Kirjaudu

Uutiskirje

Rekisteröidy Sektoriin ja tilaa itsellesi joko aamuisin tai iltaisin ilmestyvä uutiskirje sähköpostiisi.

Keskiviikko, 20.8.2003

Office 2003 ilmestyy 21. lokakuuta

Microsoft julkisti eilen Office 2003 -toimistosovelluspaketin julkaistusajankohdan sekä hintatiedot. Ohjelmistojätti kertoi samalla Officen uuden version saavuttaneen viimeisen merkittävän merkkipaalun, RTM-vaiheen (release to manufacturing). Officen ydinsovellukset ovat jo valmiina ja PC-valmistajat testaavat niitä parhaillaan uusiin koneisiin suoritettavia esiasennuksia silmällä pitäen.

Office 2003:n eri versioiden jälleenmyyntihinnat ovat identtiset tällä hetkellä myynnissä olevan Office XP:n versioiden kanssa. Office 2003:n perusversio maksaa 399 dollaria, Professional-versio 499 dollaria ja opiskelijoille ja opettajille suunnatu versio 149 dollaria. Suosituimmat Office-sovellukset - Word, Excel ja Powerpoint - maksavat yksittäin hankittuna 229 dollaria.

Lue juttu K2, 20.8.2003 11:48. Lähde: ZDNet
Rekisteröidy ja kirjaudu sisään, jos haluat kommentoida.

Kommentit ( 57 uutta / 57 )
pistettä.
Näytä vain kommentit joilla on vähintään
Puusilmä.
Anonyymi kommentoija, 22.8.2003 00:23:37
Pisteet: 0
Missä versioissa tuo Frontpage oikein on? En tiedä onko mennyt vain silmien ohitse, mutta noista zdnetin jutuista en löytänyt tuota tietoa.


6 versiota siis: enterprise, professional, standard, small business, basic sekä student & teacher. Mistä kaikista Frontage löytyy?
jpkeisala hyvä softa
jpkeisala, 20.8.2003 12:16:08
Pisteet: +1
Olen käyttänyt beta versiota ja täytyy sanoa että uusi office on pelottavan hyvä. OpenOfficella on vielä pitkä matka 2003:een.
Outlookin uusi GUI on mahtava (Jos käyttää korkeaa resoluutiota)
Frontpage: Ehdottomasti evaloinnin arvoinen kaikille dreamweaver/homesite käyttäjille. Frontpagella voi kirjoittaa nyt validia HTML:ää wysiwyg ja koodi tilassa. GUIn uudet featuret on pitkälti kopsattu dreamweaver MX:stä.
Re: hyvä softa
Anonyymi kommentoija, 20.8.2003 12:47:47
Pisteet: 0
Frontpagella voi kirjoittaa nyt validia HTML:ää wysiwyg ja koodi tilassa.
Tämä on erittäin hyvä asia, sillä frontpage-koodin kanssa on ollut ongelma jos toinenkin. (IE:llä tietty toiminu).

Mites Word? Vieläkö sillä voi kirjottaa kissanpissahtml:ää?
jpkeisala Re: hyvä softa
jpkeisala, 20.8.2003 13:43:03
Pisteet: 0
Mites Word? Vieläkö sillä voi kirjottaa kissanpissahtml:ää?
En mä paljoa ole wordiä käyttänyt mutta katsoin ton save to HTML ominaisuuden eikä se ainakaan ole muuttunut minnekään siitä ihme formaatista. Itseasiassa mulle ainakaan ei ole Word/excel/powerpontiissa tullut mitään uutta paitsi oikoluku englannin kielessä on parantunut.

Onhan siellä nyt se save to XML ominaisuus ehkä siitä on hyötyä jos haluu sisältöä transformoida toisiin kieliin.

Mä kuitenkin elän siinä uskossa että word katoaa tulevaisuudessa infopathin ja frontpagen alle.
Re: hyvä softa
Anonyymi kommentoija, 20.8.2003 14:40:07
Pisteet: 0
Olen käyttänyt beta versiota ja täytyy sanoa että uusi office on pelottavan hyvä. OpenOfficella on vielä pitkä matka 2003:een. Outlookin uusi GUI on mahtava (Jos käyttää korkeaa resoluutiota)
Frontpage: Ehdottomasti evaloinnin arvoinen kaikille dreamweaver/homesite käyttäjille. Frontpagella voi kirjoittaa nyt validia HTML:ää wysiwyg ja koodi tilassa. GUIn uudet featuret on pitkälti kopsattu dreamweaver MX:stä.
Samaa mieltä. Itse olisin valmis maksamaan 100 euroa pelkästä OneNotesta, sen verran se on auttanut työskentelyssä. Lisäksi asiakirjojen ja s-postin salaukset toimivat erinomaisesti.

