Kirjaudu

Uutiskirje

Rekisteröidy Sektoriin ja tilaa itsellesi joko aamuisin tai iltaisin ilmestyvä uutiskirje sähköpostiisi.

Torstai, 21.8.2003

Microsoft Office Systemin valmistus alkaa

Microsoft on saanut valmiiksi uuden Microsoft Office System -järjestelmän keskeisimmät tuotteet. Seuraava askel on tuotteiden siirtäminen valmistuslinjalle. Office System kattaa muun muassa kaikki 2003-versiot Microsoft Office -ohjelmistotuotteista, kuten Word, Excel, PowerPoint, Access, Outlook, Visio, FrontPage ja Publisher. Näiden lisäksi järjestelmään kuuluu uudet versiot SharePoint Portal Server 2003, Exchange Server 2003 ja Live Meeting -ohjelmistoista sekä kolme täysin uutta ohjelmaa: InfoPath 2003, Live Communications Server 2003 ja OneNote 2003.

Office System on tulosta yhden Microsoftin historian suurimmista ohjelmistokehityshankkeista. Hankkeessa oli mukana yli 600 000 betatestaajaa. Suuri betatestaajien määrä mahdollisti Microsoftin mukaan kaikkien aikojen innovatiivisimman ja vakaimman Office-tuotteen kehittämisen.

Tietokoneiden laitteistovalmistajat alkavat tarjoamaan valmiiksi asennettuja OEM-versioita Office 2003 -ohjelmistoista syyskuun lopulla. Englanninkieliset versiot tuotteista tulevat jälleenmyyntiin 21. lokakuuta 2003 ja suomenkieliset versiot marraskuun aikana.

oma, 21.8.2003 00:04. Lähde: Microsoft
Rekisteröidy ja kirjaudu sisään, jos haluat kommentoida.

Kommentit ( 7 uutta / 7 )
pistettä.
Näytä vain kommentit joilla on vähintään
Runsauden pula
Anonyymi kommentoija, 21.8.2003 11:10:05
Pisteet: 0
Englannin kielessä on hyvä termi tämän tyyppisille tuotteille: bloatware http://www.webopedia.com/TERM/B/bloatware.html)

Miksi maksaa kaikesta ylimääräisestä sälästä, kun ilmaiseksi saa täysin toimivia ratkaisuja.

Open Officen tekijöille ja muulle Open Source -yhteisölle kaunis kiitos siitä, etten ole enää riippuvainen jutussa mainituista Microsoftin tuotteista.

\kl
Re: Runsauden pula
Anonyymi kommentoija, 21.8.2003 11:43:51
Pisteet: +1
-Jep, ihan sama mulla sanomalehtien suhteen.

Miksi maksaa Hesarin uutisista, kun juna-asemalta saa ilmaiseksi Metro lehden?

Samoin en enää osta kaupasta ruokaakaan, kun voin metsästä kerätä käpyjä, marjoja ja sieniä.

Kiitos myös radiolle siitä ettei minun enää tarvitse ostaa cd-levyjä, ja jäähallin pusikostakin kuulen yleensä konsertit ihan hyvin.

Saattaa olla että näissä ilmais vaihtoehdoissa jää "jonkun verran" puuttumaan noiden maksullisten tarjoamista ominaisuuksista ja piirteistä, mutta kohti utopiaa olemme silti menossa! Hurraa Che Guevera!
Re: Runsauden pula
Anonyymi kommentoija, 21.8.2003 12:35:12
Pisteet: +2
Saattaa olla että näissä ilmais vaihtoehdoissa jää "jonkun verran" puuttumaan noiden maksullisten tarjoamista ominaisuuksista ja piirteistä ...
Olet oikessa siinä, että OS-tuotteissa _saattaa_ olla ominaisuuksia _jonkin verran_ vähemmän kuin kaupallisissa ohjelmissa. Se mahdollinen ylimäärä on juuri sitä bloattia.

Kannattaa lukea tämä tarina Microsoftin "välttämättömyydestä": http://news.com.com/2008-1082_3-5065859.html?tag=f...

.. mutta kohti utopiaa olemme silti menossa! Hurraa Che Guevera!
Onpas lapsellista tekstiä. Taas näitä typeriä kommunismiin rinnastuksia, vaikka kapitalismi hyötyy juuri OS-softasta.

Monopolit eivät kuulu kapitalismiin vaan kommunismiin. Käyttämällä MS:n tuotteita tuet vapaan kilpailun vastaista kehitystä.

