Kirjaudu

Uutiskirje

Rekisteröidy Sektoriin ja tilaa itsellesi joko aamuisin tai iltaisin ilmestyvä uutiskirje sähköpostiisi.

Torstai, 4.9.2003

Mies syytettynä "harhaanjohtavista" domainnimistä USA:ssa

USA:n liittovaltion viranomaiset ovat pidättäneet eilen miehen, jota syytetään harhaanjohtavien domainnimien hyödyntämisestä ja lasten johdattamisesta niiden avulla pornografisille verkkosivustoille. John Zuccarinin pidättäminen "totuus domainnimissä" -lain (Truth in Domain Names Act) perusteella voi vaikuttaa ulkopuolisen silmissä hieman hullunkuriselta. Zuccarini omistaa noin 3000 domainnimeä, joista esimerkkinä mainittakoon Dinseyland.com. Kaikki sivustot sisältävät runsaasti eri sivustojen mainoksia, joista osa on pornografisia. Mainostuloja Zuccarini on sivustojensa avulla kerännyt jopa miljoona dollaria vuodessa.

Truth in Domain Names -laki astui voimaan viime huhtikuussa. Laki kieltää harhaanjohtavien domainnimien perustamisen, mikäli sivustot voivat altistaa lapset vahingolliselle materiaalille tai johdattaa aikuiset siveettömiin verkkopalveluihin. Marquetten yliopiston oikeustieteellisen osaston apulaisprofessori Eric Goldman vertaa Zuccarinia jopa tunnettuihin kräkkereihin Kevin Mitnickiin ja Kevin Poulsoniin. Mikäli Zuccarini todetaan syylliseksi, häntä odottaa maksimissaan neljän vuoden vankeustuomio ja 250 000 dollarin sakot.

Liittovaltion tuomioistuin määräsi viime vuonna Zuccarinin lopettamaan ihmisten johdattelu pornografisilla ja uhkapelimainoksilla täytetyille sivustoille. Hänet määrättiin maksamaan takaisin 1,8 miljoonaa dollaria "väärin" hankittuja rahavaroja. Lainoppineiden mukaan Zuccarinin syyttäminen Truth in Domain Names -lain perusteella voi johtaa ongelmiin sananvapauslain kanssa. Lisäksi laissa ei ole selvästi määritelty, millaiset domainnimet ovat selkeästi luotu huijaustarkoituksessa.

Lue juttu K2, 4.9.2003 10:22. Lähde: News.com
Rekisteröidy ja kirjaudu sisään, jos haluat kommentoida.

Kommentit ( 38 uutta / 38 )
pistettä.
Näytä vain kommentit joilla on vähintään
Kaksi klovnia
Anonyymi kommentoija, 4.9.2003 11:14:11
Pisteet: 0
Naurettavaa pelleilyä kyllä tuollainen hillittömän domainiryppään kerääminen hyödyntämään ihmisten typottelua / väärinmuistamista ja suoltamaan jotain mainospaskaa silmille. Toisaalta myöskin tuo laki tuntuu olevan taas sitä sarjaa, joka saattaa kiusaukseen ajatella, että on se jenkkilä kyllä aika vinkeä maa, jossa lakimiehet/naiset ja poliitikot kohta(?) varmaan viettävät kaiken aikansa runnomalla läpi toinen toistaan sieniäsyöneempiä lakeja.
Re: Kaksi klovnia
Anonyymi kommentoija, 4.9.2003 11:39:38
Pisteet: 0
Naurettavaa pelleilyä kyllä tuollainen hillittömän domainiryppään kerääminen hyödyntämään ihmisten typottelua / väärinmuistamista ja suoltamaan jotain mainospaskaa silmille.
Mitä naurettavaa siinä on että mies on keksinyt helpon tavan tienata rahaa toisten virheistä. Aika älykästähän se on, ois vaan ite keksiny sillon joskus aikoinaan...
Re: Kaksi klovnia
Anonyymi kommentoija, 4.9.2003 11:53:23
Pisteet: +1
Mitä naurettavaa siinä on että mies on keksinyt helpon tavan tienata rahaa toisten virheistä. Aika älykästähän se on, ois vaan ite keksiny sillon joskus aikoinaan...
Ainoa keksimäni naurettava asia on tuo asiaa koskeva laki. Ei ketään pitäisi tarvita suojella joutumasta väärälle sivulle oman virheen vuoksi ja lasten valvonta kuuluu vanhemmille.
janilxx Re: Kaksi klovnia
janilxx, 4.9.2003 12:00:38
Pisteet: 0
lasten valvonta kuuluu vanhemmille.
Pitäisikö vanhempien siis istua lapsen vieressä koko ajan kun hän surffaa? No way. Tietenkin on hyvä, jos aikuinen on samassa huoneessa ja sivusilmällä tarkkailee lapsen puuhia, mutta ei vieressä voi koko aikaa olla.

