Kirjaudu

Uutiskirje

Rekisteröidy Sektoriin ja tilaa itsellesi joko aamuisin tai iltaisin ilmestyvä uutiskirje sähköpostiisi.

Tiistai, 1.6.2004

Nokia 3220 tuo valoviestinnän kännyköihin

Nokia on julkistanut Nokia Totally Board -tapahtumassa Kreikan Thessalonikissa uuden Nokia 3220 -kamerapuhelimen, jonka uusiin ominaisuuksiin lukeutuvat muun muuassa liikkeen tunnistaminen sekä valoviestintämahdollisuus. Heiluttamalla uutuuspuhelinta ilmassa puolelta toiselle puhelimen lisävarusteena myytävien Nokia Xpress-on Fun Shell -kuorien LED-valot heijastavat ilmaan käyttäjän viestin (ks. video). Xpress-on Fun Shell -kuoret toimivat myös peliohjaimena, sillä käyttäjä voi ohjata liikepelien hahmoja kallistelemalla ja kääntelemällä puhelinta kädessään.

Nokia 3220 -puhelin on kolmitaajuuspuhelin, jota myydään kahtena eri versiona. GSM 900/1800/1900 -verkoissa toimiva versio on tarkoitettu pääasiassa Euroopan ja Aasian markkinoille, ja GSM 850/1800/1900 -verkoissa toimiva versio Amerikan markkinoille. Puhelin tulee myyntiin kesän 2004 aikana. Nokia 3220:n arvioitu hinta on noin 250 euroa.

Lue juttu oma, 1.6.2004 00:29. Lähde: Nokia

Kommentoi juttua



Aihe

Esikatsele kommentti
Kommentit ( 0 uutta / 75 )
pistettä.
Näytä vain kommentit joilla on vähintään
Pisterajan alittavia kommentteja piilossa.
Re:
Anonyymi kommentoija, 1.6.2004 10:54:57
Pisteet: 0
Vastaa
No onpa teinixiä taas. Eipä tartte jatkossakaan ostella Nokian luureja.
voisikohan tuota käyttää huomion herättäjänä esim auton hajotessa tien varteen pimeällä?
janilxx Re:
janilxx, 1.6.2004 10:40:01
Pisteet: 0
Vastaa
No onpa teinixiä taas. Eipä tartte jatkossakaan ostella Nokian luureja.
Maailmassako ei saisi olla muita kuin sinulle suunnattuja tuotteita?

Nokialta tulee tänä vuonna noin 40 uutta puhelinta, eikä ne kaikki taida olla teinimalleja.
Re:
Anonyymi kommentoija, 1.6.2004 10:44:12
Pisteet: 0
Vastaa
No onpa teinixiä taas. Eipä tartte jatkossakaan ostella Nokian luureja.
Maailmassako ei saisi olla muita kuin sinulle suunnattuja tuotteita?
Nokialta tulee tänä vuonna noin 40 uutta puhelinta, eikä ne kaikki taida olla teinimalleja.
Eivät todellakaan. Varsinkin se Q4:lla viimein ilmestyvä GPRS-kommari on juhlaa!
Re:
Anonyymi kommentoija, 1.6.2004 10:55:51
Pisteet: 0
Vastaa
Maailmassako ei saisi olla muita kuin sinulle suunnattuja tuotteita?
Kuulostaisi hyvältä.
Eipä ne Nokian ei-teinix-luuritkaan ole kummemmin tuntuneet hyviltä. Työsuhdeluurina piti joskus jotain Nokiaa käyttää pari viikkoa kunnes sain eri merkkisen tilalle.
Strong sell
Anonyymi kommentoija, 1.6.2004 15:24:00
Pisteet: 0
Vastaa
Se on semmonen juttu, että meni kaikki Nokian osakkeet myyntiin tänään. Nä puhelinuudistukset menee jokainen vain enemmän lipan alta. Turhia ominaisuuksia joita ei kukaan halua ja designeja, jotka jo suorastaan haittaavat käyttöä (7610 shippasi tänään: http://www.nokia.fi/puhelimet/puhelinmallit/7610/ ).
Re: Strong sell
Anonyymi kommentoija, 1.6.2004 15:41:52
Pisteet: 0
Vastaa
Turhia ominaisuuksia joita ei kukaan halua ja designeja, jotka jo suorastaan haittaavat käyttöä (7610 shippasi tänään: http://www.nokia.fi/puhelimet/puhelinmallit/7610/ ).
Meinaat että Nokialla joku vaan keksii jonkun jutun ja sitten tehdään puhelin jossa ko. juttu on ja puhelinta mydään "miljoonia" eikä koko homma perustu lainkaan mihinkään kuluttajatutkimuksiin yms. ja silti myy kuin leipä? ;)

-1
Re: Strong sell
Anonyymi kommentoija, 1.6.2004 17:33:52
Pisteet: 0
Vastaa
Meinaat että Nokialla joku vaan keksii jonkun jutun ja sitten tehdään puhelin jossa ko. juttu on ja puhelinta mydään "miljoonia" eikä koko homma perustu lainkaan mihinkään kuluttajatutkimuksiin yms. ja silti myy kuin leipä? ;)
Vähän alkaa tuntua siltä että siellä vaan joku keksii jonkun "jutun" joka sitten laitetaan puhelimiin. Tosin ne vaan eivät sitten myy. Kele mitä idiootteja tuolla muotoilupuolella. Ketuttaa. Nimim. myös osakkeenomistaja.
Re: Strong sell
Anonyymi kommentoija, 2.6.2004 08:04:47
Pisteet: 0
Vastaa
Vähän alkaa tuntua siltä että siellä vaan joku keksii jonkun "jutun" joka sitten laitetaan puhelimiin.
Jotainhan sinne pitää aina laittaa että erottuu joukosta. Vaikka olisi miten mahdottoman hyvä Puhelin tahansa niin eipä se myy jos sillä ei voi tehdä muuta kuin soittaa vaikka se maksaisi 5 euroa. Värinäytöistä ja kameroista on jo nyt tullut massatavaraa ja ne ei markkinoinnissa enää toimi houkuttimena entiseen tapaan.

