|
Perjantai, 31.1.2003 MediaForce Inc valvoo vertaisverkkoja myös Suomessa?Musiikki-, elokuva- ja ohjelmistoteollisuuden tekijänoikeuksia verkossa valvova MediaForce-yhtiö on oletettavasti lähettänyt huomautuksia myös suomalaisille internet-palveluntarjoajille heidän verkkonsa kautta jaossa olevasta tekijänoikeuksin suojatusta materiaalista. Verkossa kulkevien huhujen mukaan ainakin Elisa ja HTV ovat lähettäneet muutamille käyttäjilleen sähköpostia, jossa ystävällisesti pyydetään käyttäjää poistamaan Taru Sormusten Herrasta - Kaksi Tornia -elokuva käyttäjän ylläpitämältä vertaisverkkopalvelimelta. Julki tulleista sähköposteista (1, 2) käy ilmi, että pyynnöt tiedostojen poistamisesta on alunperin tehnyt yhdysvaltalainen MediaForce-yhtiö.
oma, 31.1.2003 00:09. Lähde: Sektori
| |
Anonyymi kommentoija, 31.1.2003 05:55:22
Anonyymi kommentoija, 31.1.2003 07:58:43
Anonyymi kommentoija, 3.2.2003 05:17:08
Eipä ole ihmekään, koska viesti ei ole HooTeeVeeltä lähtenytkään: "HTV ei lähettänyt viestiä
Sektori.comissa esitelty sähköpostiviesti ei kuitenkaan ole HTV:lta lähtöisin.
- Kyseinen viesti näyttää olevan Welhon nimissä kirjoitettu huijaus - se ei siis ole lähtenyt HTV:stä, eikä myöskään ole kopio mistään meiltä lähteneestä viestistä, HTV:n tiedostuspäällikkö Riitta Luhtala kommentoi digitodaylle.
Luhtalan mukaan yhtiön toimintapa on ilmoittaa asiakkaalle, että hänen tarjolla pitämästään materiaalista on tullut ilmoitus.
- On asiakkaankin edun mukaista, että hän saa tiedon ilmoituksesta. Näin hän voi poistaa tekijänoikeuksin suojatun materiaalin sivuiltaan, ja välttyy suuremmilta ongelmilta, Luhtala selittää.
"
Anonyymi kommentoija, 31.1.2003 11:49:04
http://www.p2pnet.net/news/mediaforce1.html
Anonyymi kommentoija, 31.1.2003 16:41:15
Anonyymi kommentoija, 31.1.2003 17:07:26
dustin, 1.2.2003 23:10:32
Anonyymi kommentoija, 1.2.2003 23:50:58
Anonyymi kommentoija, 5.2.2003 02:23:47
Vanha viisaus: Suojaa selustasi ;)
Juu, ja lopetin ostamasta dvd:itäkin kun tajusin että Minority Report maksaa 35 euroa.... eikä mukana tullut edes DVD-asemaa joka tuon hinnan olisi voinut selittää...
Anonyymi kommentoija, 5.2.2003 09:50:44
no mites sitten uus peli joka maksaa 60e ?
Anonyymi kommentoija, 5.2.2003 12:15:52
Anonyymi kommentoija, 4.2.2003 21:24:04
Kyllä jakaa.
Anonyymi kommentoija, 31.1.2003 16:55:00
jos joku lopettaa jakamisen tämän takia niin huh huh
sitten tämä "asiallinen ote" tyyppi "warettaminen on tuomittavaa" bla bla
onko isäsi poliisi ? =)
en voi muuta sanoa että on miehellä köyhä elämä.
tappaminenkin on tuomittavaa, syytä miestä warettamisesta, syytä miestä taposta sodan aikana.
terveisin
jaska
Anonyymi kommentoija, 31.1.2003 17:05:49
tappaminenkin on tuomittavaa, syytä miestä warettamisesta, syytä miestä taposta sodan aikana.
