Kirjaudu

Uutiskirje

Rekisteröidy Sektoriin ja tilaa itsellesi joko aamuisin tai iltaisin ilmestyvä uutiskirje sähköpostiisi.

Torstai, 6.2.2003

Mac-jälleenmyyjät aikovat haastaa Applen oikeuteen

Joukko Macintosh-jälleenmyyjiä syyttävät Applea lukuisista väärinkäytöksistä. Macadam Computer, Computer International ja MacTech Systems ovat kukin nostaneet Applea vastaan syytteen, joissa yhtiötä syytetään sekä sopimusrikkomuksista että petoksesta.

Jälleenmyyjien mukaan Apple on mm. jättänyt maksamatta heille takuukorjauksien kuluja ja ylilaskuttanut komponenteista. Lisäksi Applea syytetään ulkopuolisten jälleenmyyjien syrjinnästä, jotta yhtiö saisi kasvatettua omaa suoraamyyntiään. Applen edustaja kieltäytyi kommentoimasta viime kuukausien aikana nostettuja syytteitä.

Lue juttu K2, 6.2.2003 00:07. Lähde: ZDNet
Rekisteröidy ja kirjaudu sisään, jos haluat kommentoida.

Kommentit ( 15 uutta / 15 )
pistettä.
Näytä vain kommentit joilla on vähintään
Me haha
Me, 6.2.2003 01:11:17
Pisteet: +1
On alkanut apple olemaan nykyään niin ylpeää poikaa että ihan puistattaa.. ei juosta enää asiakkaiden luona (tapahtumat/messut), ei kuunnella toiveita, vaaditaan rahaa jokaisesta pikku päivityksestä ja nyt kaikenlisäksi tämä..

ei se imac tainnut mikään pelasta sitten ollakaan.. ja jos olikin niin apple pilaa uuden menestymisensä tällaisella typerällä ja lapsellisella tavalla.. luulis niiden nyt tajuavan että kaikista myyjistä on hyötyä juuri tällä hetkellä on ne sitten omia tai ei.. kunhan maccia saadaan työpöydille ja kotiin mutta apple on valinnut tällaisen tien, tien mikä on tuhontie ;)..
"Kaikki on sanottu jo, mutta koska kukaan ei kuuntele, meidän on palattava ja aloitettava taas alusta (André Gide)"
njoo.. eletään pois..
www.granstrom.info
Re: haha
Anonyymi kommentoija, 6.2.2003 17:22:34
Pisteet: 0
joo,

applehan eijoo koskaan edes tehny mitää hyvää, en ymmärrä miten kukaan edes ostaa sellasta p***aa. Miksi kukaan edes viittii väsätä muita järjestelmiä kun microsoft on niin hyvä? Säästäisivät energian johonkin muuhun. Kaiken lisäksi microsoft on niin reilu käyttäjiä kohtaan, että ihan sen vuoksi pitäisi säätää laki, jossa kielletään muut käyttöjärjestelmät.
Re: haha
Anonyymi kommentoija, 6.2.2003 18:02:30
Pisteet: 0
joo, applehan eijoo koskaan edes tehny mitää hyvää, en ymmärrä miten kukaan edes ostaa sellasta p***aa. Miksi kukaan edes viittii väsätä muita järjestelmiä kun microsoft on niin hyvä? Säästäisivät energian johonkin muuhun. Kaiken lisäksi microsoft on niin reilu käyttäjiä kohtaan, että ihan sen vuoksi pitäisi säätää laki, jossa kielletään muut käyttöjärjestelmät.
Ai?
Miksi en saa muutella sitten windowsia/lähdekoodia semmoiseksi kun MINÄ haluan? mutta miksi saan tehdä sen Linuxillani?

Miksi joudun päivittäin kiroamaan koulun win-koneilla viruksia, ie:n kaatumisia, sinisiä ruutuja (paitsi XP-koneet ystävällisesti suoraan boottaavat itsensä). Miksi en joudu tekemään tätä Linuxillani?

Miksi en voi saada laadukasta softaa ilmaiseksi? Miksi pitää maksaa paskasta? Miksi sitten Linuxillani saan avointa, ilmaista (lue: vapaata) ja asenteella tehtyä softaa Linuxilleni?