(..ja myös osakkeenomistaja)
Re: Strong sell
Anonyymi kommentoija, 2.6.2004 20:35:23
Pisteet: 0
Vastaa

Vähän alkaa tuntua siltä että siellä vaan joku keksii jonkun "jutun" joka sitten laitetaan puhelimiin. Tosin ne vaan eivät sitten myy. Kele mitä idiootteja tuolla muotoilupuolella. Ketuttaa. Nimim. myös osakkeenomistaja.
Muistetaanhan me toki että Nokia myy puolimiljoonaa puhelinta päivässä, se on enemmän kuin kukaan muu... Joten tuo väite että joku keksii jonkun jutun tuntuu toimivan varsin mallikkaasti!
Re: Strong sell
Anonyymi kommentoija, 3.6.2004 10:14:06
Pisteet: 0
Vastaa
Muistetaanhan me toki että Nokia myy puolimiljoonaa puhelinta päivässä, se on enemmän kuin kukaan muu... Joten tuo väite että joku keksii jonkun jutun tuntuu toimivan varsin mallikkaasti!
Vaan markkinaosuus pienenee koko ajan. Lisäksi imago on muuttunut "laadukkaasta" "halparoinaksi", varsinkin jenkeissä.
Re: Strong sell
Anonyymi kommentoija, 1.6.2004 15:43:35
Pisteet: 0
Vastaa
Toivottavasti ostit osakkeesi silloin kuin niiden hinta oli yli 60€
Re: Strong sell
Anonyymi kommentoija, 1.6.2004 16:46:40
Pisteet: 0
Vastaa
Toivottavasti ostit osakkeesi silloin kuin niiden hinta oli yli 60€
Mistä moinen toive? Teen osakekauppaa päivittäin, en mä nyt niin hölmö ole, että annan arvon pudota yli 5 %. Tällä kertaa möin 2 % stop lossilla kun alko ottamaan nuppiin.

Hohhoh, nyt on sitten fyrkkaa tiedossa tilille, voisi vaikka ostaa itselleen uuden kännykän. Esmes Samsungin.
Re: Strong sell
Anonyymi kommentoija, 2.6.2004 20:38:11
Pisteet: 0
Vastaa
Se on semmonen juttu, että meni kaikki Nokian osakkeet myyntiin tänään. Nä puhelinuudistukset menee jokainen vain enemmän lipan alta. Turhia ominaisuuksia joita ei kukaan halua ja designeja, jotka jo suorastaan haittaavat käyttöä (7610 shippasi tänään: http://www.nokia.fi/puhelimet/puhelinmallit/7610/ ).

Meidän tyttö täällä kinuaa juuri kyseistä valomallia. Taitaa olla niin että joutuu sen myös hänelle ostamaan.
No huhhuh!
Anonyymi kommentoija, 2.6.2004 01:09:44
Pisteet: 0
Vastaa
"> Puhelimessa pitäisi olla esimerkiksi mahdollisuus, sähköpostilistojen tapaan, tehdä mustia listoja numeroista, joihin voisi lukea myös tuntemattoman numeron. Näistä tulevat puhelut eivät edes aiheuttaisi soittoääntä."


Kyllä minulla ainakin on tarve vastata myös niille ihmisille, jotka ovat häiriköiden tai työpaikkansa takia joutuneet laittamaan numeronsa salaiseksi. Ja eipä tuo mitään maksa vastata ihmisille jolla on minulle jotain soittamisen arvoista asiaa. Nämä sektorin keskusteluissa pätevät vanhat koulukiusatut taas liioittelevat asioita. Minulla ei ainakaan ole mitään pelättävää, joten kaikkiin puheluihin kuuluu vastata.

Ja menipä tämäkin keskustelu taas tuttuun tapaan offtopiciksi.
miksuh Re: No huhhuh!
miksuh, 2.6.2004 16:13:29
Pisteet: 0
Vastaa
"> Puhelimessa pitäisi olla esimerkiksi mahdollisuus, sähköpostilistojen tapaan, tehdä mustia listoja numeroista, joihin voisi lukea myös tuntemattoman numeron. Näistä tulevat puhelut eivät edes aiheuttaisi soittoääntä." Kyllä minulla ainakin on tarve vastata myös niille ihmisille, jotka ovat häiriköiden tai työpaikkansa takia joutuneet laittamaan numeronsa salaiseksi. Ja eipä tuo mitään maksa vastata ihmisille jolla on minulle jotain soittamisen arvoista asiaa. Nämä sektorin keskusteluissa pätevät vanhat koulukiusatut taas liioittelevat asioita. Minulla ei ainakaan ole mitään pelättävää, joten kaikkiin puheluihin kuuluu vastata.
Ja menipä tämäkin keskustelu taas tuttuun tapaan offtopiciksi.
Mun mielestäni toi on ihan hyvä idea. Toki kaikki ei tota tarvitse tai käytä aina, mutta kyllä se voi joskus olla ihan näppärä. Itselläni on nyt 3510 ja olis kyllä kiva, kun olis hiukka enemmän mahdollisuutta luoda erilaisia profiileja eri soittaja ryhmille. Sillon kun mula oli 6110, niin sillon käytin noita profiileja aika paljon, ja oli mulla pieni "musta listakin" :)
hienoja ominaisuuksia
Zemial, 1.6.2004 08:36:55
Pisteet: 0
Vastaa
Nyt kun Nokia on keksinyt puhelimiinsa näitä perinteisempiäkin viestipalveluita, kuten morstuksen ja savumerkit (lisävaruste akun mukana), niin odotan kyllä innolla että mitä tuolta tulee seuraavana.

Ei vaan.. oikeasti tuo on hieno idea tuo valohomma, toivotaan että toteutusta ei ole nokian tapaan rymistelty jossain "me ei haluttu että puhelin profiloituu pelkkään valoviestintään, joten me laitettiin siihen kiinteä teksti DANCE!". Tämä tapa ominaisuuksia rajoittamalla profiloida tuotteita käyttäjäryhmien tarpeisiin on nokialta lähinnä kuluttajaa loukkaavaa toimintaa. Esimerkiksi uusi ngage tulee olemaan taatusti edellistä pahempi floppi, koska kuluttajat tietävät nyt että mitä ominaisuuksia siitä on rajattu ohjelmistosta pois heidän käytöstään... ja kuka haluaa rajoitetun tuotteen.
azul Re: hienoja ominaisuuksia
azul, 1.6.2004 17:11:46
Pisteet: 0
Vastaa
Nyt kun Nokia on keksinyt puhelimiinsa näitä perinteisempiäkin viestipalveluita, kuten morstuksen ja savumerkit (lisävaruste akun mukana), niin odotan kyllä innolla että mitä tuolta tulee seuraavana.
Nyt tulee (oma viesti) vähän asian vierestä.. mutta kuitenkin ..