InfoPath ja XML....on myönnettävä yritysten hyötyvän suunnattomasti Office 2003:sta, koska nyt vasta todella on keskitytty saumattomaan ja joustavaan työskentelyyn, joka tuo useita säästöjä yritykselle.
.jcy Re: hyvä softa
.jcy, 20.8.2003 16:56:18
Pisteet: 0

InfoPath ja XML....on myönnettävä yritysten hyötyvän suunnattomasti Office 2003:sta, koska nyt vasta todella on keskitytty saumattomaan ja joustavaan työskentelyyn, joka tuo useita säästöjä yritykselle.
Ja vaikka Wordin XML- formaatti onkin aika kryptinen ja raskas, niin dokumenttien luonti esim. tietokantadatasta on 2k3:lla/lle yhtä juhlaa. Tietokantakysely + xsl templaatti = word dokumenttien massatuotantoa ;-).
Re: hyvä softa
Anonyymi kommentoija, 20.8.2003 15:07:23
Pisteet: 0
Frontpage: Ehdottomasti evaloinnin arvoinen kaikille dreamweaver/homesite käyttäjille. Frontpagella voi kirjoittaa nyt validia HTML:ää wysiwyg ja koodi tilassa. GUIn uudet featuret on pitkälti kopsattu dreamweaver MX:stä.
Empä oikein jaksa uskoa että Frontpagesta olisi Dreamweaverin syrjäyttäjäksi ammattityökaluna. Frontpage on ennenkaikkea suunniteltu "joka kodin ja toimiston" html editoriksi, jota jokainen toimiston Martta osaisi käyttää. Valitettavasti näistä toimiston marttaa auttavista toiminnoista ei ole kuin haittaa ammattikäytössä...
Re: hyvä softa
Anonyymi kommentoija, 20.8.2003 15:19:52
Pisteet: 0
Empä oikein jaksa uskoa että Frontpagesta olisi Dreamweaverin syrjäyttäjäksi ammattityökaluna. Frontpage on ennenkaikkea suunniteltu "joka kodin ja toimiston" html editoriksi, jota jokainen toimiston Martta osaisi käyttää. Valitettavasti näistä toimiston marttaa auttavista toiminnoista ei ole kuin haittaa ammattikäytössä...
Perinteistä meininkiä. Kaveri haukkuu softan jota ei ole edes nähnyt saati sitten käyttänyt...
mukavaa päivän jatkoa...
Re: hyvä softa
Anonyymi kommentoija, 20.8.2003 20:13:16
Pisteet: 0
Empä oikein jaksa uskoa että Frontpagesta olisi Dreamweaverin syrjäyttäjäksi ammattityökaluna. Frontpage on ennenkaikkea suunniteltu "joka kodin ja toimiston" html editoriksi, jota jokainen toimiston Martta osaisi käyttää. Valitettavasti näistä toimiston marttaa auttavista toiminnoista ei ole kuin haittaa ammattikäytössä...
Perinteistä meininkiä. Kaveri haukkuu softan jota ei ole edes nähnyt saati sitten käyttänyt...
mukavaa päivän jatkoa...
Heh :) Tämä oli hyvä! Vinkkinä voin sanoa että olen mm. opettanut kyseistä softaa juuri näille toimiston martoille... Eli voisin sanoa että olen softan nähnyt ja jopa käyttänytkin.
Re: hyvä softa
Anonyymi kommentoija, 20.8.2003 16:07:14
Pisteet: 0
Empä oikein jaksa uskoa että Frontpagesta olisi Dreamweaverin syrjäyttäjäksi ammattityökaluna.
ai dreamweaver ammattityokalu? imo lahinna html:n kirjoittamisessa kadettaville graafikkopeeloille suunnattu, paskaa ulos suoltava kikkare.
Re: hyvä softa
Anonyymi kommentoija, 20.8.2003 20:15:44
Pisteet: 0
Empä oikein jaksa uskoa että Frontpagesta olisi Dreamweaverin syrjäyttäjäksi ammattityökaluna.
ai dreamweaver ammattityokalu? imo lahinna html:n kirjoittamisessa kadettaville graafikkopeeloille suunnattu, paskaa ulos suoltava kikkare.
Kyllä Dreamweaver on tosiaankin ammattityökalu. Kuinka monella luulet olevan aikaa vääntää kaikki koodi käsin kun Dreamweaverillä homma hoituu murto-osalla ajasta (ja paremmin). Voin sanoa että "ammattimaailmassa" jossa liiketalouden lait jylläävät olisi konkurssi pian edessä.
Re: hyvä softa
K2, 20.8.2003 20:08:52
Pisteet: 0
ai dreamweaver ammattityokalu? imo lahinna html:n kirjoittamisessa kadettaville graafikkopeeloille suunnattu, paskaa ulos suoltava kikkare.
Dreamweaver todellakin on ammattityökalu, jota käytetään monissa mediatoimistoissa aivan HTML-osaajien toimesta. Itsekin osaan HTML:ää naputella aivan sujuvasti, mutta silti sen naputtelu on Dreamweaverissa huomattavasti näppärämpää. Se, että osaa kirjoittaa sitä yksinkertaisella tekstieditorillakin, ei tarkoita sitä, että se pitäisi kirjoittaa siinä editorissa.