Anonyymi kommentoija, 3.2.2003 19:42:56
tuota minä yritän sanoa
terveisin jaska
Anonyymi kommentoija, 3.2.2003 20:59:47
Suomen valtion tekijänoikeuslakia voi jokainen halukas tutkiskella esimerkiksi täällä:
http://www.finlex.fi/linkit/ajansd/19610404
Kysehän ei ole samasta asiasta, winampin soittolistalla saa olla vaikka kaikki maailman mp3:t eivätkä ne siitä laittomiksi muutu, olivat sitten ihan itse ripattuja, tai netistä ladattuja. Niiden _LEVITTÄMINEN_ eli jakaminen muille sen sijaan ON laitonta, myös Euroopassa, ja varsinkin Suomessa.
Anonyymi kommentoija, 4.2.2003 20:37:02
90-luvun puolivälissä huonon muistini mukaan tuollainen BBS-pohjainen jakelurengas jäi kiinni.
Isoimman rangaistuksen (sakon määrässä mitaten) sai levittäjä. Muille pienempiä rangaistuksia.
Nettihesarin arkistosta ei ollut apua, mutta ehkä joku toinen muistaa. Jokatapauksessa rangaistukset olivat rahallisesti tuntuvia.
Joten onnea vain siihen waretukseen. Kun napsahtaa, niin se voi sattua.
Anonyymi kommentoija, 31.1.2003 20:32:18
"Asia ei siten suoranaisesti kuulu meille mutta päätin vain ilmoittaa, että olette tietoinen asiasta ja voitte tarkistaa, mikäli jokin virus tai jokin vihamielinen ohjelma käyttää konettanne hyväkseen."
Anonyymi kommentoija, 2.2.2003 04:44:08
http://tapani.digitoday.fi/tietoturva/showpage.php...
Anonyymi kommentoija, 2.2.2003 12:46:05
Piratismia en harrasta samasta syystä kun en varastele autojakaan.
Anonyymi kommentoija, 4.2.2003 01:54:34
TeknoHog, 2.2.2003 14:39:58
Entä sitten valmistajat, jotka ovat pistäneet tuotekehityskuluja alkuperäiskappaleeseen? Uusia malleja hankittaisiin varmasti, aivan samoin kuin muusikotkin tekevät uutta musiikkia. Tuotekehityskulut olisivat tässä systeemissä vain tieteellisen ja taiteellisen inspiraation ylläpitoa, eivätkä juurikaan liittyisi mihinkään fyysiseen valmistukseen. Tukeminen voisi tapahtua vaikkapa polttoaineveron kautta (vrt. kasettimaksu).
No, valitettavasti tällaisia autoja ei vielä ole keksitty, mutta onneksi digitaalista dataa voi sentään kopioida.
Good shit, huh? Dozer makes it. It's good for two things: degreasing engines and killing brain cells.
Anonyymi kommentoija, 2.2.2003 16:08:58
TeknoHog, 2.2.2003 18:50:00
Good shit, huh? Dozer makes it. It's good for two things: degreasing engines and killing brain cells.
Anonyymi kommentoija, 2.2.2003 21:22:57
Anonyymi kommentoija, 2.2.2003 16:40:29
"- Kyseinen viesti näyttää olevan Welhon nimissä kirjoitettu huijaus - se ei siis ole lähtenyt HTV:stä, eikä myöskään ole kopio mistään meiltä lähteneestä viestistä, HTV:n tiedostuspäällikkö Riitta Luhtala kommentoi digitodaylle"
Anonyymi kommentoija, 2.2.2003 19:33:45
Anonyymi kommentoija, 2.2.2003 18:55:25
Eli yhtiöiden tulisi tarjota tuotteitaan kohtuu hinnalla ja laadulla, josta uusin "kopiosuojaus" on esimerkkinä.
Eli jos tuotteen saa kohtuu hinnalla, miksi warettaa?
Ja
Kysymys kaikille ISP:lle, pystyttekö tarjoamaan liittymää, joka tarjoaa käyttäjälleen täydellisen anonyymiyden ?
Sillä sille olisi menekkiä, tässä "Roisto-yhtiöiden" maailmassa...
Anonyymi kommentoija, 2.2.2003 19:41:05
TeknoHog, 3.2.2003 19:59:57
Eli jos tuotteen saa kohtuu hinnalla, miksi warettaa?
Markkinataloudessa ostaja päättää, mitä se haluaa ostaa milläkin hinnalla. Ostajan kannalta "kopiosuojaus" on epätoivottu ominaisuus, vaikka taustalla olisi millaisia perusteluja.