Kävin kattomassa uusimman Terminator leffan ja kohdassa, jossa Arskan esittämä robotti ottaa itsestään akun pois ja heittää sen ulos ennen kuin siitä tulee suuremman luokan räjähdys .. Minulle tuli heti mieleen "Nokia" .. haluavatkohan laitevalmistajat tälläisiä assosiaatioita tuotteilleen? :D
--
rm -rf *
Read Mail, Real Fast
Re: hienoja ominaisuuksia
Anonyymi kommentoija, 1.6.2004 18:45:44
Pisteet: 0
Vastaa
Kävin kattomassa uusimman Terminator leffan ja kohdassa, jossa Arskan esittämä robotti ottaa itsestään akun pois ja heittää sen ulos ennen kuin siitä tulee suuremman luokan räjähdys .. Minulle tuli heti mieleen "Nokia" .. haluavatkohan laitevalmistajat tälläisiä assosiaatioita tuotteilleen? :D
Taitaa olla jokaisen reiluun markkina-asemaan päässeen firman ongelma: muiden virheet alkavat kääntyä sinua vastaan.

Tarkoitan tällä sitä, että ihan kuin MS:n tapauksessa kolmannen osapuolen rikkinäinen softakin yleensä saa aikaa inhoreaktioita Windowsia kohtaan, myös suosituimmalle puhelinmallille tehdyt piraattiakut saavat pelkoa aikaan Nokia-käyttäjissä. Ja ihan syystä.
Luke Re: hienoja ominaisuuksia
Luke, 1.6.2004 10:52:02
Pisteet: 0
Vastaa
Nykyään sitä miettii kuuluuko puhelimiin myös sellainen ominaisuus että voisi soittaa puheluita.
Re: hienoja ominaisuuksia
Anonyymi kommentoija, 1.6.2004 13:30:32
Pisteet: 0
Vastaa
Nykyään sitä miettii kuuluuko puhelimiin myös sellainen ominaisuus että voisi soittaa puheluita.
Juu kannattaa aina tarkistaa ostaessa uutta puhelinta.
Pisterajan alittavia kommentteja piilossa.
Me Re: Linkkivirhe
Me, 1.6.2004 06:03:36
Pisteet: 0
Vastaa
Sellasta vaan että linkki kamerapuhelimeen linkkaa Sektoriin.
Niinpä sitä kiiressä mokaillaan..

Sektorin uutistarjoilu systeemi on muutenkin nykyisellään vähän ikävä.. ei se ole kivaa kun uutiset läjähtävät aina juuri keskiyön jälkeen ja aamulla kun käy katsomassa uutiset ei sektori.comiin sen jälkeen enää tarvitse tulla tai mitä nyt kommentteja lukemaan jos yön uutiset ovat kiinnostavia olleet.. ennen uutisia tuli pitkin päivää ja oli olo jotenkin varmempi kun tiesi että maailma pyörii edelleen näin sektorin silmistä katsottuna ;).

En toki tarkoita että pitäisi hidastella uutisten julkaisuja.. niitä vain pitäisi olla enemmän :)

Jos se alkaa olemaan ylläpitäjistä jo turhan työlästä kun ilmaiseksi tätä hommaa tekevät.. laittakaa sivuille jokin paypal systeemi tai vastaava lahjoituksien keruu linkki.. uskaltaisin itsekkin sponssata sektorin väkeä parin tuopin(??) verran ;)

Tää oli täysin offtopic kylläkin mutta itse juttua voisin kommentoida myös..
onhan toi kiva uusi lelu taas nokialta mutta taitaa se unohtua yhtä pian kuin tulikin.. ja jos ne ei kovin hintavia ole siis nuo kuoret niin silloin ehkä nokia voisi alkaa lisäämään niitä jokaiseen kuluttajapuhelimeensa tulevaisuudessa.

Muilta valmistajilta en usko samantapaisia tuotteita tulevan.
Nokialla kun on vielä varaa testata kuluttajia jos jonkinlaisilla härpättimillä muilla sitten taas ehkä ei niin paljon.. raha menee mielummin oikeiden ideoiden työstämiseen kuin joihinkin leluihin.
"Kaikki on sanottu jo, mutta koska kukaan ei kuuntele, meidän on palattava ja aloitettava taas alusta (André Gide)"
njoo.. eletään pois..
www.granstrom.info
Re: Linkkivirhe
Anonyymi kommentoija, 1.6.2004 09:03:58
Pisteet: 0
Vastaa
ennen uutisia tuli pitkin päivää ja oli olo jotenkin varmempi kun tiesi että maailma pyörii edelleen näin sektorin silmistä katsottuna ;).
<offtopic>

Pitäisiköhän Sektorin perustaa jonkinlainen postaa oma uutisesi-tyylinen lisäominaisuus tänne. Nykyiselläänhän juttuvinkit voi lähettää sähköpostilla, mutta minunkin lähettämistäni juttuvinkeistä aika moni on hylätty, niin vaivannäkeminen ei oikein innosta. Eilen taas huomasin mielenkiintoisen sivun, mutta en jaksanut lähettää mitään juttuvinkkiä sähköpostitse:

http://www.linux-aktivaattori.org/view/Projects/Va...

Jossa on "Kysely eurovaaliehdokkaille IT-alan näkökulmasta". Sieltä löytyy muutamia todellisia helmiä. Kannattaa esim katsoa:

- Tom Gullberg, RKP
- Tanja Pelttari, Puolue: SKP

Sieltä löytyy esim tämän kaltaista asiantuntemusta:

K: Mikä on kantanne ohjelmistopatentteihin?
V: En osaa kysymykseen vastata, sillä en tarkalleen tiedä mitä kysymyksellä tarkoitat. Tarkoitatko ohjelmistojen lisenssimaksuja vai mitä?

Tuon kyselyn perusteella pystyy haarukoimaan aika paljon ehdokkaita pois, jos haluaa äänestää henkilöä joka tietää että hiiri ei ole nisäkäs vaan apuväline Quaken pelaamiseen.

