Kirjaudu

Uutiskirje

Rekisteröidy Sektoriin ja tilaa itsellesi joko aamuisin tai iltaisin ilmestyvä uutiskirje sähköpostiisi.

Tiistai, 16.3.2004

Lindows.com poistui Benelux-maista

Lindows.com lopetti käyttöjärjestelmänsä myynnin Benelux-maissa kokonaan. Lindows.comin päätöstä vauhditti Microsoft, joka vaati Hollannin tuomioistuinta sakottamaan Lindows.comia sadallatuhannella eurolla jokaiselta päivältä, jolloin käyttöjärjestelmä on kaupan. Hollannin tuomioistuin oli jo tammikuussa kieltänyt Lindows-nimisen käyttöjärjestelmän myynnin tavaramerkkiloukkauksen vuoksi. Tuolloin Lindows.com antoi käyttöjärjestelmälleen nimen "Lin---s" ja jatkoi sen myyntiä.

Microsoftin mukaan nimi "Lin---s" viittaa selkeästi Lindowsiin ja näin ollen loukkaa yhä yhtiön tavaramerkkiä. Lisäksi Microsoftia harmitti se, ettei Lindows.com ollut estänyt Benelux-valtioiden asukkaiden pääsyä verkkosivuilleen. Vaikka Microsoft sanoo vain suojelevansa Windowsin tavaramerkkiä, näkee Lindows.comin toimitusjohtaja Michael Robertson Microsoftin tuoreimman siirron yrityksenä sulkea hänen yhtiönsä.

"Me olemme vetäneet tuotteemme kokonaan näiltä markkinoilta ja laittaneet ilmoituksia asiasta kaikille verkkosivuillemme, ja silti Microsoft vaatii meitä sakotettavan 100 000 eurolla per päivä, koska USA:n ulkopuolella asuvat nettikäyttäjät pääsevät meidän USA:n markkinoille suunnatulle verkkosivustollemme", sanoi Robertson lausunnossaan. "Microsoftin toiminta todistaa, että tällä ei ole mitään tekemistä heidän tavaramerkkinsä suojelemisen tai nimiepäselvyyksien kanssa, vaan tämä on yritys saada meidät pois markkinoilta", Robertson jatkoi.

Lue juttu K2, 16.3.2004 00:06. Lähde: eWeek

Kommentoi juttua



Aihe

Esikatsele kommentti
Kommentit ( 0 uutta / 62 )
pistettä.
Näytä vain kommentit joilla on vähintään
no
Anonyymi kommentoija, 16.3.2004 00:12:59
Pisteet: 0
Vastaa
icrosoft, joka vaati Hollannin tuomioistuinta sakottamaan Lindows.comia sadallatuhannella eurolla jokaiselta päivältä, jolloin käyttöjärjestelmä on kaupan.
Ei kai tuollaista vaatimusta voi mikään tuomioistuin ottaa vakavasti?
Hollantilaiset on pöljiä, huumeita kyllä saa nappailla, muttei harjoittaa rehellistä liiketoimintaa.
Re: no
Anonyymi kommentoija, 16.3.2004 02:20:39
Pisteet: 0
Vastaa
icrosoft, joka vaati Hollannin tuomioistuinta sakottamaan Lindows.comia sadallatuhannella eurolla jokaiselta päivältä, jolloin käyttöjärjestelmä on kaupan.
Ei kai tuollaista vaatimusta voi mikään tuomioistuin ottaa vakavasti?
Uhkasakot on käsittääkseni tämäntyyppisissä tilanteissa aika yleinen käytäntö.

Hollantilaiset on pöljiä, huumeita kyllä saa nappailla, muttei harjoittaa rehellistä liiketoimintaa.
Rehellinen liiketoiminta == toisten tuotteen nimellä ratsastaminen vaikka tuomari kieltää?
Re: no
Anonyymi kommentoija, 16.3.2004 06:57:24
Pisteet: 0
Vastaa
Rehellinen liiketoiminta == toisten tuotteen nimellä ratsastaminen vaikka tuomari kieltää?
Sana "Lindows" oli selkeästi kovin lähellä sanaa "Windows" ja on tavaramerkkiloukkaussyytteet ovat varsin ymmärrettäviä (vaikkakaan en nyt halua saivarrella tästä enempää viitaten "Microsoft Windows" vs. "LindowsOS").

Mutta sanoja "Lin---s" ja "Windows" ei kyllä väkisinkään sekoita toisiinsa. Vaikka niillä onkin se yhteys toisiinsa, jonka me kaikki tiedämme varsin hyvin, ovat nuo nimet sen verran kaukana toisistaan ettei asialla ole kyllä merkitystä. Tietotekniikasta tietämätön mattimeikäläinen ei noita sekoita sanojen ulkoasun perusteella ja asioista perillä oleva taas ei noita sekoita tietämyksensä perusteella.
Re: no
Anonyymi kommentoija, 16.3.2004 07:52:07
Pisteet: +1
Vastaa
Mutta sanoja "Lin---s" ja "Windows" ei kyllä väkisinkään sekoita toisiinsa. Vaikka niillä onkin se yhteys toisiinsa, jonka me kaikki tiedämme varsin hyvin....

Miten tuo "Lin---s" lausutaan? Lin-viiva-viiva-viiva-s vai edelleen Lindows? Eli miten kysyt kaupassa: saisinko tuon Lin...??? Todennäköisesti sanot Lindows, joten nimi ei ole muutettu lainkaan, ja edelleen on tarkoituksena vain hakea sympatiaa ja ärsyttää Microsoftia, eikä keskittyä itse tuotteeseen.
Re: no
Anonyymi kommentoija, 16.3.2004 08:46:09
Pisteet: +1
Vastaa
Miten tuo "Lin---s" lausutaan? Lin-viiva-viiva-viiva-s vai edelleen Lindows? Eli miten kysyt kaupassa: saisinko tuon Lin...??? Todennäköisesti sanot Lindows, joten nimi ei ole muutettu lainkaan, ja edelleen on tarkoituksena vain hakea sympatiaa ja ärsyttää Microsoftia, eikä keskittyä itse tuotteeseen.
"Lindäsh"
http://www.lindash.com
Ei tosin enää mene kuin tuohon oikeudenpäätökseen jossa tuokin kiellettiin.
Re: no
Anonyymi kommentoija, 16.3.2004 09:43:06
Pisteet: 0
Vastaa
Tämäkö tuolta pitikin löytyä vai eikö vain jostain syystä toimi oikein?:

Important Notice! Sorry, pending our appeal visitors from the Netherlands, Belgium, and Luxembourg are not permitted to access our website or purchase our products.
Re: no
Anonyymi kommentoija, 16.3.2004 10:55:31
Pisteet: 0
Vastaa
Tämäkö tuolta pitikin löytyä vai eikö vain jostain syystä toimi oikein?:
Important Notice! Sorry, pending our appeal visitors from the Netherlands, Belgium, and Luxembourg are not permitted to access our website or purchase our products.
Se linkki siinä tekstissä vie siihen päätökseen.
Sorry, tunnekuohun aiheuttama huolimattomuus.
Re: no
pitr_, 16.3.2004 09:45:21
Pisteet: 0
Vastaa
"Lindäsh" http://www.lindash.com
Ei tosin enää mene kuin tuohon oikeudenpäätökseen jossa tuokin kiellettiin.
"Important Notice! Sorry, pending our appeal visitors from the Netherlands, Belgium, and Luxembourg are not permitted to access our website or purchase our products."

