Kirjaudu

Uutiskirje

Rekisteröidy Sektoriin ja tilaa itsellesi joko aamuisin tai iltaisin ilmestyvä uutiskirje sähköpostiisi.

Perjantai, 22.11.2002

Microsoftin Hotmail-migraatioselvitys julkisuuteen?

Microsoftin vuonna 1997 ostama Hotmail-sähköpostipalvelu pyöri aina vuoden 2000 kesään asti Unix-pohjaisilla käyttöjärjestelmillä, kunnes Microsoft vaihtoi palvelun alustaksi Windows 2000-käyttöjärjestelmän. Microsoft teki järjestelmä-alustan vaihtoa varten paljon sisäistä selvitystyötä, josta osa on nyt vuotanut SecurityOffice.net-verkkopalvelun kautta julkisuuteen. Oletetusti Microsoftilta peräisin olevista dokumenteista käy ilmi varsin erilainen todellisuus verrattuna siihen, mitä Microsoftin markkinointiosasto on kertonut ulospäin.

Windows 2000 palvelintuoteosastolla työskennelleen David Brooksin kirjoittamassa dokumentissa todetaan Unixin olevan erityisen luotettavassa maineessa, jonka lisäksi myös Apache-webpalvelinohjelmisto on suunniteltu pikemminkin luotettavuutta kuin suorituskykyä silmälläpitäen. Unix-ympäristössä ylläpitäjät pystyvät ongelmatilanteissa helposti paikallistamaan vian ja korjaamaan sen ilman palvelimen uudelleenkäynnistämistä, kun taas Windows-ympäristössä koneen uudellenkäynnistäminen on useimmiten helpompaa kuin vian selvittäminen. Windowsin vahvuuksiksi dokumentissa lasketaan Visual Studio -kehitysympäristö, hyvät järjestelmän valvontamekanismit, automaattinen laitteiston tunnistaminen sekä lokalisointi-tuki.

Microsoft käyttää verkkopalvelussaan Hotmailin tapausta malliesimerkkinä siitä, kuinka FreeBSD-alustalta voidaan siirtyä Windows-alustalle. Microsoft TechNetissä luettavissa olevassa artikkelissa todetaan muun muuassa kuinka ylläpitäjät voivat siirtää Unix-ympäristön ajastetut Cron-tehtävät Windowsin helppokäyttöiseen Task Scheduleriin. David Brooks puolestaan pitää Cronia monipuolisena ja helppona ylläpitää, kun taas Task Schedulerin käyttöliittymä on hänen mielestään työläs ja altistaa virheille. Julki tulleet dokumentit ovat toteavan asiallisen tekstinsä puolesta virkistävää luettavaa verrattuna Technetin artikkeleissa oleviin tarkoin harkittuihin sanankäänteisiin.

Lue juttu oma, 22.11.2002 00:23. Lähde: The Register
Rekisteröidy ja kirjaudu sisään, jos haluat kommentoida.

Kommentit ( 27 uutta / 27 )
pistettä.
Näytä vain kommentit joilla on vähintään
Kehitystyökalu
Anonyymi kommentoija, 22.11.2002 09:22:01
Pisteet: 0
Olen suht samaa mieltä kirjoituksen kanssa siitä, että Linux puolelta puuttuu SE "Visual Studio".

Kun tuollainen kehityspaketti löytyisi Linuxillekin (PHP, CGI, C++ jne, jne kaikki samassa paketissa) niin olisi helppo päättää, kumman valitsisin.

Se ei olisi enään MS.
Kun se vielä tällähetkellä puuttu, niin on valittava se MS
JttL Re: Kehitystyökalu
JttL, 22.11.2002 10:17:39
Pisteet: 0
Kun tuollainen kehityspaketti löytyisi Linuxillekin (PHP, CGI, C++ jne, jne kaikki samassa paketissa) niin olisi helppo päättää, kumman valitsisin.
Itselläni ei ole hirveästi olemassa kokemusta näistä linuxille olevista kehitysympäristöistä, mutta mitä nyt äsken kokeilin niin ainakin tuo KDevelop 2.1 näyttäisi toimivan kohtuullisesti, ja jotenkin kummasti tuo mieleeni Visual Studion. KDevelop vaikuttaisi ainakin ihan kohtuulliselta kehitysympäristöltä verrattuna aikaisempiin Linux kyhäelmiin, sen kanssa pystyy tekemään sekä gnome, qt, että KDE ohjelmia, joka on ihan hyvä sinänsä, ettei siinä olla pelkästään keskitytty KDE ohjelmiin, joissa ei minun mielestä ole kyllä mitään vikaa (yleensä).