Entä jos lapsi kirjoittaa disney:n väärin osoitekenttään ja ruudulle pamahtaa fanfaarien kera sitä itseään? Eipä siinä vanhempi paljon ehdi hätiin, vahinko on jo tapahtunut. Kerro siinä sitten jälkikasvulle miksi mustassa , niitein koristellussa, kokovartalopuvussa oleva setä pistää pippeliään pallosuisen tädin peppuun.
Re: Kaksi klovnia
Anonyymi kommentoija, 4.9.2003 12:53:34
Pisteet: 0
ipä siinä vanhempi paljon ehdi hätiin, vahinko on jo tapahtunut. Kerro siinä sitten jälkikasvulle miksi mustassa , niitein koristellussa, kokovartalopuvussa oleva setä pistää pippeliään pallosuisen tädin peppuun.
So what? Kyllä sitä C64 aikoinakin katseltiin pr0nia koneelta...
Re: Kaksi klovnia
Anonyymi kommentoija, 4.9.2003 13:08:37
Pisteet: 0
So what? Kyllä sitä C64 aikoinakin katseltiin pr0nia koneelta...
Pah.. Kovat jätkät koodas nepalla ja pornoksi oli isoveljeltä pöllitty jallu.. =)
weicco Re: Kaksi klovnia
weicco, 4.9.2003 14:11:57
Pisteet: 0
So what? Kyllä sitä C64 aikoinakin katseltiin pr0nia koneelta...
Pah.. Kovat jätkät koodas nepalla ja pornoksi oli isoveljeltä pöllitty jallu.. =)
Nah. Kovat jätkät pelas Sex Gamesia.
Join me! Together we can rule the galaxy as father and son.
Re: Kaksi klovnia
Anonyymi kommentoija, 4.9.2003 17:34:52
Pisteet: 0
Nah. Kovat jätkät pelas Sex Gamesia.
Those were the days...kyllä oli kädet kipeenä kun sitä renkkasi. Viimeisen "kentän" ryhmäseksissä alkoi ilotikkukin hohtamaan punaisena. (vai oliko se se toinen peli minkä nimeä en nyt muista).
Re: Kaksi klovnia
Anonyymi kommentoija, 4.9.2003 18:43:01
Pisteet: 0
Nah. Kovat jätkät pelas Sex Gamesia.
Those were the days...kyllä oli kädet kipeenä kun sitä renkkasi. Viimeisen "kentän" ryhmäseksissä alkoi ilotikkukin hohtamaan punaisena. (vai oliko se se toinen peli minkä nimeä en nyt muista).
Stroker oli myös kova.
Re: Kaksi klovnia
Anonyymi kommentoija, 4.9.2003 22:54:57
Pisteet: 0
Nah. Kovat jätkät pelas Sex Gamesia.
Those were the days...kyllä oli kädet kipeenä kun sitä renkkasi. Viimeisen "kentän" ryhmäseksissä alkoi ilotikkukin hohtamaan punaisena. (vai oliko se se toinen peli minkä nimeä en nyt muista).
Ne onnettomat, jotka eivät C64-aikoja muista tai äiti ei antanut pelata Sex Games 2:ta voivat kokeilla täällä miltä se tuntuu: http://www.lemon64.com/?mainurl=http%3A//www.lemon...