Tuota... tätä MS varmaan hakikin. Koska on erittäin vaikea rajata niin, että käyttäjät, jotka (joiden ISP) on yllä mainituista maista, eivät pääse sivuille, on helpompi rajata niin, että muut-kuin-jenkit eivät pääse sivustolle.

Eli hupskekkaa! Uhataan tarpeeksi isolla sakolla ja Lindash katoaa Euroopasta!
Pantsu Re: no
Pantsu, 16.3.2004 08:19:49
Pisteet: 0
Vastaa
Miten tuo "Lin---s" lausutaan? Lin-viiva-viiva-viiva-s vai edelleen Lindows? Eli miten kysyt kaupassa: saisinko tuon Lin...??? Todennäköisesti sanot Lindows, joten nimi ei ole muutettu lainkaan, ja edelleen on tarkoituksena vain hakea sympatiaa ja ärsyttää Microsoftia, eikä keskittyä itse tuotteeseen.
http://sektori.com/uutiset/5413/lindows
"Reilun kuukauden hiljaisuuden jälkeen Lindows tekee paluun näihin maihin nimellä Lin---s, joka yhtiön mukaan äännetään LinDash. "
Re: no
Anonyymi kommentoija, 16.3.2004 10:33:41
Pisteet: 0
Vastaa
Uhkasakot on käsittääkseni tämäntyyppisissä tilanteissa aika yleinen käytäntö.
Myös oikeus puolustautua. Suomessa ja Ruotsissa Lindowsia ei asiassa ennen päätöstä edes kuultu.

Rehellinen liiketoiminta == toisten tuotteen nimellä ratsastaminen vaikka tuomari kieltää?
Tai jopa toisen tuotteen käyttäminen ilman lupaa kuten doublespace
tai MS-DOS?
Re: no
Anonyymi kommentoija, 16.3.2004 12:22:13
Pisteet: 0
Vastaa
Rehellinen liiketoiminta == toisten tuotteen nimellä ratsastaminen vaikka tuomari kieltää?
Tai jopa toisen tuotteen käyttäminen ilman lupaa kuten doublespace
Kun tuomarilta tuli päätös että tuote loukkaa patenttia, se vedettiin markkinoilta. Jälkeenpäin MS osti rehellisesti lisenssin vastaavaan tuotteeseen ja laittoi sen mukana.

tai MS-DOS?
Mitäh? MS kyllä osti QDosin, ei suinkaan käyttänyt sitä luvatta.
Re: no
Anonyymi kommentoija, 16.3.2004 13:28:28
Pisteet: 0
Vastaa
tai MS-DOS?
Mitäh? MS kyllä osti QDosin, ei suinkaan käyttänyt sitä luvatta.
Eli esim. jos ostaa varastetun auton, pyyhkii pölyt ja maalaa sen niin sitten se on valmis uudelleen rekisteröitäväksi ja kaupattavaksi ?

"QDOS was based on Gary Kildall's CP/M, Paterson had bought a CP/M manual and used it as the basis to write his operating system in six weeks, QDOS was different enough from CP/M to be considered legal.
Microsoft bought the rights to QDOS for $50,000, keeping the IBM deal a secret from Seattle Computer Products.
Gates then talked IBM into letting Microsoft retain the rights, to market MS DOS separate from the IBM PC project, Gates proceeded to make a fortune from the licensing of MS-DOS.
In 1981, Tim Paterson quit Seattle Computer Products and found employment at Microsoft."
http://inventors.about.com/library/weekly/aa033099...

Kova hemmo tuo mr Paterson kun koodasi kuudessa viikossa dossin puhtaalta pöydältä myyntikuntoon.

-toinen pappa-
jst Re: no
jst, 17.3.2004 11:57:31
Pisteet: 0
Vastaa
"...QDOS was different enough from CP/M to be considered legal. ..." http://inventors.about.com/library/weekly/aa033099...
Kova hemmo tuo mr Paterson kun koodasi kuudessa viikossa dossin puhtaalta pöydältä myyntikuntoon.
-toinen pappa-
No voi voi. Eihän tuossa puhuta mitään varastamisesta! Tai ainakin itse kohtuullisesti englantia ymmärtävänä käsitän, että mikäli joku on "considered legal", ei se silloin ole "varastettu", vaan varastamaton.
THE GOAT CAN BE CANCELLED
Re: no
Anonyymi kommentoija, 17.3.2004 23:59:04
Pisteet: 0
Vastaa
No voi voi. Eihän tuossa puhuta mitään varastamisesta! Tai ainakin itse kohtuullisesti englantia ymmärtävänä käsitän, että mikäli joku on "considered legal", ei se silloin ole "varastettu", vaan varastamaton.
No jösses sentään. Pystytkö vielä mieltämään englannillasi enemmän kuin 2 sanaa kerrallaan?
" in six weeks, QDOS was different enough from CP/M to be considered legal". Eli edelleen mielestäsi varastetun tavaran ostaminen, "siistiminen" myyntikuntoon on ok?
Re: no
Anonyymi kommentoija, 16.3.2004 07:38:23
Pisteet: 0
Vastaa
muttei harjoittaa rehellistä liiketoimintaa.
Jos tarkoituksena olisi harjoittaa rehellistä liiketoimintaa, eikä ainoastaan ärsyttää Microsoftia, niin nimeksi olisi valittu heti alussa sellainen joka eroa enemmän kuin yhdellä kirjaimella Windowsista.

Jos Ericsson alkaisi valmistamaan kännykät nimellä Mokia, niin kyseessä olisi kaikkea muuta kuin rehellistä liiketoimintaa.
huoh....
Anonyymi kommentoija, 16.3.2004 00:30:24
Pisteet: 0
Vastaa
Juu, eiköhän tuo mene jo liian pitkälle. MS on paikoin voittanut taistonsa Lindowssia vastaan, mutta eivät tajua lopettaa.

Luulisi että tuollainen pelleily alkaa jo vaikuttaa aika negatiivisesti MS:n imagoon (joka ei muutenkaan loista puhtaudellaan). Aiemman taiston minäkin ymmärsin ja arvostelin Lindowssia nimen valinnasta. Lin---ssikin on typerä nimi, mutta ei se enään Windowssia muistuta. Ainakin näillä tiedoilla ja minun "järjellä" tuntuu siltä että että MS:n asioista päättävät tahot eivät ole kovin järjissään ja voisikin kuvitella että sellaisella yhtiöllä on varaa palkata täysijärkisiä ihmisiä yrityksen johtoon. (Ketään sen suuremmin henkilökohtaisesti pilkkaamatta)

Toisekseen tuo pakottaminen webbisivujen blokkailuun, huoh....

