Kirjaudu

Uutiskirje

Rekisteröidy Sektoriin ja tilaa itsellesi joko aamuisin tai iltaisin ilmestyvä uutiskirje sähköpostiisi.

Maanantai, 12.7.2004

Microsoft julkisti design-hiiren

Microsoft on julkistanut uuden optisen hiiren, jonka suunnittelijana on toiminut kuuluisa ranskalainen muotoilija Philippe Starck. Tuotteeksi asti päätynyt hiiri on Microsoftin mukaan hyvin lähellä Starckin alkuperäistä luonnosta, jonka symmetriaan Starck sai innoituksensa ihmisen aivopuoliskoista. Optical Mouse by S+ARCK (ks. kuva) edustaa Microsoftin uutta laitemallistoa, joka yhdistää tyylin ja käytettävyyden.

Lue juttu oma, 12.7.2004 00:04. Lähde: Microsoft
Rekisteröidy ja kirjaudu sisään, jos haluat kommentoida.

Kommentit ( 31 uutta / 31 )
pistettä.
Näytä vain kommentit joilla on vähintään
Mitäs se muistuttaakaan...
Anonyymi kommentoija, 12.7.2004 00:33:14
Pisteet: 0
Niin, jokainen vetäkööt omat johtopäätöksensä kuvista. Ei voi ainakaan Microsoftia enään moittia liiasta siveellisyydestä tai yrittämisen puutteesta.
Jazmo Re: Mitäs se muistuttaakaan...
Jazmo, 12.7.2004 00:46:27
Pisteet: 0
Niin, jokainen vetäkööt omat johtopäätöksensä kuvista. Ei voi ainakaan Microsoftia enään moittia liiasta siveellisyydestä tai yrittämisen puutteesta.
Pitäisikö kirkkoveneet (niin, ne soutuveneet) pistää julkiseen paheksuntaan myös?
daimoni Re: Mitäs se muistuttaakaan...
daimoni, 12.7.2004 01:47:52
Pisteet: 0
Niin, jokainen vetäkööt omat johtopäätöksensä kuvista. Ei voi ainakaan Microsoftia enään moittia liiasta siveellisyydestä tai yrittämisen puutteesta.
Normaalilta hiireltä tuo minusta näyttää... "design"- sanan takaa odotin jotain ihmeellisempää. Kaippa tuosta sitten kirkkoveneenkin saa pervolla mielikuvituksella väännettyä mutta oma reaktoni oli lähinnä ihmetys mikä tuossa hiiressä on sitä "designiä"...
"Minusta on viime aikoina daimonin kommentteja lukeneena alkanut muutenkin tuntua, että äijä kuvittelee olevansa joku jumalhahmo, jonka sana on totuus ja laki."
-- Anonyymi kommentoija
Re: Mitäs se muistuttaakaan...
Anonyymi kommentoija, 12.7.2004 04:32:49
Pisteet: 0
Niin, jokainen vetäkööt omat johtopäätöksensä kuvista. Ei voi ainakaan Microsoftia enään moittia liiasta siveellisyydestä tai yrittämisen puutteesta.
Normaalilta hiireltä tuo minusta näyttää... "design"- sanan takaa odotin jotain ihmeellisempää. Kaippa tuosta sitten kirkkoveneenkin saa pervolla mielikuvituksella väännettyä mutta oma reaktoni oli lähinnä ihmetys mikä tuossa hiiressä on sitä "designiä"...
Katso vaikka muotinäytös. Siellä sitä designtavaraa näkyy. Tarkoittaako sillä joko mallien tissejä tai niitä onnettomia kankaan riekaleita joita ne suunnittelijat kutsuvat vaatteiksi.
Re: Mitäs se muistuttaakaan...
Anonyymi kommentoija, 12.7.2004 06:03:54
Pisteet: 0
Niin, jokainen vetäkööt omat johtopäätöksensä kuvista. Ei voi ainakaan Microsoftia enään moittia liiasta siveellisyydestä tai yrittämisen puutteesta.
Normaalilta hiireltä tuo minusta näyttää... "design"- sanan takaa odotin jotain ihmeellisempää. Kaippa tuosta sitten kirkkoveneenkin saa pervolla mielikuvituksella väännettyä mutta oma reaktoni oli lähinnä ihmetys mikä tuossa hiiressä on sitä "designiä"...
