|
Tiistai, 24.2.2004 Nokia esitteli uuden kommunikaattorinNokia esitteli maanantaina Cannesissa uuden kommunikaattorimallin. Kolmitaajuuksinen Nokia 9500 Communicator tukee E-GPRS (EDGE)- ja WiFi-yhteyksiä ja sen myynnin odotetaan alkavan vuoden 2004 viimeisellä neljänneksellä. Laitteen hinta tulee olemaan noin 800 euroa. "Nokia 9500 Communicator yhdistää yritysasiakastarpeiden ja käytettävyystekijöiden tuntemuksemme etäyhteys- ja tietoturvaosaamiseemme. Tämä laite mahdollistaa nopeat ja sijainnista riippumattomat yhteydet yrityksen tietoverkkoon, ja sitä tukevat johtavat it-sovellus- ja ohjelmistotoimittajat", totesi Nokia Enterprise Solutionsin vastikään nimetty johtaja Mary McDowell.
K2, 24.2.2004 00:07. Lähde: Nokia
|
|
Anonyymi kommentoija, 24.2.2004 00:13:37
Kypeli, 24.2.2004 00:24:33
Joo, kuulostaa lupaavalta. Ainoa mistä voi nalkuttaa on koko, mutta PDA:n korvikkeena yhdistettynä kännykällä (ja korvaa kai jopa osittain kannettavan ainakin pienissä asioissa) niin ei se kyllä isokaan ole.
Varsinkin yhdistetty Wi-Fi vaikuttaa loistavalta jutulta tuossa. Vanhaa kun moitittiin ettei siihen laitettu GPRS:ää. Ja lähtihintakin pienempi kuin aikaisemmissa.
Anonyymi kommentoija, 24.2.2004 02:09:23
Joo, kuulostaa lupaavalta. Ainoa mistä voi nalkuttaa on koko, mutta PDA:n korvikkeena yhdistettynä kännykällä (ja korvaa kai jopa osittain kannettavan ainakin pienissä asioissa) niin ei se kyllä isokaan ole.
Varsinkin yhdistetty Wi-Fi vaikuttaa loistavalta jutulta tuossa. Vanhaa kun moitittiin ettei siihen laitettu GPRS:ää. Ja lähtihintakin pienempi kuin aikaisemmissa.
Anonyymi kommentoija, 24.2.2004 09:30:03
Anonyymi kommentoija, 24.2.2004 09:52:59
Nykytekniikalla on hankala saada qwerty-näppäimistöä ja isoa näyttöä samaan laitteeseen. Nykyinen rakenne on kompromissi ja voin sanoa, että onnistunut.
Välillä lue huvikseni sähköpostit Ipaqillä, mutta ei sillä kyllä viitsi muutamaa lausetta pitempää sähköpostia kirjoittaa, kun ei ole näppäimistöä. qwerty-näppäimistö on tällä hetkellä nykyihmisen luonnollisin keino kirjoittaa tekstiä vaikka se ei kovin luonnollinen olekaan.
Anonyymi kommentoija, 24.2.2004 15:01:59
Anonyymi kommentoija, 24.2.2004 09:53:33
arzka, 26.2.2004 01:07:29
janilxx, 24.2.2004 09:41:26
Anonyymi kommentoija, 24.2.2004 09:49:49
"Nokian monissa uutuuspuhelimissa on jos jonkinlaista kääntyvää näppistä ym. innovaatiota"
Eli näppiksestä se ei ole kiinni. SE P900:ssa on isohko näyttö eikä itse luuri ihan hirveän kokoinen ole.
Anonyymi kommentoija, 24.2.2004 10:02:18
janilxx, 24.2.2004 10:01:38
"Nokian monissa uutuuspuhelimissa on jos jonkinlaista kääntyvää näppistä ym. innovaatiota"
Eli näppiksestä se ei ole kiinni. SE P900:ssa on isohko näyttö eikä itse luuri ihan hirveän kokoinen ole.