Kaikissa suurissa OS-projekteissa on yksi tai useampi suuryritys mukana. Vai ovatko IBM, Sun Microsystems tai Apple sinulle tuntemattomia nimiä? Kommentistasi paistavan sivistymättömyyden perusteella ne ovat.

Suuryritysten tärkein tarkoitus on tehdä voittoa. Open Source -toiminnasta hyötyvät kuitenkin myös muut tahot kuin pelkät suuryritykset.

Taidat olla niitä pää puskassa -ihmisiä, joten en odota mielipiteesi muuttuvan tämän vastauksen pohjalta. Mieti kuitenkin asiaa siltä kannalta, että OS-softa ja -yhteisö tuo myös sinulle itsellesi lisää _vapauksia_.

\kl
Re: Runsauden pula
Anonyymi kommentoija, 21.8.2003 14:15:17
Pisteet: +1
Miksi maksaa kaikesta ylimääräisestä sälästä, kun ilmaiseksi saa täysin toimivia ratkaisuja. Open Officen tekijöille ja muulle Open Source -yhteisölle kaunis kiitos siitä, etten ole enää riippuvainen jutussa mainituista Microsoftin tuotteista.
Tuo viesti oli mielestäni ihan asiallinen, vaikka toki onkin kirjoittajan oma mielipide.

Miksi maksaa Hesarin uutisista, kun juna-asemalta saa ilmaiseksi Metro lehden?
Niin, miksi? Toiset tykkäävät lukea koko Hesarin, toisille riittää metrossa selailtu Metro. Oletko sitä mieltä, että Metroa ei tarvitsisi olla, kun Hesari on? Kukaan ei voi tarvita vähempää uutisia, kun enemmän on tarjolla? Mihin tarvitaan taskusanakirjoja, kun on olemassa neljän hyllymetrin lausesanakirjasarjoja?

Saattaa olla että näissä ilmais vaihtoehdoissa jää "jonkun verran" puuttumaan noiden maksullisten tarjoamista ominaisuuksista ja piirteistä ...
(sitähän se ensimmäinen kommentoija juuri sanoi!)

Olet oikessa siinä, että OS-tuotteissa _saattaa_ olla ominaisuuksia _jonkin verran_ vähemmän kuin kaupallisissa ohjelmissa. Se mahdollinen ylimäärä on juuri sitä bloattia.
Heh, tämä on myös aika aatteellisesti virittynyt lausunto. Kaikki, mitä MS-tuotteissa on enemmän kuin OS-tuotteissa on siis bloattia :-)

Joillain on toki käyttöä hyvin monipuoliselle sovellukselle, ja eihän heillä mitään ongelmaa ole - hankkivat sitten sellaisen. Ongelma syntyy vasta, jos tarpeita tyydyttävää sovellusta ei ole markkinoilla.

Toisilla taas on vähemmän tarpeita, ja heidän puolestaan olen _vilpittömän_ iloinen, että heidän ei tarvitse ottaa sitä samaa monipuolista sovellusta, vaan voivat _halutessaan_ valita jonkun muun! Ei todellakaan ole paha asia jos on mistä valita. Jos omat valinnat eivät vastaa omia tarpeita, ei siitä voi tarjontaa syyttää...
Re: Runsauden pula
Anonyymi kommentoija, 21.8.2003 14:28:00
Pisteet: 0
Niin, miksi? Toiset tykkäävät lukea koko Hesarin, toisille riittää metrossa selailtu Metro. Oletko sitä mieltä, että Metroa ei tarvitsisi olla, kun Hesari on? Kukaan ei voi tarvita vähempää uutisia, kun enemmän on tarjolla? Mihin tarvitaan taskusanakirjoja, kun on olemassa neljän hyllymetrin lausesanakirjasarjoja?
Kaikki mainosrahoitteinen "ilmainen" media perustuu siihen, että "sisältö" tuotetaan minimikuluilla ja juuri sen laatuista, että saadaan tarvittavat lukija/katsoja/pelaaja/kokijamassat mainostajia varten. Metro/100 ovat kuitenkin STT-painotteisia uutisten välityslehtiä eikä niillä ole mitään toimituksellista linjaa.

Itse maksan Hesarissa siitä, että saan lukea (useimmiten) valistuneiden ihmisten ajatuksia.

