Kirjaudu

Uutiskirje

Rekisteröidy Sektoriin ja tilaa itsellesi joko aamuisin tai iltaisin ilmestyvä uutiskirje sähköpostiisi.

Torstai, 10.8.2000

Nintendon Dolphin-pelikonsolin julkistaminen lähestyy

Nintendo aikoo raottaa salaisuuksien verhoa Dolphin-pelikonsolin ympäriltä tämän kuun 24. päivä. Samalla aiotaan julkistaa myös 32-bittinen Gameboy Advance -kämmenpelikone. 128-bittinen Dolphin tulee markkinoille 2001 ja haastaa Microsoftin X-Boxin sekä Sonyn Playstation 2:n kamppailussa konsolimarkkinoiden ykkösasemasta. Dolphinissa on IBM:n 0,18 mikronin tekniikalla valmistama PowerPC-prosessori.

Lue juttu K2, 10.8.2000 13:11. Lähde: MSNBC
Rekisteröidy ja kirjaudu sisään, jos haluat kommentoida.

Kommentit ( 9 uutta / 9 )
pistettä.
Näytä vain kommentit joilla on vähintään
Nintendo
1911, 10.8.2000 14:16:37
Pisteet: 0
Olen aina pitänyt Nintendon laitteista. Ja Nintendon pelit ovat mielestäni muita konsoleita parempia. Tosin ei niitä ole kovin montaa, mutta parempi vähän laadukasta kuin paljon paskaa.

Nintendon 8bit matolaatikko oli ylivoimainen konsoli. Sen pelit ovat vieläkin mielestäni tyylinsä parhaita. Tosin Mario 64 on hulppea tekele, tuleeko koskaan parempaa?

Kilpailu on varmasti kovaa, PSX2 on hittituote ja X-boxin takana on Microsoft. Mutta jos tuote on hyvä ja markkinointia osataan edes vähän, niin miksi se ei pärjäisi. Ja onhan Nintendon apuna Mario, kaikkien suosikki sankari ..eikö?!

Miksi kansa hyväksyy sen, että konsoli lataa? Minusta se on todella naurettavaa, konsolipelien pitää toimia välittömästi, ilman lataamista. Kaipa ihmiset ovat tottuneet PC:n myötä, että peliajasta osa menee "loading" tekstiä katselleen. Kaivetaan kaikki matolaatikot kellarista ja pelataan eikä katsella "loading" tekstiä puolta iltaa.
Re: Nintendo
Anonyymi kommentoija, 10.8.2000 15:16:54
Pisteet: 0
Miksi kansa hyväksyy sen, että konsoli lataa? Minusta se on todella naurettavaa, > konsolipelien pitää toimia välittömästi,
ilman lataamista.
CD on CD myös konsoleissa mutta moduli masiinoiden lataaminenhan ei aina ole lataamista vaan lataamiseksi naamioitua esilaskentaa. Kansa sulattelee paremmin tekstin "loading" kuin vaikkapa "precalculating". Moduli masinat nyt on muutenkin aikansa eläneitä.. valitettavasti.
Re: Nintendo
Anonyymi kommentoija, 10.8.2000 18:03:38
Pisteet: 0
Olen aina pitänyt Nintendon laitteista. Ja Nintendon pelit ovat mielestäni muita konsoleita parempia. Tosin ei niitä ole kovin montaa, mutta parempi vähän laadukasta kuin paljon paskaa.
Mitä jos soveltaisit samaa asiaa viesteihisi ?

Nintendon 8bit matolaatikko oli ylivoimainen konsoli. Sen pelit ovat vieläkin mielestäni tyylinsä parhaita. Tosin Mario 64 on hulppea tekele, tuleeko koskaan parempaa?
Ja mitäköhän tyyliä ne edustivat ?
Toki Nintendo oli aikoinaan ykkönen mutta aika ajoi ohi.