Toki sitä voi keulia taidoillaan ja kirjoittaa vaikka missä, mutta Dreamweaverin code-tila on mitä mainioin editori. Ei todellakaan suolla paskaa ulos. Jos näin väität, niin et ole koko tuotetta koskaan testannutkaan. Itse saan Dreamweaverille tehdyt sivut _aina_ läpi W3C:n validaattorista ilman yhtäkään virhettä. Täysin virheetöntä koodia siis. Eli paljon melua nollakokemuksella, tästä se Sektorin keskustelun taso nousee.
Pineapple Re: hyvä softa
Pineapple, 20.8.2003 20:42:55
Pisteet: 0
Empä oikein jaksa uskoa että Frontpagesta olisi Dreamweaverin syrjäyttäjäksi ammattityökaluna.
ai dreamweaver ammattityokalu? imo lahinna html:n kirjoittamisessa kadettaville graafikkopeeloille suunnattu, paskaa ulos suoltava kikkare.
Graafikkopeelot ovat niitä ammattilaisia jotka nykyään (kaupalliset) sivut suunnittelevat. Kun super-pro-koodari tekee sivut niin se kyllä yleensä näkyy (html on validia ja sivut ovat horror-rumat)
Pineapple
daimoni Re: hyvä softa
daimoni, 20.8.2003 16:15:25
Pisteet: 0
Empä oikein jaksa uskoa että Frontpagesta olisi Dreamweaverin syrjäyttäjäksi ammattityökaluna.
ai dreamweaver ammattityokalu? imo lahinna html:n kirjoittamisessa kadettaville graafikkopeeloille suunnattu, paskaa ulos suoltava kikkare.
Joo, riittää kun yhden templaten tekee ja php/mysql cms-softa hoitaa contentin, jää aika tarpeettomaks tommoset
"Minusta on viime aikoina daimonin kommentteja lukeneena alkanut muutenkin tuntua, että äijä kuvittelee olevansa joku jumalhahmo, jonka sana on totuus ja laki."
-- Anonyymi kommentoija
Re: hyvä softa
K2, 20.8.2003 20:05:22
Pisteet: 0
Joo, riittää kun yhden templaten tekee ja php/mysql cms-softa hoitaa contentin, jää aika tarpeettomaks tommoset
Tota... suunnittelepa sivusto vaikka 50 eri firmalle sen yhden templaten avulla? Aika fakiiri olet.
daimoni Re: hyvä softa
daimoni, 21.8.2003 09:29:58
Pisteet: 0
Tota... suunnittelepa sivusto vaikka 50 eri firmalle sen yhden templaten avulla? Aika fakiiri olet.
Tietenkin joka firmalle oma template...
Meilläpäin ainakin on kooderitiimi erikseen ja graafikko tekee sen templaten/templatet.
"Minusta on viime aikoina daimonin kommentteja lukeneena alkanut muutenkin tuntua, että äijä kuvittelee olevansa joku jumalhahmo, jonka sana on totuus ja laki."
-- Anonyymi kommentoija
daimoni Re: hyvä softa
daimoni, 21.8.2003 09:33:32
Pisteet: 0
Tota... suunnittelepa sivusto vaikka 50 eri firmalle sen yhden templaten avulla? Aika fakiiri olet.
Tapahtumaketju:
Asiakas tilaa sivun ja kertoo mitä haluaa.
Graafikko tekee templaten
Kooderit napsii CMS-softasta moduulit päälle mitä tarvitaan
Jos ei jotain moduulia ole, se tehdään
Htmlheebo naputtelee contentin CMS-softan kautta
Annetaan sivu asiakkaalle

... menee ohi mihin ton yhden templaten tekoon dreamweaveria tarvitaan. Tietenkin jos on tyhmä ja tekee staticit sivut :)
"Minusta on viime aikoina daimonin kommentteja lukeneena alkanut muutenkin tuntua, että äijä kuvittelee olevansa joku jumalhahmo, jonka sana on totuus ja laki."
-- Anonyymi kommentoija
Re: hyvä softa
K2, 22.8.2003 09:56:57
Pisteet: 0
On sitä vähäsen työskennelty sentään uusmediassakin ja kyllä sitä Dreamweaveria kannattaa oikeasti käyttää. Graafikko ei tee sivutemplatea vaan suunnittelee sen grafiikan, jonka pohjalta tehdään se template.

Minä en ainakaan tajua, miten joku 800x600 Photoshop-kuva syötetään sivupohjaksi CMS-järjestelmään sellaisenaan. Yleensä tässä välissä tehdään se HTML-template, joita yleensä on useita per sivusto, sillä esimerkiksi alasivut ja pääsivu voivat sisältää erilaisia palsta-asetteluja.