Kovin autenttinen JavaScript-toteutus nimittäin!
bungle Re: Kaksi klovnia
bungle, 5.9.2003 14:09:03
Pisteet: 0
Ne onnettomat, jotka eivät C64-aikoja muista tai äiti ei antanut pelata Sex Games 2:ta voivat kokeilla täällä miltä se tuntuu: http://www.lemon64.com/?mainurl=http%3A//www.lemon...
Kohtuullisen laadukas winamp skinikin tuolta löytyi. kiitos.
--
"See the animal in his cage that you built, are you sure what side you're on?" -- Trent Reznor
janilxx Re: Kaksi klovnia
janilxx, 4.9.2003 13:09:20
Pisteet: 0
ipä siinä vanhempi paljon ehdi hätiin, vahinko on jo tapahtunut. Kerro siinä sitten jälkikasvulle miksi mustassa , niitein koristellussa, kokovartalopuvussa oleva setä pistää pippeliään pallosuisen tädin peppuun.
So what? Kyllä sitä C64 aikoinakin katseltiin pr0nia koneelta...
Olitko disneyiässä silloin?
Re: Kaksi klovnia
Anonyymi kommentoija, 4.9.2003 13:27:49
Pisteet: 0
So what? Kyllä sitä C64 aikoinakin katseltiin pr0nia koneelta...
Olitko disneyiässä silloin?
En osaa nyt sanoa mikä on Disneyikä... Mutta noin 8 olin silloin...
bungle Re: Kaksi klovnia
bungle, 5.9.2003 14:05:53
Pisteet: 0
En osaa nyt sanoa mikä on Disneyikä... Mutta noin 8 olin silloin...
My all time favourite Disney teos on Aku Ankan taskukirja nro. 12 (muistaakseni). Siinä Roope trokaa frendinsä kanssa oopiumia ja käyttää myös itse kyseistä ainetta.
--
"See the animal in his cage that you built, are you sure what side you're on?" -- Trent Reznor
Re: Kaksi klovnia
Anonyymi kommentoija, 4.9.2003 13:34:44
Pisteet: 0
Entä jos lapsi kirjoittaa disney:n väärin osoitekenttään ja ruudulle pamahtaa fanfaarien kera sitä itseään? Eipä siinä vanhempi paljon ehdi hätiin, vahinko on jo tapahtunut. Kerro siinä sitten jälkikasvulle miksi mustassa , niitein koristellussa, kokovartalopuvussa oleva setä pistää pippeliään pallosuisen tädin peppuun.
Onhan näissä kaikenlaisia sisällövalvontasysteemejä... Minusta sinä aliarvioit lapsen uteliaisuutta, jos luulet, ettei ne muuten hakeudu muualle kuin disneyn sivuille.
janilxx Re: Kaksi klovnia
janilxx, 4.9.2003 14:32:33
Pisteet: 0
Onhan näissä kaikenlaisia sisällövalvontasysteemejä... Minusta sinä aliarvioit lapsen uteliaisuutta, jos luulet, ettei ne muuten hakeudu muualle kuin disneyn sivuille.
Jos lapsi (riittävän vanha) haluaa löytää pornoa, hän sitä löytää. Isompi ongelma on lapsien suojelu "ei-halutulta" pornolta (jota lapsi ei siis halua).

Löytänet varmasti netistä monia uutisia, joiden mukaan todella useat lapset ovat törmänneet netissä "pelottavaan" aineistoon (jota pornokin on suurelle osalle nuoria lapsia, etenkin luultavasti tyttölapsille).

Haluaisitko itse että 7-vuotias tyttäresi, joka innoissaan käyttää koulussa oppimiaan nettitaitoja disneyn sivuille pääsemiseksi, päätyykin jollekin pornosivulle?
Re: Kaksi klovnia
Anonyymi kommentoija, 4.9.2003 14:22:50
Pisteet: 0
Jeh, se oli sitä vanhaa hyvää aikaa ;P. Piti jotain tehdäkkin sen pr0nin eteen (mennä kaverille ja ottaa repullinen diskettejä messiin).
bungle Re: Kaksi klovnia
bungle, 5.9.2003 14:01:22
Pisteet: 0
Pitäisikö vanhempien siis istua lapsen vieressä koko ajan kun hän surffaa? No way. Tietenkin on hyvä, jos aikuinen on samassa huoneessa ja sivusilmällä tarkkailee lapsen puuhia, mutta ei vieressä voi koko aikaa olla.
Samaa mieltä tähän asti.

