Kirjaudu

Uutiskirje

Rekisteröidy Sektoriin ja tilaa itsellesi joko aamuisin tai iltaisin ilmestyvä uutiskirje sähköpostiisi.

Keskiviikko, 15.10.2003

Huuto.netissä yli 500 000 kävijää kuukaudessa

Suomen suurin verkkohuutokauppa Huuto.Net rikkoi syyskuussa puolen miljoonan kuukausittaisen kävijän rajan RedSheriff-mittauksen tilastojen mukaan. Huuto.net on Suomen selvästi suurin verkkohuutokauppa ja netissä toimiva kuluttajien välisen kaupankäynnin palvelu. Tammikuussa 1999 aloittanut palvelu on kasvattanut kävijämääriään koko ajan. Huutokaupattavana on jatkuvasti yli 80 000 eri kohdetta.

"Viimeisen kahden vuoden aikana palvelun kävijämäärät ovat vuosittain liki kaksinkertaistuneet", kertoo palvelun perustaja ja tuotepäällikkö Lari Lohikoski. Huuto.Net löytyy Internetin lisäksi myös matkapuhelimesta. Matkapuhelimella voi käyttää palvelun tärkeimpiä toimintoja; selailla myynnissä olevia kohteita sekä tehdä hakuja ja tarjouksia.

K2, 15.10.2003 12:31. Lähde: Teliasonera
Rekisteröidy ja kirjaudu sisään, jos haluat kommentoida.

Kommentit ( 24 uutta / 24 )
pistettä.
Näytä vain kommentit joilla on vähintään
Ja myös tukkoisin
Anonyymi kommentoija, 15.10.2003 12:38:16
Pisteet: 0
Välillä on niin tuskaa niin tuskaa vaikka itsellä olisi kuinka nopea yhteys.
rakki Re: Ja myös tukkoisin
rakki, 15.10.2003 12:44:25
Pisteet: 0
Välillä on niin tuskaa niin tuskaa vaikka itsellä olisi kuinka nopea yhteys.
Totta. Saisivat siirtää palvelunsa järeämmälle palvelimelle ja/tai nopeemmalle kaistalle.

Erittäin hyvä tuo on käytettävyydeltään muuten mutta...
[rakki]
jemm Re: Ja myös tukkoisin
jemm, 15.10.2003 16:19:42
Pisteet: 0
Välillä on niin tuskaa niin tuskaa vaikka itsellä olisi kuinka nopea yhteys.
Totta. Saisivat siirtää palvelunsa järeämmälle palvelimelle ja/tai nopeemmalle kaistalle.
Monesti voi nopeutta saada jo optimoimalla tietokannan indeksit ja kyselyt hieman paremmiksi. Muussakin koodissa voi olla parantamisen varaa...

Tietty jos nuo ovat jo kunnossa, niin sitten ei auta kuin parantaa laitteistoa :)
-Jemm
Saltsa Re: Ja myös tukkoisin
Saltsa, 15.10.2003 12:44:32
Pisteet: 0
Välillä on niin tuskaa niin tuskaa vaikka itsellä olisi kuinka nopea yhteys.
Joo, sama juttu. Voisi kyllä hieman panostaa suorituskykyyn, kun on niin tahmaista ajoittain tuota selailla.
Re: Ja myös tukkoisin
Anonyymi kommentoija, 15.10.2003 13:35:14
Pisteet: 0
Kaista ja serverit maksavat rahaa.
Re: Ja myös tukkoisin
Anonyymi kommentoija, 15.10.2003 15:16:05
Pisteet: 0
Kaista ja serverit maksavat rahaa.'
No jos kävijöitä on puoli miljoonaa niin aika paska on liikeidea ettei vähän lisää kaistaa tai koneita saa.
Re: Ja myös tukkoisin
Anonyymi kommentoija, 15.10.2003 15:25:49
Pisteet: 0
Kaista ja serverit maksavat rahaa.'
No jos kävijöitä on puoli miljoonaa niin aika paska on liikeidea ettei vähän lisää kaistaa tai koneita saa.
Aika moni webbipalvelu on ns. aika paska liikeidea. Palvelu on käyttäjille maksuton. Tuskin niistä muutamasta mainosbannerista kovin suuria tuloja saa. Ja jos mainoksia lisätään tai palvelu muutetaan maksulliseksi, syytetään heti rahastuksesta ja käyttäjät katoavat.
Re: Ja myös tukkoisin
Anonyymi kommentoija, 15.10.2003 16:57:51
Pisteet: 0
uskin niistä muutamasta mainosbannerista kovin suuria tuloja saa. Ja jos mainoksia lisätään tai palvelu muutetaan maksulliseksi, syytetään heti rahastuksesta ja käyttäjät katoavat.
Osa palveluistahan on maksullisia.
Re: Ja myös tukkoisin
Anonyymi kommentoija, 15.10.2003 17:03:56
Pisteet: 0
Tuskin niistä muutamasta mainosbannerista kovin suuria tuloja saa.
Oletetaan että X on prosentti joka huuto.netissä on maksettuja mainoksia ja CPM bannerista keskimäärin Y