Miten voit tietää kuinka hyvä design tuossa on ennen kuin olet koittanut istuuko se käteen.
Re: Mitäs se muistuttaakaan...
Anonyymi kommentoija, 12.7.2004 23:13:09
Pisteet: 0
Normaalilta hiireltä tuo minusta näyttää... "design"- sanan takaa odotin jotain ihmeellisempää. Kaippa tuosta sitten kirkkoveneenkin saa pervolla mielikuvituksella väännettyä mutta oma reaktoni oli lähinnä ihmetys mikä tuossa hiiressä on sitä "designiä"...
Eihän tässä mitään uutta ole. Samaa tavaraa uusissa kuorissa.
jst Re: Mitäs se muistuttaakaan...
jst, 12.7.2004 12:02:40
Pisteet: 0
Normaalilta hiireltä tuo minusta näyttää... "design"- sanan takaa odotin jotain ihmeellisempää. Kaippa tuosta sitten kirkkoveneenkin saa pervolla mielikuvituksella väännettyä mutta oma reaktoni oli lähinnä ihmetys mikä tuossa hiiressä on sitä "designiä"...
Suomeksi sanasta "design" tulee mieleen, ainakin minulle, ulkoasu, eli miltä tuote näyttää. Englanniksi termin "design" voisi kääntää myös "muotoiluksi", joka siis sisältää myös käytettävyyden.
THE GOAT CAN BE CANCELLED
Re: Mitäs se muistuttaakaan...
Anonyymi kommentoija, 12.7.2004 12:47:20
Pisteet: 0
"muotoiluksi", joka siis sisältää myös käytettävyyden.
Muotoilu ei sisällä käytettävyyttä vaan on vain yksi osa sitä. Käytettävyys on paremmin muotoilun yläkäsite. Hyvällä muotoilulla ei vielä pelasteta tilannetta jos käytettävyyttä ei ole otettu huomioon.
Uusi hiiri, vanhat ongelmat
Anonyymi kommentoija, 12.7.2004 07:07:21
Pisteet: 0
Tuossa näyttäisi olevan samat virheet edelleen kuin intellimousen suunnittelussa. Eli pallomaisuus ei istu käteen (yksilökohtaisia mielipiteitä voi olla) ja tuollaisia sivuilla olevia nappeja tulee aina painettua vahingossa kun siirtää hiirtä. Peukalolla tuollaisen painamisen nyt jotenkin voi vielä hyväksyä mutta jos toista nappia pitää painaa pikkusormella se on varsin luonnotonta käyttää.
simison Re: Uusi hiiri, vanhat ongelmat
simison, 12.7.2004 08:29:46
Pisteet: 0
Tuossa näyttäisi olevan samat virheet edelleen kuin intellimousen suunnittelussa. Eli pallomaisuus ei istu käteen (yksilökohtaisia mielipiteitä voi olla)
Itse tykkään MS:n korkeammista hiiristä kuin kilpailijoilla yleensä. (Ei ne alkanu intellimousesta, muistanet sen valkoisen pisaranmuotoiset pallukan). Macintoshin ja Logitechin hiiret ovat yleisestiottaen käteeni liian matalia, kämmeneni on melkoinen räpylä.
Epämukavaa? Sepä mukavaa.
Kotisivut & verkkoportfolio: http://www.ihminen.org
MaGn0lia Re: Uusi hiiri, vanhat ongelmat
MaGn0lia, 12.7.2004 10:07:05
Pisteet: 0
Tuossa näyttäisi olevan samat virheet edelleen kuin intellimousen suunnittelussa. Eli pallomaisuus ei istu käteen (yksilökohtaisia mielipiteitä voi olla)
Itse tykkään MS:n korkeammista hiiristä kuin kilpailijoilla yleensä. (Ei ne alkanu intellimousesta, muistanet sen valkoisen pisaranmuotoiset pallukan). Macintoshin ja Logitechin hiiret ovat yleisestiottaen käteeni liian matalia, kämmeneni on melkoinen räpylä.
MS hiiret on kylläkin kiitettävän korkeita, useat kaverini kehuvat sitä, mutta käytettävyyden ja toiminnan varmuuden kannalta, vain yhdellä on MS hiiri ja kymmenellä muulla Logitech.