Muistaakseni Linuxille oli myös kaupallinen Kylix, tms... josta minullekkin tulee aika ajoin mainoksia, mutta aivan liian kallis opiskelijalle.
"A stroke of brush doesn't guarantee art from bristles." --Kosh
Re: Kehitystyökalu
Anonyymi kommentoija, 22.11.2002 11:00:18
Pisteet: 0
Kun tuollainen kehityspaketti löytyisi Linuxillekin (PHP, CGI, C++ jne, jne kaikki samassa paketissa) niin olisi helppo päättää, kumman valitsisin.
Itselläni ei ole hirveästi olemassa kokemusta näistä linuxille olevista kehitysympäristöistä, mutta mitä nyt äsken kokeilin niin ainakin tuo KDevelop 2.1 näyttäisi toimivan kohtuullisesti, ja jotenkin kummasti tuo mieleeni Visual Studion. KDevelop vaikuttaisi ainakin ihan kohtuulliselta kehitysympäristöltä verrattuna aikaisempiin Linux kyhäelmiin, sen kanssa pystyy tekemään sekä gnome, qt, että KDE ohjelmia, joka on ihan hyvä sinänsä, ettei siinä olla pelkästään keskitytty KDE ohjelmiin, joissa ei minun mielestä ole kyllä mitään vikaa (yleensä).
Muistaakseni Linuxille oli myös kaupallinen Kylix, tms... josta minullekkin tulee aika ajoin mainoksia, mutta aivan liian kallis opiskelijalle.
Kylix 3.0:sta on Open versio, jonka voi imuroida Borlandin sivuilta. www.borland.com/kylix
Re: Kehitystyökalu
Anonyymi kommentoija, 22.11.2002 14:30:04
Pisteet: 0
Kylix 3.0:sta on Open versio, jonka voi imuroida Borlandin sivuilta. www.borland.com/kylix
Eikös Kylixin ilmaisversiossa ollut ehto, että sillä ei saa tehdä kaupallista softaa.

Maksua vastaan (pro versio) saakin vääntää maksullista softaa.

En ole varma, miten tuo on nykyisin, mutta noin muistelisin sen olevan n. vuoden takaa.
Re: Kehitystyökalu
Anonyymi kommentoija, 22.11.2002 14:44:46
Pisteet: 0
Eikös Kylixin ilmaisversiossa ollut ehto, että sillä ei saa tehdä kaupallista softaa. Maksua vastaan (pro versio) saakin vääntää maksullista softaa.
En ole varma, miten tuo on nykyisin, mutta noin muistelisin sen olevan n. vuoden takaa.
Noin se oli ainakin edellisellä versiolla, uudesta en minäkään tiedä. Toivottavasti ovat ainakin poistaneet sen ärsyttävän popup-ikkunan joka avautuu aina kun käännetyn ohjelman käynnistää.
Muutenkin toivottavasti ovat panostaneet käytettävyyteen ja vakauteen, Kylix 2 kaatui vähintään kerran tunnissa kunhan sen edes sai ensin toimimaan.
Re: Kehitystyökalu
Anonyymi kommentoija, 22.11.2002 20:08:53
Pisteet: 0
> Itselläni ei ole hirveästi olemassa kokemusta näistä linuxille olevista kehitysympäristöistä, mutta mitä nyt äsken kokeilin niin ainakin tuo KDevelop 2.1 näyttäisi toimivan kohtuullisesti, ja jotenkin kummasti tuo mieleeni Visual Studion. KDevelop vaikuttaisi ainakin ihan kohtuulliselta kehitysympäristöltä verrattuna aikaisempiin Linux kyhäelmiin, sen kanssa pystyy tekemään sekä gnome, qt, että KDE ohjelmia, joka on ihan hyvä sinänsä, ettei siinä olla pelkästään keskitytty KDE ohjelmiin, joissa ei minun mielestä ole kyllä mitään vikaa (yleensä).
Olet siis parin minsan "hello world" projektin jälkeen sitä mieltä, että KDevelop on miesten työkalu ja MS Visuaalit saa tunkea sinne missä päivä ei loimota! Ymmärrän, ymmärrän, ymmärrän.
Re: Kehitystyökalu
Anonyymi kommentoija, 23.11.2002 17:11:42
Pisteet: 0
Olet siis parin minsan "hello world" projektin jälkeen sitä mieltä, että KDevelop on miesten työkalu ja MS Visuaalit saa tunkea sinne missä päivä ei loimota! Ymmärrän, ymmärrän, ymmärrän.
Ei nyt vielä samalla tasolla olla, mutta perästä kuuluu. KDevelop 3.0 aka gideon on taas suuri, suuri harppaus eteenpäin. Nyt se jopa toimii oikeasti(tm). Jeps, ja ennen kuin kysyt, niin käytän sitä päivittäin (KDE 3.1 head, KDevelop 3.0 head ).