Oletetaan että CPM (banneri) olisi jotain luokkaa 8 euroa (netpool myy soneraplazaa ja bannericpm oli muistaakseni 8 euroa) ja maksullisten mainosten osuus kaikista 50 pinnaa

Mitäs siitä tuleekaan..
14536046 / 1000 * 8 * 0,5
eli noin 58144.184 euroa per KK

Luvut saattavat olla ihan päin persettä eli jos joku osaa sanoa taremmin mitkä ovat X ja Y niin kertokaa ihmeessä. Tiedän joidenkin suomalaisten verkkomedioiden banneriliikevaihdosta jotain ja penneistä ei oikeasti ole kyse.

Ei voi olla kaistasta ja konetehosta kiinni.
Re: Ja myös tukkoisin
Anonyymi kommentoija, 15.10.2003 17:05:34
Pisteet: 0
(netpool myy soneraplazaa ja bannericpm oli muistaakseni 8 euroa)
Ja tämä on siis ei-kohdistamaton koko networkin läpi menevä mainos. Esim Sektori huutaa yläbannerin CPM:stä 40 euroa. (mediakortti kertoo)
Re: Ja myös tukkoisin
Anonyymi kommentoija, 15.10.2003 21:30:17
Pisteet: 0
50 prosentin täyttöaste on kyllä tolkuttoman liioiteltu. Tuollainen massapalvelu, kuin Huuto.Net ei millään sellaiseen pysty. Ei siis yksinkertaisesti mitenkään. Jos näyttöjä on kuukaudessa kymmeniä miljoonia, ei kyllä Suomessa mainostajat riitä tuollaista tilaa täyttämään.

Bannerimainonta sitä paitsi ei enää oikein mene kaupaksi, mainostajat eivät pidä bannereista, vaan haluavat "jotain muuta". Mitä muuta, sitä ne taas eivät tunnu itsekään tietävän.
Re: Ja myös tukkoisin
pitr_, 16.10.2003 14:58:42
Pisteet: 0
Tuskin niistä muutamasta mainosbannerista kovin suuria tuloja saa.
(.... ) (netpool myy soneraplazaa ja bannericpm oli muistaakseni 8 euroa) ja maksullisten mainosten osuus kaikista 50 pinnaa
Mitäs siitä tuleekaan..
14536046 / 1000 * 8 * 0,5
eli noin 58144.184 euroa per KK
Luvut saattavat olla ihan päin persettä eli jos joku osaa sanoa taremmin mitkä ovat X ja Y niin kertokaa ihmeessä. Tiedän joidenkin suomalaisten verkkomedioiden banneriliikevaihdosta jotain ja penneistä ei oikeasti ole kyse.
Ei voi olla kaistasta ja konetehosta kiinni.
Just joo... No jos nyt sitten ajateltaisiin, että tuollainen banneri maksaisi 8 euroa <b> sen tilanneelle yritykselle </b>, niin laskepas huviksesi tyyliin:

* Tästä tehtävät vähennykset mainosten myyjän palkkion muodossa
* Kohdemedian työntekijöiden palkat
* Kohdemedian ylläpidon ja valvonnan kustannukset
* Kustannukset nykyisen kapasiteetin (koneet, kaista) säilyttämisestä

... sekä tietenkin kaikissa kuviteltavissa väleissä vielä prosentti-pari valtiolle erilaisten verojen muodossa.

Että ei se ihan noin suoraviivaista se tulojen hankkiminen ole, että tulot = käytettävissä olevat varat uuden kapasiteetin ostoon.
Re: Ja myös tukkoisin
Anonyymi kommentoija, 16.10.2003 15:13:29
Pisteet: 0
joo... No jos nyt sitten ajateltaisiin, että tuollainen banneri maksaisi 8 euroa <b> sen tilanneelle yritykselle </b>, niin laskepas huviksesi tyyliin:
* Tästä tehtävät vähennykset mainosten myyjän palkkion muodossa
* Kohdemedian työntekijöiden palkat
* Kohdemedian ylläpidon ja valvonnan kustannukset
* Kustannukset nykyisen kapasiteetin (koneet, kaista) säilyttämisestä
... sekä tietenkin kaikissa kuviteltavissa väleissä vielä prosentti-pari valtiolle erilaisten verojen muodossa.
Että ei se ihan noin suoraviivaista se tulojen hankkiminen ole, että tulot = käytettävissä olevat varat uuden kapasiteetin ostoon.
Oikeassa olet. Kuten sanoin nuo luvut saattavat olla päin persettä, huomioi kuitenkin että puhuin liikevaihdosta, en voitosta. Verot ovat myös hiukan kyseenalainen argumentti koska kyseessä on liiketoiminnan kulut eli nuo koneiden hinnat voidaan vähentää verotuksessa. Ja kannattaa muistaa että sonera on konserni.