Oma hiirulaiseni on MX 900 mutta, haukkua voisin sen verran että mulla on myös toi MX 510 koska toi MX 900 on ihan surkea kun pitäis ilkeitä alieneita kurittaa, tai jotain muuta nopeaa toimintaa. Ja piirtämiseen toi MX 900 on vähän liian kömpelö, siihen onkin Wacom piirto pädi tai toi MX 510.
Re: Uusi hiiri, vanhat ongelmat
Anonyymi kommentoija, 12.7.2004 11:23:54
Pisteet: 0
Itse tykkään MS:n korkeammista hiiristä kuin kilpailijoilla yleensä
MS hiiret on kylläkin kiitettävän korkeita, useat kaverini kehuvat sitä
Oho, en koskaan ole tullut ajatelleeksi että hiiren korkeus voisi olla kenenkään mielestä hyvä juttu, sen verran hajalle saan oman ranteeni sillä ihan lyhyessäkin ajassa. Ihmiset lienevät sitten erilaisia :) Entä tykkääkö joku täällä siitä että monitori on pikemminkin korkealla kuin matalalla?
Re: Uusi hiiri, vanhat ongelmat
Anonyymi kommentoija, 12.7.2004 18:18:07
Pisteet: 0
Entä tykkääkö joku täällä siitä että monitori on pikemminkin korkealla kuin matalalla?
Kyllä. Vanhassa pöydässäni monitori oli erillisellä kiinteällä korokkeella 30cm pöytätason yläpuolella. Niskasäryt alkoivat pian sen jälkeen kun vaihdoin tietokonepisteeseeni tavallisen pöydän.
Re: Uusi hiiri, vanhat ongelmat
Anonyymi kommentoija, 13.7.2004 23:58:52
Pisteet: 0
Entä tykkääkö joku täällä siitä että monitori on pikemminkin korkealla kuin matalalla?
Kyllä. Vanhassa pöydässäni monitori oli erillisellä kiinteällä korokkeella 30cm pöytätason yläpuolella. Niskasäryt alkoivat pian sen jälkeen kun vaihdoin tietokonepisteeseeni tavallisen pöydän.
Näin epäilinkin. Ergonomian oppikirjan ohjeet eivät siis sovellukaan kaikille!
Re: Uusi hiiri, vanhat ongelmat
Anonyymi kommentoija, 20.7.2004 00:07:35
Pisteet: 0

Oho, en koskaan ole tullut ajatelleeksi että hiiren korkeus voisi olla kenenkään mielestä hyvä juttu, sen verran hajalle saan oman ranteeni sillä ihan lyhyessäkin ajassa.
Kun käyttää geelirannetuellista hiirimattoa niin sen kanssa tuollainen korkeampi rotta matsaa yhteen paremmin kuin littanammat hiiret. Pelkällä pöydällä käytettäessä tuo olisi varmasti melkoinen rannekilleri :-)
Saltsa Re: Uusi hiiri, vanhat ongelmat
Saltsa, 12.7.2004 11:15:40
Pisteet: 0
Oma hiirulaiseni on MX 900 mutta, haukkua voisin sen verran että mulla on myös toi MX 510 koska toi MX 900 on ihan surkea kun pitäis ilkeitä alieneita kurittaa, tai jotain muuta nopeaa toimintaa. Ja piirtämiseen toi MX 900 on vähän liian kömpelö, siihen onkin Wacom piirto pädi tai toi MX 510.
Onko MX 900 MX 700:lle jatkoa? Itsellä tuo MX 700 ja sillä kyllä alieneita tappaa ihan kivasti ;) Onhan ne microsoftin hiiret jonkunlaisia, mutta nuo intellimouse opticalit on sellasia muovirämiä, jotka rämisee ja on älyttömän keveitä.
feenix Re: Uusi hiiri, vanhat ongelmat
feenix, 12.7.2004 14:46:57
Pisteet: 0
Onhan ne microsoftin hiiret jonkunlaisia, mutta nuo intellimouse opticalit on sellasia muovirämiä, jotka rämisee ja on älyttömän keveitä.
Ei minulla yksikään nosita rämise, mitäköhän tarkoitat? :o Pidän kovasti noista, mahtuu käteen vallan ihanasti ja toimii varmasti. Ainoa ikävä on jo jonkun mainitsema sivunappien sijoittelu, niitä joskus vahingossa painaa (esim kesken Sektoriin kirjoittelun ja sitten onkin koko kirjoitus tehtävä uusiksi. Ei pitäisi tehdä töitä samalla kun sektoroi).

