Kirjaudu

Uutiskirje

Rekisteröidy Sektoriin ja tilaa itsellesi joko aamuisin tai iltaisin ilmestyvä uutiskirje sähköpostiisi.

Torstai, 2.11.2000

Mitnick epäilee Microsoftin lausumaa tietomurrosta

Kevin Mitnick kertoi tiistaina Software Development 2000 -messuilla epäilevänsä Microsoftin julkisuuteen antamia tietoja yhtiössä tapahtuneesta tietomurrosta. "Microsoft väittää valvoneensa kräkkerin toimia, mutta Steve Ballmer kertoi aiemmin tunkeilijan päässeen katsomaan lähdekoodeja. Kun joku pääsee järjestelmässäsi näin pitkälle, aiotko vain seurata hänen toimiaan vai lukita hänet ulos", ihmettelee Mitnick. Kräkkerilegendan mukaan tietoturvallisuutta ei monissa yrityksissä oteta riittävän vakavasti. Samaa mieltä tuntuu olevan myös Symantecin varatoimitusjohtaja Ron Moritz. "Nykyään kehitetään kiireessä ohjelmistoja webiin ja samalla ollaan unohdettu ne periaatteet joilla ohjelmistoista saadaan korkeatasoisia ja luotettavia", hän kertoo.

Lue juttu oma, 2.11.2000 11:07. Lähde: TechWeb
Rekisteröidy ja kirjaudu sisään, jos haluat kommentoida.

Kommentit ( 11 uutta / 11 )
pistettä.
Näytä vain kommentit joilla on vähintään
microsoft 'onnistuu' tahallaan
Anonyymi kommentoija, 2.11.2000 13:08:53
Pisteet: 0
jotenkin tuntuu että microsoft päästi 'puolitahallaan' ohjelmistojensa lähdekoodit levitykseen ja ilmoittaa piakkoin että heillä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin julkaista windowsista open source -versio jottei harrastajat ehdi julkaisemaan omiaan. näin voidaan ilman myönnytyksiä että liinux on paha kilpailija ja open source softat on kivoja julkaista microsoftin omat open source softat.
ATQ0 Re: microsoft 'onnistuu' tahallaan
ATQ0, 2.11.2000 20:23:43
Pisteet: 0
jotenkin tuntuu että microsoft päästi 'puolitahallaan' ohjelmistojensa lähdekoodit levitykseen ja ilmoittaa piakkoin että heillä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin julkaista windowsista open source -versio jottei harrastajat ehdi julkaisemaan omiaan. näin voidaan ilman myönnytyksiä että liinux on paha kilpailija ja open source softat on kivoja julkaista microsoftin omat open source softat.
Yeah sure: "Kräkkerit pakotti meidät julkaisemaan sorsat ja nyt me vapaaehtoisesti romutetaan meidän tärkein tulonlähde ja potkitaan porukat pihalle ja samaten hiiteen myös koko ms-osakkeen kurssi ja tyhmien hyväuskoisten sijoittajien rahat".

Joo joo... Epä-uskottavampaa X-files stooria en oo koskaan vielä kuullut ;-)
--
/(ATQ0)
Microsoftilta onnistuu
Hoki, 2.11.2000 11:52:58
Pisteet: 0
Muutenkin Microsoftin tiedottaminen on välillä melko epäuskottavaa. Jos minä näkisin, että joku kräkkeri on serverilläni, niin tuskin vaan seurailisin että löytääköhän se lähdekoodeja yms. Ensimmäinen reaktio olisi varmasti se että kiskaisisin verkkojohdon irti. Ei kukaan, ei edes Microsoftilla voi olla niin tyhmä, että ei puuttuisi kräkkerin toimiin. Ainoa paikka missä tuo olisi mahdollista on Suomen armeija. Siellä on kaikki mahdollista. ;-)
Re: Microsoftilta onnistuu
Anonyymi kommentoija, 2.11.2000 11:58:52
Pisteet: 0
Ainoa paikka missä tuo olisi mahdollista on Suomen armeija. Siellä on kaikki mahdollista. ;-)
Suomen armeija onkin lastentarha hieman vanhemmille. Hiekkalaatikko ja pyssyleikkejä. Turhaa touhua.

Itse en usko mitään mitä microsoft höpisee. Niin paljon se on jo paskaa jauhanut.
Re: Microsoftilta onnistuu
Anonyymi kommentoija, 2.11.2000 13:54:09
Pisteet: +1
Ainoa paikka missä tuo olisi mahdollista on Suomen armeija. Siellä on kaikki mahdollista. ;-) Suomen armeija onkin lastentarha hieman vanhemmille. Hiekkalaatikko ja pyssyleikkejä. Turhaa touhua.
Voi kun tänne saiskin hiekkalaatikon ja pyssyjä.. Mutta kun ei joutuu vain leikkimään näiden PuuCeiden kanssa.