http://dot.kde.org/1038017136/
JttL Re: Kehitystyökalu
JttL, 23.11.2002 13:01:03
Pisteet: 0
Olet siis parin minsan "hello world" projektin jälkeen sitä mieltä, että KDevelop on miesten työkalu ja MS Visuaalit saa tunkea sinne missä päivä ei loimota! Ymmärrän, ymmärrän, ymmärrän.
En ole mielestäni väittänyt tätä. Totesin vain, että kokeilemani perusteella KDevelop näyttäisi toimivan ja vaikuttaisi hyvin Visual Studio maiselta, joka on sinänsä hyvä sillä Visual Studio on ehdottomasti _paras_ ohjelmisto kehittää _windows_ ohjelmia.

Valitettavasti Visual Studiolla ei voi tehdä ohjelmia linuxille, ainakaan suoraan ja tällöin käytettäessä linuxia on oltava toiset kehitystyökalut. KDevelopissa on vielä paljon parantamista ennenkuin se on visual studion tasoinen, mutta tämän hetkinen saavutus on jo paljon parempi kuin aikaisemmat (ainakaan minun tietämäni) yritykset luoda graaffinen kehitysympäristö linuxiin.
"A stroke of brush doesn't guarantee art from bristles." --Kosh
bungle Re: Kehitystyökalu
bungle, 22.11.2002 12:05:04
Pisteet: 0
Olen suht samaa mieltä kirjoituksen kanssa siitä, että Linux puolelta puuttuu SE "Visual Studio".
Java puolelle löytyy JetBrainsin IntelliJ IDEA, mikä hakkaa kyllä VS:n minä päivänä tahansa mennen tullen.

Open Sourcesta löytyy Eclipse, joka on myös erittäin hyvä, eikä se mitenkään jää varjoon VS:n rinnalla.

Kun se vielä tällähetkellä puuttu, niin on valittava se MS
Huh... ei se VS mikään noin ihmeellinen sentään ole. Oisko hyvä aika ottaa pieni Reality Check. En olekaan ennen kuullut, että käytettävä kehitystyökalu päättää sen, mitä tehdään ja minne tehdään.
--
"See the animal in his cage that you built, are you sure what side you're on?" -- Trent Reznor
Re: Kehitystyökalu
Anonyymi kommentoija, 22.11.2002 12:57:02
Pisteet: 0
Java puolelle löytyy JetBrainsin IntelliJ IDEA, mikä hakkaa kyllä VS:n minä päivänä tahansa mennen tullen.
IntelliJ IDEA on kyllä hyvä, kuten myös Omnicore Codeguide. VS ei kuitenkaan ole Javalle tarkoitettukaan.

Open Sourcesta löytyy Eclipse, joka on myös erittäin hyvä, eikä se mitenkään jää varjoon VS:n rinnalla.
Paitsi raskaudessa ja käytettävyydessä. Päivän käytön jälkeen ohjelma syö muistia 500-600mb.

Huh... ei se VS mikään noin ihmeellinen sentään ole. Oisko hyvä aika ottaa pieni Reality Check. En olekaan ennen kuullut, että käytettävä kehitystyökalu päättää sen, mitä tehdään ja minne tehdään.
Kyllä VS on vaan edelleenkin C/C++ työkaluista IMHO paras. Borlandit, KDeveloperit yms olen kyllä kokeillut. Ehkä syynä siihen ettei Linuxille tule kehitystyökaluja on että kaikki "kunnon" koodaajat käyttää emacsia/vi:tä, eihän sitä muuta tarvitse.
Re: Kehitystyökalu
Anonyymi kommentoija, 22.11.2002 17:43:35
Pisteet: 0
Kyllä VS on vaan edelleenkin C/C++ työkaluista IMHO paras. Borlandit, KDeveloperit yms olen kyllä kokeillut. Ehkä syynä siihen ettei Linuxille tule kehitystyökaluja on että kaikki "kunnon" koodaajat käyttää emacsia/vi:tä, eihän sitä muuta tarvitse.
Mua kiinnostaa tietää.