Good shit, huh? Dozer makes it. It's good for two things: degreasing engines and killing brain cells.
Anonyymi kommentoija, 2.2.2003 20:54:38
Anonyymi kommentoija, 2.2.2003 23:01:24
On myös ikävää että cd-levyissä näkyy nykyään kaikennäköisiä kopiosuojauksia, enkä aio ostaa yhtään musiikkilevyä, joka on suojattu. Onneksi kuitenkin vanhemmat levyt ovat näistä vapaat ja yleensä halvempiakin, joten taidan pitäytyä niissä.
Anonyymi kommentoija, 3.2.2003 09:39:10
ehkä leffan julkaisija haluu ne viimeisetkin rippeet satojen miljoonien dollareiden tuottojen päälle jotka menis siinä kun joku ainoastaan imee sen, eikä mee katsomaan?
joka tapauksessa tämmönen touhu ärsyttää.. onko niillä joku systeemi tutkimassa verkkoliikennettä jossain solmukohdassa, vai onkohan ne ite käyny warestusohjelmilla linjoilla tekemässä "valeostoja" ? :)
Ja jos ostan CD levyn, enkä saa tehtyä siitä mp3:sia, niin kyllä vien sen takasin, niin kauan kun lainsäädäntö sallii niiden varmuuskopioiden ottamisen (koska muutenhan mulla ei ois asiaa palauttaa sitä sen takia?)
Täytyy toivoa ettei suomessa olla niin tyhmiä että laki säädettäis myötäilemään noita ahneita ja irstaan rikkaita megayhtiöitä.
heh.. ja sit esimerkki.. Usein kun oon käyny kaupasta kysymässä esim. "onkos teillä mitään Leon Ware:n levyjä?", niin sieltä vastataan että : "kuka se on?" -- no sitten : "voiko semmosen tilata?" -- "voi tilata, mutta jos haluut kuunnella sitä, niin sun pitää ostaa se sitten koska me ei voida palauttaa avattua levyä takas tukkuun"
-- noniin,.. haluutko ostaa sian säkissä, vai haluutko ensin tutustua siihen levyyn? -no jospa sitten imet netistä ensin pari biisiä, ja teet päätöksen niiden perusteella?
Jos ne tosiaan perustais jonkun maksullisen musiikin imemis palvelun joka olis _kohtuuhintainen_, niin varmasti käyttäisin, kunhan sieltä sit löytyis kaikki mitä kaipaa.
Ja leffoja .. :) No jos meet maksamaan 10 euroa siitä että näät jonkun adam sandlerin ennätyshuonon leffan, ni kyllä varmasti vituttaa. Mä en itse edes imis adamin leffoja, mutta joku vois sillä säästää sen 10e tuskastumisen.
Anonyymi kommentoija, 3.2.2003 09:50:35
http://www.mediaforce.com/services/mediasentry.asp
Anonyymi kommentoija, 4.2.2003 08:33:09
Ja sit veikkasin että sormusten herra tuottaa joka tapauksessa aika mukavasti, aion mennä sen kattoon itsekin.
http://www.mediaforce.com/services/mediasentry.asp
no hyi helvetti.. näyttäis siltä että ne aikoo tehdä rahaa sillä että tekijänoikeuksia valvotaan ?
Ostakaa mediasentry valvomaan oikeuksianne ?
Hyvä siinä on meuhkata sitten tosi ylväänä jalon tavoitteen puolesta samalla ku dollarit kilisee kassaan.
Ja levy-yhtiöt on urheasti nimenomaan artistien etuja valvomassa, eiks joo ?
Jos warestusta ei yritettäis estää, niin johtaisko se siihen ettei yhtään CDtä tai elokuvaa enää ostettais ?
Ilkeitä noi kapitalistisiat..
Anonyymi kommentoija, 4.2.2003 13:59:25
Hyvä siinä on meuhkata sitten tosi ylväänä jalon tavoitteen puolesta samalla ku dollarit kilisee kassaan.