Miksi Microsoft on niin huolissaan Open source- tuotteista jos windows on niin maanmainion täydellinen?

Miksi olen hukannut Wordilla vuosien varrella satojen sivujen edestä tekstiä Wordin kaatumisten takia jos Microsoftin tuotteet ovat niin hyviä?

Miksi p**keleessä asia joka Linuxissa vaatii vain yhden helpon komennon konsoliin vaatii Windowsissa miljoona^n1 hiirennapautusta ja tuskaista selaamista tässä "hienossa helppokäyttöisessä" käyttöliittymässä?

Miksi en saa tietää miten Windows toimii? Koodin on salaista ja dokumentaatiot olemattomia. Eipä näin taas Linuxissa.

Miksi IE:ssä ei ole Tabeja sekä popup-blockeria? Tämänhän pitäisi Microsoftin tuotteena olla hyvä?

MIkä ero on TYÖASEMALLA ja Microsoftin LEIKKIASEMALLA? Työasemalla (lue: linux/*bsd/unix-asemalla) tehdään töitä kahden vuoden uptimeillä ja lelu bootataan vähintäänkin kerran päivässä tai jokaisen päivityksen jälkeen.

- th@pythonzero.org
- daimoni at #linuxonly / ircnet
Re: haha
Anonyymi kommentoija, 6.2.2003 18:04:53
Pisteet: 0
lisätäänpä tähän vielä että Applen Powerbook olisi unelmakoneeni, se vain on rahallisesti saavuttamattomissa :)
Re: haha
Anonyymi kommentoija, 6.2.2003 20:24:23
Pisteet: 0
lisätäänpä tähän vielä että Applen Powerbook olisi unelmakoneeni, se vain on rahallisesti saavuttamattomissa :)
Itselläni on ollut kohta kaksi vuotta titaani PB, ja olen ollut erittäin tyytyväinen.

Kyse on prioriteeteistä. Jos käyttää paljon tietokonetta, niin miksei hankkia sitten samalla parasta mitä markkinoilta löytyy? Hintaero muiden valmistajien vastaaviin malleihin on mitätön.
Re: haha
Anonyymi kommentoija, 6.2.2003 21:35:10
Pisteet: 0
Kyse on prioriteeteistä. Jos käyttää paljon tietokonetta, niin miksei hankkia sitten samalla parasta mitä markkinoilta löytyy? Hintaero muiden valmistajien vastaaviin malleihin on mitätön.
ei ole kiinni hintaerosta vaan hinnasta. pärjään edelleen 3 vuotta vanhalla 800mhz koneella mainiosti vielä seuraavat 3 vuotta.
Re: haha
Anonyymi kommentoija, 7.2.2003 09:42:31
Pisteet: 0
Itseäni ihmetyttää, miten toi Linuxin ilmaisuus viehätyttää niin monia ihmisiä. Totuus on kuitenkin se, että jos Linux ottaisi niskalenkin Windowsista, niin ei niitä ohjelmia tulevaisuudessa kukaan ilmaiseksi koodaa. Tai en minä ainakaan moiseen suostuisi. Jostainhan koodaajienkin on leipänsä saatava, vai hoidettaisiinko tämä sitten Linux-käyttäjien hyväntekeväisyyskeräyksellä?
Re: haha
Anonyymi kommentoija, 9.2.2003 00:47:01
Pisteet: 0


Juma, kun ootte tyhmiä!

t:allaolevan kirjoittaja

joo,
applehan eijoo koskaan edes tehny mitää hyvää, en ymmärrä miten kukaan edes ostaa sellasta p***aa. Miksi kukaan edes viittii väsätä muita järjestelmiä kun microsoft on niin hyvä? Säästäisivät energian johonkin muuhun. Kaiken lisäksi microsoft on niin reilu käyttäjiä kohtaan, että ihan sen vuoksi pitäisi säätää laki, jossa kielletään muut käyttöjärjestelmät.