En ole mitenkään kunnolla tutustunut VS:ään (v6.0) , ihan vain pintapuolisesti. Olen lukenut pari kirjaa noista Borlandin kilkkeistä ja tutustunut Borlandin C++ Builderiin (v4.0) ja Delphiin (v6.0). Mitä parempaa on VS:ssä? Noin niinkuin ensivaikutelman puolesta Borlandin työkalut ovat intuitiivisempia ja paremman oloisia. Mitä kaikkea olen missannut?

En ole noita käyttänyt työn puolesta. Kannattaako satsata VS:n opiskelijalisenssiin?
Re: Kehitystyökalu
Anonyymi kommentoija, 22.11.2002 18:43:37
Pisteet: 0
Mua kiinnostaa tietää. En ole mitenkään kunnolla tutustunut VS:ään (v6.0) , ihan vain pintapuolisesti. Olen lukenut pari kirjaa noista Borlandin kilkkeistä ja tutustunut Borlandin C++ Builderiin (v4.0) ja Delphiin (v6.0). Mitä parempaa on VS:ssä? Noin niinkuin ensivaikutelman puolesta Borlandin työkalut ovat intuitiivisempia ja paremman oloisia. Mitä kaikkea olen missannut?
Lähtökohtana VS (en puhu nyt .net versiosta, sitä en ole käyttänyt) on "perinteisempi" kehitysympäristö, siinä on panostettu enemmän koodaamiseen kun taas BCB ja Delphi ovat suuntautuneet enemmän Windows-sovelluskehitykseen drag-n-drop-tyyliin. Esimerkiksi pelejä ei juurikaan tehdä BCB:llä tai Delphillä.
Mutta eroihin:
- VS on yhtenäisempi käyttiksen kanssa, se näyttää samalta ja toimii kuten Windows, Office jne. Käyttöliittymä on selkeä ja kustomoitava ja vastaa komentoihin. Tämä on varmasti yksi suurimpia syitä myös siihen että IE:stä tuli suosituin selain. Sama kuin valkoisen auton ovi olisi punainen, se ei vain sovi joukkoon. Tai yhden oven kahva toimisi jotenkin toisin.
- Borlandin tuotteet ovat olleet niin kauan kuin muistan epävakaita
- BCB ja Delphi ovat ns. Rapid development työkaluja, niillä saa todennäköisesti nopeammin tulosta

Itse en kylläkään nykyään käytä noista mitään, lähinnä Eclipseä, Codeguidea ja tietenkin emacsia.

En ole noita käyttänyt työn puolesta. Kannattaako satsata VS:n opiskelijalisenssiin?
No jos sen lisenssin takia syöt makaronin ja tonnikalan sijaan pelkkää makaronia niin ei.
Re: Kehitystyökalu
Anonyymi kommentoija, 22.11.2002 14:27:23
Pisteet: 0
Kun se vielä tällähetkellä puuttu, niin on valittava se MS
Huh... ei se VS mikään noin ihmeellinen sentään ole. Oisko hyvä aika ottaa pieni Reality Check. En olekaan ennen kuullut, että käytettävä kehitystyökalu päättää sen, mitä tehdään ja minne tehdään.
Vaihtoehtoja toki löytyy, ei siinä mitään. Hyviäkin sellasia.
VS tarjoaa minusta kaikista parhaimmin yhteensopivuutta eri ohjelmistojen kanssa.
Yhteensopiva Käyttiksen, officen kanssa ja vielä VS omat työkalut toimii hyvin keskenään.