Kilpailu on varmasti kovaa, PSX2 on hittituote ja X-boxin takana on Microsoft. Mutta jos tuote on hyvä ja markkinointia osataan edes vähän, niin miksi se ei pärjäisi. Ja onhan Nintendon apuna Mario, kaikkien suosikki sankari ..eikö?!
PSX2 tulee olemaan ainoastaan hittituote jos se pystyy tarjoamaan jotain mitä kilpailijat eivät.

Miksi kansa hyväksyy sen, että konsoli lataa? Minusta se on todella naurettavaa, konsolipelien pitää toimia välittömästi, ilman lataamista. Kaipa ihmiset ovat tottuneet PC:n myötä, että peliajasta osa menee "loading" tekstiä katselleen. Kaivetaan kaikki matolaatikot kellarista ja pelataan eikä katsella "loading" tekstiä puolta iltaa.
Just joo, Nintendon suurin virhe oli juuri noiden moduulien käyttäminen joille ei mahtunut dataa kuin osa verrattuna CD levyyn.
Myös valmistuskustannukset muodostuivat hieman erillaisiksi.

Mitä noihin latausaikoihin tulee niin taidat nykyään käyttää C64 kasettiasemalla !!

- S -
Re: Nintendo
Anonyymi kommentoija, 10.8.2000 18:47:44
Pisteet: 0
ust joo, Nintendon suurin virhe oli juuri >noiden moduulien käyttäminen joille ei >mahtunut dataa kuin osa verrattuna CD levyyn
mun mielestä Nintendo teki ihan oikein pysyessään moduuleissa. Ei latausaikoja, ei piratismia, ei muistikortteja. Cd:lle toki mahtuu enemmän tavaraa, mutta eiköhän se peli kuitenkin ole niitä videopätkiä tärkeämpi.

PSX myy ja PS2 tulee myymään. Itse ostan kuitenkin sen koneen, jossa on parhaat pelit.
JttL Re: Nintendo
JttL, 11.8.2000 15:05:33
Pisteet: 0
mun mielestä Nintendo teki ihan oikein pysyessään moduuleissa. Ei latausaikoja, ei piratismia, ei muistikortteja. Cd:lle toki mahtuu enemmän tavaraa, mutta eiköhän se peli kuitenkin ole niitä videopätkiä tärkeämpi.
Ei muistikortteja?

Näin oli silloin n64:n alkuaikoina. Nyttemmin lähes kaikki pelit ovat alkaneet vaatia n64:n ohjaimeen liitettävän suhteellisen kalliin muistikortin eli se siitä hyödystä.

Ei piratismia?

CD:ssä on kyllä yksi hyvä puoli piratismia vastaan: CD -levyt sisältävät yleensä niin paljon dataa, että sen levittäminen netissä ei ole järkevää / mahdollista, sillä esim 600Mt modeemilla?

Mutta koska n64:n moduuleille menee dataa ainoastaa muutamia kymmeniä megatavuja on tämän data siirtäminen netissä hyvin helppoa ja tästä syystä lähes kaikki moduulit ovat saatavissa internetistä.

Datan saa takaisin moduulille tietokoneeseen liitettävän lisälaitteen avulla joita voi tilata ympäri nettiä.

Toinen hyvin kätevä tapa on pelata n64:n pelejä suoraan tietokoneella emulaattorin kanssa. Emulaattoreilla saa paremmat resoluutiot ja muita mukavia ominaisuuksia. Siis samoja ominaisuuksia kuin paljon kohua aiheuttaneella Bleem!:llä saa PSX peleihin.

Tällä hetkellä hyvin toimivia emulaattoreita ovat mm. UltraHLE (www.ultrahle.com) ja nemu64 (www.nemu.com).

