Kirjaudu

Uutiskirje

Rekisteröidy Sektoriin ja tilaa itsellesi joko aamuisin tai iltaisin ilmestyvä uutiskirje sähköpostiisi.

Keskiviikko, 27.6.2001

Microsoft polttaa rahaa markkinointiin

Microsoft ilmoitti eilen tiistaina käyttävänsä lokakuun 25. päivänä ilmestyvän Windows XP:n markkinointiin yhteensä miljardi dollaria yhdessä laitevalmistajien ja jälleenmyyjien kanssa. Microsoft ja Intel kuluttavat summasta kahteen pekkaan puolet ja PC-valmistajat ja jälleenmyyjät toisen puolikkaan. Microsoft sopi markkinointisuunnitelmista tiistaina Las Vegasin tapaamisessa, johon osallistui 600 eri yrityksen edustajia. Lisäksi Microsoft aikoo kuluttaa ensi syksynä 200 miljoonaa dollaria Xbox-pelikonsolin markkinointiin.

Lue juttu K2, 27.6.2001 00:50. Lähde: ZDNet
Rekisteröidy ja kirjaudu sisään, jos haluat kommentoida.

Kommentit ( 17 uutta / 17 )
pistettä.
Näytä vain kommentit joilla on vähintään
Vaatii tietokoneen
Anonyymi kommentoija, 27.6.2001 10:45:19
Pisteet: 0
Win 95:n markkinoinnissa poltettiin myös paljon rahaa. Maikkarikin (ja monet muut) julkaisi sen "aitona" uutisena.

Silloin kiersi huhu, että Englannin kuluttajaviranomainen vaati pakkaukseen tekstin "Tuotteen käyttö vaatii tietokoneen".
Taas lienee tulossa vastaava mylläkkä. Toivottavasti M$ pistää tuon varoituksen jo alkuperäispakkaukseen.
rosmo Re: Vaatii tietokoneen
rosmo, 27.6.2001 14:30:47
Pisteet: 0
Silloin kiersi huhu, että Englannin kuluttajaviranomainen vaati pakkaukseen tekstin "Tuotteen käyttö vaatii tietokoneen". Taas lienee tulossa vastaava mylläkkä. Toivottavasti M$ pistää tuon varoituksen jo alkuperäispakkaukseen.
Windows 98:n "tablettiputkilo" -mainoskampanjan aikana kiersi huhu että mummot olivat olleet ostamassa apteekissa "sitä uutta Windows -särkylääkettä" :-)
--
"I love deadlines, especially the whooshing sound they make as they go by."
bluex Markkinointi
bluex, 27.6.2001 08:57:10
Pisteet: +1
Tulee väistämättä mieleen markkinoinnin opettajani lausahdus. Hän väitti kivenkovaa, että maailmassa voi myydä mitä tahansa voitokkaasti, jos markkinoi tuotteensa tarpeeksi hyvin. Käytti muistaakseni aina esimerkkinä Pirkanmaan Lantaa, jossa oli ihmeaineksia pihamaan vihreyden takuuksi. (vain 450 mk/kg. sis. alv)

http://www.30th.com/isp.cfm
hessu Re: Markkinointi
hessu, 27.6.2001 09:23:54
Pisteet: +1
Tulee väistämättä mieleen markkinoinnin opettajani lausahdus. Hän väitti kivenkovaa, että maailmassa voi myydä mitä tahansa voitokkaasti, jos markkinoi tuotteensa tarpeeksi hyvin. Käytti muistaakseni aina esimerkkinä Pirkanmaan Lantaa, jossa oli ihmeaineksia pihamaan vihreyden takuuksi. (vain 450 mk/kg. sis. alv) http://www.30th.com/isp.cfm
Tainnut olla "markkinoinnin" opettaja väärällä alalla. Markkinointi ei suinkaan ole kuten se joskus kapeakatseisesti ymmärretään, tuotteiden mainostamista. Ei todellakaan.

Oikeasti termillä markkinointi tarkoitetaan yrityksen toiminnan ohjaamista asiakkaiden tarpeiden tehokkaaseen täyttämiseen. Keinoja tähän ovat:
* Asiakkaiden halujen/tarpeiden selvittäminen.
* Oman tuotannon ohjaaminen, siten että asiakkaiden tarpeet täyttyvät.
* Asiakkaan tarpeet täyttävän tuotteen olemassaolosta kertominen.