Pisteet: 0
Re: haha
Anonyymi kommentoija, 7.2.2003 16:55:40
Pisteet: 0
joo, applehan eijoo koskaan edes tehny mitää hyvää, en ymmärrä miten kukaan edes ostaa sellasta p***aa. Miksi kukaan edes viittii väsätä muita järjestelmiä kun microsoft on niin hyvä? Säästäisivät energian johonkin muuhun. Kaiken lisäksi microsoft on niin reilu käyttäjiä kohtaan, että ihan sen vuoksi pitäisi säätää laki, jossa kielletään muut käyttöjärjestelmät.
Sarkasmi sikseen. Microsoft on oikeasti hyvä, helppo ja vakiintunut järjestelmä, jonka huonoina puolina ovat enää kallis hinta ja satunnaiset ongelmat, joita on kaikissa järjestelmissä.

Ai? Miksi en saa muutella sitten windowsia/lähdekoodia semmoiseksi kun MINÄ haluan? mutta miksi saan tehdä sen Linuxillani?
Koska et varmaan halua vetää konettasi jojoon päivittäin. Windowsin modulaarinen rakenne antaa sinun korvata vaikka käyttölittymän toisella (esim. Afterstep on konvertoitu Win32-ympäristöön).

Kuinka moni kirjoittaa muutoksia kerneliin - tai edes ymmärtää sitä alemmalla tasolla.

Valinnanvapaus on kivaa, mutta ei olennaista. Käytän konetta tehdäkseni sillä töitä - en tehdäkseni sen eteen töitä.

Miksi joudun päivittäin kiroamaan koulun win-koneilla viruksia, ie:n kaatumisia, sinisiä ruutuja (paitsi XP-koneet ystävällisesti suoraan boottaavat itsensä). Miksi en joudu tekemään tätä Linuxillani?
Kun olet konffannut linuxisi oikein. Myös Windowsin voi konffata oikein. Se on helppoa, kun sen osaan.

Olen minäkin saanut linuxini jumiin ja se boottaa nyt 20 sekuntia kauemmin ja menee jojoon USB-ajurien puutteellisen tuen vuoksi. Toimii kuitenkin.

Miksi en voi saada laadukasta softaa ilmaiseksi? Miksi pitää maksaa paskasta? Miksi sitten Linuxillani saan avointa, ilmaista (lue: vapaata) ja asenteella tehtyä softaa Linuxilleni?
No tuohon en osaa vastata.

Olet joko oikeasti niin tyhmä, että kuvittelet, että kaikki ilmainen softa tehdään vain ja ainoastaan linuxille, tai sitten et poika paremmasta tiedä.

Lähes jokainen käyttämäni projekti (Esim. vaikka OpenOffice) löytyy kätevästi myös Win32-muodossa. Jos ei muuten toimi., niin aina on ympäristöjä, kuten CygWin32.

Miksi Microsoft on niin huolissaan Open source- tuotteista jos windows on niin maanmainion täydellinen?
Koska ne syövät markkinaosuutta. Jossain tuotantokäytössä voidaan haluta konffata juuri laitteelle sopiva spesifinen ratkaisu, jolloin linux on huomattavasti parempi vaihtoehto.

Kotikäyttäjät Microsoft vielä omistaa.

Miksi olen hukannut Wordilla vuosien varrella satojen sivujen edestä tekstiä Wordin kaatumisten takia jos Microsoftin tuotteet ovat niin hyviä?
Olet tyhmä?

Oikeasti, ei ole tarkoitus olla ikävä ihminen, mutta ihmettelen, miten joku voi oikeasti kadottaa tekstiä.

Ehkä oikeampi argumentti olisi Word:in vanhempi tallennusformaatti ja sen huima tietoturva. t.t

Miksi p**keleessä asia joka Linuxissa vaatii vain yhden helpon komennon konsoliin vaatii Windowsissa miljoona^n1 hiirennapautusta ja tuskaista selaamista tässä "hienossa helppokäyttöisessä" käyttöliittymässä?
Miksi p**keleessä minun pitää opetella miljoona konsolikomentoa, että saan yksinkertaisia asioita tehdyksi?

Btw, myös Windowsissa on konsoli. Ja Windowsiin saa kehittyneempiä konsoleita, sekin on vain konffauskysymys.

Miksi en saa tietää miten Windows toimii? Koodin on salaista ja dokumentaatiot olemattomia. Eipä näin taas Linuxissa.
Kerros minulle sitten miten linux toimii..