Ilmainen tavara ON ja tulee AINA lähes poikkeuksetta olemaan huonompaa kuin se, mistä ihmiset maksavat. Jos tyhmä antaa jotain hyvää ilmaiseksi, joku fiksu tulee aina ja tekee siitä bisnestä. Open sourcessa nämä ovat usein sama henkilö.
Re: Runsauden pula
Anonyymi kommentoija, 21.8.2003 15:06:39
Pisteet: 0
Niin, miksi? Toiset tykkäävät lukea koko Hesarin, toisille riittää metrossa selailtu Metro. Oletko sitä mieltä, että Metroa ei tarvitsisi olla, kun Hesari on? Kukaan ei voi tarvita vähempää uutisia, kun enemmän on tarjolla? Mihin tarvitaan taskusanakirjoja, kun on olemassa neljän hyllymetrin lausesanakirjasarjoja?
Kaikki mainosrahoitteinen "ilmainen" media perustuu siihen, että "sisältö" tuotetaan minimikuluilla ja juuri sen laatuista, että saadaan tarvittavat lukija/katsoja/pelaaja/kokijamassat mainostajia varten. Metro/100 ovat kuitenkin STT-painotteisia uutisten välityslehtiä eikä niillä ole mitään toimituksellista linjaa.
Tottakai. Jos kuitenkin haluan nimenomaan STT:n päivän uutiset, miksi en saisi tyytyä Metroon?

Itse maksan Hesarissa siitä, että saan lukea (useimmiten) valistuneiden ihmisten ajatuksia.
Aivan, eli sinulla on tarve enempään kuin minulla.

Ilmainen tavara ON ja tulee AINA lähes poikkeuksetta olemaan huonompaa kuin se, mistä ihmiset maksavat.
No mutta tämä on sinun mielipiteesi. Otetaanpas vielä tuo vertailu Metro-Hesari: itsekin sanoit, että erona on "toimituksellinen linja", joka Hesarilla on ja Metrolla ei. Ei sillä ole sen perustoiminnallisuuden, uutisten, kanssa mitään tekemistä! Sinä haluat maksaa lisäominaisuudesta, tässä tapauksessa toimituksellisesta linjasta. Minä en halua, ja olen tyytyväinen, että voin valita vaihtoehdon, jolle en joudu maksamaan siitä mitä en halua. Kaikkein eniten ketuttaisi, jos mielestäni Hesarin toimituksellinen linja olisi huono, ja silti joutuisin maksamaan siitä (koska muita vaihtoehtoja ei olisi), jos ylipäätään haluaisin lukea uutisia.

Jos tyhmä antaa jotain hyvää ilmaiseksi, joku fiksu tulee aina ja tekee siitä bisnestä. Open sourcessa nämä ovat usein sama henkilö.
Kaikki hyöty ei ole rahaa, ja se mikä on ilmaista sinulle saattaa maksaa jollekin muulle taholle. Esim. Metro saa rahansa mainostajilta, kyllä se bisnestä on vaikka sinulle olisikin ilmainen. Kyllä Metron toimittajat palkkaa saavat, jopa ilman toimituksellista linjaa.
feenix Re: Runsauden pula
feenix, 21.8.2003 20:33:11
Pisteet: 0
Englannin kielessä on hyvä termi tämän tyyppisille tuotteille: bloatware http://www.webopedia.com/TERM/B/bloatware.html) Miksi maksaa kaikesta ylimääräisestä sälästä, kun ilmaiseksi saa täysin toimivia ratkaisuja.
Tuota, tuo määritelmä on täysin väärä bloatwarelle. Oikea määritelmä löytyy esimerkiksi Jargon FIlestä. Eli softa, joka vie järjettömästi tilaa verrattuna toimintoihin. Office on iso, totta, mutta siinä on paljon ominaisuuksia. On olemassa pienempiäkin, mutta myös vähemmän ominaisuuksia. Kumpikaan ei välttämättä ole bloatwarea, OOffice silti lähempänä.

Open Officen tekijöille ja muulle Open Source -yhteisölle kaunis kiitos siitä, etten ole enää riippuvainen jutussa mainituista Microsoftin tuotteista.
Hyvä jos sinulle toimii, monille ei toimi. Minulle ei ole toiminut esimerkiksi, vaikka en ole todellakaan mikään tehokäyttäjä. Hyvä jos käytän edes kerran viikossa Exceliä ja Wordia. Silti kun niitä käytän, on mukava että toimivat hyvin. Samaa ei ole voinut esimerkiksi OOfficesta kokeilukertoinani. Ehkä taas joku uudempi toimii vähän paremmin. En silti sano että olisi turha softa.