</offtopic>
Re: Linkkivirhe
Anonyymi kommentoija, 1.6.2004 09:50:43
Pisteet: 0
Vastaa
Pitäisiköhän Sektorin perustaa jonkinlainen postaa oma uutisesi-tyylinen lisäominaisuus tänne.
Keskustelut on toiminnassa, rekisteröidy ja käy katsomassa.
Re: Linkkivirhe
Anonyymi kommentoija, 1.6.2004 12:50:47
Pisteet: 0
Vastaa
Keskustelut on toiminnassa, rekisteröidy ja käy katsomassa.
Näytänkö henkilöltä, joka haluaa rekisteröityä?
jemm Re: Linkkivirhe
jemm, 1.6.2004 12:56:39
Pisteet: 0
Vastaa
Keskustelut on toiminnassa, rekisteröidy ja käy katsomassa.
Näytänkö henkilöltä, joka haluaa rekisteröityä?
Mitenköhän "laadukkaita" uutisia alkaisi ilmestyä, jos käyttäjät saisivat lisäillä sinne omiaan, vieläpä nimettömänä...
-Jemm
Re: Linkkivirhe
Anonyymi kommentoija, 1.6.2004 15:00:09
Pisteet: 0
Vastaa
Keskustelut on toiminnassa, rekisteröidy ja käy katsomassa.
Näytänkö henkilöltä, joka haluaa rekisteröityä?
Mitenköhän "laadukkaita" uutisia alkaisi ilmestyä, jos käyttäjät saisivat lisäillä sinne omiaan, vieläpä nimettömänä...
Todennäköisesti paljon mielenkiintoisempia.
Uskallettaisiin uutisoida asioista jotka ovat yleistä ajatustapaa vastaan. Esim. negatiivisista asioista nokiaan liittyen. Näitähän ei esim. nyt ole paljoa nähty yleisen asenteen vuoksi joka onneksi on muuttumassa.
Me Re: Linkkivirhe
Me, 1.6.2004 17:31:30
Pisteet: 0
Vastaa
Uskallettaisiin uutisoida asioista jotka ovat yleistä ajatustapaa vastaan. Esim. negatiivisista asioista nokiaan liittyen.
No juu aivan ja voisihan tuollaisen sivun perustaa muuallekkin mutta se ei menestyisi kumminkaan kovin hyvin ja sivuston täytyisi olla jo valmiiksi tunnettu.. tätä sektori.com on ja tuo käyttäjien uutiset osasto voisi olla erillään itse pääsivulta../ linkin takana. tai jokin "muut".sektori.com
</offtopic>
"Kaikki on sanottu jo, mutta koska kukaan ei kuuntele, meidän on palattava ja aloitettava taas alusta (André Gide)"
njoo.. eletään pois..
www.granstrom.info
jst Re: Linkkivirhe
jst, 1.6.2004 10:28:48
Pisteet: 0
Vastaa
<offtopic^2>
<offtopic> Sieltä löytyy esim tämän kaltaista asiantuntemusta:
K: Mikä on kantanne ohjelmistopatentteihin?
V: En osaa kysymykseen vastata, sillä en tarkalleen tiedä mitä kysymyksellä tarkoitat. Tarkoitatko ohjelmistojen lisenssimaksuja vai mitä?
</offtopic>
Ei kyllä aiheena mitenkään itsestään selvä. Niin heikko vastausprosentti tuolla että arvauksen puolelle menee, mutta luulisin että aika pienellä prosentilla ehdokkaista on asiasta minkäänlaista käsitystä.
</offtopic^2>
THE GOAT CAN BE CANCELLED
Re: Linkkivirhe
Anonyymi kommentoija, 1.6.2004 15:29:59
Pisteet: 0
Vastaa
Sektori.com - tärkeimmät uutiset. Puoliltaöin.
Andronikos Taas se nähdään
Andronikos, 1.6.2004 06:55:45
Pisteet: 0
Vastaa
Miksi kännyköihin ei ole pitkään aikaan tullut mitään uutta? Ei vaadi paljoa mielikuvitusta lisätä näihin uusia lisäominaisuuksia valonheittimistä purkinavaajiin, mutta missä ovat näiden keskeisten puhelinominaisuuksien parannukset?

Puhelimessa pitäisi olla esimerkiksi mahdollisuus, sähköpostilistojen tapaan, tehdä mustia listoja numeroista, joihin voisi lukea myös tuntemattoman numeron. Näistä tulevat puhelut eivät edes aiheuttaisi soittoääntä. Veikkaan että tällaiselle palvelulle olisi paljon enemmän kysyntää kuin värinänäytöilä ja bluetooth-yhteyksilllä ikinä.
"I am angry, but fools seldom fail to draw my ire."
Re: Taas se nähdään
Anonyymi kommentoija, 1.6.2004 08:08:51
Pisteet: 0
Vastaa

Puhelimessa pitäisi olla esimerkiksi mahdollisuus, sähköpostilistojen tapaan, tehdä mustia listoja numeroista, joihin voisi lukea myös tuntemattoman numeron.
Itse kaipailen ajastettuja profiileja. Olisi niin kätevää jos kännykkä osaisi itse laittaa itsensä äänettömälle iltaisin 23:00 aikoihin ja aamulla taas normaalin profiilin mukaiseksi...
Re: Taas se nähdään
Anonyymi kommentoija, 1.6.2004 08:12:10
Pisteet: 0
Vastaa
Ajastettu profiili kyllä löytyy esim 5100 mallista
BlueJoker Re: Hyvvvöö hyvä
BlueJoker, 1.6.2004 09:35:32
Pisteet: +1
Vastaa
Puhelimessa pitäisi olla esimerkiksi mahdollisuus, sähköpostilistojen tapaan, tehdä mustia listoja numeroista, joihin voisi lukea myös tuntemattoman numeron.
Itse kaipailen ajastettuja profiileja. Olisi niin kätevää jos kännykkä osaisi itse laittaa itsensä äänettömälle iltaisin 23:00 aikoihin ja aamulla taas normaalin profiilin mukaiseksi...
Molemmat tuollaiset saa Series 60 -puhelimiin. Lisäksi ajastettu profiilitoiminto löytyy monista Nokialaisista vakiona, mutta se on rajoittuneempi kuin Series 60:ssa erillisellä ohjelmalla saavutettava tulos.

Puhelujen suodatusta ei mistään Nokian luurista vakiona taida löytyä, mutta tekstiviestien kyllä. 2300:sta.


Muutenkin tuo 3220 on aika positiivinen uusi malli, kovin monelta valmistajalta ei löydy vielä 65k:n näytöllä ja VGA-kameralla varustettua luuria alla 250 €:n. Ja muutenkin tuo on aikasta kärkipäätä Series 40 -puhelimissa, oikeastaan ainoastaan tiedonsiirtopuoli on muuta puhelinta jäljessä.