PS. Se ei pelaa joka pelkää, mutta pitää myös osata lopettaa kun on voitolla.
Re: huoh....
Anonyymi kommentoija, 16.3.2004 02:19:19
Pisteet: 0
Vastaa
Juu, eiköhän tuo mene jo liian pitkälle. MS on paikoin voittanut taistonsa Lindowssia vastaan, mutta eivät tajua lopettaa.
Ehkä se on lindows joka ei tajua lopettaa vaikka hävisi. Tuo Llin---s on lähinnä säälittävää kikkailua, ja napsahdus oli vaan ajan kysymys.

Luulisi että tuollainen pelleily alkaa jo vaikuttaa aika negatiivisesti MS:n imagoon (joka ei muutenkaan loista puhtaudellaan). Aiemman taiston minäkin ymmärsin ja arvostelin Lindowssia nimen valinnasta. Lin---ssikin on typerä nimi, mutta ei se enään Windowssia muistuta. Ainakin näillä tiedoilla ja minun "järjellä" tuntuu siltä että että MS:n asioista päättävät tahot eivät ole kovin järjissään ja voisikin kuvitella että sellaisella yhtiöllä on varaa palkata täysijärkisiä ihmisiä yrityksen johtoon. (Ketään sen suuremmin henkilökohtaisesti pilkkaamatta)
Niin, kyllähän sitä täysi idiootti ja typerys pitääkin olla että firma tuottaa miljardin vuodessa voittoa, on hankkinut hallitsevan aseman markkinoilla ja on yksi vakaavaraisimmista IT-alan firmoista maailmassa. Mistä näitä idiootteja löytyy, eikö kukaan ole kertonut MSn pomoille että IT-firman kuuluu tehdä tappiota, jakaa tuotteitaan ilmaiseksi ja pysyä elossa haastamalla toisia firmoja oikeuteen kun ei rahaa löydy enää mistään sitten kun riskirahoituspennosilla on osteltu firmalle hummer-jeeppejä, harrikoita ja flyygeleitä..
Re: huoh....
Anonyymi kommentoija, 16.3.2004 04:04:37
Pisteet: 0
Vastaa
Ehkä se on lindows joka ei tajua lopettaa vaikka hävisi. Tuo Llin---s on lähinnä säälittävää kikkailua, ja napsahdus oli vaan ajan kysymys.
Miten niin hävisi? Usassa todettiin, että Lindows saa käyttää Lindows-nimeä. Hollannissa juttu päättyy samaan, kun se on käynyt ylemmissä oikeuksissa.

firma tuottaa miljardin vuodessa voittoa, on hankkinut hallitsevan aseman markkinoilla ja on yksi vakaavaraisimmista IT-alan firmoista maailmassa.
Kun noinkin hyvin menee, eikö sitten voisi keskittyä siihen bisnekseen ja jättää kilpailijoiden liiketoiminnan aiheettoman haittaamisen?
Re: huoh....
Anonyymi kommentoija, 16.3.2004 08:38:10
Pisteet: 0
Vastaa
Ehkä se on lindows joka ei tajua lopettaa vaikka hävisi. Tuo Llin---s on lähinnä säälittävää kikkailua, ja napsahdus oli vaan ajan kysymys.
Kuten http://www.wyndows.com Ei tuotakaan ole lopetettu Microsoftin toimesta vaikka on ristiriidassa osittain MS:n businesten kanssa.
Tai http://www.windows-software.com/ Jos kyse olisi pelkästä nimiriidasta niin tuokin olisi jo "tapettu".

Niin, kyllähän sitä täysi idiootti ja typerys pitääkin olla että firma tuottaa miljardin vuodessa voittoa, on hankkinut hallitsevan aseman markkinoilla ja on yksi vakaavaraisimmista IT-alan firmoista maailmassa. Mistä näitä idiootteja löytyy, eikö kukaan ole kertonut MSn pomoille että IT-firman kuuluu tehdä tappiota, jakaa tuotteitaan ilmaiseksi ja pysyä elossa haastamalla toisia firmoja oikeuteen kun ei rahaa löydy enää mistään sitten kun riskirahoituspennosilla on osteltu firmalle hummer-jeeppejä, harrikoita ja flyygeleitä..
Itsemainitsemasi "hallitsevan aseman markkinoilla" avulla MS rahoittaa nuo Hummerit, flyygelit ja harrikat itse, tarvitsematta siihen riskirahoittajia. Ainoa riskirahoittaja Lindowsissa on toimiva johto.
Vai oliko tuon heiton tarkoitus aiheuttaa trollauskierros MS:n menneisyydestä? Siitäkin juttua riittäisi.
Lindows ei jaa tuotteitaan ilmaiseksi vaan veloittaa niistä.
Sitä paitsi Microsoft ei tuota miljardia vuodessa voittoa vaan 1,1 miljardia kuukaudessa (v.2003).
weicco Re: huoh....
weicco, 16.3.2004 15:47:01
Pisteet: 0
Vastaa
Kuten http://www.wyndows.com Ei tuotakaan ole lopetettu Microsoftin toimesta vaikka on ristiriidassa osittain MS:n businesten kanssa. Tai http://www.windows-software.com/ Jos kyse olisi pelkästä nimiriidasta niin tuokin olisi jo "tapettu".
Niin kumpi noista valmisti käyttöjärjestelmää?
Join me! Together we can rule the galaxy as father and son.
Re: huoh....
Anonyymi kommentoija, 16.3.2004 16:04:52
Pisteet: 0
Vastaa
Kuten http://www.wyndows.com Ei tuotakaan ole lopetettu Microsoftin toimesta vaikka on ristiriidassa osittain MS:n businesten kanssa. Tai http://www.windows-software.com/ Jos kyse olisi pelkästä nimiriidasta niin tuokin olisi jo "tapettu".
Niin kumpi noista valmisti käyttöjärjestelmää?
Ei xxx-boxikaan ollut pelikonsoli mutta tapettiin pois, arvaappa kenen toimesta.
Re: huoh....
Anonyymi kommentoija, 16.3.2004 16:36:20
Pisteet: 0
Vastaa
Juu, eiköhän tuo mene jo liian pitkälle. MS on paikoin voittanut taistonsa Lindowssia vastaan, mutta eivät tajua lopettaa.
Ehkä se on lindows joka ei tajua lopettaa vaikka hävisi. Tuo Llin---s on lähinnä säälittävää kikkailua, ja napsahdus oli vaan ajan kysymys.
Eikös Lindowssin poijat tuosta maininneet että osaksi nimesivät sen uudelleen tuollaiseksi jotta voisivat osoittaa ettei MS heidän perässään ole pelkän nimen takia.

