Kirjaudu

Uutiskirje

Rekisteröidy Sektoriin ja tilaa itsellesi joko aamuisin tai iltaisin ilmestyvä uutiskirje sähköpostiisi.

Perjantai, 3.10.2003

Nintendo GameCuben hinta laskee

Pelikonsoli GameCuben hinta laskee Suomessa noin 100 euroon, uusi hinta on voimassa 17.10 alkaen. Nintendo pyrkii hinnanalennuksella varmistamaan konsolin hyvän menekin joulumarkkinoilla. Nintendon tavoitteena on myydä 15 miljoonaa konsolia vuoden 2004 loppuun mennessä. Yhdysvalloissa GameCuben myynti nelinkertaistui sen jälkeen, kun konsolin hinta pudotettiin 99 dollariin.

oma, 3.10.2003 15:15. Lähde: pelit.fi, peliplaneetta.net, bittivuoto.net
Rekisteröidy ja kirjaudu sisään, jos haluat kommentoida.

Kommentit ( 22 uutta / 22 )
pistettä.
Näytä vain kommentit joilla on vähintään
Halpaa
Anonyymi kommentoija, 3.10.2003 15:21:17
Pisteet: 0
On se aika edullinen kyllä. En osta silti kun on jo tietokone.
Re: Halpaa
Anonyymi kommentoija, 3.10.2003 15:48:33
Pisteet: 0
On se aika edullinen kyllä. En osta silti kun on jo tietokone.
Eikö olisi mukavaa omistaa tietokone JA pelikonsoli :)
Re: Halpaa
Anonyymi kommentoija, 3.10.2003 16:19:00
Pisteet: 0
On se aika edullinen kyllä. En osta silti kun on jo tietokone.
Eikö olisi mukavaa omistaa tietokone JA pelikonsoli :)
Joo, kaikkea olisi kiva omistaa. Pitäisi varmaan ensin omistaa kuitenkin vähintään 500-neliöinen kämppä jostain.
Konsolit succcc
Anonyymi kommentoija, 6.10.2003 09:53:38
Pisteet: 0
Tottahan se on että konsolit ovat täysin syvältä. Niillä ei tee mitään. Ikinä en ole omistanut enkä omista. XBox on ainoa harkitsemisen arvoinen laite tuolla isolla koviksella ja modilla TIETENKIN..
Re: Konsolit succcc
Anonyymi kommentoija, 6.10.2003 10:40:36
Pisteet: 0
Itse kyllä arvostan pelaamisen helppoutta konsoleissa. Tietokone on töitä varten (ainakin osalla Sektorin lukijoista). Koneen päivityskin tulee halvemmaksi, kun voi ostaa naapurilta vuoden vanhat, nyt jo pelikäyttöön soveltumattomat, roinat pois :)
Akiro Re: Konsolit succcc
Akiro, 6.10.2003 13:02:57
Pisteet: 0
Itse kyllä arvostan pelaamisen helppoutta konsoleissa. Tietokone on töitä varten (ainakin osalla Sektorin lukijoista). Koneen päivityskin tulee halvemmaksi, kun voi ostaa naapurilta vuoden vanhat, nyt jo pelikäyttöön soveltumattomat, roinat pois :)
Eri ihmiset pelaavat eri pelejä, esim jotain Warcraft 3:n tyylistä RTS:ää on aika hankala lähteä väkertää jollain konsoliohjaimella.
Re: Konsolit succcc
Anonyymi kommentoija, 8.10.2003 12:00:42
Pisteet: 0
Itse kyllä arvostan pelaamisen helppoutta konsoleissa. Tietokone on töitä varten (ainakin osalla Sektorin lukijoista). Koneen päivityskin tulee halvemmaksi, kun voi ostaa naapurilta vuoden vanhat, nyt jo pelikäyttöön soveltumattomat, roinat pois :)
Eri ihmiset pelaavat eri pelejä, esim jotain Warcraft 3:n tyylistä RTS:ää on aika hankala lähteä väkertää jollain konsoliohjaimella.
nuo rts-pelit jne onneksi toimivat hiukan vanhemmillakin koneilla.
Re: Konsolit succcc
Anonyymi kommentoija, 6.10.2003 13:39:35
Pisteet: 0
Tottahan se on että konsolit ovat täysin syvältä. Niillä ei tee mitään. Ikinä en ole omistanut enkä omista. XBox on ainoa harkitsemisen arvoinen laite tuolla isolla koviksella ja modilla TIETENKIN..
-Tuo oli oma kantani vielä jokin aikaa sitten. SItten kävin pelaamassa kaverin koneelle Rallisport Challengea, Haloa ja Midtown Madness 3:sta. Muuttui mieli nopeasti. Toki esim Halo on saatavana viimein PC:kkin, mutta eipä ole siinä sellaista pelimukavuutta mitä sohvalla löhöäminen ja pelaaminen 36" telkkarista tuo...
Re: Halpaa
Anonyymi kommentoija, 3.10.2003 17:17:56
Pisteet: 0
Eikö olisi mukavaa omistaa tietokone JA pelikonsoli :)
Vaikka ostaminen onkin se mikä pitää talouden kasvussa, niin minusta on typerä syy ostaa yhtään mitään vain siksi, että olisi mukavaa omistaa tavaraa.