Anonyymi kommentoija, 24.2.2004 17:37:54
mieite, 26.2.2004 09:35:38
arzka, 26.2.2004 01:05:19
Harkitsin 6800:aa (vai mikä se kääntyvänäppäimistöinen oli) jonkin hetken, mutta luovuin lopulta. Osasyyllisenä oli liian pieni näyttö. Kahteen osaan jaettu näyttö ei myöskään toimi, joten jonkun heittämät DonkeyKong-ideat eivät ole minulle myöskään harkitsemisen arvoisia.
Toinen syy oli käytön vaikeus. 9210:n kanssa voit kirjoittaa kahdella kädellä varsin nopeasti ja sujuvasti ilman minkäänlaista alustaa. Tuet puhelinta pikkusormilla alta, peukaloilla päältä, ja vielä jää 6 sormea tehokkaaseen työskentelyyn. Puhelin pysyy tukevasti paikoillaan, ja tekstiä syntyy nopeasti. Yritä samaa 6800:lla - minä en keksinyt toimivaa ratkaisua.
Käytettävyyden tulee olla kunnossa ennen kuin lähdetään rikkomaan toimivaa systeemiä.
Anonyymi kommentoija, 24.2.2004 09:52:00
Kivojahan nuo toiminnot ovat ja WLAN ja GPRS ovat tuossa IMHO ne ainoat oikeasti hyödylliset lisät. Kamera yms. kilkuttimet eivät.
Näppis näyttää surkealta ja kapula on todella ruma.
Itselläni P900 ja C9210i ja kyllä se P900 kulkee mukana ja hoitaa hommansa paremmin, kuin C.
Anonyymi kommentoija, 24.2.2004 10:16:27
Anonyymi kommentoija, 24.2.2004 11:44:48
Näppis näyttää surkealta ja kapula on todella ruma.
Saltsa, 24.2.2004 18:16:02
Anonyymi kommentoija, 24.2.2004 07:48:29
Anonyymi kommentoija, 24.2.2004 08:05:52
DNA:n yritysliittymässä tiedonsiirto sisältyy kuukausimaksuun.
daimoni, 24.2.2004 10:59:35
-- Anonyymi kommentoija
Saltsa, 24.2.2004 18:12:22
mieite, 26.2.2004 09:31:15
daimoni, 24.2.2004 22:51:06
-- Anonyymi kommentoija
daimoni, 24.2.2004 15:52:59
-- Anonyymi kommentoija
Anonyymi kommentoija, 24.2.2004 09:43:46
Kokonsa puolesta commari on unelma. Helppo pitää käsissä ja käyttää. Voihan sitä aina ostaa pienen puhelimen lisäksi, ei ne niin paljon maksa. Tuskin commarin käyttäjille se on muutamasta satkusta kiinni.
Joo, todellakin toivottavasti tällä kertaa softa on tehty loppuun asti vaan eihän tuo tulekaan myyntiin kuin aikasintaan vuoden lopussa.
Mielenkiintoista tässä on se, että Nokia on valinnut virustorjuntatoimittajaksi Symantecin. Vielä hetki sitten F-secure hehkutti osaamistaan tuolla alalla. Osakkeenomistajat hyppii varmasti tasajalkaa. Ensin laitetaan miltei kaikki kiinni tuotekehitykseen ja sen tuloksena ei saada mitään. Voi, voi...pitää myydä kilpailusalkusta ne vähätkin pois...:)
Anonyymi kommentoija, 24.2.2004 09:47:47
Se mitä tuosta kehumiseltasi unohdit niin tuo uusi commari on kyllä pirun ruma.
Ja tuo näppäimistö näyttää siltä, että ihan sormilla hapuillen ei enää löydä oikeata nappia vaan näppistä pitää oikeasti katsoa.
