Kirjaudu

Uutiskirje

Rekisteröidy Sektoriin ja tilaa itsellesi joko aamuisin tai iltaisin ilmestyvä uutiskirje sähköpostiisi.

Maanantai, 6.11.2000

MS julkaisi ohjeet miten scientologien kirjoittama ohjelma poistetaan Windows 2000:sta

Saksan Microsoft on joutunut julkaisemaan sivuillaan ohjeet defrag-ohjelman poistamiseksi Windows 2000:sta, koska siinä on scientologien kirjoittamaa koodia. Saksan hallintovirastot kieltäytyivät asentamasta Windows 2000:sta ennen kuin se oli läpäissyt Saksan turvallisuusministeriö BSI:n tarkastuksen. BSI:n tutkimuksessa selvisi, että defrag-ohjelman oli kirjoittanut Executive Software -yritys, jonka toimitusjohtaja on tunnettu scientologi. Saksassa yritykset eivät halua hyvän julkisuuskuvan vuoksi tietoisesti tukea Ron Hubbardin aatteen toimintaa.

Lue juttu oma, 6.11.2000 00:22. Lähde: Heise Ct
Rekisteröidy ja kirjaudu sisään, jos haluat kommentoida.

Kommentit ( 26 uutta / 26 )
pistettä.
Näytä vain kommentit joilla on vähintään
ROTFLMAO
Anonyymi kommentoija, 6.11.2000 08:56:00
Pisteet: 0
Naurettavaa toimintaa.
Antiskientologia
Anonyymi kommentoija, 6.11.2000 12:27:11
Pisteet: +1
Jos olet skientologiaa vastaan, sinun kannattaa liittyä antiskientologiaan. Tämä mullistava uusi uskonto tarjoaa sinulle kaiken tarpeellisen.

Antiskientologian periaatteet ovat yksinkertaisuudessaan seuraavat:
1. Skientologia on puppua, jonka ainoa tarkoitus on kerätä rahaa johtajille typerillä verukkeilla. En ole missään tekemisissä skientologian kanssa enkä lahjoita heille rahaa.
2. Lahjoita puolet kohdan 1. perusteella säästyneistä rahoista antiskientologian johtajalle.
3. Ei muita sääntöjä. Saat tehdä mitä haluat ja uskoa mihin haluat (paitsi skientologiaan).

Kuten näet, liittymisestä on vain etua. Käytössäsi on enemmän rahaa kuin ennen eikä sinun tarvitse sitoutua mihinkään käytösnormaihin.

-:- LIITY HETI -:-
Mitä jos...
Anonyymi kommentoija, 7.11.2000 20:33:17
Pisteet: 0
Mitä jos käy ilmi, että joku scientologi on näperrellyt punahattuun koodia?
Exca Re: Mitä jos...
Exca, 7.11.2000 21:09:55
Pisteet: 0
Mitä jos käy ilmi, että joku scientologi on näperrellyt punahattuun koodia?
Koska ohjelmakoodi on vapaa, mahdolliset tahalliset reiät (troijalaiset) huomataan nopeasti. Löytyy ihmeellisen monta ihmistä joilla on aikaa tonkia toisten koodia. Tästä syystä on miltei sama kuka koodin kirjoittaa koska laadun voi aina tarkistaa ennen kun ohjelmaa käyttää.
Pineapple Re: Mitä jos...
Pineapple, 9.11.2000 17:45:51
Pisteet: 0
Mitä jos käy ilmi, että joku scientologi on näperrellyt punahattuun koodia?
Koska ohjelmakoodi on vapaa, mahdolliset tahalliset reiät (troijalaiset) huomataan nopeasti. Löytyy ihmeellisen monta ihmistä joilla on aikaa tonkia toisten koodia. Tästä syystä on miltei sama kuka koodin kirjoittaa koska laadun voi aina tarkistaa ennen kun ohjelmaa käyttää.
Eihän tässä ollut kyse siitä että defragissa olisi troijalainen tms. vaan siitä ettei scientologien toimintaa haluta tukea mitenkään hallituksen toimesta. Redhatin tapauksessa ei ongelmaa todennäköisesti tulisi, koska komponentien kehitys ei ole kaupallisten alihankkioiden käsissä.