Entä jos lapsi kirjoittaa disney:n väärin osoitekenttään ja ruudulle pamahtaa fanfaarien kera sitä itseään? Eipä siinä vanhempi paljon ehdi hätiin, vahinko on jo tapahtunut.
Muistatko itse, kun koit/jouduit itse vastaavaan tilanteeseen. Miten reagoit? Muuttuiko maailmankuvasi merkittävästi? Olitko häkeltynyt ja pois tolaltasi? Vaivaako tämä vahinko sinua nykyisinkin?

Kerro siinä sitten jälkikasvulle miksi mustassa , niitein koristellussa, kokovartalopuvussa oleva setä pistää pippeliään pallosuisen tädin peppuun.
No kertoisitko? Eikö tällaisessa tilanteessa olisi juuri järkevintä käydä pieni keskustelu asiasta? Toki, jos vanhempi ei saa tietää koskaan asiasta, niin siihen ei voida puuttuakaan. Vahinkoja sattuu, ei niiltä voi mitenkään välttyä. Suojaako tämä laki sinusta tällaisiltä vahingoilta? En dissaa silti koko ideaa. Mielestäni ajatus on kohtuullisen hyvä, toteutus ja käytännöllisyys kuitenkin lähellä 0:aa.
--
"See the animal in his cage that you built, are you sure what side you're on?" -- Trent Reznor
Saltsa Re: Kaksi klovnia
Saltsa, 4.9.2003 13:18:21
Pisteet: 0
Ainoa keksimäni naurettava asia on tuo asiaa koskeva laki. Ei ketään pitäisi tarvita suojella joutumasta väärälle sivulle oman virheen vuoksi ja lasten valvonta kuuluu vanhemmille.
Ehdottomasti samaa mieltä. Mkäköhän on peruste noille korvauksille? Ei siinä mitään väärää minun mielestä ole, että omistaa monta domainia ja on sitten myynyt ihan rehellisesti mainostilaa sinne. Voihan se lapsi saada sen "väärän" sivun osoitteen esim. keskuteluryhmistä tai chateista, eikä silloinkaan vanhemmat ym. paljoa asialle voi että lapsi joutuu väärille sivuille.
Re: Kaksi klovnia
Anonyymi kommentoija, 4.9.2003 12:10:25
Pisteet: 0
Naurettavaa pelleilyä kyllä tuollainen hillittömän domainiryppään kerääminen hyödyntämään ihmisten typottelua / väärinmuistamista ja suoltamaan jotain mainospaskaa silmille.
Mitä naurettavaa siinä on että mies on keksinyt helpon tavan tienata rahaa toisten virheistä. Aika älykästähän se on, ois vaan ite keksiny sillon joskus aikoinaan...
Vielähän sitä ehtii vai ehtiikö...?

No, tein pienen pistokokeen whois.netillä, käyttäen tunnettujen kännyvalmistajien nimiä vähän muunneltuna ja eri TLD:ein..

- mokia.com on varattu, suomalaiselle jopa
- notorola.com ja mororola.com lienee myös varattuja jo, koska vievät joillekin epämääräisille popupeja sisältäville hakusivuille
- simens.com vie Puolaan mainossivuille, siemens.org Taiwaniin
- ericssonsony.com on USA:ssa, sonyericson.comikin on jossain
- samung.com vie mainoksiin, samsumg.com tai sansung.comissa aukeaa miljardi popuppia myyden erektiolääkkeitä ja pornoa

Eli vaikuttaa kovin yleiseltä bisnekseltä.
Re: Kaksi klovnia
Anonyymi kommentoija, 4.9.2003 13:54:12
Pisteet: 0
Aika älykästähän se on, ois vaan ite keksiny sillon joskus aikoinaan...
No onhan se varmaan ollut hienoa saada miljoonia, mutta haluaisitko olla nyt 1,8M lasku taskussa odottelemassa oikeuden päätöstä siitä, vietätkö seuraavat neljä vuotta kiven sisällä moposetien pehmoleluna?
Re: Kaksi klovnia
Anonyymi kommentoija, 4.9.2003 16:26:54
Pisteet: 0
Naurettavaa pelleilyä kyllä tuollainen hillittömän domainiryppään kerääminen hyödyntämään ihmisten typottelua / väärinmuistamista ja suoltamaan jotain mainospaskaa silmille.
Mitä naurettavaa siinä on että mies on keksinyt helpon tavan tienata rahaa toisten virheistä. Aika älykästähän se on, ois vaan ite keksiny sillon joskus aikoinaan...
Lienenköhän sitten vain kummallinen, kun en ole omasta mielestäni nähnyt ensimmäistäkään tasokasta pornobanneria ja muutenkin suuri osa näistä domain squatting - sivuille tungetuista mainoksista on tasoltaan mappi ö:tä ("optimize your internet connection now!!!1!" "your hard drive is leaking your secrets to the internet!11!!" jne).