Series 40 -puhelimet saattavat myös vähetä puolen vuoden sisään dramaattisesti, siis tarkoitan julkistukset. Tietojen mukaan Series 60 Symbianin päällä ottaa yhä enemmän valtaa siltä, kun siitä tulee uusi, muunneltavampi versio.
Re: Hyvvvöö hyvä
Anonyymi kommentoija, 1.6.2004 15:20:49
Pisteet: 0
Vastaa
Katsoin videon, ja täytyy sanoa että vaihteeksi Nokialta mukavaa muotoilua, MTV-sukupolveen iskevä myyntivideo ja ihan toimivan tuntuinen tuote. Tulee olemaan myyntilistojen kärjessä ilman muuta mikäli hinta on kohdallaan - vaikka läppämallit median mukaan ovatkin muodissa.

-Stonz
Re: Hyvvvöö hyvä
Anonyymi kommentoija, 1.6.2004 17:15:11
Pisteet: 0
Vastaa
Katsoin videon, MTV-sukupolveen iskevä myyntivideo > -Stonz
Musta oli ihan pimeä video. Puhelin oli vain sivuroolissa ja puhelin on todella rankasti profiloitu videon perusteella skideille...

Se video oli kuin joku 7-luokkalaisten video-projekti... hyvä, jos se oli sellaiseksi tarkoitettu... Mulla on noksun 3210 ja olen siihen vallan tyytyväinen. Ostin käytettynä kaverilta 10 eurolla. Puhelimella pitää voida soittaa ja lähettää tekstiviestejä. Muu on turhaa. Integroikaa lompakko ja kotiavaimet kännykkään, sitten rupeaa muakin uutuudet kiinnostamaan! ;)
Re: Hyvvvöö hyvä
Anonyymi kommentoija, 1.6.2004 19:16:01
Pisteet: 0
Vastaa
Integroikaa lompakko ja kotiavaimet kännykkään, sitten rupeaa muakin uutuudet kiinnostamaan! ;)
Lompakkohan on jo monessa noksun kännyssä, ml. 3220:
Valikko -> Sovellukset -> Ekstrat -> Lompakko.
Eihän sinne vielä käteistä saa, mutta paikka näkyy olevan korteille, kuiteille, lipuille ja omille merkinnöille. :)

Kotiavaimen tekoon tarvitaan vain pieni modaus kotioven lukkoon sekä jonkinmoinen java/sissi-softakilke luuriin. :)
Re: Taas se nähdään
Anonyymi kommentoija, 1.6.2004 09:06:40
Pisteet: 0
Vastaa
Puhelimessa pitäisi olla esimerkiksi mahdollisuus, sähköpostilistojen tapaan, tehdä mustia listoja numeroista, joihin voisi lukea myös tuntemattoman numeron. Näistä tulevat puhelut eivät edes aiheuttaisi soittoääntä. Veikkaan että tällaiselle palvelulle olisi paljon enemmän kysyntää kuin värinänäytöilä ja bluetooth-yhteyksilllä ikinä.
kyllä tuommonen blacklist softa on ollu jo pitkään saatavilla ainakin symbian S60 käyttiksellä varustettuihin puhelimiin...varmasti myös muihinkin.
jst Re: Taas se nähdään
jst, 1.6.2004 10:21:12
Pisteet: 0
Vastaa
kyllä tuommonen blacklist softa on ollu jo pitkään saatavilla ainakin symbian S60 käyttiksellä varustettuihin puhelimiin...varmasti myös muihinkin.
Ja Martti Matkapuhelimenkäyttäjähän näitä osaa puhelimeensa asennella...
THE GOAT CAN BE CANCELLED
Re: Taas se nähdään
Anonyymi kommentoija, 1.6.2004 10:23:48
Pisteet: 0
Vastaa
Ja Martti Matkapuhelimenkäyttäjähän näitä osaa puhelimeensa asennella...
no mutta kyseinen Martti ei varmaan edes sitten kaipaa moisia ominaisuuksia...
jst Re: Taas se nähdään
jst, 1.6.2004 10:38:16
Pisteet: 0
Vastaa
Ja Martti Matkapuhelimenkäyttäjähän näitä osaa puhelimeensa asennella...
no mutta kyseinen Martti ei varmaan edes sitten kaipaa moisia ominaisuuksia...
Taitavatpa olla kaksi ihan eri asiaa. "Tarve" ja "osaaminen". Jos nämä kaksi asiaa kulkisivat aina käsi kädessä, olisi maailmamme melko erilainen.
THE GOAT CAN BE CANCELLED
Lada Re: Taas se nähdään
Lada, 1.6.2004 14:09:38
Pisteet: 0
Vastaa
kyllä tuommonen blacklist softa on ollu jo pitkään saatavilla ainakin symbian S60 käyttiksellä varustettuihin puhelimiin...varmasti myös muihinkin.
Mahtaisitko olla ystävällinen ja kertoa mistä tuollaisen softan löytää?
Tug3 Re: Taas se nähdään
Tug3, 1.6.2004 10:43:55
Pisteet: +1
Vastaa
Puhelimessa pitäisi olla esimerkiksi mahdollisuus, sähköpostilistojen tapaan, tehdä mustia listoja numeroista, joihin voisi lukea myös tuntemattoman numeron. Näistä tulevat puhelut eivät edes aiheuttaisi soittoääntä.
Itse asiassa tuo on ollut mahdollista toteuttaa jo aikaa sitten. Ainakin niissä Nokioissa, jotka ovat tukeneet soittajaryhmiä.

Itse käytin aikanaan ominaisuutta eniten 6310:n kanssa. Työnumerot omassa ryhmässään, frendit omassaa ja sukulaiset omassaan. Lisäksi "VIP"-ryhmä.

Profiilista riippuen puhelin soitti kaikille ryhmille, tai vain valikoiduille ryhmille soittoäänet. Tällöin esim. tuntemattomat ja uudet numerot jäivät ulos. Läpi pääsivät vain valikoidut. Lisäksi "yö-profiilissani" sallin puhelut vain "VIP"-numeroista. Tähän ryhmään "korotin" jonkin puhelinnumeron vain mikäli odotin jotain erittäin tärkeää puhelua, joka sai vaikka herättää minut.

Veikkaan että tällaiselle palvelulle olisi paljon enemmän kysyntää kuin värinänäytöilä ja bluetooth-yhteyksilllä ikinä.
Värinäyttö on tietty kiva lelu, mutta enempi arvostan itse Bluetooth:ia. Sekin oli tästä puhelimesta jätetty pois.