Missä firmoissa te niitä sivuja suunnittelette täysin ilman kotisivunsuunnitteluun tarkoitettua softaa? Meinaan vaan, että nopeammin se koodin editointi käy Dreamweaverilla kuin vaikkapa Notepadilla, vaikka miten paljon sitä kokemusta olisi.
daimoni Re: hyvä softa
daimoni, 22.8.2003 10:09:04
Pisteet: 0
Missä firmoissa te niitä sivuja suunnittelette täysin ilman kotisivunsuunnitteluun tarkoitettua softaa? Meinaan vaan, että nopeammin se koodin editointi käy Dreamweaverilla kuin vaikkapa Notepadilla, vaikka miten paljon sitä kokemusta olisi.
Quanta+. Mikä tuo Notepad on?
bash-2.05b$ notepad
bash: notepad: command not found
"Minusta on viime aikoina daimonin kommentteja lukeneena alkanut muutenkin tuntua, että äijä kuvittelee olevansa joku jumalhahmo, jonka sana on totuus ja laki."
-- Anonyymi kommentoija
daimoni OFFTOPIC
daimoni, 21.8.2003 09:49:34
Pisteet: 0
Parannusehdotus sektoriin: "Uusimmat vastaukset" -kohdassa ei mielestäni pitäisi näkyä omat vastaukset, esim. jos lisään omaan kommenttiini jonkin tarkennuksen, tuo oma vastaukseni näkyy sitten uusimmissa vastauksissa seuraavan viikon ellei joku siihen satu vastaamaan... =) esmes: (kirjoittanut daimoni, 21.08 09:33)
"Minusta on viime aikoina daimonin kommentteja lukeneena alkanut muutenkin tuntua, että äijä kuvittelee olevansa joku jumalhahmo, jonka sana on totuus ja laki."
-- Anonyymi kommentoija
Re: hyvä softa
Anonyymi kommentoija, 20.8.2003 15:41:50
Pisteet: 0
Olen käyttänyt beta versiota ja täytyy sanoa että uusi office on pelottavan hyvä. OpenOfficella on vielä pitkä matka 2003:een.
Mutta paljonko se maksaa? Maksatko itse softasi? Onko se oikeasti sen rahatukun arvoinen?
feenix Re: hyvä softa
feenix, 20.8.2003 17:00:07
Pisteet: 0
Mutta paljonko se maksaa? Maksatko itse softasi? Onko se oikeasti sen rahatukun arvoinen?
Vinkkinä muuten, nyt on kampanja menossa, jossa ostamalla opiskelijaversion Office XP:stä saa parin kympin hinnalla (vai oliko jopa alle) sitten päivityksen tuohon 2003:een. Ettei tarvitse tuskailla kun tulee uusi versio pian. Muille ei tainnut moista olla.
Re: hyvä softa
Anonyymi kommentoija, 20.8.2003 15:48:57
Pisteet: 0
Ja korkeintaan viikko julkaisusta, hyvässä tuurissa jo aikaisemmin, löydetään vähintään 10 tietoturva-aukkoa Officesta josta jälleen päästään tämän päivän tilanteeseen jossa henkilökohtaiseen postilaatikkooni on ropissut lähes 400 virusta, Symantec AVF/GW on suodattanut pelkästään meidän osastollemme jo lähes 3000 virusta viimeisen 24h aikana.

Ei sillä kuinka nätti ja käytettävä se on ole suoraan sanottuna penninkään arvoa jos ongelmat ovat nykyistä luokkaa. (Ja kyllä, olen käyttänyt B2 versiota Officesta..)
Re: hyvä softa
Anonyymi kommentoija, 20.8.2003 19:49:14
Pisteet: 0
Ja korkeintaan viikko julkaisusta, hyvässä tuurissa jo aikaisemmin, löydetään vähintään 10 tietoturva-aukkoa Officesta josta jälleen päästään
-Kuinka monta tietoturva ongelmaa on löytynyt Office XP:stä? Tai 2000:sta? Eipä taida olla kovinkaan monta.

Open Office on käytettävyydeltään vitsi - viritys joka alkaa vähitellen uudemmissa versioissa lähestyä käytettävyydeltään Office 95:sta.

Tosin nythän se saa taas kunnon potkun takamuksiinsa, ja uusia ominaisuuksia, kun koodaajat pääsevät kopsaamaan niitä suoraan Office 2003:sta.

Näppärä tapa tehdä teitysti tuotekehitystä tuokin, tosin tuntuu olevan sama kaikissa open sorsa tuotteissa. Silloin kuin sitä ei varasteta suoraan toisilta.
Re: hyvä softa
Anonyymi kommentoija, 22.8.2003 00:58:15
Pisteet: 0
-Kuinka monta tietoturva ongelmaa on löytynyt Office XP:stä? Tai 2000:sta? Eipä taida olla kovinkaan monta.
Suosittelen lukemaan Microsoftin Security Knowledge Basesta montako kymmentä niitä on löytynyt.