Mainontaa itseään kohtaan ei ole mitään absoluuttista kammoa, eikä esimerkiksi pornosivustojen olemassaolokaan harmita. Vaan olen sitä mieltä, että jos mainostetaan, tehdään se kunnolla tai ei ollenkaan. Kyllähän juuri ja juuri riman ylittävällä paskalla voi saada tuloja, mutta kyllä jotain tasoakin voisi toivoa ja sen mainonnan voisi sijoittaa jonnekin, missä se on luonnollisemmassa asiayhteydessä. Ei tarvitse hankaloittaa varsinaisen tiedon hakemista ja kulloinenkin kohderyhmä olisi tarkemmin valittu täyden hakuammunnan sijasta.
Re: Kaksi klovnia
Anonyymi kommentoija, 4.9.2003 11:57:02
Pisteet: 0
joo on tosi naurettavaa pelleilyä kyllä tollanen domainiryppään pitäminen

ainostuloja Zuccarini on sivustojensa avulla kerännyt jopa miljoona dollaria vuodessa.
en ikinä voisi kuvitella alentuvani moiseen!!!
Re: Kaksi klovnia
Anonyymi kommentoija, 4.9.2003 12:42:57
Pisteet: 0
joo on tosi naurettavaa pelleilyä kyllä tollanen domainiryppään pitäminenMainostuloja Zuccarini on sivustojensa avulla kerännyt
jopa miljoona dollaria vuodessa.
en ikinä voisi kuvitella alentuvani moiseen!!!
Ai miljoona dollaria helppoa rahaa ei kiinnosta? Joopa joo taas näitä äiti teresoja jotka toimivat aina ja ainoastaan "oikein". Taidat kuitenkin käyttää lapsityövoimalla tuotettuja tuotteita tai muulla tavoin tukea moisia yrityksiä? Ihan tiedoksesi vain että eivät ne nettisivut ilmaiseksi synny. Mainoksilla, sponsoreilla ja muilla tuilla ne rahoitetaan.
Re: Kaksi klovnia
Anonyymi kommentoija, 4.9.2003 13:16:02
Pisteet: 0
Ai miljoona dollaria helppoa rahaa ei kiinnosta? Joopa joo taas näitä äiti teresoja jotka toimivat aina ja ainoastaan "oikein".
Etsi googlella sanaa sarkasmi.
Re: Kaksi klovnia
Anonyymi kommentoija, 4.9.2003 14:07:40
Pisteet: 0
Etsi googlella sanaa sarkasmi.
Käyttäisin tässä yhteydessä ennemminkin sanaa ironia.
jst Re: Kaksi klovnia
jst, 4.9.2003 21:14:52
Pisteet: 0
Etsi googlella sanaa sarkasmi.
Käyttäisin tässä yhteydessä ennemminkin sanaa ironia.
http://www.guardian.co.uk/weekend/story/0,3605,985...

En tarkoita että tuo ei olisi ironiaa eikä sarkasmia, mutta jos haluaa olla varma, voipi artikkeli valaista asiaa.
THE GOAT CAN BE CANCELLED
Re: Kaksi klovnia
Anonyymi kommentoija, 4.9.2003 16:13:12
Pisteet: 0
Ai miljoona dollaria helppoa rahaa ei kiinnosta? Joopa joo taas näitä äiti teresoja jotka toimivat aina ja ainoastaan "oikein". Taidat kuitenkin käyttää lapsityövoimalla tuotettuja tuotteita tai muulla tavoin tukea moisia yrityksiä? Ihan tiedoksesi vain että eivät ne nettisivut ilmaiseksi synny. Mainoksilla, sponsoreilla ja muilla tuilla ne rahoitetaan.
hah, olen huomannut että tänne sektoriin pitäisi kirjoittaa aina mahdollisimman yksinkertaista tekstiä että kaikki tajuaisivat jutun juonen. silloinkin luultavasti menisi puolilla lukijoista pointti ohi :)