Veikkaisin että jatkossa (laittomien)tiedostojen jako tulee (muutaman suuren oikeusjutun+massiivisten korvausten takia) ottamaan askeleen takapakkia avoimista p2p verkoista kohti kryptattuja ftp-palvelimia tms. Vähän kuin vanhoina hyvinä BBS-aikoina. Tällöin jako tullee todennäköisesti olemaan pienemmän piirin hommaa eikä enää oikeuksienhaltijoita niin paljoa kiinnosta. Näkisin tämän alkaneen sodan olevan nimenomaan näitä niko naapuri + adsl - "warettajia" vastaan suunnattu.
Anonyymi kommentoija, 5.2.2003 09:46:39
Anonyymi kommentoija, 3.2.2003 15:33:12
Itselläni on kone netissä 24/7, ja varsinkin öisin koneeni imuroi netistä tavaraa, useimmiten ohjelmistoja ja pelejä, harvemmin musiikkia tai elokuvia.
Tavaraa pidän jaossa, koska jos muut jakavat, jaan minäkin, kaveri-sopimus, I show you mine, you show me yours.
En minä tämän takia lopetan ohjelmistojen ja muiden sellaisten imurointia.. turha luulo. Jos minun ISP lähettää minulle valituspostia että "miksi jaat sitä ja sitä tiedostoa" tai "olkaa niin hyvä ja poistakaa kyseinen tiedosto kovalevyltänne" niin tottakai minä sen poistan. Ei ole hinkua lähteä käräjille, mutta ei ole myöskään hinkua maksaa järjettömiä hintoja eri ohjelmistoista (esim. Partition Magic joka on ainakin jossain vaiheessa maksanut 1000-2000mk). Opiskelija olen, rahat muutenkin tiukilla eikä minulle edes tukia tipu, niin kauan kun vain mahd. niin imuroin tarvitsemani netistä. Helpompaa se kuin ostaa ja elää pelkällä spagetilla sai makaronilla kuukausi vain koska joutuu maksamaan järjettömän hinnan jostain CD:stä johon ahdettu ohjelma jota ehkä käytän kerran tai kahdesti kuukaudessa. Ei ei ei.
EI herra mun jee!
\,,/ Evil I May Be, But What Are You? \,,/
Anonyymi kommentoija, 3.2.2003 23:06:21
Tavaraa pidän jaossa, koska jos muut jakavat, jaan minäkin, kaveri-sopimus, I show you mine, you show me yours.
En minä tämän takia lopetan ohjelmistojen ja muiden sellaisten imurointia.. turha luulo. Jos minun ISP lähettää minulle valituspostia että "miksi jaat sitä ja sitä tiedostoa" tai "olkaa niin hyvä ja poistakaa kyseinen tiedosto kovalevyltänne" niin tottakai minä sen poistan. Ei ole hinkua lähteä käräjille, mutta ei ole myöskään hinkua maksaa järjettömiä hintoja eri ohjelmistoista (esim. Partition Magic joka on ainakin jossain vaiheessa maksanut 1000-2000mk). Opiskelija olen, rahat muutenkin tiukilla eikä minulle edes tukia tipu, niin kauan kun vain mahd. niin imuroin tarvitsemani netistä. Helpompaa se kuin ostaa ja elää pelkällä spagetilla sai makaronilla kuukausi vain koska joutuu maksamaan järjettömän hinnan jostain CD:stä johon ahdettu ohjelma jota ehkä käytän kerran tai kahdesti kuukaudessa. Ei ei ei.
EI herra mun jee!
\,,/ Evil I May Be, But What Are You? \,,/
Itse ainankin arvostan koodareita niin paljon, että maksan miellläni ohhelmistoista, joista minulle on jotain hyötyä. Niistä softista joista ei ole hyötyä, jäävät kaupan hyllylle.
Anonyymi kommentoija, 4.2.2003 01:42:10
Anonyymi kommentoija, 4.2.2003 13:14:21
Kai waretuksesta valittavia artisteja on isompi liuta kuin sen "sallivia"?
Pineapple, 5.2.2003 00:48:12
Anonyymi kommentoija, 5.2.2003 08:26:04
Häntä ei siis haittaa vaikka niitä biisejä waretetaan, kun hän saa rahaa hommasta kuitenkin.