Itseäni ärsyttää Nokaissa eniten se, että se tekee tiukkaan profiloituja puhelimia ja itse en sieltä löydä omaani. Tarvitsen GPRS:n, SyncML:n, Bluetooth:n ja infrapunan, sekä kamerakin on kiva lisä, mutta ulkonäkö merkitsee myös paljon. Ikävä vain, että nuo ominaisuudet on liitetty vain tylsimpiin insinööripuhelimiin. Onneksi kilpailijat ovat tehneet myös tyylikkäämpiä varusteltuja puhelimia.
--
Mutta muuten olen sitä mieltä, että Tietokone on hävitettävä!
Saltsa Re: Taas se nähdään
Saltsa, 1.6.2004 11:21:47
Pisteet: 0
Vastaa
Itse käytin aikanaan ominaisuutta eniten 6310:n kanssa. Työnumerot omassa ryhmässään, frendit omassaa ja sukulaiset omassaan. Lisäksi "VIP"-ryhmä. Veikkaan että tällaiselle palvelulle olisi paljon enemmän kysyntää kuin värinänäytöilä ja bluetooth-yhteyksilllä ikinä.
Värinäyttö on tietty kiva lelu, mutta enempi arvostan itse Bluetooth:ia. Sekin oli tästä puhelimesta jätetty pois.
Kyllä 6310:ssä Bluetooth on, ainakin nokian sivujen mukaan: http://www.nokia.fi/puhelimet/puhelinmallit/6310/

Itseäni ärsyttää Nokaissa eniten se, että se tekee tiukkaan profiloituja puhelimia ja itse en sieltä löydä omaani. Tarvitsen GPRS:n, SyncML:n, Bluetooth:n ja infrapunan, sekä kamerakin on kiva lisä, mutta ulkonäkö merkitsee myös paljon. Ikävä vain, että nuo ominaisuudet on liitetty vain tylsimpiin insinööripuhelimiin. Onneksi kilpailijat ovat tehneet myös tyylikkäämpiä varusteltuja puhelimia.
Niin, ikävä nokian tapa. Mutta miten olisi 6230? http://www.nokia.fi/puhelimet/puhelinmallit/6230/
Re: Taas se nähdään
Anonyymi kommentoija, 1.6.2004 16:14:55
Pisteet: 0
Vastaa
Niin, ikävä nokian tapa. Mutta miten olisi 6230? http://www.nokia.fi/puhelimet/puhelinmallit/6230/
Tuo ei ole tyylikästä nähnytkään.
Re: Taas se nähdään
Anonyymi kommentoija, 1.6.2004 18:51:15
Pisteet: 0
Vastaa
Niin, ikävä nokian tapa. Mutta miten olisi 6230? http://www.nokia.fi/puhelimet/puhelinmallit/6230/
Tuo ei ole tyylikästä nähnytkään.
Keskiverto Sektorin lukija tuntuu tuumivan, että puhelimessa ei saisi olla herkkuja -- sen pitäisi olla vain ja ainoastaan puhumiseen. Miksi sen pitäisi olla tyylikäskään? Eikö olisikin parempi, että se puhelin näyttäisi rumalta, niin ette luddiitit todellakaan maksa designin mukanaan tuomaa hintaa...
Re: Taas se nähdään
Anonyymi kommentoija, 2.6.2004 01:02:58
Pisteet: 0
Vastaa

Keskiverto Sektorin lukija tuntuu tuumivan, että puhelimessa ei saisi olla herkkuja -- sen pitäisi olla vain ja ainoastaan puhumiseen. Miksi sen pitäisi olla tyylikäskään? Eikö olisikin parempi, että se puhelin näyttäisi rumalta, niin ette luddiitit todellakaan maksa designin mukanaan tuomaa hintaa...

Miksi puhelin ei saisi olla tyylikäs, mutta se saisi olla samalla ainakin mielestäni mahdollisimman yksinkertainen. Omassa puhelimessa käytän lisäominaisuuksista vain mahdollisuutta profiloida soittajat omiin kategorioihin soittoäänin. Tämä helpottaa päätöstä kannattaako puhelimeen kiiruhtaa vai ei.

Ja kuitenkin puhelin on kuin ammuttu täyteen mitä erilaisimpia, ja samalla turhia, ominaisuuksia. Jokainen näistä hankaloittaa puhelimen käyttöä, kun valikkoja pitää selata ja selata, jotta pääsisi vaikka vain kirjoittamaan lyhyen tekstiviestin. Suurinta osaa noista "herkuista" ei kuitenkaan tule käytettyä alkuinnostuksen mentyä ohi.
Tug3 Re: Taas se nähdään
Tug3, 1.6.2004 16:29:57
Pisteet: 0
Vastaa
Kyllä 6310:ssä Bluetooth on, ainakin nokian sivujen mukaan:
Kyllä siinä onkin, mutta perkuleen ruma vehje se on silti... ...pakko oli käyttää, kun ei muuta ollut silloin.

> Niin, ikävä nokian tapa. Mutta miten olisi 6230?

Entistä rumempi vehje. Kuin suoraan insinöörin taskusta pudonnut tuo vehje on... ...tosin eipä ole tuossa SyncML:ää käsittääkseni tuossakaan?
--
Mutta muuten olen sitä mieltä, että Tietokone on hävitettävä!
Re: Taas se nähdään
Anonyymi kommentoija, 2.6.2004 08:39:34
Pisteet: 0
Vastaa
tosin eipä ole tuossa SyncML:ää käsittääkseni tuossakaan?
Kylläpä vaan muuten on.
http://www.nokia.com/nokia/0,8764,47676,00.html
Tug3 Re: Taas se nähdään
Tug3, 2.6.2004 09:58:36
Pisteet: 0
Vastaa
tosin eipä ole tuossa SyncML:ää käsittääkseni tuossakaan?
Kylläpä vaan muuten on.
http://www.nokia.com/nokia/0,8764,47676,00.htm
Ohhoh! Olen vipittömästi yllättynyt. Toivottavasti Nokia alkaa laittamaan SyncML:ää jatkossa myös paremman näköisiin luureihinsa... ...ehkä ensi vuonna luurini päällä lukee taas Nokia?l
--
Mutta muuten olen sitä mieltä, että Tietokone on hävitettävä!
BlueJoker Re: Niin?
BlueJoker, 1.6.2004 11:02:30
Pisteet: 0
Vastaa
Värinäyttö on tietty kiva lelu, mutta enempi arvostan itse Bluetooth:ia. Sekin oli tästä puhelimesta jätetty pois. Itseäni ärsyttää Nokaissa eniten se, että se tekee tiukkaan profiloituja puhelimia ja itse en sieltä löydä omaani. Tarvitsen GPRS:n, SyncML:n, Bluetooth:n ja infrapunan, sekä kamerakin on kiva lisä, mutta ulkonäkö merkitsee myös paljon. Ikävä vain, että nuo ominaisuudet on liitetty vain tylsimpiin insinööripuhelimiin. Onneksi kilpailijat ovat tehneet myös tyylikkäämpiä varusteltuja puhelimia.
No on 3220:nkin ominaisuudet tuohon hintaluokkaan sentään vallan mainiot. Suurin osa tuon puhelimen ostaneista tuskin tarvitsisi esim. SyncML:ää taikka Bluetoothia taikka infrapunaa, mutta olisihan ne mukava olla mukana. Mutta nämäkin ominaisuudet mitä 3220:ssa nyt on, ovat äärettömän kilpailukykyiset tuohon hintaryhmään.