off-topic:

järjetöntä tekstiä muuten toi vastauksesi:
1) ymmärrän alun tuohon "äiti teresa" -vertaukseen asti, jos oikeasti luulit ettei milli helppoa massia kiinnostaisi
2) sitten tulee jostain nurkan takaa lapsityövoimalla tuotetut tuotteet?? joo mäkin oon lukenut no logon ja se oli loppupeleissä aika paska kirja.
3) viimeisenä räjähtää - miten tässä asiayhteydessä webbisivujen tuottamiseen tarvittava raha liittyy asiaan? ja vieläpä mainonnalla ja sponsseilla. jännää, mulla on mielessä yksi toinenkin rahoitustapa saiteille, esim. mistä ihmeestä nokia on saanut rahat webbipalveluidensa duunaamiseen?
Re: Kaksi klovnia
Anonyymi kommentoija, 5.9.2003 07:44:21
Pisteet: 0
joo on tosi naurettavaa pelleilyä kyllä tollanen domainiryppään pitäminenMainostuloja Zuccarini on sivustojensa avulla kerännyt
jopa miljoona dollaria vuodessa.
en ikinä voisi kuvitella alentuvani moiseen!!!
Ai miljoona dollaria helppoa rahaa ei kiinnosta? Joopa joo taas näitä äiti teresoja jotka toimivat aina ja ainoastaan "oikein".
Vedetään se raja johonkin. On eri asia rekisteröidä samung.com kuin joku Disney-johdannainen. On se sitten kiva, kun ala-asteella joku, joka ei muutenkaan osaa kirjoittaa kunnolla lähtee etsimään tietoa Aku Ankasta.

Olen yleensä kaikkia jenkkien tyhmiä verkkosäädöksiä vastaan, mutta tämä on hyvä. Tässä tavallinen kuluttaja ei menetä yhtään mitään, ja saadaan tuollaiset moraalittomat p****t pois nettiä pilaamasta.

Taidat kuitenkin käyttää lapsityövoimalla tuotettuja tuotteita tai muulla tavoin tukea moisia yrityksiä?
Tiedostamattani varmasti. Pyrin kuitenkin tukemaan kaikkea tämän vastaista toimintaa.

Ihan tiedoksesi vain että eivät ne nettisivut ilmaiseksi synny. Mainoksilla, sponsoreilla ja muilla tuilla ne rahoitetaan.
Kyllä. Mikäs siinä. Pidetään vaan lapset erossa tästä.

Ja mielestäni pitäisi rankaista lähinnä niitä idiootteja, jotka ostavat pop-up:eista. Tai spammista. Muutenkin kuin rahallisesti.
Re: Kaksi klovnia
Anonyymi kommentoija, 4.9.2003 11:57:04
Pisteet: 0
Toisaalta myöskin tuo laki tuntuu olevan taas sitä sarjaa, joka saattaa kiusaukseen ajatella, että on se jenkkilä kyllä aika vinkeä maa, jossa lakimiehet/naiset ja poliitikot kohta(?) varmaan viettävät kaiken aikansa runnomalla läpi toinen toistaan sieniäsyöneempiä lakeja.
No on tuossa laissa sinänsä ihan hyvä idea, mutta ehkä paremminkin/tarkemminkin sen olisi voinut määritellä. Joka tapauksessa tuossa on ollut kyseessä aika iso "liiketoimi" tuolla miehellä, ei ihan hetkessä tuollaista domainverkostoa vaan pystytetä vaikka se ei niin älyttömän hankalaakaan ole tosin. Mutta ihan hyvästä syystä nuo sakot ainakin tulisivat, mutta vankeustuomio menee ehkä jo vähän ylimitoitetuksi.

//d2s
Uskomattomia penskoja täällä
Anonyymi kommentoija, 5.9.2003 08:13:51
Pisteet: 0
Tän keskustelun taso on osittain melko surkea.

Onhan se hauskaa leuhkia C64-kokemuksilla, mutta moniko teistä oikeasti antaisi miljoonasta $:sta ala-asteikäisen lapsensa surffailla ns. aikuisviihdesivustolle?! Aika halvallapa myisitte lapsenne viattomuuden.

