Kirjaudu

Uutiskirje

Rekisteröidy Sektoriin ja tilaa itsellesi joko aamuisin tai iltaisin ilmestyvä uutiskirje sähköpostiisi.

Perjantai, 6.2.2004

Power Mac G5 -modausprojekti nosti tunteet pintaan

Overclockers.com-verkkopalvelu julkisti viime viikolla erään lukijansa kirjoittaman artikkelin, joka sai erityisesti Mac-fanaatikkojen tunteet kuumenemaan. Artikkelissa Andy-nimimerkillä tunnettu henkilö kertoi kuvien kera PowerMac G5-modausprojektistaan, jossa hän vaihtoi tuliterän G5:n sisuksiin x86-emolevyn ja Athlon XP -prosessorin.

Artikkeli aiheutti valtavan palautevyöryn, jossa Andyä haukuttiin tyhmäksi ja hänet uhattiin tappaa mitä erilaisemmilla tavoilla. Andy kertoo saaneensa kahdessa vuorokaudessa yli 1300 viestiä eri puolilta maailmaa. Ihmisten kiihkeistä reaktioista huvittunut Andy lisäsi sittemmin artikkelin alkuun tekstin, jossa hän tunnustaa artikkelin perustuvan osittain hänen mielikuvitukseensa ja kieroon huumorintajuunsa.

Lue juttu oma, 6.2.2004 00:03. Lähde: Overclockers.com
Rekisteröidy ja kirjaudu sisään, jos haluat kommentoida.

Kommentit ( 50 uutta / 50 )
pistettä.
Näytä vain kommentit joilla on vähintään
Vaikka se on mac .. niin..
Anonyymi kommentoija, 6.2.2004 00:26:00
Pisteet: 0
onhan tuo tyhmää (ja rumaa) vaihtaa G5:sen tilalle mikroATX emolevy.
Kaunis tuo modaus ei ole. Ymmärrän mac-friikkien kannalta nuo uhkaukset, vaikka en ole mikään mac-friikki.
Re: Vaikka se on mac .. niin..
Anonyymi kommentoija, 6.2.2004 00:48:05
Pisteet: 0
onhan tuo tyhmää (ja rumaa) vaihtaa G5:sen tilalle mikroATX emolevy. Kaunis tuo modaus ei ole. Ymmärrän mac-friikkien kannalta nuo uhkaukset, vaikka en ole mikään mac-friikki.
Taidat olla. Kuka helvetti uhkaa tappaa sen takia, että on vaihtanut Macin raudan PC-rautaan? Mitä ymmärrettävää siinä on?
Re: Vaikka se on mac .. niin..
Anonyymi kommentoija, 6.2.2004 01:11:08
Pisteet: 0
No ei se myöskään ole tervettä laittaa Ladan moottoria bemarin kuoriin.

(Jii-haa, ketjun eka autovertaus!)
Re: Vaikka se on mac .. niin..
Anonyymi kommentoija, 6.2.2004 08:47:41
Pisteet: 0
No ei se myöskään ole tervettä laittaa Ladan moottoria bemarin kuoriin.
Ei varmaan tervettä, ei. Mutta silti ihan jokaisen oma asia mihin rahansa ja aikansa käyttää niin kauan kuin se ei oikeasti loukkaa muita.
Re: Vaikka se on mac .. niin..
Anonyymi kommentoija, 6.2.2004 11:17:38
Pisteet: 0
No ei se myöskään ole tervettä laittaa Ladan moottoria bemarin kuoriin. (Jii-haa, ketjun eka autovertaus!)
Ymmärsit tän homman väärin. Pc kamat laitetettiin Macin sisään, ei toisin päin ;)
Re: Vaikka se on mac .. niin..
Anonyymi kommentoija, 6.2.2004 13:56:37
Pisteet: 0
No ei se myöskään ole tervettä laittaa Ladan moottoria bemarin kuoriin. (Jii-haa, ketjun eka autovertaus!)
Ymmärsit tän homman väärin. Pc kamat laitetettiin Macin sisään, ei toisin päin ;)
Oli muuten hyvä :)
Voi itku
Anonyymi kommentoija, 6.2.2004 00:27:07
Pisteet: 0
En näe mitään syytä, miksi joku haluaisi G5:n sisälmykset vaihtaa x86-rautaan, mutta ei voi kyllä ymmärtää niitä elämättömiä ääliöitäkään, jotka jaksavat alkaa noin joutavasta aiheesta flamettamaankaan. Tehköön Andy raudallaan mitä haluaa. Tässä maailmassa on tuskin yhtään asiaa, jonka hyvyydestä ja järkevyydestä tässä maailmassa vallitsisi konsensus. Loputtomaan suohonhan tämä maailma ajautuisi jos kaikki ottaisivat noin vakavasti asiat.
Toivottavasti Andy jaksaa vaivautua tekemään rikosilmoituksen jokaisesta tappouhkauksesta.
Pisterajan alittavia kommentteja piilossa.
Just just..
Anonyymi kommentoija, 6.2.2004 01:36:58
Pisteet: 0
En sitten tiiä, et onko noi mac-miehet tavallista sulkeutuneimpia tai tyhmempiä vai jopa kumpaakin, mutta jos tollasesta nostaa hälyä, niin on kyllä tylsä elämä..
Re: Just just..
Anonyymi kommentoija, 6.2.2004 01:53:59
Pisteet: 0
En sitten tiiä, et onko noi mac-miehet tavallista sulkeutuneimpia tai tyhmempiä vai jopa kumpaakin, mutta jos tollasesta nostaa hälyä, niin on kyllä tylsä elämä..
Ne on varmaan ne entiset Amigan käyttäjät siirtyneet Mac koneisiin.