Hyviäkin syitä pelikonsolin ostamiseen varmaan löytyy ja ne joilla hyvät syyt ovat, varmaan ostavatkin elleivät ole jo ostaneet.
Kalliiksi tulisi
Anonyymi kommentoija, 3.10.2003 21:40:34
Pisteet: 0
Laskis mielummin niitä pelien hintoja. Ne on ihan törkeän kalliita. Ymmärän kyllä että joku 4 vuotta kehitetty OP Flashpoint tai IL2 maksaa paljon, mutta sitä en, että joku Mario Kartin tapainen lyhyt kolikkohalli tyyppinen maksaa vielä enemmän.
no jaa
Anonyymi kommentoija, 8.10.2003 17:52:18
Pisteet: 0
ite omistan pc ja gc. Tällä tietokoneella on ihan mukava pelata yksin ,mutta onhan se paljon mukavampaa pelata kolmen kaverin kanssa konsolilla!
Hmmmm
pitr_, 3.10.2003 15:49:49
Pisteet: +1
nice to have... mutta kun on jo konsoli ja GC:n pelit maksavat saman verran kuin muillekin konsoleille. What's the catch / where's the beef?

Varmaan ostopäätöksen tekijään tuollainen 99-hinta puree, mutta kyllä ne joulupukin (pakko)lahjalistoja kirjoittavat tenavat tietävät, mikä konsoli naapurin Mikapetterillä on, mitkä modit sille saa ja kuinka paljon pelejä on kierrossa. Ei taida GC kelvata.

Ja eihän tuolla voi edes katsoa DVD-leffoja?!
Re: Hmmmm
Anonyymi kommentoija, 3.10.2003 20:18:48
Pisteet: 0
Varmaan ostopäätöksen tekijään tuollainen 99-hinta puree, mutta kyllä ne joulupukin (pakko)lahjalistoja kirjoittavat tenavat tietävät, mikä konsoli naapurin Mikapetterillä on, mitkä modit sille saa ja kuinka paljon pelejä on kierrossa. Ei taida GC kelvata.
Ei taida ei. Eikä taida tulla Nintendolle enää voittoa tuolla hinnalla (vanha hinta käsittääkseni vielä hieman tuottikin). Selvästi on havaittavissa pientä epätoivoa.
GCllä on hieman samat ongelmat kuin Xboxilla, liian vähän eksklusiivi-pelejä (jotka vetäisivät konsolin myyntiä). GCllä on boonuksena vielä tuo warettamisen mahdottomuus (lähes) ja muiden käyttötarkoitusten puute (Xllä sentään voi emuloida, medioida ja vaikka linuxoida)
Umbala Re: Hmmmm
Umbala, 7.10.2003 01:18:22
Pisteet: 0
Ei taida ei. Eikä taida tulla Nintendolle enää voittoa tuolla hinnalla (vanha hinta käsittääkseni vielä hieman tuottikin). Selvästi on havaittavissa pientä epätoivoa.
Xbox = 199e, tappiota kuinka paljon? Epätoivo on jaettavissa..
--
"One day we all will be living under the iron fist of Emmental Evil."
Re: Hmmmm
Anonyymi kommentoija, 6.10.2003 00:35:37
Pisteet: 0
nice to have... mutta kun on jo konsoli ja GC:n pelit maksavat saman verran kuin muillekin konsoleille. What's the catch / where's the beef?
Pihvihän on juuri siinä että Nintendon pelejä ei saa millekään muulle konsolille. Cubelle löytyy myös muutama todella loistava eksklusiivipeli. 99 euroa on aivan naurettavan halpa hinta, saatanpa ostaa vielä toisen Cuben kakkospelikoneeksi työpöydälle :-) Suosittelen tutustumaan pelivalikoimaan tarkemmin, se todellakin on sen arvoinen.