Anonyymi kommentoija, 24.2.2004 10:09:34
Anonyymi kommentoija, 25.2.2004 00:25:07
arzka, 26.2.2004 00:58:01
Mieluusti minäkin ottaisin tulitikkuaskin kokoisen Commun, mutta hyväksyn suosiolla suurehkon koon niin kauan kun saan sillä käyttökelpoisen näppäimistön sekä näytön, jolla tekeekin jotain.
3650 ei alunperin näyttänyt ihan liian valtavalta, vaikkei kyllä kovin pieneltäkään. Hämmästys oli silti jonkinmoinen, kun laitoin sen Commun viereen. 3650 on ehkä 4mm "lyhyempi", muuten mitat ovat suht samat.
daimoni, 24.2.2004 10:12:23
-- Anonyymi kommentoija
Anonyymi kommentoija, 24.2.2004 15:26:45
weicco, 25.2.2004 08:08:51
Mutta korjatkaa jos olen väärässä. En löytänyt laitteen tiedoista sanaakaan kosketusnäytöstä. Eikö sellaista sitten ole? Tiedän, että monet ei kosketusnäytöstä pidä, mutta tiedän myös monia, jotka sellaisen Nokiaansa toivoisivat. Ja jos SE saa ahdettua kosketusnäytön tuollaiseen värkkiin, ei se pitäisi olla mikään mahdottomuus Nokian kavereillekaan.
Toinen asia, mikä Nokian kanssa epäilyttää, on sen PC Suiten toiminta. Juuri erään projektin tiimoilta sellaisella jouduin jumppaamaan ja voin sanoa, että kovin toimiva ohjelma se ei näytä olevan. SIS-paketit eivät halunneet siirtyä millään puhelimeen. Testien päätyttyä yritin uninstalloida PC Suitea, niin eikö se jumittanut koko Windows 2 tonnisen. SE:n suite on toiminut omassa käytössä huomattavasti paremmin, ei sekään tosin täydellisesti. Tosin molemmat hakkaavat MS ActiveSync:n vasemmalla kädellä silmät sidottuina seläntaakse.. tjsp.
Anonyymi kommentoija, 24.2.2004 13:01:55
Ainakin edellinen commu oli nettikäytössä ja tuskainen vehje. (9 suuntaista hattua ei sitten lasketa hiireksi)
ATQ0, 24.2.2004 08:52:44
/(ATQ0)
Anonyymi kommentoija, 24.2.2004 09:04:26
firmanne kannattaa GPRS käyttöön ottaa DNA liittymät. Ne kun maksavat yrityksille n.20/kk ilman liikenne rajoituksia, joka ei minusta ole kallista...hidasta kylläkin mutta kyllä sillä hätätilanteessa mailit mulukassee...tuli vaan mieleen..
Anonyymi kommentoija, 24.2.2004 09:40:20
Daedalon, 26.2.2004 23:12:36
Anonyymi kommentoija, 24.2.2004 10:25:30
Nuo VPN-ominaisuudet ovat myös loistava idea yrityskäyttöön suunnatussa laitteessa. Wlanin ja GPRS/EDGE:n ansiosta laitteella pääsee "mistä tahansa" käsiksi firman sisäverkkoon, jos vain firmasta löytyy halua semmoisen tukemiseen.
daimoni, 24.2.2004 10:54:42
Kyllähän tuolla matkoilla esimerkiksi työsähköpostit hoitaa ilman sen kummempaa päänsärkyä. Eihän gprs:ää laajakaistaksi ole tarkoitettukaan.
..Nyt tulee vaan ihmeteltyä että miten sitä aikoinaa tuli selvittyä 14.4 modeemilla :-D
-- Anonyymi kommentoija
ATQ0, 24.2.2004 12:09:43
/(ATQ0)
daimoni, 24.2.2004 15:50:03
-- Anonyymi kommentoija
Anonyymi kommentoija, 24.2.2004 10:51:58
janilxx, 24.2.2004 11:13:29
Esimerkiksi WLANin tulo päätelaitteisiin tulee pakottamaan operaattorit tarjoamaan halvempia hintoja ja lopulta päädytään samaan kuin johdollisissakin internetyhteyksissä. Ennenhän joutui maksamaan minuuttitaksaa datan siirtelystä puhelinlinjaa pitkin ja sitten tuli kiinteä kuukausimaksu. Sama tulee uskoakseni myös langattomaan verkkoon (GPRS:ssällähän pari operaattoria sitä jo tarjosi, mutta halusivat rahastaa enemmän, vielä kun voivat).