Toisaalta, eiköhän mikkisofta maksa tasan yhtäpaljon alihankkijoilleen, vaikkei saksalaiset haluakkaan inssata niitten tekemää softaa. Kyllähän Defrag tulee jokatapauksessa winkun mukana..
Pineapple
zambo uskonnonvapaus...
zambo, 6.11.2000 16:58:35
Pisteet: 0
Eikös tuo silti mene vainoamisen puolelle, varsinkin kun yksittäisen uskonnon edustajien tekemisiä aletaan sorkkimaan? Vai oliko se niin että scientologia on Saksanmaalla laiton (tai siis ei omaa uskonnon asemaa) kunnes antavat sen kirjasensa vapaaseen levitykseen kuten laki vaatii..? Mutta ei silti herätä luottamusta valtioon jossa tiettyä ihmisryhmää saa syrjiä ilman todisteita.
pehu Re: uskonnonvapaus...
pehu, 7.11.2000 21:57:16
Pisteet: 0
Eikös tuo silti mene vainoamisen puolelle, varsinkin kun yksittäisen uskonnon edustajien tekemisiä aletaan sorkkimaan? Vai oliko se niin että scientologia on Saksanmaalla laiton (tai siis ei omaa uskonnon asemaa) kunnes antavat sen kirjasensa vapaaseen levitykseen kuten laki vaatii..? Mutta ei silti herätä luottamusta valtioon jossa tiettyä ihmisryhmää saa syrjiä ilman todisteita.
a) Vapaalla levityksellä ei ole tässä mitään tekemistä, vaan kyseessä on rikollisen organisaation olemassaolosta ja sen laittomista toimista

b) todisteita kun vaan sattuupi olemaan melkoisen paljon, tuskimpa saksa olisi ihan ilman mitään substanssia tuota kirkkoa kieltänyt ;)
jrop Ylilyöntiä
jrop, 6.11.2000 02:19:25
Pisteet: 0
No huhhuh. Seuraavaksi Saksan hallintovirastot varmaan kieltäytyvät asentamasta ohjelmia, joissa on juutalaisten kirjoittamaa koodia...


- Janne
Kemmler Re: Ylilyöntiä
Kemmler, 6.11.2000 04:08:36
Pisteet: 0
No huhhuh. Seuraavaksi Saksan hallintovirastot varmaan kieltäytyvät asentamasta ohjelmia, joissa on juutalaisten kirjoittamaa koodia...
Tuo nyt oli mautonta. Ymmärrettävää on jos siinä olisi esiintynyt hakaristejä...
Re: Ylilyöntiä
Anonyymi kommentoija, 6.11.2000 09:01:23
Pisteet: 0
No huhhuh. Seuraavaksi Saksan hallintovirastot varmaan kieltäytyvät asentamasta ohjelmia, joissa on juutalaisten kirjoittamaa koodia...
Tuo nyt oli mautonta. Ymmärrettävää on jos siinä olisi esiintynyt hakaristejä...
Mielestäni aika mautonta on se että nykyään pitäis koodienkirjottajat olla jotain tiettyyn uskontoon mahdollisesti kuuluvia tai olla ateisteja tms. "Ei, emme voi asentaa Windowsia koska setup.exen kirjoittanut henkilö on kristitty."
Re: Ylilyöntiä
Anonyymi kommentoija, 6.11.2000 09:59:00
Pisteet: 0
varmaan kannattaisi edes hiukan ottaa selvää mitä scientologia on ennenkuin alkaa sitä puolustamaan..
Re: Ylilyöntiä
Anonyymi kommentoija, 6.11.2000 10:40:13
Pisteet: 0
varmaan kannattaisi edes hiukan ottaa selvää mitä scientologia on ennenkuin alkaa sitä puolustamaan..
Olet aivan oikeassa. On ensin syytä miettiä mitä Scientologia " kirkko " edustaa. Ja vasta sitten alkaa heitellä juutalaisvitsejä.
jrop Re: Ylilyöntiä
jrop, 6.11.2000 11:00:49
Pisteet: 0
Olet aivan oikeassa. On ensin syytä miettiä mitä Scientologia " kirkko " edustaa. Ja vasta sitten alkaa heitellä juutalaisvitsejä.
Tuo ei ollut mikään vitsi vaan esimerkki. Ei minulla ole mitään juutalaisia tai ketään muutakaan vastaan - eikä tarvitse aina vetää hernettä nenään, jos sivutaan "arkaa" asiaa.

Ja sitä paitsi, edusti skientologia sitten mitä tahansa, niin miten ihmeessä se liittyy siihen, että ohjelmaa ei voi käyttää, jos defrag-ohjelman kirjoittaneen yhtiön johtaja nyt sattuu olemaan jo skientologisti? Aika kaukaa haetulta tuntuu... Sinä varmaan henkilökohtaisesti olet heti poistamassa defraggia levyltäsi kun kerran tunnut tietävän 'mitä Scientologia "kirkko" edustaa'?