Miksi IE:ssä ei ole Tabeja sekä popup-blockeria? Tämänhän pitäisi Microsoftin tuotteena olla hyvä?
Nyt hassut yleistykset siirtyvät käyttöjärjestelmästä ulos Microsoft-linjalle.

Hanki Mozilla. Se on parempi.

Ja lopeta niiden waresivujen selailu jos haluat pop-upeista eroon =))

MIkä ero on TYÖASEMALLA ja Microsoftin LEIKKIASEMALLA?
Toiselle on Gran Tourismo.

Työasemalla (lue: linux/*bsd/unix-asemalla) tehdään töitä kahden vuoden uptimeillä
Noin kaksi viikkoa on ihan tarpeeksi kaikille =)) Siis Win95 kaikille!

No toiset haluavat pitää konettaan päällä kaksi vuotta, toiset eivät. Myös Apachen saa Windowsiin ja NT-pohjaisista lähtien uptimet ovat aika kovat.

ja lelu bootataan vähintäänkin kerran päivässä tai jokaisen päivityksen jälkeen.
Niitä uptime-koneita ei paljon päivitellä.

Ja jos haluan leikkiä kernelin hw-säätöjen kanssa (en moduuli), joudun boottaamaan. Lisäksi GF-ajurien asennus vaati X:n uudelleenkäynnistyksen.

- th@pythonzero.org - daimoni at #linuxonly / ircnet
Re: haha
Anonyymi kommentoija, 8.2.2003 14:51:14
Pisteet: 0
Valinnanvapaus on kivaa, mutta ei olennaista. Käytän konetta tehdäkseni sillä töitä - en tehdäkseni sen eteen töitä.
tuo ei vastannut kysymykseen.

aikka OpenOffice) löytyy kätevästi myös Win32-muodossa. Jos ei muuten toimi., niin aina on ympäristöjä, kuten CygWin32.
openoffice kun ei kata kun n.5% ohjelmatarpeistani.

ja kyllä cygwinistä tietoinen olen.

Koska ne syövät markkinaosuutta. Jossain tuotantokäytössä voidaan haluta konffata juuri laitteelle sopiva spesifinen ratkaisu, jolloin linux on huomattavasti parempi vaihtoehto.
nii-in

Kotikäyttäjät Microsoft vielä omistaa.
ei minua

Olet tyhmä? Oikeasti, ei ole tarkoitus olla ikävä ihminen, mutta ihmettelen, miten joku voi oikeasti kadottaa tekstiä.
wordin kaatumisella?

Ehkä oikeampi argumentti olisi Word:in vanhempi tallennusformaatti ja sen huima tietoturva. t.t
onneksi office11:sta tulee jo(pa) xml-pohjainen formaatti.

Miksi p**keleessä minun pitää opetella miljoona konsolikomentoa, että saan yksinkertaisia asioita tehdyksi?
toki on graafista. tuo ei siltikään vastannut kysymykseeni.

Btw, myös Windowsissa on konsoli. Ja Windowsiin saa kehittyneempiä konsoleita, sekin on vain konffauskysymys.
tiedän, pointti on että ms ei niitä windowsissa mukana toimita.

Kerros minulle sitten miten linux toimii..
tulisi aivan liian pitkä vastaus. osta kirja.

Nyt hassut yleistykset siirtyvät käyttöjärjestelmästä ulos Microsoft-linjalle. Hanki Mozilla. Se on parempi.
IE:hän on kiinteä osa windowsia, täten aivan asiaanliittyvä huomautus. käytän mozillaa, linuxissa.

Ja lopeta niiden waresivujen selailu jos haluat pop-upeista eroon =))
en harrasta laittomia ohjelmia :)

Työasemalla (lue: linux/*bsd/unix-asemalla) tehdään töitä kahden vuoden uptimeillä
Noin kaksi viikkoa on ihan tarpeeksi kaikille =)) Siis Win95 kaikille!
kaksi viikkoa win95sella? tuon haluan nähdä

No toiset haluavat pitää konettaan päällä kaksi vuotta, toiset eivät. Myös Apachen saa Windowsiin ja NT-pohjaisista lähtien uptimet ovat aika kovat.
NT? Juuri tuossa koululla sain 10min sisään kaatumaan upean ja vakaan Win NT palvelimen, vain hiireen koskemalla :P