Kun asiakas huomaa, että on olemassa tuote joka täyttää hänen jonkin tarpeensa riittävän edullisesti, hän ostaa tuotteen.

(ehkä hieman yksinkertaistettua, mutta pääpiirteissään näin)

Markkinointi != mainostaminen.

Myös zdnet:n jutussa on hieman sotkettu termejä.
Microsoft said Tuesday that it, together with Intel, PC makers and retailers, will spend $1 billion promoting Windows XP, the software giant's upcoming operating system.
Eli promotion = mainostaminen. Kuitenkin otsikossa puhutaan marketing...

Äääh, miten joku opettajakin voi termit noin sekottaa. Sano, että se oli yläasteella ja sijainen. Sano, please !
Djadja-P Re: Markkinointi
Djadja-P, 27.6.2001 12:36:45
Pisteet: 0
Oikeasti termillä markkinointi tarkoitetaan yrityksen toiminnan ohjaamista asiakkaiden tarpeiden tehokkaaseen täyttämiseen. Keinoja tähän ovat: * Asiakkaiden halujen/tarpeiden selvittäminen.
* Oman tuotannon ohjaaminen, siten että asiakkaiden tarpeet täyttyvät.
* Asiakkaan tarpeet täyttävän tuotteen olemassaolosta kertominen.
Bffff-khihi-zzfff... tirsk... BUHAHAHA!

Oikeasti termillä "markkinointi" tarkoitetaan sen selvittämistä, miten asiakkaalle luodaan tarve käyttää yrityksen tuotteita ja kun se on selvinnyt, aktiivista tarpeiden luomista. Kukaan ei olisi koskaan ostanut yhtään samppanjavispilää ilman kuvaamaani markkinointia. Eikä moni olisi ostanut Microsoft Windosiakaan...

--
Ammutaanhan navetassakin!
Re: Markkinointi
Anonyymi kommentoija, 27.6.2001 20:42:28
Pisteet: 0
Bffff-khihi-zzfff... tirsk... BUHAHAHA!
Nimenomaan. Aivan uskomatonta roskaa tuo. Uskooko joku ihan oikeasti tuommoiseen? Oikein oiva esimerkki on uusin coca-cola kilpailu, missä voit keräämällä pullonkorkkeaja voittaa oikeuden ostaa teinihelvetistä olevia tuotteita, kalliimmalla kuin ne normaalisti olisivat. En tiedä meneekö kukaan tuohon lankaan (luulisin), mutta ei ihmisillä voi olla mitään tarvetta ostaa mainostuotteita, ellei heitä ole aivopesty pitämään moisia jotenkin hienona asiana.
Djadja-P Re: Markkinointi
Djadja-P, 28.6.2001 11:25:16
Pisteet: 0
Nimenomaan. Aivan uskomatonta roskaa tuo. Uskooko joku ihan oikeasti tuommoiseen?
Uskoo. Tai ainakin on uskovinaan: markkinooinnin konsultit (niillä on syytäkin: katso vaikka millaisilla autoilla ne ajavat) ja kauppasurkean markkinointilija (koska niiden on pakko mielenterveytensä takia). Ja pari poikkeusyksilöä, ehkä, joita markkinointi ei ole vielä jymäyttänyt...