- Janne

PS. Myönnän että en tiedä mitään mistään skientologiasta sen enempää kuin muistakaan uskonnoista - EVVK: syrjin kaikkia ihmisiä tasapuolisesti. Eikä nyt kyllä aloiteta mitään sotaa tästä ikuisuusaiheesta.
pehu Re: Ylilyöntiä
pehu, 6.11.2000 17:03:02
Pisteet: 0
Ja sitä paitsi, edusti skientologia sitten mitä tahansa, niin miten ihmeessä se liittyy siihen, että ohjelmaa ei voi käyttää, jos defrag-ohjelman kirjoittaneen
yhtiön johtaja nyt sattuu olemaan jo skientologisti? Aika kaukaa haetulta
tuntuu... Sinä varmaan henkilökohtaisesti olet heti poistamassa defraggia levyltäsi
kun kerran tunnut tietävän 'mitä Scientologia "kirkko" edustaa'?
Niin. Tuntuu todellakin kaukaa haetulta, mutta jos jaksat tonkia www.xenu.net osoitetta niin löydät muutamia mukavia esimerkkejä kuinka ns scientologia affiliates yritykset ovat toimineet (ei välttämättä siis heidän omistamansa vaan ne, joissa johto on lahkoon kuuluvia) - asiakirjoja on jäänyt lähinnä jenkkilän eri oikeiskäsittelyistä, joissa scientologiaherroja on syytetty melko mielenkiintoisesta tekemisistä (lähtien talousrikoksista erilaisiin vakoilusyytteisiin + tuomioihin). Onhan se epätodennäköistä, että defragiin jotain "miinoja" olisi kätketty, mutta saksan hallitus on varmasti aidosti huolissaan asiasta (ja omasta mielestäni jopa syystäkin). Scientologeilla on taipumus käyttää häikäilemättä hyväkseen kaikkia keinoja joita vaan voidaan käyttää, esim uhkailu ja kiristys (koskee jonkin yhtiön tai yhteisön scientologi jäseniä tai ketä vaan, joiden kautta voidaan saada tarvittavaa tietoa - esimerkkejä löytyy useita). Rahahan ei pojilla ole se ongelma. Saksan hallitus on nöyryyttänyt "kirkkoa" melko roimalla kädellä, joten kostonhalua löytyy roppakaupalla.


Toisaalta on mukava katsoa, kun dollarihöyrypäitä lyödään julkisesti valtion tasolla Euroopassa... Jenkeissä scientologian lonkerot ovat ulottuneet jo melko pitkälle senaattiin ja valtiokoneistoon. Kun on fyrkkaa säkkitolkulla, niin lakimiesten luvatussa maassa pääsee melko pitkälle (esim säästivät USD 1 miljardi rahaa vain sillä, että saivat kumottua IRSn päätöksen kirkon olemisesta verovelvollinen ;)

T: Pehu
pehu Re: Ylilyöntiä
pehu, 6.11.2000 10:51:28
Pisteet: 0
varmaan kannattaisi edes hiukan ottaa selvää mitä scientologia on ennenkuin alkaa sitä puolustamaan..
Varsin hyvä tietolähde on www.xenu.net
josta kannattaa lueskella tarkemmin Scientologia kirkon saavutuksista ja tekemisistä (huom: sivut ovat kriitikoiden ylläpitämiä, joskin hieman sisältöä on myös "kirkolta" itseltään). Jos aikaa on, tuon parissa vierähtää luppoisasti parikin päivää (jutut on melkoisen mehukkaita ;)