Ei sonera tuota palvelua siksi ostanut että se ei olisi kannattava.
Re: Ja myös tukkoisin
Anonyymi kommentoija, 16.10.2003 11:01:29
Pisteet: 0
Kaista ja serverit maksavat rahaa.'
No jos kävijöitä on puoli miljoonaa niin aika paska on liikeidea ettei vähän lisää kaistaa tai koneita saa.
Kerrohan vielä kun tiedät, mikä on huuto.net:in liikeidea? Tietääkseni se on kaikille avoin ja _ilmainen_ palvelu, jota silti hoidetaan aktiivisesti omistajan toimesta ja palveluun on lisätty koneita jatkuvalla syötöllä & tullaan todennäköisesti jatkossakin lisäämään. Jos maksaa palvelusta, on oikeuskin vaatia parannusta mutta niin kauan kuin itket ilmaisen lounaan perään, voit puolestani ns. veivata kuivat.
Re: Ja myös tukkoisin
Anonyymi kommentoija, 20.10.2003 13:59:38
Pisteet: 0
Kaista ja serverit maksavat rahaa.'
No jos kävijöitä on puoli miljoonaa niin aika paska on liikeidea ettei vähän lisää kaistaa tai koneita saa.
Kerrohan vielä kun tiedät, mikä on huuto.net:in liikeidea? Tietääkseni se on kaikille avoin ja _ilmainen_ palvelu, jota silti hoidetaan aktiivisesti omistajan toimesta ja palveluun on lisätty koneita jatkuvalla syötöllä & tullaan todennäköisesti jatkossakin lisäämään. Jos maksaa palvelusta, on oikeuskin vaatia parannusta mutta niin kauan kuin itket ilmaisen lounaan perään, voit puolestani ns. veivata kuivat.
Ihme hyökkäsytekstiä. Mainitsemasi omistaja on muuten sonera joka kertoo jotain siitä että kyllä siellä liikeidea on taustalla.
Pisterajan alittavia kommentteja piilossa.
Re: hyi hitto!
Anonyymi kommentoija, 15.10.2003 13:12:42
Pisteet: +1
Menee hieman uutisen ohi, mutta liittyy mittaukseen:

Edellisessä työpaikassani "sponsorin" vuoksi sivuilta piti saada vertailukelpoisia lukuja parin kuukauden ajan. GallupWeb yritti kovasti painostaa saadakseen Java-kikkareensa sivuillemme yksinkertaisen JavaScript/web-bugin sijaan, väittäen sen olevan tarkin tapa mitata kävijämääriä. Aika harvalla RS-mitatulla sivulla tuota Javaa kuitenkaan näkee vaikka sitä niin ehdottoman tärkeäksi väitettiin.

Lopulta päädyin laittamaan sivuille tuon 1x1 kuvan ilman JavaScriptiä, koska JS kertoo mm. miltä sivulta mitatulle sivulle on tultu - täysin turhaa tietoa niin "sponsorille" kuin GallupWebillekin.

Ihan samoja tuloksia tuolla mittauksella sai kuin palvelimen logeistakin, kumpiinkaan ei voi luottaa.
Firmat kauppiaina..
Anonyymi kommentoija, 15.10.2003 18:32:01
Pisteet: +1
Se, mikä huuto.net:ssä risoo, on se, että siellä pyörii firmoja ja muita vastaavalla mielellä liikenteessä olevia, jotka päivästä toiseen pyörittävät tarjolla samoja tuotteitaan korkeilla hintavarauksilla. Tuskaista ostajalle, kun joutuu kahlaamaan samoja kohteita yhä uusiksi ja uusiksi. Monissa on päivän parin aukioloaika jonka jälkeen kohde laitetaan taas uusiksi. Ihan minimimittainen ilmoituskustannus vois pudottaa noita kikkailijoita pois. Toisaalta, haluaako huuto.net sitä, että ilmoitukset vähenevät; se on sitten eri juttu se. Ostajan kannalta kuitenkin melkoinen vitsaus nuo korkeilla hintavarauksilla varustetut kohteet. Koko hintavarausmahdollisuus pitäisi poistaa, jolloin käyttäjät alkaisivat käyttämään lähtöhinta-asetusta ja tuolloin sitten ostaja näkisi heti osaston listasta hinnoista itselle mahdollisesti potentiaaliset ostokohteet ja firmojen utopistisilla lähtöhinnoilla kaupan olevat kohteet voisi listoilta simppelisti vain skipata tuhlaamatta niihin yhtään aikaa hukkaan.
thebanzai Jep
thebanzai, 15.10.2003 13:08:57
Pisteet: 0
Joo, kyllähän siellä käy porukkaa -- ja hintavaraukset ja joidenkin kummallisten tyyppien maksamat huippukalliit hinnat on sen mukaisia.