Ehkä kannattaa edes joihinkin asioihin suhtautua vakavasti. Noh, luultavasti mielipiteet muuttuvat, jos/kun teillä joskus on omia lapsia.
Re: Uskomattomia penskoja täällä
Anonyymi kommentoija, 5.9.2003 08:15:13
Pisteet: 0
Tän keskustelun taso on osittain melko surkea. Onhan se hauskaa leuhkia C64-kokemuksilla, mutta moniko teistä oikeasti antaisi miljoonasta $:sta ala-asteikäisen lapsensa surffailla ns. aikuisviihdesivustolle?! Aika halvallapa myisitte lapsenne viattomuuden.
Ehkä kannattaa edes joihinkin asioihin suhtautua vakavasti. Noh, luultavasti mielipiteet muuttuvat, jos/kun teillä joskus on omia lapsia.
Lisäys tuohon, että tuollaiset ihmiset tuskin ansaitsevat omia lapsia.
Re: Uskomattomia penskoja täällä
Anonyymi kommentoija, 5.9.2003 09:51:07
Pisteet: 0
Onhan se hauskaa leuhkia C64-kokemuksilla, mutta moniko teistä oikeasti antaisi miljoonasta $:sta ala-asteikäisen lapsensa surffailla ns. aikuisviihdesivustolle?! Aika halvallapa myisitte lapsenne viattomuuden.
Näinhän se on, mutta on turha kuvitella, ettei nuorikin lapsi jo osaisi etsiä niitä sivuja. Kyllä sitä jo muinoin alle kouluikäisinä etsittiin kavereiden kanssa lehtilaatikoista saman alan lehtiä.
Re: Uskomattomia penskoja täällä
Anonyymi kommentoija, 5.9.2003 12:43:04
Pisteet: 0
Tän keskustelun taso on osittain melko surkea. Onhan se hauskaa leuhkia C64-kokemuksilla, mutta moniko teistä oikeasti antaisi miljoonasta $:sta ala-asteikäisen lapsensa surffailla ns. aikuisviihdesivustolle?! Aika halvallapa myisitte lapsenne viattomuuden.
Ehkä kannattaa edes joihinkin asioihin suhtautua vakavasti. Noh, luultavasti mielipiteet muuttuvat, jos/kun teillä joskus on omia lapsia.
Itse olen surffaillu porkkana sivuilla siitä asti kun tiesin internetistä ja sitä ennen olen katsonut niitä tv:stä enkä ole mikään ikäloppu vielä, ja mielen terveyteni on kunnossa. Mielestäni tuo ei ole oikein, mutta ei siitä kyllä niin paljoa haittaa ole että kaveri pitäisi vankilaan laittaa ja kyllä antaisin lasten kattoa porkkana leffoja ja kuvia ihan vapaasti. Oppisisivat ainakin harrastamaan jotain hyödyllistä.
bungle Re: Uskomattomia penskoja täällä
bungle, 5.9.2003 13:40:23
Pisteet: 0
Tän keskustelun taso on osittain melko surkea. Onhan se hauskaa leuhkia C64-kokemuksilla,
mutta moniko teistä oikeasti antaisi miljoonasta
$:sta ala-asteikäisen lapsensa surffailla ns.
aikuisviihdesivustolle?!
Ja se liittyy tähän lakiin millä tavalla???

Aika halvallapa myisitte lapsenne viattomuuden.
Kansalaisten holhousta tämä ennemminkin on. Viattomuus. Siinä vasta käsite. Toki sitä voi kasvattaa lapsensa prinsessasatuineen ja sulkea häneltä ympäröivän maailman pitkäksikin aikaa. Jossain vaiheessa tämä kuitenkin iskee kasvoille.

Ehkä kannattaa edes joihinkin asioihin suhtautua vakavasti.
Noh, luultavasti mielipiteet muuttuvat, jos/kun
teillä joskus on omia lapsia.
Tämä on aika tavallista nykypäivänä. Vanhemmat eivät ota itse vastuuta lapsen kasvattamisesta. Vastuu sysätään valtiolle tai muille tahoille, jotka sitten yrittävät holhous-laein/-menetelmin estää lapsia joutumasta "vahingossa" epäsuotuisan materiaalin äärelle. Sinne vaan lapsi omaan huoneeseensa surffailemaan. Kyllä operaattori tms. suojelee häntä. Vähän sama asia, kun lehmä paskantaa laitumelle, ja lapsi sitten syö sitä, niin tullaan syyttämään lehmän omistajaa. Toivoisin sinulta ilmeisenä vanhempana myös hieman vastuuntuntoa. Sinä olet siinä lapsesi lähellä ja sinun ensisijainen tehtävä on häntä kasvattaa ja suojella. Vasta tämän jälkeen tulevat yhteiskunta ja muut elämistä säätelevät systeemit.