Kyseiset emulaattorit tukevat jopa n64:n orginaali ohjainta Adaptoidin 29.95 dollaria maksavan adapterin avulla. Emulaattorit tukevat jopa muistikorttia ja rumble pakkia joten peli elämys ei ainakaan häviä oikealle n64:lle. Toiseksi n64 emut toimivat huomattavasti paremmin kuin Bleem!.
"A stroke of brush doesn't guarantee art from bristles." --Kosh
Re: Nintendo
Anonyymi kommentoija, 11.8.2000 16:34:20
Pisteet: 0
Ei muistikortteja? Näin oli silloin n64:n alkuaikoina. Nyttemmin lähes kaikki pelit ovat alkaneet vaatia n64:n ohjaimeen liitettävän suhteellisen kalliin muistikortin eli se siitä hyödystä.
Mulla on tällähetkellä 7 peliä (Mario64,Zelda,Goldeneye,Perfect Dark, Wave Racer64,F1 WGP,DK64), joissa yhdessäkään ei tarvii muistikorttia. Joo - olen huomannut, että jotkut (ei toki kaikki) pelit vaativat muistikortin, mutta ne ovatkin sitten niitä tusinapelejä(=en osta).


Ei piratismia? CD:ssä on kyllä yksi hyvä puoli piratismia vastaan: CD -levyt sisältävät yleensä niin paljon dataa, että sen levittäminen netissä ei ole järkevää / mahdollista, sillä esim 600Mt modeemilla?
Kuka puhui mitään netistä? Tietääkseni suurin osa kopioiduista psx peleistä kopioidaan alkuperäisistä levyistä. Sehän onnistuu joko naapurin villen polttavalla tai ostamalla jostain muualta (tallinna,viipuri,keltainen pörssi)

Mutta koska n64:n moduuleille menee dataa ainoastaa muutamia kymmeniä megatavuja
on tämän data siirtäminen netissä hyvin helppoa ja tästä syystä lähes kaikki moduulit ovat saatavissa internetistä.
Datan saa takaisin moduulille tietokoneeseen liitettävän lisälaitteen avulla joita voi tilata ympäri nettiä.
Niin sellainen lisälaite, tosi halpa, toimii varmasti ja vielä vuoden takuu päälle. Pitääpä ostaa...

Toinen hyvin kätevä tapa on pelata n64:n pelejä suoraan tietokoneella emulaattorin kanssa.
taidat itse tuota harrastaa? henk.koht.käytän emulaattoreita vain pelatakseni vanhoja 8bit pelejä, kun alkuperäinen laatikkoni on parhaat päivänsä elänyt.

mulaattoreilla saa paremmat resoluutiot peli elämys ei ainakaan häviä oikealle n64:lle.
"peli elämys ei ainakaan häviä oikealle n64:lle" ???!

Eikö olekin mukavaa selkä kyyryssä kattoa 17' ruutua ihan vierestä. resot toki voittaa tv:n, mutta siihen se jääkin. En tiedä muista, mutta itse pelailen kyllä nelinepeliä kolmen kaverin kanssa kunnon tv ruudulta piste.

Loppujen lopuksi, kumpia kopioidaan enemmän psx cd-pelejä vai nintendon moduuleja? Mitä luulisit?
JttL Re: Nintendo
JttL, 13.8.2000 20:20:33
Pisteet: 0
Mulla on tällähetkellä 7 peliä (Mario64,Zelda,Goldeneye,Perfect Dark, Wave Racer64,F1 WGP,DK64), joissa yhdessäkään ei tarvii muistikorttia. Joo - olen huomannut, että jotkut (ei toki kaikki) pelit vaativat muistikortin, mutta ne ovatkin sitten niitä tusinapelejä(=en osta).
Olet oikeassa, hirveän moni kunnon peli ei kaipaa muistikorttia, mutta tusinapelit joita ei tosiaankaan olisi pitänyt ostaa vaativat kortin.

Kuka puhui mitään netistä? Tietääkseni suurin osa kopioiduista psx peleistä kopioidaan alkuperäisistä levyistä. Sehän onnistuu joko naapurin villen polttavalla tai ostamalla jostain muualta (tallinna,viipuri,keltainen pörssi)
Taaskin olet oikeassa.