Lisäksi messengertyyppiset chatit, email ja ilmaiset VoIP -tyyppiset softat (ja ilmainen VoIP tyyppisten softien käyttö) tulevat uskoakseni vähentämään operaattoreiden ansaintamahdeollisuuksia. Lopulta operaattorit vain välittävät dataa kiinteillä kuukausimaksuilla.
feenix, 24.2.2004 15:25:09
Voat, 24.2.2004 14:55:21
Muuten olen tuosta ihan samaa mieltä, mutta aika monella operaattorilla on investointeja kiinni myös WLAN hot-spoteissa eli vaikka data-puolella kilpailu kovenee ei operaattoreilla ole helppoa mahdollisuutta estää kilpailua, koska silloin tulee pahimmassa tapauksessa purtua itseäänkin nilkkaan.
www.silloin.net - verkkoblogi
janilxx, 24.2.2004 09:12:06
ATQ0, 24.2.2004 09:33:28
/(ATQ0)
janilxx, 24.2.2004 09:37:36
Firmassa täytyy myös olla osaava henkilö/henkilöitä hoitamassa verkkoa. Pitämään se turvallisena (esimerkiksi poistamalla työntekijöiden omat tukiasemat). Se maksaa enemmän.
ATQ0, 24.2.2004 10:04:19
/(ATQ0)
ATQ0, 24.2.2004 10:14:57
/(ATQ0)
daimoni, 24.2.2004 10:15:29
-- Anonyymi kommentoija
ATQ0, 24.2.2004 11:49:18
/(ATQ0)
arzka, 26.2.2004 01:01:03
Ennen kuin puristit alkavat serenadinsa: Valitettava fakta nykyelämässä on, että liitteitä tulee, ne ovat muuta kuin plain textiä, ja ne täytyy pystyä avaamaan myös matkan päällä. Samoin HTML-mailia täytyy kyetä vastaanottamaan, ja flashia täytyy päästä näkemään. Ei siksi, että haluaisi, vaan siksi että ilman sitä voi vapaasti heittää hanskat naulaan ja mennä mäkkiin töihin. Oikeassa Elämässä eletään aika pitkälti asiakkaan vaatimusten mukana, jos halutaan olla toiminnassa myöhemminkin.
Nimim. useamman kerran kironnut avatessaan 4MB Word-liitettä GPRS-yhteyden läpi, mutta enemmän olisi kironnut jos se ei olisi onnistunut.
daimoni, 24.2.2004 10:14:24
(Ja kyllä, kirjoittelen tätä viestiä wlanin päästä läppäriltä..;)
-- Anonyymi kommentoija
wolvie, 24.2.2004 12:32:01
Tiedän myös tapauksia joissa mukavuudenhaluiset työntekijät ovat keränneet kolehdin ja ostaneet kimpassa itselleen tukiaseman ettei tarvitse leikkiä kaapeleiden kanssa.