Anonyymi kommentoija, 5.2.2003 11:23:31
Häntä ei siis haittaa vaikka niitä biisejä waretetaan, kun hän saa rahaa hommasta kuitenkin.
Anonyymi kommentoija, 4.2.2003 19:19:25
Anonyymi kommentoija, 8.9.2004 20:55:22
Anonyymi kommentoija, 5.2.2003 19:23:34
No voi hyvä jumala...onko se nyt rahapuute hyvä syy tommoiseen...en minäkään varastele autoja sen takia että olen opiskelija eikä ole vara omaa ostaa ja ylläpitää..Itsekin olen kyllä joskus piraatteja omistanut, mutta tiedän kyllä että joltainhan se on pois, ja siksipä sitä (ainakin melkein) kadun...
Ihan oikeasti, jos ei ole rahaa harrastaa, niin hanki muita harrastuksia.
Anonyymi kommentoija, 6.2.2003 21:51:00
Anonyymi kommentoija, 8.9.2004 20:51:11
Anonyymi kommentoija, 3.2.2003 19:40:09
Mahtaisiko MF olla asiaan jotenkin puuttunut?
Anonyymi kommentoija, 4.2.2003 01:36:33
Anonyymi kommentoija, 4.2.2003 03:44:51
Anonyymi kommentoija, 4.2.2003 21:05:06
Anonyymi kommentoija, 4.2.2003 21:28:45
Tietokoneohjelmat on toinen juttu, niiden kopiointi on kiellettyä.
Anonyymi kommentoija, 4.2.2003 23:37:21
Anonyymi kommentoija, 5.2.2003 17:00:33
Anonyymi kommentoija, 4.2.2003 23:53:14
Anonyymi kommentoija, 5.2.2003 02:12:48
Anonyymi kommentoija, 5.2.2003 19:26:43
Mikäli hakee musiikkia netistä, kuuntelee ja tämän jälkeen joko poistaa tiedostot tai hankkii alkuperäisäänitteen, ei toiminnassa ole mitään negatiivista, päinvastoin. Oikeinkäytettynä P2P-verkot ja Internet ovat paras promoottori, mitä kukaan artisti voi itselleen toivoa.
Anonyymi kommentoija, 8.9.2004 20:46:39
Sitten Antti jakaa Metallica levynsä Paavolle, joka on myös Britney Spears fani, Paavo pitää levystä, Paavosta tulee myös Metallican fani, ja menee ostamaan Metallican levyä kaupasta vaikka hänellä on se koneella, nyt Metallica yhtye on 5 centtiä rikkaampi, jee.
Esim. bändien fanit ostavat levyt vaikka ne olisivat saatavina ilmatteeksi, koska he haluavat tukea bändin, että he tekevät enemmän musiikkia.
Jos Antti ei olisi jaannut Metallican levynsä Paavolle, niin Paavosta ei olisi ehkä tullut Metallican fani.
Eli jakaamisessa on huono puoli, hyvä puoli ja sitten puolueeton puoli (Antti ja Pentin esimerkki)
ssundell, 6.2.2003 17:38:51
Yleensä siihen yksityiseen käyttöön on katsottu myös tuo mainittu "lähipiiri", jolle ei taida olla mitään tarkempaa määritelmää.
Oleellista lienee, että tuo "lähipiiri" on jollain tapaa rajattu. Jos otetaan netti esimerkiksi, niin kaikki käyttäjät eivät voi olla lähipiiriä. Toisaalta rajaukseksi ei välttämättä riitä, että kyseessä on esimerkiksi ainoastaan jonkin joukon tietoon annettu www-sivu, jos sinne on edelleen mahdollista päästä mistä päin maailmaa tahansa.
Samoin on huomattava, että laki ei myöskään juuri puhu "varmuuskopioista" tai alkuperäisten teosten omistamisesta. Sen kopion henkilökohtaiseen käyttöön saa tehdä vaikkapa kirjaston kirjoista/leffoista/musiikista, tai kaverilta, tai vuokraamosta. Poikkeuksena ovat lähinnä tietokoneohjelmat, joissa pätee tuo mainitsemasi.
Anonyymi kommentoija, 8.9.2004 20:32:43
Anonyymi kommentoija, 4.2.2003 14:33:05
Ja koska tos pihalla näyttää olevan taas poliisiauto, niin taitaa lähteä koneita enemmänkin.