Keveys on mukavaa, itse ainakin saan tuntuman noihin ihan hyvin, mutta tämä varsinkin on tottumiskysymys. Logitechin tuotteet ovat niin muovisia näppäimistöjen osalta ja epäsopivia kädelle hiirien osalta. Joskus >5v sitten vielä Logitechin hiiriä käytin, sitten näin valon ;)
simison Re: Uusi hiiri, vanhat ongelmat
simison, 12.7.2004 16:07:00
Pisteet: 0
inoa ikävä on jo jonkun mainitsema sivunappien sijoittelu, niitä joskus vahingossa painaa (esim kesken Sektoriin kirjoittelun ja sitten onkin koko kirjoitus tehtävä uusiksi. Ei pitäisi tehdä töitä samalla kun sektoroi).
Sun tarttee vaihtaa selainta. Ainakaan Opera eikä muistaakseni Mozillakaan unohda lomakkeeseen kirjoitettuja tietoja back-nappulan taakse.
Epämukavaa? Sepä mukavaa.
Kotisivut & verkkoportfolio: http://www.ihminen.org
feenix Re: Uusi hiiri, vanhat ongelmat
feenix, 13.7.2004 13:25:10
Pisteet: 0
Sun tarttee vaihtaa selainta. Ainakaan Opera eikä muistaakseni Mozillakaan unohda lomakkeeseen kirjoitettuja tietoja back-nappulan taakse.
Pitänee tutkia. Ei IEkään sitä aina tyhjää, riippunee sivustostakin. Sektori kuitenkaan ei anna kakheta mitään ja siksi ladataan aina uusiksi, tai jotain. Siis Sektorin vika!11
simison Re: Uusi hiiri, vanhat ongelmat
simison, 12.7.2004 11:51:15
Pisteet: +1
nhan ne microsoftin hiiret jonkunlaisia, mutta nuo intellimouse opticalit on sellasia muovirämiä, jotka rämisee ja on älyttömän keveitä.
Tietynlainen keveys on vain plussaa, mutta jos hiireen ei sen vuoksi saa kunnon tuntumaa, on se tietenkin huono juttu. Yleisestiottaen kuulahiiret on tämän vuoksi parempia, mutta aika painaviahan noista lasereistakin on onnistuttu tekemään.

Jos vertailee Logitechin vanhoja malleja uusiin, voi huomata että on silläkin rintamalla hiiren korkeutta nostettu - pikkasen. ;-)

Näen vieläkin painajaisia Macintosh G3 -koneiden mukana toimitetuista hampurilaishiiristä: http://www.fantasyjackpalance.com/fjp/photos/apple...

Se on niiin pieni! Sitä liikutellaan sormilla, ihh. Kaipailen niin kovasti rullaa hiireen. Apple... :-( Onneksi käyttöjärjestelmä on muuten melko käytettävä ettei hiiren onttoudet aivan kamalasti hidasta.
Epämukavaa? Sepä mukavaa.
Kotisivut & verkkoportfolio: http://www.ihminen.org
Tug3 Re: Uusi hiiri, vanhat ongelmat
Tug3, 12.7.2004 12:25:21
Pisteet: +1
Tietynlainen keveys on vain plussaa, mutta jos hiireen ei sen vuoksi saa kunnon tuntumaa, on se tietenkin huono juttu. Yleisestiottaen kuulahiiret on tämän vuoksi parempia, mutta aika painaviahan noista lasereistakin on onnistuttu tekemään.
Itse sanoisin, että hiiren painokin riippuu sen käyttötarkoituksesta. Läppärin seuraksi (repussa) haluan nimenomaan pienen ja kevyen hiiren, niinkuin myös läppärinikin. Toisaalta pöytäkäytössä painoa saa olla hiukka enempi, muttei nyt "liikaa". Varsinkin vahemmissa hiirissä oli usein ihan liikaa massaa.