Tv: Hieman vanhempi täällä lastentarhassa. :-D
lokori Re: Microsoftilta onnistuu
lokori, 2.11.2000 15:25:52
Pisteet: 0
i kukaan, ei edes Microsoftilla voi olla niin tyhmä, että ei puuttuisi kräkkerin toimiin. Ainoa paikka missä tuo olisi mahdollista on Suomen armeija. Siellä on kaikki mahdollista. ;-)
Paitsi että suomen armeijassa tuon murtautumisen ei pitäisi olla teknisesti mahdollista. Kun niillä ei ole koneet yhteydessä ulkomailmaan. Tai siis ne koneet, jotka on netissä, eivät saa olla minkäänlaisessa fyysisessä yhteydessä niihin, jotka on intin sisäverkossa.

Että siinäpä sitten hakkeroi :)

Re: Microsoftilta onnistuu
Anonyymi kommentoija, 3.11.2000 12:16:21
Pisteet: 0
i kukaan, ei edes Microsoftilla voi olla niin tyhmä, että ei puuttuisi kräkkerin toimiin. Ainoa paikka missä tuo olisi mahdollista on Suomen armeija. Siellä on kaikki mahdollista. ;-)
Paitsi että suomen armeijassa tuon murtautumisen ei pitäisi olla teknisesti mahdollista. Kun niillä ei ole koneet yhteydessä ulkomailmaan. Tai siis ne koneet, jotka on netissä, eivät saa olla minkäänlaisessa fyysisessä yhteydessä niihin, jotka on intin sisäverkossa.
Että siinäpä sitten hakkeroi :)

Kyllä sielläkin joku kone/laite on yhteydessä molempiin verkkoihin.
Re: Microsoftilta onnistuu
Anonyymi kommentoija, 3.11.2000 13:49:30
Pisteet: 0
i kukaan, ei edes Microsoftilla voi olla niin tyhmä, että ei puuttuisi kräkkerin toimiin. Ainoa paikka missä tuo olisi mahdollista on Suomen armeija. Siellä on kaikki mahdollista. ;-)
Paitsi että suomen armeijassa tuon murtautumisen ei pitäisi olla teknisesti mahdollista. Kun niillä ei ole koneet yhteydessä ulkomailmaan. Tai siis ne koneet, jotka on netissä, eivät saa olla minkäänlaisessa fyysisessä yhteydessä niihin, jotka on intin sisäverkossa.
Että siinäpä sitten hakkeroi :)
Kyllä sielläkin joku kone/laite on yhteydessä molempiin verkkoihin.
EI OLE.
Jokaisen joukko-osaston ATK-sunnittelija vastaa "päällään" verkkojen erillään pidosta.
kkoivist päästi tahallaan joo...
kkoivist, 2.11.2000 13:24:00
Pisteet: 0
Varmasti Microsoft vain muka huomasi ajoissa ja varmasti muka valvoi...
Toi on vähän sama, kun sun himaan murtauduttaisiin, niin sä vain kurkkisit mitäs toi murtomies oikeen tekee tuolla. Ai, se pöllii mun nettipankin salasanot, no vie vaan...
***
Kaikki on turhaa
Re: päästi tahallaan joo...
Anonyymi kommentoija, 8.11.2000 16:11:41
Pisteet: 0
Kyllä! Olen samaa mieltä asiasta kanssasi. Hakkeri oli päässyt katsomaan lähdekoodeja ja microsoft ei ollut tehnyt mitään... Hieman epäilyttää se valvominen... Microsoftilla voi olla yksinkertainen syy sanoa tällaista koska yhtiö ei näköjään pysty kestämään ja myöntämään totuutta että suojaukset petti ja pahasti. Toisinsanoen microsoft luulee olevansa tietotekniikassa edelläkävijä ja eikö se olisi aika paha juttu heille jos yhtiö joutuisi myöntämään ettei heidän systeeminsä olisikaan niin turvallinen ja edelläoleva mitä he ovat sanoneet ja antaneet kuvan monille ihmisille? Kyllä täytyy sanoa että maine meni microsoftilla ja kyllä varmasti nolottaa ja pahasti. En löydä kyllä ensimmäistäkään syytä sääliä microsoftia. Eikö se niin ole että ahneella on p......n loppu ja korkealta putoaa nopeasti?
Re: päästi tahallaan joo...
Comrad, 2.11.2000 22:24:19
Pisteet: 0
Nosiis eihän microsoftilla ole muuta mahdollisuutta kuin edes yrittää valehdella. Jos niillä nyt ensinnäkään oli jonkunlaista mainetta, niin sekin meni tämän myötä.