Ware lätyt jättivät kuulemma rauhaan kun ei osannut päättää mitkä niistä ottaisivat mukaan.
MF on asialla ja ISP on VLP.
Vaihdoinpa ISP:n samantien Saunalahteen ja niin teki kaikki kaveritkin joilla se on mahdollista.
-Reko
Anonyymi kommentoija, 4.2.2003 23:46:23
suomenlakien mukaan rikollinen on se joka jakaa tekijänoikeussuojattuamateriaalia eikä se joka sitä itselleen imuroi. että kyllä p2p on kiellettyä ja se on paskin keksintö sitten ruotsin löytymisen jälkeen
Anonyymi kommentoija, 9.2.2003 03:22:13
Niin, asiahan on jurri päinvastoin! jakaja on se "Rikollinen"
Anonyymi kommentoija, 5.2.2003 10:13:46
Anonyymi kommentoija, 5.2.2003 14:36:19
Mistä moisen tiedät..Oletko poliisi kenties..? Kerro tarkemmin.. olen pelkkänä "korvana"...
Anonyymi kommentoija, 6.2.2003 16:32:00
Minun tiedossa oleva takavarikko ei liittynyt piraattisoftaan, mutta sillä ei ollutkaan mitään tekemistä tässä mainitun 6 takavarikon kanssa, jotka taasen toisesta lähteestä :) saaamani tiedon mukaan saattavat liittyä hyvinkin vahvasti juuri elokuvien ym. piraattisoftan levitykseen... Ainakin on tiedossa että ko. kavereilla _oli_ kyseistä materiaalia runsaanpuoleisesti... Ehkäpä pikku agenttini tuovat lisää tietoa illan aikana :)
-m
Anonyymi kommentoija, 4.2.2003 00:19:15
Vai onko niille annettu OP oikeudet?
Anonyymi kommentoija, 4.2.2003 03:20:23
DC:ssä kuka tahansa voi tehdä niin, vilkaiset vaikka palomuurin statusta tai vastaavaa. Minäkin voisin tehdä saman mitä MediaSentry, eli vilkaisen mitä jaat, katson ip:si ja lähetän kirkuvan nootin yhteydentarjoajallesi. Enkä usko että ovat paljoa nimeä syvemmältä tiedostoa tutkineet.
Tässä on myös yksi nootti jonka alkuperästä en kyllä menisi takuuseen:
http://www.solidhardware.com/pub/elisa.jpg
MediaForcen lähettämää spämmiät:
http://www.sunpoint.net/~capikuvat/abuse.txt
< rip >
"Since you own this IP address, we request that you
immediately do the following:
1) Disable access to the individual who has engaged in the
conduct described above; and
2) Terminate any and all accounts that this individual has
through you.
< /rip >
Aika rajuja toimenpiteitä vaativat pelkän loggaavan botin pohjalta., jos se nyt on kerran sellainen. Uskaltaisin jopa väittää etteivät tarkista löytämiään tiedostoja, kenellä siihen olisi aikaa jos kerran koko maailma on saalistettavana. Hienoja käppyröitä ja kuvaajia tuo MediaSentry ainakin piirtää.
Tuoksuu aivan dollareilta koko lafka.
Anonyymi kommentoija, 8.9.2004 20:25:03
Anonyymi kommentoija, 4.2.2003 10:36:33
Anonyymi kommentoija, 4.2.2003 21:08:11
Anonyymi kommentoija, 4.2.2003 18:44:17
Anonyymi kommentoija, 5.2.2003 11:10:39
Anonyymi kommentoija, 5.2.2003 00:28:59
..aivan yhtä laillista ja "tasavertaista" on meidän jokaisen oikeus asentaa ja käyttää FireWallia eli palomuuria.
Palomuuriinhan kuuluu yhtenä edellytyksenä ja ominaisuutena (että sitä voisi edes palomuuriksi sanoa) kyky torjua tietyistä IP-osoitteista tuleva liikenne.
Liikkeellä on kaiken tämän hässäkän vuoksi varmasti jo muutamiakin eri listoja, joista saa RIIA:n ja MediaForcen ja muiden vastaavien tahojen IP-osoitteita ja IP-rangeja, jotka voi sitten syöttää palomuuriinsa..