Taisivat onnistua.

Luulisi että tuollainen pelleily alkaa jo vaikuttaa aika negatiivisesti MS:n imagoon (joka ei muutenkaan loista puhtaudellaan). Aiemman taiston minäkin ymmärsin ja arvostelin Lindowssia nimen valinnasta. Lin---ssikin on typerä nimi, mutta ei se enään Windowssia muistuta. Ainakin näillä tiedoilla ja minun "järjellä" tuntuu siltä että että MS:n asioista päättävät tahot eivät ole kovin järjissään ja voisikin kuvitella että sellaisella yhtiöllä on varaa palkata täysijärkisiä ihmisiä yrityksen johtoon. (Ketään sen suuremmin henkilökohtaisesti pilkkaamatta)
Niin, kyllähän sitä täysi idiootti ja typerys pitääkin olla että firma tuottaa miljardin vuodessa voittoa, on hankkinut hallitsevan aseman markkinoilla ja on yksi vakaavaraisimmista IT-alan firmoista maailmassa. Mistä näitä idiootteja löytyy, eikö kukaan ole kertonut MSn pomoille että IT-firman kuuluu tehdä tappiota, jakaa tuotteitaan ilmaiseksi ja pysyä elossa haastamalla toisia firmoja oikeuteen kun ei rahaa löydy enää mistään sitten kun riskirahoituspennosilla on osteltu firmalle hummer-jeeppejä, harrikoita ja flyygeleitä..
Voisi myös olla ihan pätevää pitää se firman imago kunnossa. Ei se välttämättä ole tähän asti niin haitannut jos se on retuperällä (monopoliaseman saavuttamisen jälkeen), mutta entä tulevaisuudessa kun kilpailu tuntuu Linuxin ja Windowssin (miksei muidenkin) välillä vain kiristyvän.

btw. En puhunut mitään siitä että MS:n pitäisi tuottaa tappiota. Vaan tarkoitin sitä että muillakin asioilla on merkitystä kuin sillä onko firman voitot vuodessa miljardi dollaria vai prosentin enemmän. Se että rahaa tahkotaan NYT keinoja kaihtamatta ei taida olla kovin hyvä pitemmän aikavälin suunnitelma.

PS. Jos MS todellakin on takapiruna SCO:n kikkailuissa, niin ei varmaan tarvitse kauaa miettiä todellista syytä tuon Lin---s-nimeä vastaan käytävään taistoon. Molemmissa taitaa motiivina ola sama, sotaa vain käydään kahdella rintamalla kun on keksitty niille hyvät verukkeet.
denzo Re: huoh....
denzo, 16.3.2004 09:26:59
Pisteet: 0
Vastaa
Ehkä se on lindows joka ei tajua lopettaa vaikka hävisi. Tuo Llin---s on lähinnä säälittävää kikkailua, ja napsahdus oli vaan ajan kysymys.
Lin---s.com -sivuilla oli aikaisemmin nähtävissä hauska - riippuen tietenkin näkökulmasta - piirros hirsipuupelistä, josta kyllä jopa Microsoftin miehet saivat pääteltyä puuttuvien kirjaimien olevan D, O ja W. Suoraa vi**uilua, joka piristää kummasti muuten niin harmaiden ja asiallisten IT-yritysten sivustojen joukossa.
Re: huoh....
Anonyymi kommentoija, 16.3.2004 09:59:30
Pisteet: 0
Vastaa
Toisekseen tuo pakottaminen webbisivujen blokkailuun, huoh....
Olisiko paikallaan järjestää jonkinlainen kampanja jossa webmasterit blokkaisivat pääsyn MSIE selaimella sivuilleen vaikka viikon ajan (tai ohjaisivat ko. selaimet jollekin tiedotesivulle, josta pääsisi varsinaiselle sivulle linkistä)?

Vastaavia protestejahan on ollut esimerkiksi softapatentteihin liittyen.
Re: huoh....
Anonyymi kommentoija, 16.3.2004 10:06:38
Pisteet: 0
Vastaa
Toisekseen tuo pakottaminen webbisivujen blokkailuun, huoh....
Olisiko paikallaan järjestää jonkinlainen kampanja jossa webmasterit blokkaisivat pääsyn MSIE selaimella sivuilleen vaikka viikon ajan (tai ohjaisivat ko. selaimet jollekin tiedotesivulle, josta pääsisi varsinaiselle sivulle linkistä)?
Vastaavia protestejahan on ollut esimerkiksi softapatentteihin liittyen.
Miten tuon saa tehtyä omille sivuilleni?
Re: huoh....
Anonyymi kommentoija, 16.3.2004 12:52:21
Pisteet: 0
Vastaa
Olisiko paikallaan järjestää jonkinlainen kampanja jossa webmasterit blokkaisivat pääsyn MSIE selaimella sivuilleen vaikka viikon ajan (tai ohjaisivat ko. selaimet jollekin tiedotesivulle, josta pääsisi varsinaiselle sivulle linkistä)?
Miten tuon saa tehtyä omille sivuilleni?
Apachella ja .htaccessilla.

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_USER_AGENT} MSIE [NC]
RewriteRule .* http://goatse.cx [R]
Re: huoh....
Anonyymi kommentoija, 16.3.2004 16:14:13
Pisteet: 0
Vastaa

Apachella ja .htaccessilla. RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_USER_AGENT} MSIE [NC]
RewriteRule .* http://goatse.cx [R]
Kiitos! Kokeilen.
Re: huoh....
Anonyymi kommentoija, 16.3.2004 16:44:16
Pisteet: 0
Vastaa
Olisiko paikallaan järjestää jonkinlainen kampanja jossa webmasterit blokkaisivat pääsyn MSIE selaimella sivuilleen vaikka viikon ajan (tai ohjaisivat ko. selaimet jollekin tiedotesivulle, josta pääsisi varsinaiselle sivulle linkistä)?
Miten tuon saa tehtyä omille sivuilleni?
Apachella ja .htaccessilla.
RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_USER_AGENT} MSIE [NC]
RewriteRule .* http://goatse.cx [R]
No tuohan se vasta fiksua on, blokata yli 90% kävijöistä puhumattakaan goatsesta.
Re: huoh....
Anonyymi kommentoija, 16.3.2004 17:09:16
Pisteet: 0
Vastaa
No tuohan se vasta fiksua on, blokata yli 90% kävijöistä puhumattakaan goatsesta.
Jos ap. kirjoittaja halusi blokata MSIE:n niin eihän silloin ole väliä sillä kuinka monta % kävijöistä blokataan. Ja mistä sait 90%, mistä edes tiedät millä sivustolla blokataan? Mistä tiedät minkälaiset prosentuaaliset jakaumat kyseisellä sivustolla on?