Nythän on ongelmana se, että koska Microsoftin tuotteet ovat niin voimakkaasti toisiinsa nivoituneita, on vaikea eriyttää missä tuoteperheen osassa milloinkin kyseinen ongelma on. Jos HTML parserissa on bugi, joka ilmenee esim. Outlookkia käytettäessä, onko virhe Internet Explorerissa vai Outlookissa. Kummatkin käyttävät samaa rajapintaa html sisällön näyttämiseen.
Re: hyvä softa
Anonyymi kommentoija, 20.8.2003 20:52:49
Pisteet: 0
Ja korkeintaan viikko julkaisusta, hyvässä tuurissa jo aikaisemmin, löydetään vähintään 10 tietoturva-aukkoa Officesta josta jälleen päästään tämän päivän tilanteeseen jossa henkilökohtaiseen postilaatikkooni on ropissut lähes 400 virusta.
No voi voi voi....kyllä on nerokas kommentti. MIten ihmeessä meinaat, että tuohon liikenteeseen on sitten vaikutettavissa Office tuotteella!! Niitä sitten ropisee ihan kaikkiin postijärjestelmiin client päästä riippumatta.
Re: hyvä softa
Anonyymi kommentoija, 25.8.2003 12:44:47
Pisteet: 0
Ja korkeintaan viikko julkaisusta, hyvässä tuurissa jo aikaisemmin, löydetään vähintään 10 tietoturva-aukkoa Officesta josta jälleen päästään tämän päivän tilanteeseen jossa henkilökohtaiseen postilaatikkooni on ropissut lähes 400 virusta.
No voi voi voi....kyllä on nerokas kommentti. MIten ihmeessä meinaat, että tuohon liikenteeseen on sitten vaikutettavissa Office tuotteella!! Niitä sitten ropisee ihan kaikkiin postijärjestelmiin client päästä riippumatta.
Joo, mutta ne _lähtee_ sieltä Outlook-päästä. Kyllä se liikenteen määrään vaikuttaa, jos lähetetään vähempi...
Se on hyvä. usko pois
Anonyymi kommentoija, 20.8.2003 21:34:20
Pisteet: 0
Osaa muuten suodattaa automaattisesti spämmiä..

Paras client työryhmäohjelmistolle, mitä olen käyttänyt.

Eräs toinen beta testaaja
Re: Se on hyvä. usko pois
teevee, 20.8.2003 23:33:22
Pisteet: 0
Osaa muuten suodattaa automaattisesti spämmiä.. Paras client työryhmäohjelmistolle, mitä olen käyttänyt.
Eräs toinen beta testaaja
Itselläni ei ainakaan Outlook 2003 Beta mitään spämmejä suodata. Ei ole yhden ainoaa spämmiä sinne spämmikansioon noin kuukauden kokeilun aikana pärähtänyt. Kokeilin myös laittaa sen raisuimman suodatuksen päälle, eli vain sallituista osoitteista pääsee posti läpi ja silti kaikki tuli läpi. Eli en tuon "beta testauksen" perusteella ainakaan tuota suodatusominaisuutta lähtisi kehumaan.
jemm Re: Se on hyvä. usko pois
jemm, 21.8.2003 00:11:59
Pisteet: 0
Osaa muuten suodattaa automaattisesti spämmiä..
Itselläni ei ainakaan Outlook 2003 Beta mitään spämmejä suodata. Ei ole yhden ainoaa spämmiä sinne spämmikansioon noin kuukauden kokeilun aikana pärähtänyt. Kokeilin
Minulla se on toiminut hyvin. Junk E-mail -kansiossa on nyt 300 spammia, jotka Outlook 2003 on siirtänyt sinne itse. Yhtään ei-spam -mailia ei ole sinne eksynyt ja yhteensä ehkä 5 spammia on päässyt läpi.

"Junk E-mail protection level" on Low -asetuksella ja versio on Beta 2 + Technical Refresh -päivitys.
-Jemm
Re: hyvä softa
Anonyymi kommentoija, 20.8.2003 15:58:19
Pisteet: 0
Frontpagella voi kirjoittaa nyt validia HTML:ää wysiwyg ja koodi tilassa.
vielako sita sotkusta HTML:aa pitaa kirjottaa? Vaihtaisivat jo XHTML 1.0 Strictiin tai XHTML 1.1:een

:)
jufoa Re: hyvä softa
jufoa, 20.8.2003 12:40:52
Pisteet: 0
Office lieneekin ainoa micro$oftin tuote, joka on oikeasti hyvä.
Re: hyvä softa
Anonyymi kommentoija, 20.8.2003 13:17:58
Pisteet: 0
Office lieneekin ainoa micro$oftin tuote, joka on oikeasti hyvä.
Samaa mieltä kun sitä osaa vähän "advanssimmin" käyttää. Tavallisia käyttäjiä taas ohjelma saattaa kunnolla kiusata automaattisilla toiminnoillaan jne jotka saa kytkettyä pois vasta monen mutkan kautta. Toisaalta harvinaisia tälläiset tilanteet.. yleensä automaattiset "korjaamiset" jne oikeastikkin auttavat
Re: hyvä softa
Anonyymi kommentoija, 20.8.2003 14:48:32
Pisteet: 0
Office lieneekin ainoa micro$oftin tuote, joka on oikeasti hyvä.
Samaa mieltä kun sitä osaa vähän "advanssimmin" käyttää. Tavallisia käyttäjiä taas ohjelma saattaa kunnolla kiusata automaattisilla toiminnoillaan jne jotka saa kytkettyä pois vasta monen mutkan kautta. Toisaalta harvinaisia tälläiset tilanteet.. yleensä automaattiset "korjaamiset" jne oikeastikkin auttavat
Kannattaa kokeilla Resource Kittiä:

http://www.microsoft.com/office/ork/xp/beta/one/de...