Anonyymi kommentoija, 24.2.2004 13:05:26
Toivottavasti näissä kimppaWLAN-tapauksissa on kysytty etukäteen yrityksen tietojärjestelmistä vastaavalta henkilöltä lupa moiseen.
janilxx, 24.2.2004 10:24:20
Tulee mieleeni, että kenties työhuone on paikassa, jonne tarvittaisiin tehokkaampi signaali. Ja sen saa kenties omalla tukiasemalla helpoiten.
daimoni, 24.2.2004 10:56:12
-- Anonyymi kommentoija
daimoni, 24.2.2004 10:58:05
-- Anonyymi kommentoija
Voat, 24.2.2004 15:08:24
www.silloin.net - verkkoblogi
mieite, 24.2.2004 10:57:10
Menkääpäs nokia.com iin ja avatkaa se puöriteltävä 9500 siihen ja katsokaapas sen pohjaa (siis se pohja jossa on kaikki liittimet). Siellä on sellainen pieni napinkaltainen. Oma veikkaukseni siitä on se että tuon mustan osan tuosta etupaneelista voi vaihtaa. Eli ilmeisesti kommuun on tulossa XPress-on kuoria ;) Tämähän on siis täysin IMHO mutta kun tuota kattelee, niin se ajatus herää väkisin kun on oudossa paikassa nappula, sopivasti kulkee raja jota pitkin helposti pystyn kuvittelemaan tuon näppisosan lähtevän irti.
Anonyymi kommentoija, 24.2.2004 12:16:05
novell, 24.2.2004 22:48:46
Anonyymi kommentoija, 27.2.2004 00:27:44
Tug3, 25.2.2004 12:36:50
...nimittäin oma veikkaukseni on, että 9210i tuntuu vakaalta 9500:n käytön jälkeen! =)
Mutta vakavissaan. Tämä vitsi ei ole enää mikään vitsi. Nokian puhelimien laatu on pudonnut viimeisen parin vuoden aikana todella surkeaksi. Enkä nyt todellakaan tarkoita mitään räjähteleviä piraattiakkuja.
Nokian puhelinten ohjelmistot ovat järjestäin keskeneräisiä ja pahasti bugisia puhelimen tullessa markkinoille. Sitten lopulta vuoden kuluttua julkaisusta alkaa vihdoinkin saamaan kohtuu vakaita softaversioita puhelimeen. En tietenkään voi puhua kuin niistä puhelimista, joita olen käyttänyt, mutta niiden kohdalla kyllä ei kehuja voi antaa. Tässä oma listani "huonoista" Nokialaisista:
7110, 6310, 6310i, 7650, 3650, 6600, 9210, 9210i
Oikein tarkkaan kun miettii, niin tuo lista taitaa olla aika täydellinen lista siitä mitä Nokialaisia olen parin viime vuoden aikana käyttänyt! Pelottavaa!
Jos sattuu olemaan joku asiasta vastaava Nokialainen kuulolla (tuskin kuitenkaan), niin kehottaisin mitä pikimmin korjaamaan asian! Ainakin minulle Nokia sana tarkoittaa nykyään huonoa ja epävakaata (kaatuilevaa) puhelinta. Aikaisemmin mielipiteeni oli lähes päinvastainen! Siksikin taskustani löytyy tällä hetkellä jotain ihan muuta, vaikka mieluusti sinne Nokialaisen laittaisinkin.
Mutta muuten olen sitä mieltä, että Tietokone on hävitettävä!
Anonyymi kommentoija, 28.2.2004 03:56:42
Eipä ole kyllä 5510:kään mikään ihan bugiton!!
Daedalon, 26.2.2004 23:11:57
Bill Gates on sanonut täydellisyyteen pyrkivän yrityksen olevan nopeasti kuollut yritys, ja osui siinä pitkälti oikeaan. Sillä välin kun täydellisyysyritys maksaa isoa liksaa kehittelijöille ja testaajille, toinen yritys myy jo osin keskeneräisiä tuotteita, kerää rahaa ja korjailee virheitä vähän jälkeenpäin.
Pienet kännykkävalmistajat käyttävät tätä hyväkseen, ja koettavat pärjätä mahdollisimman hyvillä tuotteilla. Nokialla on isona etulyöntiasemana se, että heidän tuotteitaan on totuttu käyttämään, eikä tuttua hyvin toimivaa käyttöliittymää haluta lähteä vaihtamaan. Itsellenikin Nokian puhelin merkitsee vielä tiettyä luotettavuutta, joskin se aina enenevässä määrin hupenee ohjelmistovirheiden raastamana.