Goatsesta en kommentoi... ;-)
Re: huoh....
Anonyymi kommentoija, 17.3.2004 02:21:18
Pisteet: 0
Vastaa
No tuohan se vasta fiksua on, blokata yli 90% kävijöistä puhumattakaan goatsesta.
Miten niin blokata yli 90% kävijöistä?
Minä näkisin tuon ennemminkin niin että saisin tuolla keinolla sataprosenttisesti ne kävijät jotka sinne haluaisin.
Ja jos laittaisin sen heilahtamaan sivulle jonka takaa saisi ilmaiseksi päivitettyä browserinsa "toimivampaan" niin varmasti sen jokunen tekisi.
Olettaen että sivujen sisältö kiinnostaisi Windowsin uudelleen käynnistämistä enemmän.

"Lasin voi nähdä joko puoliksi tyhjänä tai täytenä"
Tuomari jo hyväksyi...
Anonyymi kommentoija, 16.3.2004 08:15:16
Pisteet: 0
Vastaa
siellä tuon Lindash nimen kertaalleen mutta Microsoftin vaatimuksesta myös se kiellettiin.
Lindows on esimerkkinä sen verran vaaralinen Microsoftille että vaikka ne laittaisi nimekseen Reikajuusto.com niin Microsoft keksisi sen jollakin tavalla loukkaavan oikeuksiaan.
Surkuhupaisaa...
Anonyymi kommentoija, 16.3.2004 08:21:26
Pisteet: 0
Vastaa
Jos itse myy täyttä roskaa, niin ei auta vaikka olisi miten iso monopoliasema. Se vaan on pakko hyökätä vaikka vastassa olisi miten pieni tekijä.
Re: Surkuhupaisaa...
Anonyymi kommentoija, 16.3.2004 09:01:28
Pisteet: 0
Vastaa
Jos itse myy täyttä roskaa, niin ei auta vaikka olisi miten iso monopoliasema. Se vaan on pakko hyökätä vaikka vastassa olisi miten pieni tekijä.
Tai yleensä varteenotettava kilpailija. Microsoftilla on pelkästään Linuxin tappamiseen korvamerkittyjä varoja 180musd.
http://www.iht.com/articles/96369.html
http://www.entmag.com/news/article.asp?EditorialsI...
Projekti SCO:sta puhumattakaan joka sekin on nyt saanut päivänvaloa.
http://news.com.com/2100-7344_3-5172426.html?tag=n...
Kombinatoriikkaa
Anonyymi kommentoija, 16.3.2004 08:50:25
Pisteet: 0
Vastaa
Lainaanpa aiempaan uutiseen ( http://sektori.com/uutiset/5413/lindows ) kirjoittamaani kommenttia (lievästi editoituna, huomasin käyttäneeni väärää termiä):


Mikäli katsotaan, että "Windows" on likimain sama kuin "Lin---s" niin siinä tapauksessa kolme samaa kirjainta samassa kohtaa riittää tavaramerkkiloukkaukseen?

Nuo kolme kirjainta voidaan valita 7! / ( 3! * ( 7-3)!) = 35 eri tavalla. Neljä jäljellejäävää merkkiä valitaan vaikka 40 merkin joukosta (a-z, 0-9 sekä +-&!) joten niiden yhdeistelmiä on 40^4 kappaletta. Yhdistettynä tuosta saadaan 35*40^4 tuotemerkkiä "Windows" rikkovaa merkkijonoa, selvemmin siis 89 600 000 kappaletta. Ei taida mennä läpi.

Mikäli Microsoft valittaa uudesta nimestä, sen on myönnettävä että "Windows" = "Wankers".
Re: Kombinatoriikkaa
Anonyymi kommentoija, 16.3.2004 09:18:42
Pisteet: 0
Vastaa
Lainaanpa aiempaan uutiseen ( http://sektori.com/uutiset/5413/lindows ) kirjoittamaani kommenttia (lievästi editoituna, huomasin käyttäneeni väärää termiä): Mikäli katsotaan, että "Windows" on likimain sama kuin "Lin---s" niin siinä tapauksessa kolme samaa kirjainta samassa kohtaa riittää tavaramerkkiloukkaukseen?".
Voi huoh.

Lukeeko kukaan niitä artikkeleja / seuraa tapausta??

Jos olisitte käyneet niillä sivuilla, niin siellä oli hirttoköydessä ukko ja yliviivattuja aakkosia.

Ylhäällä luki LIN---S ja aakkosista olivat jäljellä O, S ja W.

Minä saan 3! = 6 eri yhdistelmää, että tuo on ihan jokaisen lapsen joka "hangman":ia on pelannut arvattavissa.
Re: Kombinatoriikkaa
Anonyymi kommentoija, 16.3.2004 09:19:36
Pisteet: 0
Vastaa
Ylhäällä luki LIN---S ja aakkosista olivat jäljellä O, S ja W.
Siis D, O ja W - niinkuin varmaan moni jo päätteli.
Re: Kombinatoriikkaa
Anonyymi kommentoija, 16.3.2004 12:45:37
Pisteet: 0
Vastaa
Jos olisitte käyneet niillä sivuilla, niin siellä oli hirttoköydessä ukko ja yliviivattuja aakkosia. Ylhäällä luki LIN---S ja aakkosista olivat jäljellä O, S ja W.
Minä saan 3! = 6 eri yhdistelmää, että tuo on ihan jokaisen lapsen joka "hangman":ia on pelannut arvattavissa.
a) 3^2 eli 9 yhdistelmää.

b) Microsoft ei hyökännyt pelkästään sivulla olevaa kuvaa vaan koko nimeä vastaan.
Re: Kombinatoriikkaa
Anonyymi kommentoija, 17.3.2004 12:41:52
Pisteet: 0
Vastaa
a) 3^2 eli 9 yhdistelmää.
OSW
OWS
SOW
WOS
SWO
WSO

Mitkä kolme on vielä olemassa, pray tell?

Sitäpaitsi, hangmanissa ei ole mitään merkitystä järjestyksellä. Siinä arvataan kirjaimia, ja 'pelinjohtaja' laittaa ne oikeille paikoille.
Re: Kombinatoriikkaa
Anonyymi kommentoija, 17.3.2004 22:17:51
Pisteet: 0
Vastaa
Mitkä kolme on vielä olemassa, pray tell?
Sori, olin väärässä - niitä on 3^3. Pitäisi ajatella loppuun asti.

Mikään ei pakota kaikkien kirjaimien olevan eri kirjaimia.
Xandros
Anonyymi kommentoija, 16.3.2004 13:05:03
Pisteet: +1
Vastaa
Suosittelen myös tutustumaan Xandros http://www.xandros.com/ nimistä Linux distribuutiota. Käsittääkseni paljon myös Lindowsin (vai millä nimellä sitä nyt pitäisi kutsuakkaan) osista on lisenssoitu Xandros:ilta (joka on vanha Corel Linux).

Xandrosia voisi kuvailla debianin desktop (apt-get jne toimii) versiona. Asensin ystävälleni tuon Xandrosin ensimmäisenä Linux distribuutiona. Hän piti sen käytöstä oikein paljon, ainoana huonona puolena hän sanoi sellaisten ohjelmien asentamisen vaikeuden joita ei saa Xandros Networksista.