Oikein oiva esimerkki on uusin coca-cola kilpailu, missä voit keräämällä pullonkorkkeaja voittaa oikeuden ostaa teinihelvetistä olevia tuotteita, kalliimmalla kuin ne normaalisti olisivat. En tiedä meneekö kukaan tuohon lankaan (luulisin), mutta ei ihmisillä voi olla mitään tarvetta ostaa mainostuotteita, ellei heitä ole aivopesty pitämään moisia jotenkin hienona asiana.
Ihmiset ovat ällistyttäviä jos niille LUVATAAN jotain.
--
Ammutaanhan navetassakin!
Torx Re: Markkinointi
Torx, 28.6.2001 19:40:53
Pisteet: 0
Oikein oiva esimerkki on uusin coca-cola kilpailu, missä voit keräämällä pullonkorkkeaja voittaa oikeuden ostaa teinihelvetistä olevia tuotteita, kalliimmalla kuin ne normaalisti olisivat.
Cokis kisa on just niin ovela, kuin pitää olla. Jos esimerkiksi katsoo mainoksia tai lukee pullon kyljestä, niin aluksi syntyy vaikutelma, että ei tarvitse maksaa. Joku saattaa ostaa vaikka 5 pulloa cokista pepsin tilalta ja tajuta vasta sitten, että tuotteesta pitää lisäksi maksaa.
hessu Re: Markkinointi
hessu, 27.6.2001 15:17:10
Pisteet: +1
Oikeasti termillä markkinointi tarkoitetaan yrityksen toiminnan ohjaamista asiakkaiden tarpeiden tehokkaaseen täyttämiseen. Keinoja tähän ovat: * Asiakkaiden halujen/tarpeiden selvittäminen.
* Oman tuotannon ohjaaminen, siten että asiakkaiden tarpeet täyttyvät.
* Asiakkaan tarpeet täyttävän tuotteen olemassaolosta kertominen.
Bffff-khihi-zzfff... tirsk... BUHAHAHA! Oikeasti termillä "markkinointi" tarkoitetaan sen selvittämistä, miten asiakkaalle luodaan tarve käyttää yrityksen tuotteita ja kun se on selvinnyt, aktiivista tarpeiden luomista. Kukaan ei olisi koskaan ostanut yhtään samppanjavispilää ilman kuvaamaani markkinointia. Eikä moni olisi ostanut Microsoft Windosiakaan...
Se, että sinä et tarvitse tai ole tarvinnut samppanjavispilää, ei tarkoita, että kukaan muukaan ei sitä. Tarpeitahan ihmisillä on erilaisia (esim. tarve rehvastella naapurille tms.) ja jos rahaa on, niin mikäpä siinä. Aika kapeakatseista kuvitella kaikilla ihmisillä olevan samanlaiset tarpeet ja motiivit toiminnalleen.

Ei kukaan halua laittaa rahaa sellaiseen, joka ei jollain tasolla jotain tarvetta täytä. Täytyy vain ymmärtää, että ihmisen tarpeet ja halut saattaavat olla jotain muutakin kuin pelkästään fyysisiä. (esim. on kylmä => Tarvitsen villapaidan).

Näytä minulle ihminen, joka haluaa heittää rahaa menemään ilman että saa jotain vastineeksi. Menen asumaan naapuriin ;)

Se, että monet yritykset ovat ostaneet microsoftin tuotteita kertoo mielestäni siitä, että microsoft:n järjestelmät ovat täyttäneet riittävästi yritysten joitain tarpeita. Lisäksi niitä on _mainostettu_ riittävästi. (eli asiakkaille on kerrottu tuotteesta, joka täyttää jonkun tarpeen. Valitettavasti usein paremmista tuotteista ei vain kerrota kaikille. Eli siis sitä mainostetaan vähemmän/ei lainkaan.)

Se, mitä ihmiset ostavat kertoo hyvin paljon ihmisistä sekä yksilöinä, että yhteiskuntana.
Re: Markkinointi
Anonyymi kommentoija, 27.6.2001 19:30:23
Pisteet: 0
Se, että sinä et tarvitse tai ole tarvinnut samppanjavispilää, ei tarkoita, että kukaan muukaan ei sitä.
Kyllä sen valitettavasti pitäisi tarkoittaa. Tai oikeastaan valitettavaa on, että joku on niin tyhmä, että ostaa samppanjavispilän. Samppanjastahan maksetaan sitä kalliinpaa hintaa mitä enemmän ja pienempiä sen kuplat ovat. Jos kuplista maksetaan, miksi hankkia vispilä, millä saa kuplat pois? Miksei suoraan siirry ostamaan halvempaa tuotetta, eli kuplivaa viiniä, tai ehkä jopa kuplimatonta viiniä?
Djadja-P Re: Markkinointi
Djadja-P, 28.6.2001 11:36:43
Pisteet: +1
Se, että sinä et tarvitse tai ole tarvinnut samppanjavispilää, ei tarkoita, että kukaan muukaan ei sitä.
Ei tarkoitakaan, enhän minä niin väittänyt. Väitän, että sampanjavispilää ei ihan oikeasti tarvitse kukaan ihan riippumatta siitä, tarvitsenko minä. Kukaan ei ikinä olisi keksinyt OSTAA sellaista, ellei joku markkinoija olisi keksinyt luoda ihmisille kuvitelmaa sellaisen tarpeesta.