Ja eihän tuolla voi edes katsoa DVD-leffoja?!
99 euroon pitäisi vielä DVD-soitinkin saada? Se on pelikone.
Pineapple Re: Hmmmm
Pineapple, 6.10.2003 14:53:13
Pisteet: 0
Ja eihän tuolla voi edes katsoa DVD-leffoja?!
99 euroon pitäisi vielä DVD-soitinkin saada? Se on pelikone.
No muut pelikoneet siihen pystyvät.. Jos vaihtoehtona on pelikone tai pelikone JA mediatoistin, otan mielummin jälkimmäisen (itseasiassa, otin.)
Pineapple
Re: Hmmmm
Anonyymi kommentoija, 6.10.2003 20:44:49
Pisteet: 0
No muut pelikoneet siihen pystyvät.. Jos vaihtoehtona on pelikone tai pelikone JA mediatoistin, otan mielummin jälkimmäisen (itseasiassa, otin.)
Kun ostan pelikoneen, ostan sen jolle on parhaat pelit. Henkilökohtainen valintani on Cube. Kun ostan DVD-soittimen, ostan sen jossa on paras kuva ja ominaisuudet. PS2 ja XBox ovat onnettomia DVD-soittimia. Mieluummin ostan kaksi hyvää vehjettä erikseen kuin yhden huonon kompromissin.
Re: Hmmmm
Anonyymi kommentoija, 6.10.2003 08:12:12
Pisteet: +1
Ja eihän tuolla voi edes katsoa DVD-leffoja?!
Totta, mutta ajattele, että DVD-soittimet maksavat saman verran eikä niillä voi edes pelata! Eikä siinä vielä kaikki! Nokian Kommunikaattori maksaa moninkertaisesti, eikä siinä ole edes mukitelinettä! Ja timanttikaulakoru se vasta maksaakin, mutta löytyykö siitä virvoitusjuoma-automaattia? Ei taida, ei!

Vaikka mikrosirulle miten integroidaan erilaisia ominaisuuksia nykyään, niin laadukkaimmat tuotteet yleensä vieläkin tulevat alaansa erikoistuneilta tahoilta. Gamecube vaikuttaa sinäänsä loistavalta pelikonsolilta mielenkiintoisella pelivalikoimallaan. Se olisi ehdoton valintani PC:n viereen kököttämään ja konsolipelitarpeeni täyttämään, jos tuohon 100e hintaan saa vielä jotain pelattavaa mukaan. Muutenhan hinta melkein tuplaantuu pelin ja muistikortin lisähinnasta.

Kiltti Pukki, olen ollut tänä vuonna oikein kiltti ja trollannut sektori.comia tosi harvoin, joten toisitko yhten Pelikuution ja Metroit Priiman. Etukäteen kiittäen, mie.
ATQ0 Re: Hmmmm
ATQ0, 3.10.2003 19:16:10
Pisteet: +1
nice to have... mutta kun on jo konsoli ja GC:n pelit maksavat saman verran kuin muillekin konsoleille.
Niinpä... veit jalat suustani. Eipä taida väitteistä huolimatta olla alalla tarpeeksi kilpailua kun kaikilla on varaa pitää pelien hintoja noin korkeina. Kas kun ei Nintendolle tai MS:lle ole käynyt mielessä, että voisiko kenties jopa kokeilla sellaista hinnoittelupolitiikkaa jossa laitteesta otetan normaalikate ja peleistä otetaan hinnasta ylimääräinen pois? Voisi kuvitella, että näin voitaisiin mahdollisesti kaapata osuuksia markkinajohtaja Sonylta..

Siispä ilmainen vinkki konsolivalmistajille: alentakaa _pelien_, ei konsolien hintaa. Ei tarvitse olla ruudinkeksijä tietääkseen, että pelaamiseen hankittavia vehkeitä hankitaan pelaamista varten. Näin ainakin omalla kohdalla. Kun hinnat ovat mitä ovat ei pelejä tule ostettua muuten kuin käytettynä huuto.netistä ymv. Aika järjetöntä, että laitteen hinnalla saa vain kaksi peliä uutena.
--
/(ATQ0)
Saltsa Re: Hmmmm
Saltsa, 5.10.2003 22:19:23
Pisteet: 0
Siispä ilmainen vinkki konsolivalmistajille: alentakaa _pelien_, ei konsolien hintaa. Ei tarvitse olla ruudinkeksijä tietääkseen, että pelaamiseen hankittavia vehkeitä hankitaan pelaamista varten. Näin ainakin omalla kohdalla. Kun hinnat ovat mitä ovat ei pelejä tule ostettua muuten kuin käytettynä huuto.netistä ymv. Aika järjetöntä, että laitteen hinnalla saa vain kaksi peliä uutena.
Joo. On nuo pelit tietokoneelle ja konsoleille nykyään ihan älyttömän kalliita. Nokia n-gagellekin tulee pelit maksamaan 40-50 euroa, mikä on aika suuri hinta pienistä peleistä.
Umbala Re: Hmmmm
Umbala, 7.10.2003 01:16:37
Pisteet: 0
Joo. On nuo pelit tietokoneelle ja konsoleille nykyään ihan älyttömän kalliita. Nokia n-gagellekin tulee pelit maksamaan 40-50 euroa, mikä on aika suuri hinta pienistä peleistä.
En ymmärrä mikä pistää ihmiset ajattelemaan että kannettaviin peleihin olisi mennyt vähemmin vaivaa kuin "isojen" tekemiseen. 35-40 euroa on siedettävä hinta peleistä, onneksi N-gage tulee alemmilla hinnoilla markkinoille, että Nintendokin joutuu seuraamaan.

Ja hinnoista;
http://www.konsolinet.fi/shop/public/showcategory....
--
"One day we all will be living under the iron fist of Emmental Evil."