Xandros ajaa myös Windows ohjelmia (itse testasimme muutamia ohjelmia hyvällä menestyksellä) ja distribuutio vaikutti muutenkin mukavalta.

Punnitsimme hänelle myös Lindows distribuutiota, mutta hän ei halunnut niin Windows maista distribuutiota, koska halusi juuri tutustua Linuxiin.

Myös SuSe WinRack:in kanssa asennettuna pystyy ajamaan Windows ohjelmia.
Re: Xandros
Anonyymi kommentoija, 16.3.2004 15:48:09
Pisteet: 0
Vastaa
Suosittelen myös tutustumaan Xandros http://www.xandros.com/ nimistä Linux distribuutiota. Käsittääkseni paljon myös Lindowsin (vai millä nimellä sitä nyt pitäisi kutsuakkaan) osista on lisenssoitu Xandros:ilta (joka on vanha Corel Linux).
"Xandros Desktop OS is not currently available as a free download"

Nuijaa. Onneksi on Fedora ja Mandrake jotka ovat nykyaikaisia ja jotka saa ilmaiseksi ladattua. Mandrakesta saa myös live-cd:n jolla voi "koeajaa" asentamatta kovalevylle.
Lindowsistakin saa aina välillä .isot kun tietää sen hetkisen kamppanjan nettisivun josta saa koodit ilmaiseen downloadiin.
Re: Xandros
Anonyymi kommentoija, 16.3.2004 19:06:17
Pisteet: 0
Vastaa
Suosittelen myös tutustumaan Xandros http://www.xandros.com/ nimistä Linux distribuutiota. Käsittääkseni paljon myös Lindowsin (vai millä nimellä sitä nyt pitäisi kutsuakkaan) osista on lisenssoitu Xandros:ilta (joka on vanha Corel Linux).
"Xandros Desktop OS is not currently available as a free download"
Nuijaa. Onneksi on Fedora ja Mandrake jotka ovat nykyaikaisia ja jotka saa ilmaiseksi ladattua. Mandrakesta saa myös live-cd:n jolla voi "koeajaa" asentamatta kovalevylle.
Lindowsistakin saa aina välillä .isot kun tietää sen hetkisen kamppanjan nettisivun josta saa koodit ilmaiseen downloadiin.
Kannattaisi imuttaa SuSe:n netinstall levykkeet. Se on käsittääkseni erittäin pätevä desktop distrona (parempi kuin Mandrake ja Fedora). ISO imageja SuSe:sta ei taida saada, eli netinstall on ainoa vaihtoehto.
Re: Xandros
Anonyymi kommentoija, 16.3.2004 15:58:23
Pisteet: 0
Vastaa
Suosittelen myös tutustumaan Xandros http://www.xandros.com/
Suosittelen tutustumaan kaikkiin muihinkin vaikkapa tuolla:
http://www.desktopos.com/
http://www.desktoplinux.com/
http://www.distrowatch.com/

Tosin Xandros on jätetty vähän samalla tavalla auki kuin WinXP
Kannattaa kokeilla konsolilla: netstat -a
Muuten siistin näköinen.

Samoin http://www.securitytracker.com/search/search.html
antaa 39 hittiä Xandrosille.
Re: Xandros
Anonyymi kommentoija, 16.3.2004 17:46:55
Pisteet: 0
Vastaa
Suosittelen myös tutustumaan Xandros http://www.xandros.com/
Tosin Xandros on jätetty vähän samalla tavalla auki kuin WinXP Kannattaa kokeilla konsolilla: netstat -a
Muuten siistin näköinen.
(Vastaan trolliin)

Eikös? Se näyttää lähes samalta jokaisessa distrossa ja suurin osa liittyy eri ohjelmien kommuniointiin.
Parempi tapa olisi kokeilla netstat -l joka näyttää kuuntelevat portit.

Samoin http://www.securitytracker.com/search/search.html antaa 39 hittiä Xandrosille.
Lisää hittejä:
"debian" : 778
"red hat" : 1001 (!)
"suse" : 415
"mandrake" : 480
Re: Xandros
Anonyymi kommentoija, 17.3.2004 09:14:52
Pisteet: 0
Vastaa
(Vastaan trolliin)
Sori. Tarkoitus ei suinkaan ollut trollata. Luin vaan tuon ja menin onneton uskomaan.
http://www.theregister.co.uk/content/4/35588.html

Lisäisin vielä siihen kokeiltavien listaan myös
http://www.sotlinux.org/en/
Muutoksen aika?
Anonyymi kommentoija, 16.3.2004 19:58:24
Pisteet: 0
Vastaa
Kilpailu os-markkinoille on tullut jäädäkseen, piti Microsoft siitä, eli ei.
Tuskin kukaan täysijärkinen olisi 20-25 v. sitten kyseenalaistanut IBM:n aseman ja sen 90-95% markkinaosuuden. En minä ainakaan.
Erona noilla vaan on business-etiikka joka bimillä säilyi, kaikesta huolimatta. Samoja piirteitä sen sijaan löytää Microsoftin nykyisestä ja IBM:n silloisesta myyntityylistä ja asiakkaiden hoidosta.
En usko tämän kaltaisten nimiriitojen olevan kenenkään etu, en edes Microsoftin vaikka se sen edes voittaisi. Turhan läpinäkyvää mutta kieltämättä Lindows helpon maalin itsestään tekee.

Monikaan ei tunnu ihmettelevän sitä että miksi moiset maat kuten suomi, ruotsi tai hollanti. Helppous. Esimerkiksi suomessa tai ruotsissa oikeuslaitos teki päätöksen Lindowsia kuulematta. Yleensä riita-asioissa tapana on ainakin kuulla molempia osapuolia ennen minkäännäköistä päätöstä.
Miksi ei esim. saksassa tai englannissa jossa julkinen sektori on
näkyvästi puolustanut muidenkin käyttisten käyttöönottoa?
Mikä on Microsoftin motiivi ylipäätäänsä riidellä asiasta euroopassa kun sen käsittely tuolla jenkeissä on vielä, viimeistä oikeusastetta lukuunottamatta, kesken?
Miten niin viimeistä oikeusastetta? Eikös asia olekaan selvä?
No eipä ole, ei.

Lindowsin nimestä voi olla useampaakin mielipidettä, kahta nyt
ainakin, mutta strategisesti Microsoftilta oli äärimmäisen huono veto
lähteä asiasta edes käräjöimään. Talloivat ehkä liiankin isoille varpaille, nimittäin omilleen. Vaarana kun näet on hävitä oikeus Windowsiin tuotemerkkinä sen ollessa geneerinen alalle kuuluva termi. Tämän ratkaisee tuo viimeinen käsittely joka piti käydä nyt maalikuussa ja jota on Microsoftin toimesta pyydetty siirrettäväksi hamaan tulevaisuuteen. Näin Microsoft saa kaipaamaansa lisäaikaa kalastellakseen suosiota it-alan oikeudenkäyntien suhteen "banaanivaltioista" kuten suomi, ruotsi, luxembourg, hollanti tai belgia.