Nokia on jotenkin selkeä valinta, tietää aina suurin piirtein mitä saa. Tätä on varmasti haettu, sillä Nokian nettisivutkin tukevat tuota mielikuvaa täysin: Yksinkertaiset, siistit, selkeät ja informaation saa helposti. Toisaalta ne kerrat kun olen etsinyt liikkeistä vastaavilla ominaisuuksilla varustettuja kilpailijoiden malleja, ne ovat olleet paljon kalliimpia. Niistä kuitenkin kuulen aina välillä, joten ilmeisesti niiden tehokkaamman markkinoimisen ei vain olla nähty tuovan tarpeeksi rahaa takaisin. Tuskin toisi nytkään, sillä suuri osa säästää rahoja loppuvuoteen vannoen 9500:n nimeen vaikka muiden markkinointikoneisto sanoisikin mitä. Etenkin kun sen on oltava se markkinointikoneisto, ulkomaalaispuhelimista suomalaismedia ei kerro yhtä oma-aloitteisesti (tai sitten eivät vain osaa lähettää suomalaismedioille tiedotteitaan).
Tug3, 27.2.2004 13:35:23
Mitä taas Nokian veppisivuihin tulee, niin ne ovat hyvä esimerkki toimivasta yrityssivustosta. Sivusto on selkeä ja looginen. Pääkilpailijoiden sivusto keskittyy liikaa tyrkyttämään uusia tuotteita ja asia hukkuu "markkinointihuutoon". Nokia (tai heidän mainostoimistonsa) on ymmärtänyt siirtää markkinoitavat uutuudet omille tuotesivustoilleen. Esim. N-Gagen omat sivut.
Sen sijaan Communicator:lle en juurikaan ole löytänyt kilpailijaa. Itseäni laitteessa miellyttää sen näppäimistö ja iso näyttö. Kilpailijoilla ei ole joko näppäimistöä lainkaan tai sitten se on vain pieni "thumboard".
Vanhan 9210(i):n puutteet ovat ilmiselvät. GPRS:n puute, sekä käyttöliittymä. Sinällään käyttöliittymä on nopea ja selkeä, mutta sen ikä näkyy sen tavassa "kuluttaa arvokasta ruutupinta-alaa". Ruudun pinta-alasta vievät funktionäppäinten selitykset ja valitun toiminnon kuvaukset kohtuuttomat tilat molemmilta laidoiltaan. Näin itse asiaan jää aivan liian vähän tilaa. Mutta näine puutteineenkin on 9210 edelleen ainoa varteenotettava vaihtoehto näppäimistöä tarvitsevalle.
Ongelma vain Nokialla on juuri alkuperäisessä vuodatuksessani mainitsema ohjelmiston huono laatu - siis virheellisyys. Nämä ilmenevät mm. yhteyksien (sekä data, että jopa puhe) pätkimisenä, laitteen osittaisena tai totaalisena jumiutumisena, että pahimmillaan siten että puhelin näyttää ulkoisesti toimivan normaalisti, mutta on esim. hukannut verkon.
Sinällään kuitenkin pidän tätä hyvänä asiana, sillä Nokia kuitenkin on vielä pääkonttoriltaan Suomalainen ja merkittävä työnantaja. Toisin kuten vakavasti otettavat kilpailijat. Itsekin laittaisin tuonne taskuuni mieluusti uuden Nokian - jos tietäisin sen siellä luotettavasti toimivan.
Mutta muuten olen sitä mieltä, että Tietokone on hävitettävä!
superhoe, 24.2.2004 10:41:59
Lopetan täten käytetyn Toshiba Libreton etsimisen ja alan varautumaan tuohon vekottimeen. Totuin aikanaan kirjoittamaan hyvin nopeasti 9110:lla, joten en näe mitään syytä miksen oppisi tuollakin.