Tällainen "Paketti" yhteensopivuuksineen minusta puuttu, yksitellen kyllä löytyy montakin hyvää, mutta yhteensopivia keskenään? ei taida olla.
lokalisointi-tuki
Anonyymi kommentoija, 22.11.2002 10:24:39
Pisteet: 0
Mihinköhän lokalisaatiota tarvitaan serverissä? :)
bungle Re: lokalisointi-tuki
bungle, 22.11.2002 12:01:11
Pisteet: +1
Mihinköhän lokalisaatiota tarvitaan serverissä? :)
Miksi ei tarvittaisi? Hotmail on palvelinpuolen sovellus, ja jos alla oleva infrasruktuuri tarjoaa lokalisointituen, niin miksi ei silloin käyttäisi sitä (esim. päivämäärien esittäminen, numerot ja valuutat). Hotmailhan on monikielinen, joten ymmärrän, miksi he peräänkuuluttivat tätä ominaisuutta.
--
"See the animal in his cage that you built, are you sure what side you're on?" -- Trent Reznor
Re: lokalisointi-tuki
Anonyymi kommentoija, 22.11.2002 17:13:23
Pisteet: 0
Mihinköhän lokalisaatiota tarvitaan serverissä? :)
Miksi ei tarvittaisi? Hotmail on palvelinpuolen sovellus, ja jos alla oleva infrasruktuuri tarjoaa lokalisointituen, niin...
Lokalisoinnit tehdään sovellukseen, ja niihin ei käyttöjärjestelmä ("alla oleva infrastruktuuri")vaikuta pätkän vertaa. Päivämääräfunktiot yms. tulee webbipuolta pyörittävän zysteemin puolelta, jotka nykyään alkavat olla aika käyttöjärjestelmäriippumattomia (esim. PHP, Tomcat/JSP/Servlet toimivat nykyisillään myös windowsissa).

Eli: Microsoftin Hotmail-lokalisointiin käyttöjärjestelmällä ei ole mitään virkaa.
Re: lokalisointi-tuki
Anonyymi kommentoija, 22.11.2002 17:17:53
Pisteet: 0

Eli: Microsoftin Hotmail-lokalisointiin käyttöjärjestelmällä ei ole mitään virkaa.
Meillä on täällä töissä käytössä mm. yksi NT 4 palvelin, jonka www sivuille (siis ASP, VBScript tai JavaScript) tulostamat päivämääräfunktiot ovat kyllä tasan riippuvaisia siitä mikä on käyttöjärjestelmässä käytössä oleva lokaali. Riippuu muuten vielä siitä kuka on kirjautuneena sisään, ja tämän asetuksista. =) Ja jos nämä ovat erit kuin käyttiksen perusasetukset, muuttuvat myös noiden funktioiden toimintatapa. Go figure... ;-)
Re: lokalisointi-tuki
Anonyymi kommentoija, 22.11.2002 20:10:45
Pisteet: 0
Eli: Microsoftin Hotmail-lokalisointiin käyttöjärjestelmällä ei ole mitään virkaa.
Meillä on täällä töissä käytössä mm. yksi NT 4 palvelin, jonka www sivuille (siis ASP, VBScript tai JavaScript) tulostamat päivämääräfunktiot ovat kyllä tasan riippuvaisia siitä mikä on käyttöjärjestelmässä käytössä oleva lokaali. Riippuu muuten vielä siitä kuka on kirjautuneena sisään, ja tämän asetuksista. =) Ja jos nämä ovat erit kuin käyttiksen perusasetukset, muuttuvat myös noiden funktioiden toimintatapa. Go figure... ;-)
ASP sivuille ja/tai -aplikaatiolle voi määrittää haluamansa lokaalin.

Mikäli web-sovelluksen lokaali riippuu sisänkirjautuneesta userista, viittaa tämä väärin konfiguroituun dcom-komponenttiin (toimii interaktiivisen userin kontekstissa).
Re: lokalisointi-tuki
Anonyymi kommentoija, 23.11.2002 19:50:58
Pisteet: 0
Mikäli web-sovelluksen lokaali riippuu sisänkirjautuneesta userista, viittaa tämä väärin konfiguroituun dcom-komponenttiin (toimii interaktiivisen userin kontekstissa).
hoo. serveriwindowsinhan piti olla niin helppo kun sitä ei tarvinnut konfiguroida oikein toisin kuin hankalat junixit..
bungle Re: lokalisointi-tuki
bungle, 22.11.2002 23:25:26
Pisteet: 0
Lokalisoinnit tehdään sovellukseen, ja niihin ei käyttöjärjestelmä ("alla oleva infrastruktuuri")vaikuta pätkän vertaa.
Riippuu tasan tarkkaan siitä, mitä ollaan tekemässä ja miten halutaan tehdä. Ainahan lokalisointituen voi koodata joka sovellukseen erikseen jos haluaa, mutta jos alla oleva infra tarjoaa sen, niin se on minusta vain bonusta. Ei sen löytyminen estä tekemästä myös omaa lokalisointisysteemiä.