Tosin muuten en nykyään pallohiirtä enää suosisi. Mielestäni optinen on niin paljon mukavampi käyttää. Näihin optisiin ihastuin jo aikanaan Sun:in tuodessa ne markkinoille. Käyttömukavuudeltaan ihan omaa luokkansa pallolla varustettuihin. Varsinkin, kun nyt ei enää ole tarvinnut käyttää sitä vanhaa "omaa" optisen hiiren ruutualustaa...

Jos vertailee Logitechin vanhoja malleja uusiin, voi huomata että on silläkin rintamalla hiiren korkeutta nostettu - pikkasen. ;-)
Itse taas pidän melko matalista hiiristä. Korkeista malleista tulee lähinnä ranne kipeäksi, vaikka räpylällänikin on aika reippaasti kokoa (kyllä, voin roikottaa koripalloa yhdellä kädellä).

Näen vieläkin painajaisia Macintosh G3 -koneiden mukana toimitetuista hampurilaishiiristä:
Tuo pullahiiri oli kyllä aikamoinen designin kukkanen. Mutta en niinkään moiti hiirtä sen koon (tai sen puutteen) puolesta, vaan siitä, että koko hiiri on täysin pyöreä. Siitä jyrsijästä ei saanut hyvää otetta katsomatta sitä. Tämä oli ikävää, koska itse en katsettani monitorilta yleensä irrota, kun siirrän käden näppikseltä hiirelle.

Mutta sillekin hiirelle löytyi oma paikkansa. Sellainen seurasi aikanaan läppäriä laukussa. Pieni ja kevyt, sekä lyhyt johto.

Se on niiin pieni! Sitä liikutellaan sormilla, ihh.
Mielenkiitoista huomata miten rottien käyttötavat eroavat. Itse taas nimenomaan liikutan rottaa vain sormilla (myös isompia hiiriä) ranteen levätessä koko ajan pöydällä. Mutta jos käteni olisi pieni, voi olla etten pystyisi kattamana koko näytön aluetta hiirtä vain sormilla heiluttelemalla.

Kaipailen niin kovasti rullaa hiireen. Apple... :-(
Rulla on kyllä ehdoton ja kaipaisinkin Applelta yhtä mukavaa ja toimivaa hiirtä, kuin heidän optinen lutikkansa - siis sellaista jossa tähän olisi vielä onnistuttu saamaan mukaan mukava vierityssysteemi. Ehkä heiltä tulee se "touch pad"-tyyppisellä vierityksellä varustettu hiirensä ulos vielä...

Mutta kuten todettua, niin ihmiset ovat erilaisia ja siksi on hyvä, että on erilaisia rottia. Esim. lapsille useimmat nykyhiiret ovat aivan liian isoja kooltaan.
--
Mutta muuten olen sitä mieltä, että Tietokone on hävitettävä!
Re: Uusi hiiri, vanhat ongelmat
Anonyymi kommentoija, 12.7.2004 19:39:13
Pisteet: 0
Kädet ovat erilaisia. Minun käteeni Applen pullahiiri sopii nykyistä paremmin. Ei sillä, että käyttäisin kumpaakaan, sillä haluan rullan ja toisen napin.