On tietysti poikkeuksiakin. Itse katselin tuolta aikani kannettavaa, kunnes luovutin.
weicco Re: Jep
weicco, 15.10.2003 13:38:02
Pisteet: 0
Joo, kyllähän siellä käy porukkaa -- ja hintavaraukset ja joidenkin kummallisten tyyppien maksamat huippukalliit hinnat on sen mukaisia.
Jep. Jos hinta ei nouse tarpeeksi korkealle, pyydetään kaveria nostamaan se megalomaanisiin lukemiin ja unohdetaan koko homma. Mikä ihme on muuten hintavaraus huutokaupassa? :)
Join me! Together we can rule the galaxy as father and son.
Re: Jep
Anonyymi kommentoija, 15.10.2003 13:48:46
Pisteet: 0
Joo, kyllähän siellä käy porukkaa -- ja hintavaraukset ja joidenkin kummallisten tyyppien maksamat huippukalliit hinnat on sen mukaisia.
Jep. Jos hinta ei nouse tarpeeksi korkealle, pyydetään kaveria nostamaan se megalomaanisiin lukemiin ja unohdetaan koko homma. Mikä ihme on muuten hintavaraus huutokaupassa? :)
Helsingin huutokauppakamari käyttää asiasta nimitystä pohjahinta. Eli on se olemassa bittimaailman ulkopuolellakin.
Re: Jep
Anonyymi kommentoija, 15.10.2003 14:49:48
Pisteet: 0
Helsingin huutokauppakamari käyttää asiasta nimitystä pohjahinta. Eli on se olemassa bittimaailman ulkopuolellakin.
Eikös lähtöhinta ajaisi saman asian? Eli aloitetaan huudot siitä hinnasta, jolla myyjä suostuu tavaran myymään. Tuo hintavarauksilla kikkailu ei tuo muuta kuin ajanhukkaa sekä myyjille että ostajille.

Onneksi huuto.net nykyään erottelee jo kohdelistauksessa harmaalla ne kohteet, joissa hintavarausta ei ole ylitetty. Nämä voi sitten suoraan hypätä yli, pitäkööt leikkinsä minun puolestani.
Re: Jep
Anonyymi kommentoija, 15.10.2003 16:12:17
Pisteet: 0
Eikös lähtöhinta ajaisi saman asian? Eli aloitetaan huudot siitä hinnasta, jolla myyjä suostuu tavaran myymään. Tuo hintavarauksilla kikkailu ei tuo muuta kuin ajanhukkaa sekä myyjille että ostajille.
No kato, jotkut haluaa tuotteelle näkyvyyttä (eli se 5 suosituinta) ja sitähän tulee kun laittaa lähtemään nollasta 0,1 euron korotuksin ;) Eipä siinä paljon muuta järkeä ole. Toisaalta hintapoliisit ei ole heti itkemessä "että yritätpäs huijata rahaa kunnon kansalaisilta" :D
Re: Jep
Stormy, 15.10.2003 16:30:20
Pisteet: 0
Eikös lähtöhinta ajaisi saman asian?
Ajaisi. Mutta kun tuolla on hintavaraus, ei lähtöhintaa käytettä. Tuo on kilpailun kiihdyttämiskeino, mutta minusta aika typerä. Alkuhinta on alkuhinta, mitä siinä nyt on.

Onneksi huuto.net nykyään erottelee jo kohdelistauksessa harmaalla ne kohteet, joissa hintavarausta ei ole ylitetty. Nämä voi sitten suoraan hypätä yli, pitäkööt leikkinsä minun puolestani.
Jaaha, itse en enää juurikaan käy kun postittaminen on hankalaa postimmerkkeineen ja paketteineen. Ja divarista on kivempi ostaa sarjakuvia tai kirjoja kun näkee mitä ostaa. Samoin huijarit ärsyttävät.