekemä.
Sinäkö sen olet mitannut? Mistä luonnontieteellisestä julkaisusta voin lukea saamasi tulokset?
Oikeasti, väittämiensä tueksi saa antaa lähteitä, jotta kuulostaisi edes vähänkään uskottavalta.
Jos toisen kommentti ei miellytä, eikä siitä ole lähdettä, se ei automaattisesti tarkoita että asia ei olisi itse keksittyä. Minusta tuo kuulosti ihan uskottavalta sekä joku toinen kommentoija ylempää oli jopa oma- aloitteisesti löytänyt tekstiä väitteen tueksi. Eihän se tietenkään paikkansa pidä, vai mitä ?
Re: Hienoa!
Anonyymi kommentoija, 31.8.2004 17:29:08
Pisteet: 0
Jos toisen kommentti ei miellytä, eikä siitä ole lähdettä, se ei automaattisesti tarkoita että asia ei olisi itse keksittyä.
Täsmälleenhän samaa mieltä olin itsekin. Lähteen puuttuminen todellakin herättää epäilyksiä asian todenperäisyydestä.

Minusta tuo kuulosti ihan uskottavalta
Se on taas sinun mielipiteesi. Minun mielestäni se ei kuulostanut uskottavalta.

sekä joku toinen kommentoija ylempää oli jopa oma- aloitteisesti löytänyt tekstiä väitteen tueksi.
Loistava suoritus, juuri näin tuleekin toimia. Sitten voidaan tietysti alkaa miettimään sitä, ovatko sekunnin miljoonasosat jotenkin merkittäviä.

Eihän se tietenkään paikkansa pidä, vai mitä ?
On se ainakin uskottavampaa. Tosin, ei maapallokaan ole litteä, vaikka sitä aikoinaan todisteltiinkin.
feenix Re: Hienoa!
feenix, 1.9.2004 06:47:36
Pisteet: 0
Loistava suoritus, juuri näin tuleekin toimia. Sitten voidaan tietysti alkaa miettimään sitä, ovatko sekunnin miljoonasosat jotenkin merkittäviä.
Tuota, juuri tälläkin hetkellä olen mukana rakentamassa mittausohjelmistoa, joka mittaa juuri mikrosekuntitasolla asioita ja niiden pitää olla tarkkoja. Kyllä sielläkin jossain tilanteessa voisi kiinnostaa se, että päivä onkin kuusi yksikköä pienempi, mutta onneksi sentään absoluuttiset ajat riittävät sekunnin, ellei joskus vain minuutinkin tarkkuudella, mittausajat ovat sitten relatiivisia.

Tavan kaduntallaajalle ei varmaankaan kauheasti merkitse se, että hänen elinaikansa saatetaan mitata jopa puoli millisekuntia väärin, sen sijaan pienikin pyörimisliikkeen muutos saattaa aiheuttaa hurjia asioita tällä pallolla. Eipä kallistuskulmankaan tarvitse heittää paljoa niin ollaan joko pelkkää aavikkoa tai sitten jäädytään pitemmäksi aikaa, pyörimisliikekin vaikuttaa moniin asioihin.

Esimerkiksi maan magneettikenttä on heikkenemässä rajummin kuin koskaan ennen (ihmisen tietoisuuden aikana) ja magneettikenttä johtuu juuri tästä pyörimisliikkeestä. Mistäpä sitä tietää vaikka juuri tällainen muutaman mikrosekunnin muutos päivän pituudessa on sen kokoinen muutos joka vaikuttaa magneettikenttään rajustikin. Me kun emme vielä paljoa tästäkään asiasta tiedä.
Re: Hienoa!
Anonyymi kommentoija, 1.9.2004 23:02:03
Pisteet: 0
Loistava suoritus, juuri näin tuleekin toimia. Sitten voidaan tietysti alkaa miettimään sitä, ovatko sekunnin miljoonasosat jotenkin merkittäviä.
Kysymys, johon kaikki tietävät vastauksen :

Kestääkö maapallon pyörähdys tasan (siis sekunnilleen, unohdetaan ne mikrosekunnit tällä kertaa) 24 tuntia?

24 tuntia on keinotekoinen, mutta onko sillä mitään merkitystä on aivan toinen juttu.
Re: Hienoa!
Anonyymi kommentoija, 31.8.2004 10:38:04
Pisteet: 0
Auringon asento maahan nähden ei ole keinotekoinen kuitenkaan.
Itseasiassa olet väärässä. Nimittäin ihminen on tekemillään padoilla vaikuttanut jo maapallon pyörimisliikkeeseen niin paljon että ero on mitattavissa. Eli nykyinen yö-päivä rytmi on osittain keinotekoinen eli ihmisen tekemä.
Lähde?
Re: Hienoa!
Anonyymi kommentoija, 31.8.2004 12:13:29
Pisteet: 0
Lähde?
En ole aikaisemmin kuullut kyseisestä asiasta enkä tiedä mistä aikaisempi kommentoija on asiansa lukenut, mutta Google-haku löysi ilmiöstä lyhyen selityksen Yhdistyneiden kansakuntien sivuilta vuodelta 1996. Teoriasta vastaa tohtori Benjamin Fong Chao, joka työskentelee NASA:n geofyysikkona.

Veden patoaminen luo keinotekoisia järviä. Suuri osa tästä vedestä on alunperin lähtöisin meristä, joten patoamisella siirretään vettä pois meristä. Merenpinnan lasku vie vesimassaa pääasiassa päiväntasaajan korkeudelta, jossa sijaitsee suhteellisesti eniten merivedettä. Suurin osa padoista löytyy pohjoiselta pallonpuoliskolta, joten vesimassa on pääasiassa siirtynyt päiväntasaajalta pohjoiselle pallonpuoliskolle. Tämän seurauksena päivä on lyhentynyt Chaon arvioiden mukaan noin kuusimiljoonasosa sekuntia.

Lähde:

http://www.un.org/popin/popis/journals/dateline/da...
Re: Hienoa!
Anonyymi kommentoija, 31.8.2004 16:28:50
Pisteet: +1
ämän seurauksena päivä on lyhentynyt Chaon arvioiden mukaan noin kuusimiljoonasosa sekuntia.
Nonni, nyt voidaankin siirtää keskustelu tästä sulavasti kaiman kommenttiin "eli nykyinen yö-päivä rytmi on osittain keinotekoinen eli ihmisen tekemä". Olenkin ihmetellyt, miten nykyisin ei enää ehdi päivän aikana hoitaa kaikkia tehtäviäni -- ei johdukaan sitten töiden lisääntymisestä vaan sekunnin kuusimiljoonasosaa lyhentyneestä päivästä.