Eivät todellakaan. Varsinkin se Q4:lla viimein ilmestyvä GPRS-kommari on juhlaa!
Niin ja siinähän on EDGE ja WLAN:kin!
Re: Niin?
Anonyymi kommentoija, 1.6.2004 14:56:31
Pisteet: 0
Vastaa
No on 3220:nkin ominaisuudet tuohon hintaluokkaan sentään vallan mainiot.
Sillä nyt ei ole mitään merkitystä elleivät ne ominaisuudet sovi itselleen.
Liian moni Nokia is the only one tyyppi ostaa Nokialaisen jossa on n+1 ominaisuutta välittämättä siitä löytyykö siitä yksikään niistä ominaisuuksista joita itse tarvitsee.

Niin ja siinähän on EDGE ja WLAN:kin!
Hidas WLAN... Olisi kotiverkkoni hitain WLAN laite vanhan b standardinsta takia. Nokia julkaisee taas vanhaa tekniikkaa.

Ja mitä tuohon vilkkuvälkky nokiaan tulee niin olisiko vihdoinkin Nokian aika julkaista jotain muutakin, kuin samanlaisia puhelimia erilaisissa kuorissa?
Re: Niin?
Anonyymi kommentoija, 1.6.2004 18:16:39
Pisteet: 0
Vastaa
Niin ja siinähän on EDGE ja WLAN:kin!
Hidas WLAN... Olisi kotiverkkoni hitain WLAN laite vanhan b standardinsta takia. Nokia julkaisee taas vanhaa tekniikkaa.
Mutta varsin riittävän nopea PUHELIMEEN. Eiköhän tuolla käy kotiverkon kautta lukemassa mailit, asentelemassa softat ja synkkaamassa kalenterit vallan mainiosti. Ei tarvi tuollakaan nopeudella monta sekuntia tuikata tavaraa Commuun kun se on jo tukossa.
Re: Niin?
Anonyymi kommentoija, 2.6.2004 05:42:48
Pisteet: 0
Vastaa
Mutta varsin riittävän nopea PUHELIMEEN. Eiköhän tuolla käy kotiverkon kautta lukemassa mailit, asentelemassa softat ja synkkaamassa kalenterit vallan mainiosti. Ei tarvi tuollakaan nopeudella monta sekuntia tuikata tavaraa Commuun kun se on jo tukossa.
Yllä näemmä jälleen hyvän esimerkin säälittävästä nokian puollustukessta.
Se uuden tulevan communicatorin WLAN on _HIDAS_ oli se sitten vaikka pulpetissa.
Se on _HIDAS_ riippumatta siitä missä se on mutta hauskasti (vaiko säälittävästi?) _HIDAS_ wlan käännetään nokian kannalta hyväksi asiaksi. Nokia julkaisee vanhaa ja hidasta olivat nokiafanaatikot sitten mitä mieltä tahansa.
Re: Niin?
Anonyymi kommentoija, 2.6.2004 07:47:22
Pisteet: 0
Vastaa
Mutta varsin riittävän nopea PUHELIMEEN. Eiköhän tuolla käy kotiverkon kautta lukemassa mailit, asentelemassa softat ja synkkaamassa kalenterit vallan mainiosti. Ei tarvi tuollakaan nopeudella monta sekuntia tuikata tavaraa Commuun kun se on jo tukossa.
Yllä näemmä jälleen hyvän esimerkin säälittävästä nokian puollustukessta.
Se uuden tulevan communicatorin WLAN on _HIDAS_ oli se sitten vaikka pulpetissa.
Se on _HIDAS_ riippumatta siitä missä se on mutta hauskasti (vaiko säälittävästi?) _HIDAS_ wlan käännetään nokian kannalta hyväksi asiaksi. Nokia julkaisee vanhaa ja hidasta olivat nokiafanaatikot sitten mitä mieltä tahansa.
Myönnän kirjoittaneeni aiemman kommentin ja täsmennän nyt, että en ole todellakaan Nokia-fanaatikko. Nokiaa saa puolestani kritisoida, mutta jos näin tekee, on oltava joku järkevä peruste. Pelkästään "siinä on vanha WLAN-versio" ei käy, ellet pysty osoittamaan yhtään tarvetta nopeammalle WLAN-yhteydelle.
Re: Niin?
Anonyymi kommentoija, 2.6.2004 10:29:59
Pisteet: 0
Vastaa
Hidas WLAN... Olisi kotiverkkoni hitain WLAN laite vanhan b standardinsta takia. Nokia julkaisee taas vanhaa tekniikkaa.
Oletettavasti Kommari olisi myös kotiverkkosi hitain laite CPU-tehoa mitattaessa, kuten myös tallennuskapasiteettia tarkasteltaessa. Mitä oikein valitat? Mikä on pointtisi?
Tug3 Re: Niin?
Tug3, 1.6.2004 16:33:02
Pisteet: 0
Vastaa
No on 3220:nkin ominaisuudet tuohon hintaluokkaan sentään vallan mainiot. Suurin osa tuon puhelimen ostaneista tuskin tarvitsisi esim. SyncML:ää taikka Bluetoothia taikka infrapunaa, mutta olisihan ne mukava olla mukana. Mutta nämäkin ominaisuudet mitä 3220:ssa nyt on, ovat äärettömän kilpailukykyiset tuohon hintaryhmään.
Juu, hintaluokassaan 3220:n ominaisuudet on ihan ok. Tosin ei Nokian ominaisuudet nyt niin ylivoimaisia per hintaluokkakaan ole.