Datan saa takaisin moduulille tietokoneeseen liitettävän lisälaitteen avulla joita voi tilata ympäri nettiä.
Niin sellainen lisälaite, tosi halpa, toimii varmasti ja vielä vuoden takuu päälle. Pitääpä ostaa...
Kieltämättä kyseinen laite maksaa postikuluineen 500-1500mk, mutta tämänpä jälkeen voi alkaa harrastaa n64 moduuleden kopiointia jolla tienaa paremmin kuin cd:iden kopionnilla. ;)

Toinen hyvin kätevä tapa on pelata n64:n pelejä suoraan tietokoneella emulaattorin kanssa.
taidat itse tuota harrastaa?
Kyllä

mulaattoreilla saa paremmat resoluutiot peli elämys ei ainakaan häviä oikealle n64:lle.
"peli elämys ei ainakaan häviä oikealle n64:lle" ???!
Eikö olekin mukavaa selkä kyyryssä kattoa 17' ruutua ihan vierestä. resot toki voittaa tv:n, mutta siihen se jääkin. En tiedä muista, mutta itse pelailen kyllä nelinepeliä kolmen kaverin kanssa kunnon tv ruudulta piste.
TV -ulostulo näytönohjaimessa on aika kova sana myös katsottaessa DVD -leffoja...

Loppujen lopuksi, kumpia kopioidaan enemmän psx cd-pelejä vai nintendon moduuleja? Mitä luulisit?
Sitä lienee vähän verrata sillä esim. n64 moduulit ovat kaikkien saatavilla netissä kun taas psx pelin saadaksesi täytyy melkeinpä tunte se keneltä sen kopioi.

Mutta luulen, että psx
"A stroke of brush doesn't guarantee art from bristles." --Kosh
Re: Nintendo
1911, 11.8.2000 09:38:29
Pisteet: 0
Olen aina pitänyt Nintendon laitteista. Ja Nintendon pelit ovat mielestäni muita konsoleita parempia. Tosin ei niitä ole kovin montaa, mutta parempi vähän laadukasta kuin paljon paskaa.
Mitä jos soveltaisit samaa asiaa viesteihisi ?
Suodata hyvä mies.

Nintendon 8bit matolaatikko oli ylivoimainen konsoli. Sen pelit ovat vieläkin mielestäni tyylinsä parhaita. Tosin Mario 64 on hulppea tekele, tuleeko koskaan parempaa?
Ja mitäköhän tyyliä ne edustivat ?
Toki Nintendo oli aikoinaan ykkönen mutta aika ajoi ohi.
Aika ajoi ohi? Eli nykyään pitää olla 3d-tuki jne? Miksi ihmeessä, kyllä Mega Man II on yhtä hauska nytkin kuin muutama vuosi sitten.

PSX2 tulee olemaan ainoastaan hittituote jos se pystyy tarjoamaan jotain mitä kilpailijat eivät.
Se on hitti jo pelkästään sen takia, että se on Playstation. Onhan niitä nytkin myyty jo ihan pirusti.

Just joo, Nintendon suurin virhe oli juuri noiden moduulien käyttäminen joille ei mahtunut dataa kuin osa verrattuna CD levyyn.
Harvasta pelistä nykyään löytyy muuta kuin komeaa kuorta. Esimerkiksi matolaatikon pelit eivät olleet kovin koreita (mielestäni kuitenkin riittävän), mutta niissä oli sisältöä. Moduulit ovat kalliinpia kuin CD:t, mutta mielummin vähän korkeampi hinta kuin ainainen "loading". Ja moduulit riittävät loistavasti, jos tehdään tasokat kuori, mutta pääpaino on sisällössä.

Mitä noihin latausaikoihin tulee niin taidat nykyään käyttää C64 kasettiasemalla !! - S -
Voi, kumpa olisikin noin. C64 on mielestäni yksi ainoista "tietokoneista", joka ei koskaan kuole.
Olisko kellää tietoa Nintendosta?
sabrina, 7.2.2005 13:54:11
Pisteet: 0
Hei, ollaan tekemässä Nintendo 8-bittisestä päättötyötä joten aateltiin et oisko teillä tietoo mistä vois löytää enemmän tietoo aiheesta ku googlesta tulee aika nihkeesti..kiitos jo etukäteen.