Tässä betassa myös suomenkielen oikoluku on saanut parannuksia ja suomenkielinen ohjeistus on todella loistava.
jufoa Re: hyvä softa
jufoa, 20.8.2003 14:43:49
Pisteet: 0
Samaa mieltä kun sitä osaa vähän "advanssimmin" käyttää. Tavallisia käyttäjiä taas ohjelma saattaa kunnolla kiusata automaattisilla toiminnoillaan jne jotka saa kytkettyä pois vasta monen mutkan kautta. Toisaalta harvinaisia tälläiset tilanteet.. yleensä automaattiset "korjaamiset" jne oikeastikkin auttavat
Nimenomaan. Ja siihen sais tehä semmosen ison napin, joska kaikki automaatiohärpäkkeet lähtis yhellä painalluksella veke.
Re: hyvä softa
Anonyymi kommentoija, 20.8.2003 14:50:15
Pisteet: 0
Samaa mieltä kun sitä osaa vähän "advanssimmin" käyttää. Tavallisia käyttäjiä taas ohjelma saattaa kunnolla kiusata automaattisilla toiminnoillaan jne jotka saa kytkettyä pois vasta monen mutkan kautta. Toisaalta harvinaisia tälläiset tilanteet.. yleensä automaattiset "korjaamiset" jne oikeastikkin auttavat
Nimenomaan. Ja siihen sais tehä semmosen ison napin, joska kaikki automaatiohärpäkkeet lähtis yhellä painalluksella veke.
Onhan aiemmissakin Officeissa saanut kaikki liiat härpäkkeet pois muutamalla napin painalluksella. Ulokonäön, valikot ja muut toiminot on saanut yhtä helposti muokattua ja/tai poistettua. toiminnot
Re: hyvä softa
Anonyymi kommentoija, 20.8.2003 19:12:15
Pisteet: 0
Nimenomaan. Ja siihen sais tehä semmosen ison napin, joska kaikki automaatiohärpäkkeet lähtis yhellä painalluksella veke.
Taidat käyttää dokujen tekemiseen Notepadia?

OpenOffice 1.1 on ulkoasullisesti/käytettävyydessä M$ Officea 2003:sta noin kolmisen vuotta jäljessä, eikä parannusta ole näköpiirissä niin kauan kun kehittäjät pelkäävät muutamaa kovaäänistä shellistiä, jotka huutavat kuorossa ikoneita pois.
Re: hyvä softa
Anonyymi kommentoija, 20.8.2003 13:25:25
Pisteet: 0
Office lieneekin ainoa micro$oftin tuote, joka on oikeasti hyvä.
Jouduin olosuhteiden pakosta ottamaan pari viikkoa sitten Visual Studio .NETin käyttöön -- pitkin hampain tietenkin. VS.NET kuitenkin rokkaa ihan täysillä! Ei ole koskaan tullut mielenkään, miten helppoa esim. web-pohjaisten tietokantajärjestelmien luonti voi olla. Oli pakko pyörtää ne "minä en ikinä aio alkaa koodaajaksi, koska se on sellaista näpertelyä" -puheet.
Re: hyvä softa
Anonyymi kommentoija, 20.8.2003 13:29:51
Pisteet: 0
Office lieneekin ainoa micro$oftin tuote, joka on oikeasti hyvä.
Jouduin olosuhteiden pakosta ottamaan pari viikkoa sitten Visual Studio .NETin käyttöön -- pitkin hampain tietenkin. VS.NET kuitenkin rokkaa ihan täysillä! Ei ole koskaan tullut mielenkään, miten helppoa esim. web-pohjaisten tietokantajärjestelmien luonti voi olla. Oli pakko pyörtää ne "minä en ikinä aio alkaa koodaajaksi, koska se on sellaista näpertelyä" -puheet.
Eräs ystävä totesi osuvasti: "se on suorastaan harmi miten hyvä tuote Visual Studio on". :)
jpkeisala Re: hyvä softa
jpkeisala, 20.8.2003 13:47:01
Pisteet: 0
Eräs ystävä totesi osuvasti: "se on suorastaan harmi miten hyvä tuote Visual Studio on". :)
Totta se on pelottavan hyvä... Koko .NET on ihan oma maailmansa kun siirtyy DLL helvetistä sinne.
jufoa Re: hyvä softa
jufoa, 20.8.2003 14:30:01
Pisteet: 0
Eräs ystävä totesi osuvasti: "se on suorastaan harmi miten hyvä tuote Visual Studio on". :)
Totta se on pelottavan hyvä... Koko .NET on ihan oma maailmansa kun siirtyy DLL helvetistä sinne.
toimiiko .NET muussa kuin windows ympäristössä?
Re: hyvä softa
Anonyymi kommentoija, 20.8.2003 14:51:26
Pisteet: 0
toimiiko .NET muussa kuin windows ympäristössä?
Palvelinpuolelle on toteutettu ainakin osa .NET:n toiminnoista myös Linux-pohjalle. En jaksa googlettaa mitä ne olivat. Mutta toisaalta Windows 2003 on sen verran hyvä palvelinjärjestelmä, että ei välttämättä ole suurta tarvetta ajaa .NET:iä muualla kuin Windows-ympäristössä.
Re: hyvä softa
Anonyymi kommentoija, 20.8.2003 16:02:13
Pisteet: 0
toimiiko .NET muussa kuin windows ympäristössä?
Microsoft on Windowsin lisäksi myös FreeBSD:lle julkaissut .NETin. Virallisella (sattumaa, että natsaa englannin "viral"-sanan kanssa, jota MS suosii GPL:stä puhuttaessa?-) "Shared source" -lisenssillä siis.
Re: hyvä softa
Anonyymi kommentoija, 20.8.2003 16:12:33
Pisteet: 0
toimiiko .NET muussa kuin windows ympäristössä?
Microsoft on Windowsin lisäksi myös FreeBSD:lle julkaissut .NETin. Virallisella
FreeBSD:lle ja Mac OS X 10.2:lle:

msdn.microsoft.com/net/sscli/
anylo Re: hyvä softa
anylo, 20.8.2003 14:50:20
Pisteet: 0
toimiiko .NET muussa kuin windows ympäristössä?
http://www.go-mono.org/
feenix Re: hyvä softa
feenix, 20.8.2003 17:05:49
Pisteet: 0
Totta se on pelottavan hyvä... Koko .NET on ihan oma maailmansa kun siirtyy DLL helvetistä sinne.
Itselläni ei ole DLL-helliä ikinä ollutkaan, lienen taas vallan poikkeava ;)

toimiiko .NET muussa kuin windows ympäristössä?
Toimii. Mono toimii aika hyvin jo, varsinkin kun korjasivat pari idioottimaista bugia, jotka estivät sen käytön omissa sovelluksissani. Ei ole nyt tainnut tulla vastaan ominaisuutta, joka ei toimisi omassa käytössäni (NFS serveristä lähtien tehtynä tuolla). ASP.NETkin toimii aika mukavasti, vielä kun vain tulisi kunnolliset modulit, eikä mitään omituisia viritelmiä. Mutta pääpaino onkin itse Monossa, eikä ASP.NETissä tällä hetkellä.
Re: hyvä softa
Anonyymi kommentoija, 22.8.2003 10:20:24
Pisteet: 0
Itselläni ei ole DLL-helliä ikinä ollutkaan, lienen taas vallan poikkeava ;)
En ole nyt ihan varma onko kyse samasta ilmiöstä, mutta jokainen varmasti tuntee ilmiön, jossa esim. suomenkielinen Windowsin tekstit alkavat pikku hiljaa muuttua joiltain osin (valikot, yms) englanninkielisiksi. Luultavasti sen takia, että siihen asennetut englanninkieliset ohjelmat alkavat asennella koneeseen DLL-tiedostoja originaalien päälle.

DLL-hellillä luultavasti kuitenkin tässä tarkoitetaan sitä, että .NET-sovelluksen asentaminen koneellesi tarkoittaa ainoastaan tiedostojen kopiointia kovalevylle, ei enää komponenttien rekisteröintiä. Komponentteja etsitään sitten automaagisesti aina kunkin sovelluksen hakemistosta ja joka sovelluksella voi olla käytössään samanniminen, mutta eri versio, kustakin komponentista. Ei ehkä loppukäyttäjää kiinnosta, mutta kehittäjää kylläkin.
daimoni Re: hyvä softa
daimoni, 20.8.2003 14:58:57
Pisteet: 0
toimiiko .NET muussa kuin windows ympäristössä?
monolla *nixeissa
"Minusta on viime aikoina daimonin kommentteja lukeneena alkanut muutenkin tuntua, että äijä kuvittelee olevansa joku jumalhahmo, jonka sana on totuus ja laki."
-- Anonyymi kommentoija
äölk Re: hyvä softa
äölk, 20.8.2003 15:43:55
Pisteet: 0
Office lieneekin ainoa micro$oftin tuote, joka on oikeasti hyvä.
Verrattuna muihin samanlaisiin softtiin, ehkäpä hyvinkin, mutta ihan yleensä ottaen ohviisikikkareet ovat niitä vihonviimeisiä softia mihin kajoaisin. Kliketikliketikliketiklik miljoonan mutkan kautta ihan pienenkin asian tekemiseksi ja rannetuppitulehdus on varma. LaTeX (dokumenttien kirjoittamiseen) & Octave (taulukkolaskimen korvikkeeksi) määrää, vaikkeivat nekään täydellisiä ole.
feenix Re: hyvä softa
feenix, 20.8.2003 17:03:46
Pisteet: 0
Verrattuna muihin samanlaisiin softtiin, ehkäpä hyvinkin, mutta ihan yleensä ottaen ohviisikikkareet ovat niitä vihonviimeisiä softia mihin kajoaisin. Kliketikliketikliketiklik miljoonan mutkan kautta ihan pienenkin asian tekemiseksi ja rannetuppitulehdus on varma. LaTeX (dokumenttien kirjoittamiseen) & Octave (taulukkolaskimen korvikkeeksi) määrää, vaikkeivat nekään täydellisiä ole.
Sitähän se varmasti on jos ei osaa pikanäppäimiä käyttää ja määritellä. Niille taas jotka osaavat, sujuu moisten käyttö mainiosti. Eikä tarvitse miettiä miten hitossa (La)TeXillä sai tehtyä edes wordwrapin taulukon solulle, kun se ei prrhana sitä halua vakiona tehdä jne...
äölk Re: hyvä softa
äölk, 20.8.2003 17:41:57
Pisteet: 0
Sitähän se varmasti on jos ei osaa pikanäppäimiä käyttää ja määritellä.
Komennot on helpompi muistaa kuin kiljoona pikanäppäintä, joita ei kaikkia ainakaan pääse edes helposti säätämään haluamakseen. Ja milläpä pikanäppimillä kirjoittelet kaavaeditorista satoja merkkejä? Kaavaeditorien käytöstä tulee ihan mieleen kirjaimien leikkaaminen lehdistä ja liimaaminen paperille... tuskaa. LyX:issä sentään voi matematiikkatilassa kirjoittaa suunnilleen TeX:iä, mutta ikävä kyllä normaalitilassa se ei tulkitse LaTeX-komentoja... se olisi jo epätodellisen hyvää.