Kyllä minusta vanhempien pitäisi itse ensisijaisesti seurata lapsensa toimenpiteitä ja myös olla innostavina virikkeen herättäjinä, joilla lapsi saadaan kiinnostumaan erilaisista (ns. terveistä) asioista.

Mielestäni tämmöiset lait eivät ratkaise minkäänlaisia ongelmia. Ne vain siirtävät vastuuta.
--
"See the animal in his cage that you built, are you sure what side you're on?" -- Trent Reznor
dalek Re: Uskomattomia penskoja täällä
dalek, 6.9.2003 14:18:06
Pisteet: 0
Tän keskustelun taso on osittain melko surkea.
Älkää tehkö kuten me teimme aikoinamme.

Onhan se hauskaa leuhkia C64-kokemuksilla, mutta moniko teistä oikeasti antaisi miljoonasta $:sta ala-asteikäisen lapsensa surffailla ns. aikuisviihdesivustolle?! Aika halvallapa myisitte lapsenne viattomuuden.
Eli jos lapsi näkee normaalia aikuispornoa, niin hänen "viattomuutensa" menee sen tien. Mitä "kamalaa" meille C64 aikoina sitten tapahtui, joka pitäisi ehdottomasti seuraavien sukupolvien aikana välttää?

Ehkä kannattaa edes joihinkin asioihin suhtautua vakavasti. Noh, luultavasti mielipiteet muuttuvat, jos/kun teillä joskus on omia lapsia.
Eivät taitaneet antaa meidän vanhempammekaan ala-asteikäisinä (tai muutenkaan) katsella pornoa, mutta niin me teimme kuitenkin.

Nimim. Yksi C64-pornon tuhoamasta sukupolvesta.
Vertaus?
Anonyymi kommentoija, 5.9.2003 12:31:39
Pisteet: 0
Voisiko tähän heittää tämmöisen ontuvan vertauksen: Naamioit r-kioskiksi pornokaupan ja mainostat sitä halvalla karkilla. Lasten sännätessä sitään tuputatkin niille Jenna Jamesonin uusinta *nal fisting 2:sta halpojen karkkien sijaan
.
Olisitko valmis tekemään tällaiselle kaupustelialle jotain, lapsesi kävellessä kotiin uusi videokasetti kourassa...
Re: Vertaus?
Anonyymi kommentoija, 7.9.2003 19:21:30
Pisteet: 0
Voisiko tähän heittää tämmöisen ontuvan vertauksen: Naamioit r-kioskiksi pornokaupan ja mainostat sitä halvalla karkilla. Lasten sännätessä sitään tuputatkin niille Jenna Jamesonin uusinta *nal fisting 2:sta halpojen karkkien sijaan .
Olisitko valmis tekemään tällaiselle kaupustelialle jotain, lapsesi kävellessä kotiin uusi videokasetti kourassa...
Onkos minun lapsuuteni nyt sitten mennyt täysin pilalle sen takia, että löysin vanhempien kaapista pornolehtiä ala-asteiässä ja niitä varsin mielenkiinnolla luin yksin ja kavereiden kanssa?
Minun viattomuuteni siinä varmasti meni ikiajoiksi eikä minusta ikinä voi tulla kunnon ihmistä joka ei julkisesti vaimoaan suutele eikä tohdi seksiäkään harrastaa kuin lauantai-iltana saunan jälkeen pimeässä peiton alla. Tiedättekö mitä? Minusta tulikin ihminen joka osaa suhtautua seksiin luontevasti ilman turhia ennakkoluuloja ja häveliäisyyttä.
Ei lapsia pidä varjella seksiltä tai maailman pahuudelta, lapselle pitää kertoa asioista rehellisesti. Yhdysvalloissa tuo tekopyhyyden ja kaksinaismoraalin varjeleminen on mennyt jo aivan tarpeeksi pitkälle, yritetäänkö välttyä moiselta suomessa ja euroopassa, jookosta?