Päivämääräfunktiot yms. tulee webbipuolta pyörittävän zysteemin puolelta, jotka nykyään alkavat olla aika käyttöjärjestelmäriippumattomia (esim. PHP, Tomcat/JSP/Servlet toimivat nykyisillään myös windowsissa).
Mainitsit tässä "Tomcat/JSP/Servlet" systeemit. Ajattele asiaa siten, että Java on käyttöjärjestelmä käyttöjärjestelmän päällä. Tässä tapauksessa itse java antaa tuen lokalisoinnille. Aina on mahdollista toki javallakin vääntää oma. Samoin myös javasta on mahdollista käyttää käyttöjärjestelmän tarjoamia palveluja (tosin java ideologian vastaista), jos niin haluaa.

Eli: Microsoftin Hotmail-lokalisointiin käyttöjärjestelmällä ei ole mitään virkaa.
Oletko ollut tekemässä sitä, vai heitätkö täysin mutua. Jos et ole, niin onnistut tekemään itsesi vain tyhmäksi.
--
"See the animal in his cage that you built, are you sure what side you're on?" -- Trent Reznor
Osama Re: lokalisointi-tuki
Osama, 23.11.2002 19:54:47
Pisteet: 0
Mihinköhän lokalisaatiota tarvitaan serverissä? :)
Miksi ei tarvittaisi? Hotmail on palvelinpuolen sovellus, ja jos alla oleva infrasruktuuri tarjoaa lokalisointituen, niin miksi ei silloin
käyttäisi sitä (esim. päivämäärien esittäminen, numerot ja valuutat).
$ LC_TIME=zh_TW.utf8 date "+%c"
西元2002年11月23日 (星期六) 19時48分53秒

man strftime

http://www.opengroup.org/onlinepubs/007904975/func...

ISO/IEC 9899:1999 standardi
SecurityOffice jo poistanut nuo..
Rihkama, 22.11.2002 11:58:20
Pisteet: 0
Osoite http://www.securityoffice.net/mssecrets/index.html ei tunnu enää toimivan (yllätys yllätys). Liekö kenelläkään tallessa sen sisältämiä tiedostoja?
Re: SecurityOffice jo poistanut nuo..
Anonyymi kommentoija, 22.11.2002 12:58:57
Pisteet: +1
Osoite http://www.securityoffice.net/mssecrets/index.html ei tunnu enää toimivan (yllätys yllätys). Liekö kenelläkään tallessa sen sisältämiä tiedostoja?
http://www.ronsu.com/kama/hotmail.html
Re: SecurityOffice jo poistanut nuo..
pitr_, 22.11.2002 15:24:24
Pisteet: 0
=) noh ... saattaa olla niinkin, että äkillinen kuormapiikki on heittänyt koneen nurin. Ainakin nyt nuo sivut näyttävät toimivan normaalisti tuostakin URLista ....

Syy kaatumiseen? The site securityoffice.softimage.net is running Microsoft-IIS/5.0 on Windows 2000. http://uptime.netcraft.com)
Pisterajan alittavia kommentteja piilossa.
Re: SecurityOffice jo poistanut nuo..
Anonyymi kommentoija, 22.11.2002 20:52:50
Pisteet: 0
Osoite http://www.securityoffice.net/mssecrets/index.html ei tunnu enää toimivan (yllätys yllätys).
Niinpas nayttaa, ettei toimi, minut se nakkasi tanne http://remus.softimage.net/index.html ja siellapa olikin sitten jotain ihan muuta, mutta mielenkiintoista infoa M$:sta.
airiar Re: SecurityOffice jo poistanut nuo..
airiar, 28.11.2002 10:56:12
Pisteet: 0
Osoite http://www.securityoffice.net/mssecrets/index.html ei tunnu enää toimivan (yllätys yllätys).
Niinpas nayttaa, ettei toimi, minut se nakkasi tanne http://remus.softimage.net/index.html ja siellapa olikin sitten jotain ihan muuta, mutta mielenkiintoista infoa M$:sta.
Siis yllättäen pitkälle Micorosoftin lonkerot ylettyvät.Eniski ne painostavat yrityksiä, webbi saitteja. Ja sen jälkeen valtioita laskemaan veroja,sulkemaan silmänsä monopolisyytöksiltä... jne...and the new diktator has born...heh