Microsoftin luomus ei pahemmin säväytä tällä(kää) kertaa, mutta mukavaa, että muutkin alkavat pikkuhiljaa ymmärtää tyylin päälle.
Re: Uusi hiiri, vanhat ongelmat
Anonyymi kommentoija, 13.7.2004 14:17:32
Pisteet: 0

Kaipailen niin kovasti rullaa hiireen. Apple... :-(
Rulla on kyllä ehdoton ja kaipaisinkin Applelta yhtä mukavaa ja toimivaa hiirtä, kuin heidän optinen lutikkansa - siis sellaista jossa tähän olisi vielä onnistuttu saamaan mukaan mukava vierityssysteemi. Ehkä heiltä tulee se "touch pad"-tyyppisellä vierityksellä varustettu hiirensä ulos vielä...
Te apple-ihmiset olette yllättävän brändiuskollisia. IMHO applen optinen hiiri (langallista, läpinäkyvää olen käyttänyt) on kaunis ja sopii käteen yllättävän hyvin, mutta ei siitä työskentelyyn ole. Toinen käsi on ctrl-näppäimellä koko ajan ja joskus satunnaisesti kerran tunnissa se tekee mystisen siirtymän ruudulla, vaikka sitä ei liikuttaisikaan.

Jos sen hiiren ei tarvitse olla valkoinen/läpinäkyvä, niin senkuin kävelee kauppaan ja ostaa kunnon usb-hiiren. Itselläni on MX300, ja siihen olen täysin tyytyväinen. Se on sopivan iso, tarkka, ja siinä on rulla ja *kaksi* nappia. Lisäksi Logitechin langaton näppis toimii heittämällä ja Windows-näppäin mappautuu omena-näppäimeksi. Se on vain hieman väärällä paikalla, mutta sekin on totuttautumiskysymys.
Tug3 Re: Uusi hiiri, vanhat ongelmat
Tug3, 15.7.2004 12:14:19
Pisteet: 0
Te apple-ihmiset olette yllättävän brändiuskollisia.
Itse en niinkään laske itseäni brändiuskolliseksi. Sen sijaan hyvää designia arvostan. Merkkiuskollisuutta en juurikaan tunnusta, sillä autoni, kännykkäni ja tietokoneeni merkki vaihtelee jos ei nyt viikottain, niin vuositasolla kuitenkin. Vaatteissa olen ehkä lähinnä merkkiuskollista, sillä muutamasta merkistä olen löytänyt yleensä tyylikkään ja ruodolleni sopivan vaatteen.

IMHO applen optinen hiiri (langallista, läpinäkyvää olen käyttänyt) on kaunis ja sopii käteen yllättävän hyvin, mutta ei siitä työskentelyyn ole.
On ja ei. Riippuu työstä mitä tekee... Itse asiassa duunissa käytössäni on PC ja siinä iän ikuinen pallolla varustettu hiiri. Tarvitsen työssäni hiirtä kuitenkin niin vähän, että käyttäisin mieluusti mukavampaa (vaikka ilman rullaa) olevaa hiirtä. Suurimman osan työtäni teen kuitenkin pääteikkunassa UX-koneille, molemmat kädet näppylöillä.

Kotona itselläni on pari hiirtä (toinen Applen toinen Microsoftin). Niitä käytän lähinnä sen mukaan missä satun istumaan koneeni kanssa. Työpöydän ääressä asustaa Microsoftin optinen ja Applen optinen liikuskelee, sillä se tuntuu mukavammalta käyttää epätasaisella pinnalla. Repussani taas asustaa Logitechin pikkurotta.

Toinen käsi on ctrl-näppäimellä koko ajan ja joskus satunnaisesti kerran tunnissa se tekee mystisen siirtymän ruudulla, vaikka sitä ei liikuttaisikaan.
Itse asiassa Windows:n ääressä istuessani on vasen käteni myös aina näppäimistöllä. Myös Windows:ssa on käteviä näppäinkomentoja, jotka nopeuttavat työtä.

Se hiiren satunnainen vaeltelu on ikävä ominaisuus optisille hiirille. Yleensä se johtuu siitä, että hiiren alla olevassa pinnassa on jokin epätasaisuus tai jyrkkäkontrastinen raja, josta valo heijastuu "väärin" ja hiiri tulkitsee tämän liikkeeksi. Samaa omituisuus on tosin vaivannut myös tätä iänikuista pallorottaa duunipisteessäni. Tosin tällöin vika on yleensä rotan sisälle päässeessä liassa.