Eikä tarvitse miettiä miten hitossa (La)TeXillä sai tehtyä edes wordwrapin taulukon solulle, kun se ei prrhana sitä halua vakiona tehdä jne...
Normaali-tabularilla tai longtablella p{leveys} solun määritelmäksi, tabularx:llä X, jolloin se osaa myös säätää solun leveyden hyväksi. (Ikävä kyllä hyvää longtablen ja tabularx:n risteytystä ei ole...)
daimoni Re: hyvä softa
daimoni, 20.8.2003 15:00:49
Pisteet: 0
Office lieneekin ainoa micro$oftin tuote, joka on oikeasti hyvä.
Kyllä MS:llä oikeasti hyviä tuotteita on vaikka opensourcehärveleitä vain käytänkin, Encarta on jännä tietovarasto jolla saa aikaa tuhlattua, encarta 2003 on jopa nätin näköinenkin.
"Minusta on viime aikoina daimonin kommentteja lukeneena alkanut muutenkin tuntua, että äijä kuvittelee olevansa joku jumalhahmo, jonka sana on totuus ja laki."
-- Anonyymi kommentoija
Cornholio Re: hyvä softa
Cornholio, 20.8.2003 13:15:48
Pisteet: 0
Outlookin uusi GUI on mahtava (Jos käyttää korkeaa resoluutiota)
Toivottavasti ei vaan lisää karkkipaperia ja karnevaalivaloja....

Frontpage: Ehdottomasti evaloinnin arvoinen kaikille dreamweaver/homesite käyttäjille. Frontpagella voi kirjoittaa nyt validia HTML:ää wysiwyg ja koodi tilassa. GUIn uudet featuret on pitkälti kopsattu dreamweaver MX:stä.
Parempi olisikin olla. Se mitä minä olen joutunut tekemisiin Fronpagen edellisten versioiden kanssa, niin se oli ihan hirveää kakkaa...
Kuitenkin täytyy sanoa, että olen aina hieman vierastanut Officea, koska en tosiaankaan tee yhtään mitään sillä kaikella tauhkalla mikä siinä tulee mukana (mm. se traumaattinen "avustaja"). Joten voisi MS vähäsen ruuvailla noita yksittäisten ohjelmistojen hintoja kohdalleen. Se voisi olla mukavaa, kun saisi pelkän wöördin vaikka 50 ekuun tms. hintaan.
Ja tiedän senkin, että asennusvaiheessa voi valita mitä asentaa....
"Sitä elää ja oppii. Tai ainakin elää." Douglas Adams
Re: hyvä softa
Anonyymi kommentoija, 20.8.2003 14:13:22
Pisteet: 0
Outlookin uusi GUI on mahtava (Jos käyttää korkeaa resoluutiota)
Toivottavasti ei vaan lisää karkkipaperia ja karnevaalivaloja....
IMHO värikäs ja silmää miellyttävä ulkoasu on parempi, kuin ankea ja harmaa. Mutta kuka mistäkin pitää. Toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä.
Re: hyvä softa
Anonyymi kommentoija, 20.8.2003 15:18:55
Pisteet: 0
Outlookin uusi GUI on mahtava (Jos käyttää korkeaa resoluutiota)
Toivottavasti ei vaan lisää karkkipaperia ja karnevaalivaloja....
IMHO värikäs ja silmää miellyttävä ulkoasu on parempi, kuin ankea ja harmaa. Mutta kuka mistäkin pitää. Toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä.
Ja jotkut tykkää molemmista, muttei silmää hivelevä päällys aina takaa maukasta sisältöä.
feenix Re: hyvä softa
feenix, 20.8.2003 17:02:26
Pisteet: 0
Toivottavasti ei vaan lisää karkkipaperia ja karnevaalivaloja....
IMHO värikäs ja silmää miellyttävä ulkoasu on parempi, kuin ankea ja harmaa. Mutta kuka mistäkin pitää. Toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä.
Karkkipaperi ja karnevaalivalot != värikäs ja silmää miellyttävä. Melkeinpä juuri päinvastoin. Värikäs saa olla ja mukava ja hieno ja tyylikäs ja kaikkea, mutta karkkipaperi taas on turhaa ja yleensä häiritsevää multimediaa.