Käräjiä käynnistellessään Microsoftille ilmeisesti oli aivan selvää tuon windows-nimen merkitys ja luulivat käsittelyn olevan läpihuutojuttu.
Sitä se jälkeenpäin katsottuna selvästikään ei ollut koska se on nuo aiemmat käsittelyt ovat hävinneet.
Re: Muutoksen aika?
Anonyymi kommentoija, 16.3.2004 22:50:24
Pisteet: 0
Vastaa
En usko tämän kaltaisten nimiriitojen olevan kenenkään etu, en edes Microsoftin vaikka se sen edes voittaisi. Turhan läpinäkyvää mutta kieltämättä Lindows helpon maalin itsestään tekee.
Kysymys ei ole pelkästään Microsoftista ja Lindowsista, vaan siitä että yleisesti bisneksessä noudatetaan tiettyjä sääntöjä. Jos tälläinen toiminta sallitaan seuraa oletettavasti laajempi pyrkimys hyväksikäyttää toisen yrityksen brandia.
Monikaan ei tunnu ihmettelevän sitä että miksi moiset maat kuten suomi, ruotsi tai hollanti. Helppous. Esimerkiksi suomessa tai ruotsissa oikeuslaitos teki päätöksen Lindowsia kuulematta. Yleensä riita-asioissa tapana on ainakin kuulla molempia osapuolia ennen minkäännäköistä päätöstä.
Oikeusistuin saattoi katsoa loukkauksen olleen niin vakava ja selvä ettei katsonut tarpeen haastatella molempia osapuolia. Minusta aivan hyväksyttävää kun tapaus on näin selkeä.
Miksi ei esim. saksassa tai englannissa jossa julkinen sektori on näkyvästi puolustanut muidenkin käyttisten käyttöönottoa?
Saattaa liittyä oikeusistuimien tapaan ja erillaisuuteen verrattuna suomeen ja muihin maihin.
Mikä on Microsoftin motiivi ylipäätäänsä riidellä asiasta euroopassa kun sen käsittely tuolla jenkeissä on vielä, viimeistä oikeusastetta lukuunottamatta, kesken?
Tavaramerkin puolustaminen, koska maailmassa ei ole yleistä toimielintä joka hoitaisi näitä täytyy ne käydä joka paikassa. Ei olisi mitään järkeä jäädä odottamaan miten jenkeissä käy.
Miten niin viimeistä oikeusastetta? Eikös asia olekaan selvä? No eipä ole, ei.
Lindowsin nimestä voi olla useampaakin mielipidettä, kahta nyt
ainakin, mutta strategisesti Microsoftilta oli äärimmäisen huono veto
lähteä asiasta edes käräjöimään. Talloivat ehkä liiankin isoille varpaille, nimittäin omilleen. Vaarana kun näet on hävitä oikeus Windowsiin tuotemerkkinä sen ollessa geneerinen alalle kuuluva termi. Tämän ratkaisee tuo viimeinen käsittely joka piti käydä nyt maalikuussa ja jota on Microsoftin toimesta pyydetty siirrettäväksi hamaan tulevaisuuteen. Näin Microsoft saa kaipaamaansa lisäaikaa kalastellakseen suosiota it-alan oikeudenkäyntien suhteen "banaanivaltioista" kuten suomi, ruotsi, luxembourg, hollanti tai belgia.
Heikompaa olisi olla puolustamatta. Tuolloin voitaisiin katsoa seuraavassa tapauksessa Microsoftin luopuneen oikeudesta tavaramerkkiin sallimalla Lindowsin.
Käräjiä käynnistellessään Microsoftille ilmeisesti oli aivan selvää tuon windows-nimen merkitys ja luulivat käsittelyn olevan läpihuutojuttu.
Niin jos yhtiö on 10 vuotta(onko se nyt näin pitkä aika?) käyttänyt nimitystä joka on aika vakio termi alan sanastossa.
Re: Muutoksen aika?
Anonyymi kommentoija, 16.3.2004 23:46:13
Pisteet: 0
Vastaa
Kysymys ei ole pelkästään Microsoftista ja Lindowsista, vaan siitä että yleisesti bisneksessä noudatetaan tiettyjä sääntöjä. Jos tälläinen toiminta sallitaan seuraa oletettavasti laajempi pyrkimys hyväksikäyttää toisen yrityksen brandia.
Tai tuotetta? Välillisesti toista yhtiötä kun ei itse voida toimia suoraan?
Oikeusistuin saattoi katsoa loukkauksen olleen niin vakava ja selvä ettei katsonut tarpeen haastatella molempia osapuolia. Minusta aivan hyväksyttävää kun tapaus on näin selkeä.
Miksi siitä sitten käydään jenkeissä vielä käräjiä?
Saattaa liittyä oikeusistuimien tapaan ja erillaisuuteen verrattuna suomeen ja muihin maihin.
Tai siihen että näissä maissa Lindowsilla on niin vähän käyttäjiä ettei niiden ääni juuri kauaksi kuulu.
Tavaramerkin puolustaminen, koska maailmassa ei ole yleistä toimielintä joka hoitaisi näitä täytyy ne käydä joka paikassa. Ei olisi mitään järkeä jäädä odottamaan miten jenkeissä käy.
Onhan tuo "tuotemerkki" maailmanlaajuisesti rekisteröity?
Toisaalta antaahan tuo hollannin päätös mahdollisuuden perustaa johonkin hihhulivaltioon jonkinnäköinen windows-firma ja haastaa Microsoft oikeuteen jokaisesta päivästä jona tuon maan asukkailla on netin kautta yhteys microsoftin sivuille. Normal busines practice?
Heikompaa olisi olla puolustamatta. Tuolloin voitaisiin katsoa seuraavassa tapauksessa Microsoftin luopuneen oikeudesta tavaramerkkiin sallimalla Lindowsin. Niin jos yhtiö on 10 vuotta(onko se nyt näin pitkä aika?) käyttänyt nimitystä joka on aika vakio termi alan sanastossa.
"windowing enviroment SUCH AS Microsoft Windows" ote Microsoftin omasta alan sanakirjasta. Tuo "such as" ei siinä ole korostettu.
Mitähän ne tuolla sitten tarkoittavat. Oisko se nyt sittenkin geneerinen.
Hypoteesi: Jos laitan pystyyn pajan, Tampere Door-Knob ja onnistun kymmenessä vuodessa saavuttamaan yli 90% markkinaosuuden niin minulla on oikeus kieltää muiden käyttää Door-Knobbia nimessään?
Tuntuisi hullulta kun niitä nuppeja kuitenkin on tehty iät ajat.
Mitähän tuomari USA:ssa tuumaa
Anonyymi kommentoija, 17.3.2004 02:36:18
Pisteet: 0
Vastaa
Kun sen päätöksiä ruvetaan kiertoteitse kyseenalaistamaan euroopan tuomioistuimia hyväksikäyttäen?
"No kato nyt. Tuolla suomessakin päättivät sen kieltää niin mikset sinä"

Nähtäväksi jää oliko tämä taistelun eurooppaan levittäminen Microsoftilta loppuun asti harkittu.