Sampanjavispilä on ainoastaan yksi äärimmäinen esimerkki. Koko markkinatalous perustuu siihen, että ihmiset saadaan ostamaan. Jos tämä karja (hienosti kutsutaan nimellä "kuluttajat") alkjaisivat hankkia vain sitä, mitä he oikeasti tarvitsevat (tämä kattaa tietenkin myös vapaa-ajan ja ilonpidon), koko järjestelmä romahtaisi.

arpeitahan ihmisillä on erilaisia (esim. tarve rehvastella naapurille tms.) ja jos rahaa on, niin mikäpä siinä.
Niin, mikäpä siinä muuten, mutta kun tämä älyvapaiden tarpeiden kehittely on myös melkoista yhteisen omaisuuden - luonnovarojen - tuhlausta. Koska arvaan mikä on seuraava kommenttisi, vastaan siihen jo valmiiksi: aivan, juuri tuolla asenteella ihmiset on saatu mukaan osta-osta-osta-hysteriaan.

Aika kapeakatseista kuvitella kaikilla ihmisillä olevan samanlaiset tarpeet ja motiivit toiminnalleen.
Niin minustakin! Onneksi en kuvittele. Kuka niin tekee?

Näytä minulle ihminen, joka haluaa heittää rahaa menemään ilman että saa jotain vastineeksi. Menen asumaan naapuriin ;)
Iiro Viinanen. Terve menoa.

Se, että monet yritykset ovat ostaneet microsoftin tuotteita kertoo mielestäni siitä, että microsoft:n järjestelmät ovat täyttäneet riittävästi yritysten joitain tarpeita.
Eivät ole. Ne täyttävät jatkuvasti huonosti yritysten tarpeita (minä olen sitten ylläpitäjä, ettei taas tarvitse alkaa lässyttää erilaisista tarpeista), niiden kanssa on jatkuvia ongelmia, tarvitaan ulkopuolisia konsultteja ja TCO on hyvin epäedullinen.

Täälläkin jo esitetty (luultavasti urbaani legenda, mutta silti hyvin kuvaava) tapaus on tämä mummo ostamassa "sitä uutta wintous-särkylääkettä". Ihan varmasti se mummu ei tiennyt moista tarvitysevansa ennen kuin kallis mainoskampanja iski.

Toki on olemassa asiallista mainontaa, siis tiedottavaa mainontaa, joka ei pelaa ihmisten kummallisella tarpeella tulla huijatuksi. Niin, tarve sekin on, mutta minusta on moraalisesti kyseenalaista palkata huijareita täyttämään moista tarvetta. Vaan kuulemma on moraalitonta antaa tyhmien pitää rahansa. Vieläkö sinulla on?

isäksi niitä on _mainostettu_ riittävästi. (eli asiakkaille on kerrottu tuotteesta, joka täyttää jonkun tarpeen.
Ei kun asiakkaalle on luotu mielikuva siitä, että asiakkaalla on tarve. Sitten on luotu mielikuva siitä, että MS pystyy täyttämään sen tarpeen. Molemmat luodut mielikuvat ovat huomattavalta osaltaan silmänlumetta.

Se, mitä ihmiset ostavat kertoo hyvin paljon ihmisistä sekä yksilöinä, että yhteiskuntana.
Tämä pitää paikkansa.
--
Ammutaanhan navetassakin!
hessu Re: Markkinointi
hessu, 28.6.2001 17:36:06
Pisteet: +1

Eivät ole. Ne täyttävät jatkuvasti huonosti yritysten tarpeita (minä olen sitten ylläpitäjä, ettei taas tarvitse alkaa lässyttää erilaisista tarpeista), niiden kanssa on jatkuvia ongelmia, tarvitaan ulkopuolisia konsultteja ja TCO on hyvin epäedullinen.
Sitä ei kukaan epäilekään, ettei microsoftin kanssa tulisi/olisi ongelmia. Mutta näytäpä minulle yritys, jonka päätavoitteena on sisäisen ATK-järjestelmien saumaton ja ongelmaton toiminta. Tuskin kovin montaa löytyy.

Päätavoitteita lienevät esim. Makkaran mahdollisimman suuri myynti ja tehokas tuottaminen, Talojen tehokas myynti ja tuotanto jne. jne...

ATK-järjestelmät ovat kaikissa näissä vain tuota päätoimintaa tukevia järjestelmiä. => ATK-järjestelmien tavoitteena on helpottaa tuota (varokaa konsulttisana...) ydinprosessia.