Niitä uptime-koneita ei paljon päivitellä. Ja jos haluan leikkiä kernelin hw-säätöjen kanssa (en moduuli), joudun boottaamaan. Lisäksi GF-ajurien asennus vaati X:n uudelleenkäynnistyksen.
kernel onkin sitten ainoa käynnistyksen vaativa päivitys joka nyt äkkiseltään tulee mieleen
Squi Re: haha
Squi, 6.2.2003 18:58:21
Pisteet: 0
Hih, eikai kukaan vetänyt hernettä nenään vahingossa luettuaan tuon selvästi sarkastisen viestin aiemmin? =)
Huono vitsi
Daedalon, 6.2.2003 19:28:54
Pisteet: 0
Miksi kukaan edes viittii väsätä muita järjestelmiä kun microsoft on niin hyvä? Säästäisivät energian johonkin muuhun. Kaiken lisäksi microsoft on niin reilu käyttäjiä kohtaan
Aika mautonta vähätellä Applen tekemiä vääryyksiä sen nojalla että Microsoftkin on tehnyt väärin. Mitään ei pidä tehdä huonosti vain sen takia että joku muukin on tehnyt.

Jokainen vastaakin omista teoistaan, Apple Applen teoista ja Microsoft Microsoftin, muttei Apple Microsoftin tai toisinpäin. Eli Applen vääryyksiä ei mitätöidä Microsoftin vääryyksillä.
greenie Re: haha
greenie, 6.2.2003 08:33:28
Pisteet: +1
On alkanut apple olemaan nykyään niin ylpeää poikaa että ihan puistattaa.. ei juosta enää asiakkaiden luona (tapahtumat/messut), ei kuunnella toiveita, vaaditaan rahaa jokaisesta pikku päivityksestä ja nyt kaikenlisäksi tämä..
Apple on aina ollut varsin määrätietoinen yhtiö, joka on ei ole säästellyt bisnesmaailmaan kuuluvia "rankkoja keinoja" aiemminkaan. Omasta mielestäni kuitenkin Apple on kuitenkin (monien yllätykseksikin) pystynyt varsin hyvin pitämään pintansa alati muuttuvassa IT -maailmassa. Vaatii aika paljon yhtiöltä, jotta pystyy nykyaikana tarjoamaan omia koneitansa maailmanlaajuisesti käyttöjärjestelmällä, josta löytyy vielä lähes jokaiselle "merkittävälle" maalle omat lokaalit asetukset jne.
greenie Re: haha
greenie, 6.2.2003 08:40:37
Pisteet: 0
On alkanut apple olemaan nykyään niin ylpeää poikaa että ihan puistattaa.. ei juosta enää asiakkaiden luona (tapahtumat/messut), ei kuunnella toiveita, vaaditaan rahaa jokaisesta pikku päivityksestä ja nyt kaikenlisäksi tämä..
Apple on aina ollut varsin määrätietoinen yhtiö, joka on ei ole säästellyt bisnesmaailmaan kuuluvia "rankkoja keinoja" aiemminkaan. Omasta mielestäni kuitenkin Apple on kuitenkin (monien yllätykseksikin) pystynyt varsin hyvin pitämään pintansa alati muuttuvassa IT -maailmassa. Vaatii aika paljon yhtiöltä, jotta pystyy nykyaikana tarjoamaan omia koneitansa maailmanlaajuisesti käyttöjärjestelmällä, josta löytyy vielä lähes jokaiselle "merkittävälle" maalle omat lokaalit asetukset jne.
Pahoittelen kirjoitusvirheitä. Mozilla sekosi ja jouduin kirjoittamaan viestin tekstieditorilla, jonka seurauksena oikeinkirjoitus hieman kärsi.
Re: haha
Anonyymi kommentoija, 6.2.2003 17:19:57
Pisteet: 0
Pahoittelen kirjoitusvirheitä. Mozilla sekosi ja jouduin kirjoittamaan viestin tekstieditorilla, jonka seurauksena oikeinkirjoitus hieman kärsi.
Ehkäpä kuitenkin selkeästi puutteellisen äidinkielemme osaamisen seurauksena :)