-toinen pappa-
Microsoft ei ainoa
Anonyymi kommentoija, 17.3.2004 09:30:01
Pisteet: 0
Vastaa
Lindowsin hemmoilta onnistuu myös
http://www.lindows.com/lindows_news_pressreleases_...

Mahtaa tuomari suhtautua Microsoftiin positiivisemmin tämän jälkeen.
pappa Riippumattomuus
pappa, 16.3.2004 10:25:08
Pisteet: 0
Vastaa
En yhtään ihmettele Microsoftin toimia. Sillä jos Lindows pystyy ajamaan samoja ohjelmia kuin Windows niin onhan se selvä riski Microsoftille. Ja jos Lindows olisi vielä luotettavampi kuin Windows niin siinä olisi Microsoftin tuotteen loppu lähellä.

Toivoisin eri käyttöjärjestelmien ja ohjelmien yhteen sopivuutta.
Pappa -Jos se toimii älä korjaa-
Re: Riippumattomuus
Anonyymi kommentoija, 16.3.2004 10:49:11
Pisteet: 0
Vastaa
En yhtään ihmettele Microsoftin toimia. Sillä jos Lindows pystyy ajamaan samoja ohjelmia kuin Windows niin onhan se selvä riski Microsoftille. Ja jos Lindows olisi vielä luotettavampi kuin Windows niin siinä olisi Microsoftin tuotteen loppu lähellä.
Tuostahan sitä luotettavuutta voi kurkata. Pistää hauksi vaikka Lindows,
Windows, Apache, IIS, Win98, WinMEjne, jne.
http://www.securitytracker.com/search/search.html

Toivoisin eri käyttöjärjestelmien ja ohjelmien yhteen sopivuutta.
Toivoisin ennemminkin, käyttöjärjestelmästä riippumatta, vaihdettavien tiedostojen yhteensopivuutta .
Tämänpäivän tietoturvariskit on aika pitkälle seurausta liian homogeenisestä (sisäsiittoisesta) käyttisympäristöstöstä. Microsoftin pakkomielteestä säilyttää taaksepäin yhteensopivuus, oli aiemmat versiot sitten miten susia tahansa. Jos johonkin Word/Excel/PDF-dokuun saadaan ympättyä mato niin ei se välttämättä pure esim. Linuxissa/Macissä/Unixissa/Beossissa tms., samalla tavalla jos lainkaan. Sen syvällisemmin aihetta tuntematta uskoisin että se on vaikeampi kirjoittaa ja helpompi havaita.
Re: Riippumattomuus
Anonyymi kommentoija, 16.3.2004 11:26:13
Pisteet: 0
Vastaa
En yhtään ihmettele Microsoftin toimia. Sillä jos Lindows pystyy ajamaan samoja ohjelmia kuin Windows niin onhan se selvä riski Microsoftille. Ja jos Lindows olisi vielä luotettavampi kuin Windows niin siinä olisi Microsoftin tuotteen loppu lähellä.
Vuoden tuota käyttäneenä voin sanoa että on luotettavampi kuin mikään aikaisempi käytössäni ollut Windowsin versio. Erikseen täytyy vielä mainita että tämä oli ensimmäinen kosketukseni minkäännäköiseen linuxiin. Muitakin hyviä on mutta tämä oli minulle helpoin. Tuon helppokäyttöisyyden vuoksi sen alunperin valitsin mutta on osoittautunut myös luotettavaksi. Tosin joissakin sovellutuksissa hieman hitaaksi mutta konekaan ei ole kuin 900MHz AMD, joka kalpenee näiden nykyisten vauhtihirmujen rinnalla.
daimoni Re: Riippumattomuus
daimoni, 16.3.2004 11:01:32
Pisteet: 0
Vastaa
En yhtään ihmettele Microsoftin toimia. Sillä jos Lindows pystyy ajamaan samoja ohjelmia kuin Windows niin onhan se selvä riski Microsoftille. Ja jos Lindows olisi vielä luotettavampi kuin Windows niin siinä olisi Microsoftin tuotteen loppu lähellä.
Lindows ei ole enää vuosiin panostanut wineprojektiin tai windows-ohjelmien yhteensopivuuteen vaan pyrkii tarjoamaan vastaavat softat natiivina. Tästä oli lehdistetiedotekin joskus vuonna 2001 tjsp, myöskin mainittua useassa haastattelussa. Ja tuolla:

http://info.lindows.com/askmichael/question19.htm

Lindows myöskin rahottaa useita opensource-projekteja isolla rahalla.

http://info.lindows.com/askmichael/question4.htm

Enpä voi kieltää etteikö Lindows olisi mukavakäyttöinen distribuutio työpöydällä. Kannattaa kokeilla mikäli melkein jopa helppokäyttöinen Linux maistuu.
"Minusta on viime aikoina daimonin kommentteja lukeneena alkanut muutenkin tuntua, että äijä kuvittelee olevansa joku jumalhahmo, jonka sana on totuus ja laki."
-- Anonyymi kommentoija
Re: Riippumattomuus
Anonyymi kommentoija, 16.3.2004 12:09:09
Pisteet: 0
Vastaa
Lindows ei ole enää vuosiin panostanut wineprojektiin tai windows-ohjelmien yhteensopivuuteen vaan pyrkii tarjoamaan vastaavat softat natiivina. Tästä oli lehdistetiedotekin joskus vuonna 2001 tjsp, myöskin mainittua useassa haastattelussa. Ja tuolla: http://info.lindows.com/askmichael/question19.htm
Lindows myöskin rahottaa useita opensource-projekteja isolla rahalla.
http://info.lindows.com/askmichael/question4.htm
Enpä voi kieltää etteikö Lindows olisi mukavakäyttöinen distribuutio työpöydällä. Kannattaa kokeilla mikäli melkein jopa helppokäyttöinen Linux maistuu.
Hyvä pointti daimonilta. Olin tuon wine-projektin (sen hautauksen) jo itse unohtanut.
Lisäyksenä tuohon kokeiluun että sen Lindows-live version voi ladata mm. BitTorrentista ilmaiseksi. Se tosin käyttää vain CD-asemaa ja rammia (ei tee muutoksia kovalevyyn) joten saattaa olla hitaanpuoleinen.
Tuostakin saa jonkinnäköisen kuvan, ennenkuin Helsingin käräjäoikeus päättää että Suomestakin pitää yhteydet tuonne pistää poikki.
http://media.lindows.com/howto/kiosk.swf