Toisin sanottuna: Yrityksen tarpeena on parantaa/helpottaa/mitä-vaan tuota ydinprosessia. Siinä sivussa saadaan niskoilleen ylläpidettäväksi p*skoja M$:n tuotteita, mutta mitäs siitä. Ylläpitoon kuluu vähemmän markkoja, kuin järjestelmällä/ohjelmilla säästetään.

Eikä minulle tarvitse kertoa, että on parempiakin ja halvempiakin järjestelmiä tuon ydinprosessin helpottamiseksi. Kyllä minä sen tiedän, kertokaa (l. mainostakaa) sitä niille, jotka päättävät yritysten ATK-politiikasta.

Ps. Ei Mikkisoftan tuotteiden ylläpito niin älyttömän hankalaa ole. Kaikissa järjestelmissä on omat hankaluutensa. nimim. AIX sux ;)

Vaan kuulemma on moraalitonta antaa tyhmien pitää rahansa. Vieläkö sinulla on?
ROTLF (Rolling on the laughing floor)... Muutama euro taskussa kyllä vielä kilisee... Tekeekö se minusta fiksun ?
Re: Markkinointi
Anonyymi kommentoija, 28.6.2001 17:46:34
Pisteet: 0
Päätavoitteita lienevät esim. Makkaran mahdollisimman suuri myynti ja tehokas tuottaminen, Talojen tehokas myynti ja tuotanto jne. jne...
"Minimoi kustannukset, maksimoi voitot.", kapitalismin mantra. Jo ajatus tuollaisesta talous/markkinointiroskasta yököttää. Laatu on toissijaista., tai sitten rahastetaan urakalla, jolloin tavallisella ihmisellä ei ole varaa.
bluex Re: Markkinointi
bluex, 27.6.2001 11:09:42
Pisteet: +1
Ei tällästä pas*njauhamista kannata noin tosissaan ottaa... :) Mutta jatketaan nyt, sillä kiinnostava aihehan tämä on. Se opettajani oli ikävä kyllä _eräässä_ teknillisessä korkeakoulussa tutan proffa. Eli ei aivan "markkinoinnin" opettaja... Mutta, olen kyllä Porterini lukenut sen jälkeen, ja olen aivan samaa mieltä kommenttisi kanssa; markkinointi todellakin != mainostaminen.

Siitä tosin olen hieman erimieltä, että markkinoinnin tarkoitus olisi pelkästään nuo kolme mainitsemaasi kohtaa. Itse lisäisin sinne ehdottomasti neljännenkin kohdan, eli _asiakkaan tarpeiden synnyttämisen_. Tästä päästäänkin sitten asiani ytimeen.

Vaikka asiakaskeskeisyys on hyvin vallitseva yritystoiminnan muoto nykyaikana, ei se tarkoita että se olisi se ainoa tapa toimia. Tottakai voidaan asiakaskeskeisyyden välttämättömyyttä perustella sillä, että yritykset selviytyvät vain niin kauan kuin niillä on asiakkaita. Siksi yrityksellä voi olla vain yksi perusteltavissa oleva tarkoitus, tyytyväisen asiakkaan luominen.(Porter, Drucker ... )

Mutta tavoitteena on kuitenkin vain hankkia rahaa, eikö vain? Pointtini tuossa edellisessä kommentissani oli juuri se, että ON mahdollista näyttää takamusta tämänlaiselle liiketoiminnalle! Yksinkertaisesti tekemällä huonoa ja halpaa tuotetta kuluttajille... Käärii voitot taskuunsa ja katoaa Suomesta Bahaman aurinkorannoille, ennen kuin asiakkaat ( = kuluttajat tässä tapauksessa siis ) huomaamat tuotteen hajoavan käsiin. Tätä kutsutaan myös arkikielessä KUSETTAMISEKSI, mutta miljoonavoitot... ;)

Pakko myöntää etten ole mikään tuta:n enkä markkinoinnin asiantuntija, joten kommentoi vapaasti ankaralla kädellä ajatuksiani. Opinpahan samalla :)

cheers!
Re: Markkinointi
Anonyymi kommentoija, 27.6.2001 11:52:42
Pisteet: 0
Vai oliko sittenkin niin, että olet Portterisi Juonut?
t. Al Kostaja