Mutta itse olen valmis maksamaan puhelimesta, mikäli siitä löytyy tarvitsemani ominaisuudet tyylikkäässä paketissa. Tällä hetkellä paketin päällä vain ei lue Nokia. - Ehkä ensi vuonna taas lukee, toivottavasti.
--
Mutta muuten olen sitä mieltä, että Tietokone on hävitettävä!
Re: Niin?
Anonyymi kommentoija, 1.6.2004 19:14:34
Pisteet: 0
Vastaa

Juu, hintaluokassaan 3220:n ominaisuudet on ihan ok. Tosin ei Nokian ominaisuudet nyt niin ylivoimaisia per hintaluokkakaan ole. Mutta itse olen valmis maksamaan puhelimesta, mikäli siitä löytyy tarvitsemani ominaisuudet tyylikkäässä paketissa. Tällä hetkellä paketin päällä vain ei lue Nokia. - Ehkä ensi vuonna taas lukee, toivottavasti
No monessako muussa kuin nokian puhelimessa on infrapuna tai bluetooth, jos onkin niin ovat hintaluokassa +300e..
Bustis Re: Niin?
Bustis, 2.6.2004 00:32:31
Pisteet: 0
Vastaa
No monessako muussa kuin nokian puhelimessa on infrapuna tai bluetooth, jos onkin niin ovat hintaluokassa +300e..
Löytyy ainakin merkeiltä Siemens (tuleva 65-sarja, vanhemmista vaikkapa S55), Motorola (tulevista E398, hinta tosin mennee hieman yli, mutta on puhelimessakin hieman eri luokan lelut, halvemmissakin ollut jo pitkään normaali mini-usb-liitin esim. modeemikäyttöön), Sony-Ericsson (Z200 sekä usea bisnesmallikin siinä hilkulla, vanhemmista myös useita) sekä Samsung (E100, vanhemmista jo C100).
Tug3 Re: Niin?
Tug3, 2.6.2004 09:57:10
Pisteet: 0
Vastaa
No monessako muussa kuin nokian puhelimessa on infrapuna tai bluetooth, jos onkin niin ovat hintaluokassa +300e..
Itse asiassa Nokia on tullut jälkijunassa Bluetooth:n käyttöönotossa. Ericsson (ennen Sonyn kanssa yhdistymistä) oli aikanaan innokkaimpia sinihampaan tyrkyttäjiä ja heidän luureistaan niitä löytyi ensimmäisinä.

Tällä hetkellä Nokian lisäksi ainakin SonyEricsson, Siemens, Motorola Samsung tarjoavat luuerissaa sinihammasta. Tosin taitaa tuota muillakin olla, mutta näitä luureja ei juuri Suomesta kaupasta saa.

Ja kuten kirjoitin: olen valmis maksamaan puhelimesta, mikäli siitä löytyy tarvitsemani ominaisuudet tyylikkäässä paketissa. Tällä hetkellä paketin päällä vain ei lue Nokia. - Ehkä ensi vuonna taas lukee, toivottavasti.
--
Mutta muuten olen sitä mieltä, että Tietokone on hävitettävä!
Re: Niin?
Anonyymi kommentoija, 3.6.2004 12:23:37
Pisteet: 0
Vastaa
No monessako muussa kuin nokian puhelimessa on infrapuna tai bluetooth, jos onkin niin ovat hintaluokassa +300e..
Itse asiassa Nokia on tullut jälkijunassa Bluetooth:n käyttöönotossa. Ericsson (ennen Sonyn kanssa yhdistymistä) oli aikanaan innokkaimpia sinihampaan tyrkyttäjiä ja heidän luureistaan niitä löytyi ensimmäisinä.
Voi johtua mm. siitä, että Bluetooth on perua Ericssonin 1994 aloittamasta tutkimustyöstä.

http://www.cs.utk.edu/~dasgupta/bluetooth/history....
Sledge Re: Taas se nähdään
Sledge, 1.6.2004 08:35:40
Pisteet: 0
Vastaa
Puhelimessa pitäisi olla esimerkiksi mahdollisuus, sähköpostilistojen tapaan, tehdä mustia listoja numeroista, joihin voisi lukea myös tuntemattoman numeron. Näistä tulevat puhelut eivät edes aiheuttaisi soittoääntä.
Amen. Juuri tuota ominaisuutta kaipaan!!!
*** Älä usko kaikkea mikä on totta! ***
Re: Taas se nähdään
Anonyymi kommentoija, 1.6.2004 09:07:58
Pisteet: 0
Vastaa
Puhelimessa pitäisi olla esimerkiksi mahdollisuus, sähköpostilistojen tapaan, tehdä mustia listoja numeroista, joihin voisi lukea myös tuntemattoman numeron. Näistä tulevat puhelut eivät edes aiheuttaisi soittoääntä.
Amen. Juuri tuota ominaisuutta kaipaan!!!
Tuo olisi kyllä loistava ominaisuus. Nykyään se toimii ainakin mulla niin, että pitää tiettyyn käyttäjäprofiiliin laittaa kaikki henkilöt joiden puheluihin haluaa vastata.

Helpompi olisi lisätä ne pari tyyppiä vain listalle joille ei juuri silloin halua vastata...
Re: Taas se nähdään
Anonyymi kommentoija, 1.6.2004 14:58:34
Pisteet: 0
Vastaa
Puhelimessa pitäisi olla esimerkiksi mahdollisuus, sähköpostilistojen tapaan, tehdä mustia listoja numeroista, joihin voisi lukea myös tuntemattoman numeron. Näistä tulevat puhelut eivät edes aiheuttaisi soittoääntä.
Amen. Juuri tuota ominaisuutta kaipaan!!!
Älä kaipaa enää:
http://smartsam.de/product.php?prod_id=9501&SI...
Saltsa Re: Taas se nähdään
Saltsa, 1.6.2004 10:25:08
Pisteet: 0
Vastaa
Puhelimessa pitäisi olla esimerkiksi mahdollisuus, sähköpostilistojen tapaan, tehdä mustia listoja numeroista, joihin voisi lukea myös tuntemattoman numeron. Näistä tulevat puhelut eivät edes aiheuttaisi soittoääntä. Veikkaan että tällaiselle palvelulle olisi paljon enemmän kysyntää kuin värinänäytöilä ja bluetooth-yhteyksilllä ikinä.
Totta. Itsekin olen tuollaista natiivina kaivannut omaan luuriini, mutta teinkin sitten oman implemaation siitä eli sävelsin oman soittoäänen, tyhjää.

Sitten vaan, ainakin 3310 luurissani, pistin sen soittoäänen vihatulle henkilölle ja eipä häirinnyt enää. Näytöllä kyllä luki että "1 puhelu tullut", mutta ääntä ei kuulunut.