..Tai jos ei sitä jaksa/osaa, voi mennä osoitteeseen http://methlabs.org/pg/download.htm ja imuroida itselleen PeerGuardian ohjelman, jonka ainoa tarkoitus on nimenomaan estää ed.mainittujen tahojen yhteydenotto koneeseesi.
Sekä p2p- että muillakin protokollilla.
Tämän jälkeen "kielletyistä IP osoitteista" tulevat paketit eli viestit eivät pääse perille, jolloin koneesi ei ilmoita niihin osoitteisiin edes sitä mitä tiedostoja jakaa tai että jakaako mitään.
Auttaa jo monta, varmasti.
On toki mahdollista ja luultavaakin että osalla yrityksistä on käytössään sellaisiakin IP-osoitteita joita ei listoista ehkä vielä löydy, mutta esim PeerGuardianin ban-lista on hyvin kattava, ja sitä jopa päivitellään.
"Jos työpaikallasi järjestettäisiin vapaaehtoinen huumetesti jonka tulokset annettaisiin johtoportaan käyttöön, menisitkö?"
a) Menisin, koska minulla ei ole mitään salattavaa.
b) En menisi, koska minulla on salattavaa.
c) En menisi, vaikka mitään salattavaa ei olisikaan, sillä minulla on yksilönä tiettyjä oikeuksia.
12, 26.5.2004 18:35:41
12, 26.5.2004 18:38:58
Anonyymi kommentoija, 5.2.2003 01:47:07
salattua tiedonsiirtoa. Silloinhan mitkään scannerit ei vaan pysty scannamaan liikennetta joten myös mediaforcen hakkerit joutuvat käyttämään samaa ohjelmaa. Näin ollen hekin joutuvat jakamaan jotain (aattelen tässä lähinnä DC:n minimi share:a) joten laittomuuksiin mennään :) Hitaampi se tietenkin hieman on mutt nykyään se tuskin ketään haittaa :)
Anonyymi kommentoija, 6.2.2003 20:46:42
Anonyymi kommentoija, 5.2.2003 09:27:45
"Elisa Internetin kehityspäällikkö Mirka Järnefelt myöntää yhtiön teknisen asiakaspalvelun valistaneen asiakkaitaan MediaForcen yhteydenoton jälkeen. Myös HTV:ltä kerrotaan MediaForcen olleen usein yhteydessä vertaisverkkovalvonnan merkeissä."
Ei toistaseks näytä siltä että tää koko juttu olis ollu huijausta.. ?
Anonyymi kommentoija, 5.2.2003 09:58:08
Ei toistaseks näytä siltä että tää koko juttu olis ollu huijausta.. ?
- Kyseinen viesti näyttää olevan Welhon nimissä kirjoitettu huijaus - se ei siis ole lähtenyt HTV:stä, eikä myöskään ole kopio mistään meiltä lähteneestä viestistä, HTV:n tiedotuspäällikkö Riitta Luhtala kommentoi digitodaylle.
"
Anonyymi kommentoija, 6.2.2003 11:00:21
Jos huhuja julkaisee, niin silloin pitää myös uutisoida onko huhu totta vai ei, kun selviää onko huhu perätön vai ei. Ellei itse pysty varmistamaan todenperäisyyttä ennen julkaisua.
Anonyymi kommentoija, 5.2.2003 17:54:25
Anonyymi kommentoija, 10.2.2003 23:44:51
oma, 31.1.2003 20:09:51
Selvennykseksi vielä se, että vertaisverkot tosiaan toimivat sillä periaatteella, että naapurin Kallen lisäksi myös "pahoilla" tekijänoikeuksia valvovilla tahoilla on Kallen tavoin samat oikeudet ja pääsy näille julkisille palvelimille. Jos joku näkee näiden "valvovien" tahojen toiminnassa jotain laitonta, niin voisi kertoa näkemyksensä muille Sektorin lukijoille, sillä ainakin mulle on *erittäin* epäselvää miksi ihmeessä "MediaForcea vastaan pitäisi nostaa oikeusjuttu!!!1"
Anonyymi kommentoija, 1.2.2003 0