"Mutta, olen kyllä Porterini lukenut sen jälkeen, ja olen aivan samaa mieltä kommenttisi kanssa"
"cheers"
Re: Markkinointi
Anonyymi kommentoija, 27.6.2001 15:51:53
Pisteet: 0
Vai oliko sittenkin niin, että olet Portterisi Juonut? t. Al Kostaja
:DD ROTFL

Turhaan miinuksia tälle kommentille, täähän oli hauska :)
hessu Re: Markkinointi
hessu, 27.6.2001 13:32:27
Pisteet: +1
Ei tällästä pas*njauhamista kannata noin tosissaan ottaa... :) Mutta jatketaan nyt, sillä kiinnostava aihehan tämä on. Se opettajani oli ikävä kyllä _eräässä_ teknillisessä korkeakoulussa tutan proffa. Eli ei aivan "markkinoinnin" opettaja... Mutta, olen kyllä Porterini lukenut sen jälkeen, ja olen aivan samaa mieltä kommenttisi kanssa; markkinointi todellakin != mainostaminen. Siitä tosin olen hieman erimieltä, että markkinoinnin tarkoitus olisi pelkästään nuo kolme mainitsemaasi kohtaa. Itse lisäisin sinne ehdottomasti neljännenkin kohdan, eli _asiakkaan tarpeiden synnyttämisen_. Tästä päästäänkin sitten asiani ytimeen.
Vaikka asiakaskeskeisyys on hyvin vallitseva yritystoiminnan muoto nykyaikana, ei se tarkoita että se olisi se ainoa tapa toimia. Tottakai voidaan asiakaskeskeisyyden välttämättömyyttä perustella sillä, että yritykset selviytyvät vain niin kauan kuin niillä on asiakkaita. Siksi yrityksellä voi olla vain yksi perusteltavissa oleva tarkoitus, tyytyväisen asiakkaan luominen.(Porter, Drucker ... )
Mutta tavoitteena on kuitenkin vain hankkia rahaa, eikö vain? Pointtini tuossa edellisessä kommentissani oli juuri se, että ON mahdollista näyttää takamusta tämänlaiselle liiketoiminnalle! Yksinkertaisesti tekemällä huonoa ja halpaa tuotetta kuluttajille... Käärii voitot taskuunsa ja katoaa Suomesta Bahaman aurinkorannoille, ennen kuin asiakkaat ( = kuluttajat tässä tapauksessa siis ) huomaamat tuotteen hajoavan käsiin. Tätä kutsutaan myös arkikielessä KUSETTAMISEKSI, mutta miljoonavoitot... ;)
Pakko myöntää etten ole mikään tuta:n enkä markkinoinnin asiantuntija, joten kommentoi vapaasti ankaralla kädellä ajatuksiani. Opinpahan samalla :)
cheers!
Enpä minäkään mikään asiantuntija ole, enkä juuri mitään koskaan ota tosissani ;) Anna mä arvaan tuon koulun: TTKK (ja jätetään nimet pois)...

Mainostamisen voimasta olen jokatapauksessa eri mieltä. Muutamalle ihmiselle/yritykselle saatat saada myydyksi hevonp*tä 450mk/kg, mutta tuskin ihan mitä tahansa.

Aika monet konsulttiyritykset nimenomaan osaavat etsiä asiakkaan piileviä tarpeita (tätä voisi tietysit kutsua myös asiakkaan tarpeiden synnyttämiseksi). Lisäksi voihan jokin teknologiamuutos itsessään synnyttää yrityksille/yksityisille tarpeita käyttää kyseistä teknologiaa. Esimerkkejä en nyt jaksa luetella, niitähän on ympärillä kun vaan jaksaa katsoa...

Jos tavoitteena on vain hankkia rahaa, niin yksityisellä henkilöllä on enemmän mahdollisuuksia ja vapauksia "näyttää takamusta" asiakkaille.

Firmojen pitää oikeasti antaa asiakkaalle jotain niin hydyllistä, että asiakas on valmis luopumaan suunnattomasti rakastamastaan voimavarasta: rahasta.

Eli tästä voidaan tehdä seuraavanlainen johtopäätös: Microsoft:n tuotteet ovat sitä mitä kansa ja yritykset haluavat.

Tästä voi myös vetää jonkinlaisia johtopäätöksiä, mitkä asiat ovat yrityksille ja yksityisille tärkeitä tietokoneissa ja ohjelmissa.

Nyt pitää lopettaa, ennenkuin päästän liikaa asiaankuulumatonta ja sekavaa tekstiä maailmalle...

H