Jos sen hiiren ei tarvitse olla valkoinen/läpinäkyvä,
Sen hiiren, joka on kotonani näkyvillä tarvitsee olla, jos ei valkoinen tai läpinäkyvä, niin tyylikäs. Kotiini ostan tietotekniikkaakin ulkonäön perusteella.

Lisäksi Logitechin langaton näppis toimii heittämällä
Se uusi lättänä Logitech-näppis vaikuttaa mielenkiintoiselta, joskin sen mukana tuleva hiiri on todella ruma. Mutta onneksi sitä ei tarvitse käyttää...

Ja niille köyhille sieluille, jotka eivät sitä ilman rautalankaa ymmärtäneet mainittakoon, että tässä kirjoitelmassa mainitut Absoluuttiset Totuudet kauneudesta ovat kiveen kirjoitetut, jumalten hyväksymät ja sitäpaitsi Minun lausumiani.
--
Mutta muuten olen sitä mieltä, että Tietokone on hävitettävä!
syzar Re: Uusi hiiri, vanhat ongelmat
syzar, 12.7.2004 11:49:34
Pisteet: +1
Oma hiirulaiseni on MX 900 mutta, haukkua voisin sen verran että mulla on myös toi MX 510 koska toi MX 900 on ihan surkea kun pitäis ilkeitä alieneita kurittaa, tai jotain muuta nopeaa toimintaa. Ja piirtämiseen toi MX 900 on vähän liian kömpelö, siihen onkin Wacom piirto pädi tai toi MX 510.
Onko MX 900 MX 700:lle jatkoa? Itsellä tuo MX 700 ja sillä kyllä alieneita tappaa ihan kivasti ;) Onhan ne microsoftin hiiret jonkunlaisia, mutta nuo intellimouse opticalit on sellasia muovirämiä, jotka rämisee ja on älyttömän keveitä.
MX900 on MX700:n Bluetooth-versio.
Ei hyvä
Anonyymi kommentoija, 12.7.2004 10:44:16
Pisteet: 0
hiiren pinnan pitäisi olla kauttaaktaan tasainen jotta se istuisi hyvin kämmeneen. Tuo keskellä oleva lovi alkaa varmasti tuntua kädessä ikävältä.
Re: Ei hyvä
Anonyymi kommentoija, 12.7.2004 11:05:08
Pisteet: 0
Huvittavaa , ainakin minusta.Tuohan on "langallinen"hiirulainen. Onkohan siinä haettu selkäydin designia sen aivojen perään. Tai jotain retro-jutskia ,ehkä?
Tuomitsen
Anonyymi kommentoija, 12.7.2004 11:08:46
Pisteet: 0
Philippe Starck ei osaisi yhdistää designia ja käytettävyyttä vaikka ne molemmat istuisivat hänen päällään. Kauniita esineitä hän osaa askarrella, mutta käytettäviä ne eivät kuitenkaan ole. Ergonomiasta nyt puhumattakaan. :)

Maailma on täynnä helvetin kovia designereita, joille tuo käytettävyys ei ole este täydelliselle muotoilulle. Voi kun MS olisi valinnut jonkun sellaisen heebon.
Re: Tuomitsen
Anonyymi kommentoija, 12.7.2004 12:59:55
Pisteet: 0
Philippe Starck ei osaisi yhdistää designia ja käytettävyyttä vaikka ne molemmat istuisivat hänen päällään. Kauniita esineitä hän osaa askarrella, mutta käytettäviä ne eivät kuitenkaan ole. Ergonomiasta nyt puhumattakaan. :)
HUMBUG!

Esim. Starckin Fossilille suunnittelemat kellot on loistavia :)
Microsoft tuntee kohdeyleisönsä...
Anonyymi kommentoija, 12.7.2004 13:21:08
Pisteet: 0
Sopiihan mokoma muotoilultaan varsin mainiosti kaveriksi Internetin suosituimman sisällön rattoisaan selailuun. Pornohiiri sanan varsinaisessa merkityksessä. Teknologia tarjoaa jälleen yhden hyvän syyn viettää yö yksin kotona putken edessä. Nyt kun tekevät vielä force-feedback mallin tuosta, niin elämäänlaatu nousee kohisten tietyissä piireissä.