++Pehu, henkilökohtaisesti Scientologien internet paketin kieltolistalle päässyt henkilö :) (= kaikki sivut, jossa nimeni ja home.icon.fi esiintyy, ovat blankkoja surffaaville scientologeille)
niccy Re: Ylilyöntiä
niccy, 6.11.2000 11:44:22
Pisteet: 0
++Pehu, henkilökohtaisesti Scientologien internet paketin kieltolistalle päässyt henkilö :) (= kaikki sivut, jossa nimeni ja home.icon.fi esiintyy, ovat blankkoja surffaaville scientologeille)
No kiitti vaan. Nyt sä nimelläsi sensuroit meidätkin ;-)
augu Re: Ylilyöntiä
augu, 6.11.2000 12:34:41
Pisteet: 0
varmaan kannattaisi edes hiukan ottaa selvää mitä scientologia on ennenkuin alkaa sitä puolustamaan..
Ei kukaan puolla scientologia vaan uskonon vapautta.
Djadja-P Re: Ylilyöntiä
Djadja-P, 9.11.2000 00:15:50
Pisteet: 0
varmaan kannattaisi edes hiukan ottaa selvää mitä scientologia on ennenkuin alkaa sitä puolustamaan..
Ei kukaan puolla scientologia vaan uskonon vapautta.
Uskonnonvapaus ei tarkoita vapautta tehdä rikoksia uskonnon varjolla.
--
Ammutaanhan navetassakin!
Re: Ylilyöntiä
Anonyymi kommentoija, 6.11.2000 12:42:51
Pisteet: 0
No huhhuh. Seuraavaksi Saksan hallintovirastot varmaan kieltäytyvät asentamasta ohjelmia, joissa on juutalaisten kirjoittamaa koodia...
Tuo nyt oli mautonta. Ymmärrettävää on jos siinä olisi esiintynyt hakaristejä...
Mielestäni aika mautonta on se että nykyään pitäis koodienkirjottajat olla jotain tiettyyn uskontoon mahdollisesti kuuluvia tai olla ateisteja tms. "Ei, emme voi asentaa Windowsia koska setup.exen kirjoittanut henkilö on kristitty."
On varsin luonnollista, että jos joku valtio/firma/organisaatio haluaa olla
edes hieman varma käyttämästään softasta, niin sitä ei saa olla koodannut
joku sille vastaiseen ryhmään kuuluva hihhuli. Siis tuskin Israel käyttää
koodia, jos se tietää, että sen on kirjoittanut hamas/jihad järjestöön kuuluva koodaaja. Skientologeja ei (vielä!) lueta terroristeiksi, mutta on mielestäni järkevää varautua hieman ennakolta kuin lopettaa vasta sitten skientologikoodin käyttö, kun sariinikaasu tms. on jo virrannut vapaana. Sama pätee kaikkiin muihinkin päätäsekoittaviin kultteihin. Jopa Linux/Windows-kiihkoilu on tavallaan hieman vaarallista.
jimhoppa Tunne sisäinen scientologisi
jimhoppa, 6.11.2000 12:22:53
Pisteet: +1
Tunnetko itsesi scientologiksi? Seuraava testi on varma tapa testata itsesi:

1. Onko Battlefield Earth sinusta viime vuosituhannen paras elokuva?

2. Omistatko kaikki John Travoltan elokuvat?

3. Käytätkö mieluummin Defraggia kuin mitään muuta Windows-ohjelmaa?

Jos vastasit kyllä edes yhteen yllä olevista kysymyksistä, niin kaipaat hoitoa à la Ron L. Hubbard.
- Jim Hopper (The living legend of Predator)
Re: Tunne sisäinen scientologisi
Anonyymi kommentoija, 10.11.2000 21:25:40
Pisteet: 0
Hmm..., en muista mitään tuon nimistä leffaa 1800-luvulta.
malaire Saksa ei opi koskaan
malaire, 6.11.2000 09:25:52
Pisteet: 0
Ennen Saksassa syrjittiin juutalaisia ja nyt skientologeja. Ei ne koskaan opi hyväksymään kaikkia.
Re: Saksa ei opi koskaan
Anonyymi kommentoija, 6.11.2000 10:41:54
Pisteet: 0
Ennen Saksassa syrjittiin juutalaisia ja nyt skientologeja. Ei ne koskaan opi hyväksymään kaikkia.
Ihanko totta ? mitä sinä tiedät Saksalaisista tai tästä scientologia kirkosta. Mieti hieman...
Re: Saksa ei opi koskaan
Anonyymi kommentoija, 6.11.2000 10:45:33
Pisteet: 0
Ennen Saksassa syrjittiin juutalaisia ja nyt skientologeja. Ei ne koskaan opi hyväksymään kaikkia.
Ihanko totta ? mitä sinä tiedät Saksalaisista tai tästä scientologia kirkosta. Mieti hieman...
??
malaire Re: Saksa ei opi koskaan
malaire, 6.11.2000 12:02:59
Pisteet: 0
Ihanko totta ? mitä sinä tiedät Saksalaisista tai tästä scientologia kirkosta. Mieti hieman...
Juu. Hieman huono vertaus. En tajunnut kuinka 'hulluja' scientologit todella ovat ;)

He ansaitsevatkin kaiken vastustuksen mitä saavat.
Re: Saksa ei opi koskaan
Anonyymi kommentoija, 6.11.2000 10:46:49
Pisteet: 0
Ennen Saksassa syrjittiin juutalaisia ja nyt skientologeja. Ei ne koskaan opi hyväksymään kaikkia.

!!