Makea featurelisti kyllä. Communicator ei ala lähentelemään taskutietokonetta, vaan se on taskutietokone. Itse olen nyt hankkimassa tuollaista jo kannettavan korvaajaksi, se että siinä on myös puhelin on vain bonusta. Omassa matkakäytössäni 9110:kin riittäisi, mutta GPRS:n puute on paha este.
feenix, 24.2.2004 15:21:52
daimoni, 24.2.2004 10:00:16
Mutta melko hämmästyttävän pieneen pakettiin tungettu tuo läjä ominaisuuksia...
Jännä huomio ettei lehdistötiedotteessa eikä uutisessa mainittu sanallakaan Communicatorin sisältävän Java-tukea? (Script selaimessa vain). Mutta eiköhän se (toivottavasti) siitä löyty..
-- Anonyymi kommentoija
Anonyymi kommentoija, 24.2.2004 10:27:05
sen jälkeen vasta tajuttiin että yhdessä kylässä voi olla useampikin puhelin ja sillä voi puhua.
tätä kutsutaan myös kehitykseksi
jst, 24.2.2004 11:38:13
janilxx, 24.2.2004 10:04:34
http://www.nokia.com/nokia/0,6771,54108,00.html
daimoni, 24.2.2004 10:07:33
-- Anonyymi kommentoija
arzka, 26.2.2004 00:24:15
Kaupat ovat pullollaan puhelimia, joilla voi nimenomaan puhua, eikä paljon muuta. Hinnatkin ovat kymmenesosa Communicatorin hinnasta.
Jokaiselle tarpeiden mukaan. Voi toki olla myös tyhmä ja ostaa Commun ja valittaa kun puhelin on iso ja kallis, tai pienen halvan karvalakkipuhelimen ja ihmetellä kun ei siinä ole GPRS:ää, isoa näyttöä tai muita haluttuja ominaisuuksia.
Käytin 9210:ä pitkään, ja olin kovasti tyytyväinen sen eri ominaisuuksiin. Tarvitsin toimivaa kalenteria, osoitekirjaa ja muita ominaisuuksia nimenomaan qwerty-näppäimistöllä terästettynä. 9210 tarjosi sen, vaikka olikin buginen paska. Kaksi sellaista olen tähän mennessä saanut tuhottua, mutta silti uusi 9500 kuulostaisi monesta syystä houkuttelevalta. Tarvitsen pientä ja kätevää tietokoneen kaltaista laitetta mukana, ja tuossa se kaikki olisi tarpeeksi pienissä kuorissa. Ei sillä tee kaikkea sitä mitä koneella, mutta harvemmin siihen kaikkeen on edes tarvetta. Nyt olen kituuttanut 3650:n kanssa kun en halunnut enää ilman GPRS:ää olla. Kyllä tämäkin menee, mutta jotain puuttuu. Se näppis nimittäin, samoin kuin isompi ruutu.
Stormy, 25.2.2004 09:22:46
daimoni, 25.2.2004 09:32:38
-- Anonyymi kommentoija
Voat, 24.2.2004 14:44:38
www.silloin.net - verkkoblogi
ultrix, 24.2.2004 00:24:30
Moby, 24.2.2004 05:57:08
BlueJoker, 24.2.2004 16:35:30
Vaikka en WLAN:illa paljon tee, niin GPRS:llä kyllä :)
Tuo voisi vihdoin taas korvata taskuistani nykyisen parin 6600+9210i. :P
Daedalon, 26.2.2004 23:17:05
Jos tässä vuoden aikana WLAN halpenee, niin voisin hyvin harkita sitä tämän lähes ilmaiseksi tulleen johtohässäkän korvaamiseksi. Nytkin pitäisi teipata lattiaa tai seinää pitkin menemään uusi 15 m johto koneeseen, joka on sentään vain naapurihuoneessa johon WLAN tulisi perille varmasti.
BlueJoker, 24.2.2004 16:41:51