Joillekin vaan joku kone tai käyttis on pyhä ja sitä ei saa arvostella tai häväistä.
Re: Just just..
Anonyymi kommentoija, 6.2.2004 08:12:47
Pisteet: 0

Joillekin vaan joku kone tai käyttis on pyhä ja sitä ei saa arvostella tai häväistä.
Kyllä Sektorissakin silloin tällöin melkoisia flameja saa aikaan Micro$oftia ja wintööttiä arvostelemalla. Pikkusieluja on joka sakissa.

Itselläni on (osa enää satunnaisessa) käytössä Amigoita, Mac, Win 98 & 2000, Debian & Slackware, joten kauheasti ei voi mihinkään suuntaan v****illa :)
Re: Just just..
Anonyymi kommentoija, 6.2.2004 08:42:11
Pisteet: +1
Ne on varmaan ne entiset Amigan käyttäjät siirtyneet Mac koneisiin. Joillekin vaan joku kone tai käyttis on pyhä ja sitä ei saa arvostella tai häväistä.
Juu. Urpoja löytyy joka konekäyttäjäkunnasta, oli sitten mitä rautaa tai softaa käytössä. Tyhmät on tyhmiä. Itsekin siirryin Amigasta Mäkkiin. Mitä pahaa siinä on? :) Mutta hauskan pilan tehny toi kaveri. Veikkaan että noi uhkailijat ja muut on jenkkejä koska ne aina ylireagoi kaikkeen. En usko että suomalaiset mac-käyttäjät tuosta mitään sen kummempaa ajattelee kun että olipahan hyvä vitsi.

Kyllä tähän maailmaan mahtuu eri koneita ja käyttiksiä.
Arttu
Anonyymi kommentoija, 6.2.2004 04:34:32
Pisteet: 0
Hehee. Täytyy myöntää että tuolla jutun modaajalla on kyllä loistava huumorintaju. Itse en ole koskaan ollut mikään MAC-fani enkä ole siitä ollut järin kiinnostunut. Nyt tutkailin G5:n specsejä ja täytyy myöntää että herkullinen masiina. Linux-koneeksi ottaisin moisen oikein oikein mielelläni, mutta Mac OS X:n kierrän varmasti jatkossakin hyvin kaukaa.
asdfghjklz Re: Arttu
asdfghjklz, 6.2.2004 09:30:27
Pisteet: 0
Nyt tutkailin G5:n specsejä ja täytyy myöntää että herkullinen masiina. Linux-koneeksi ottaisin moisen oikein oikein mielelläni, mutta Mac OS X:n kierrän varmasti jatkossakin hyvin kaukaa.
Helppo dissata Mac OS X, kun siitä ei mitään tiedä ja ei ole kunnon käyttökokemusta.
Re: Arttu
Anonyymi kommentoija, 6.2.2004 09:47:01
Pisteet: 0
Nyt tutkailin G5:n specsejä ja täytyy myöntää että herkullinen masiina. Linux-koneeksi ottaisin moisen oikein oikein mielelläni, mutta Mac OS X:n kierrän varmasti jatkossakin hyvin kaukaa.
Helppo dissata Mac OS X, kun siitä ei mitään tiedä ja ei ole kunnon käyttökokemusta.
No joo, aionhan minäkin kiertää Linuxin todella kaukaa (ajanhukkaa), mutta en minä sitä muuten dissaamaan ala. Windowsia välttelen, mutta ei se sitä tarkoita, ettenkö pystyisi tekemään silläkin tosi hienoja juttuja ;)

Anonyymi kommentoija, 6.2.2004 07:23:52
Pisteet: 0
Aivan loistava vedätys! :) Vaikka itse olenkin Mac käyttäjä, niin siitä huolimatta jaksoin nauraa kuolat suussa kyseistä pilaa. Toisaalta mulle on AIVAN sama vaikka joku laittais polkuautoonsa lentokoneen moottorin tai toisinpäin jos vaan rahaa/intoa riittää.

Itse testailen vähän väliä pc emojen/prossujen toimintaa työ koneessa (Mac) koska torni Macistä saa niin helposti kyljen auki ja piuhat/muistit/kovalevyn vaihtoehtoiseen emoon kiinni...saa helposti vedätettyä muita Macistejä kun näyttää kuinka w2000/XP läjähtää ruutuun käynnistäessä Macin.

Anonyymi kommentoija, 6.2.2004 08:12:15
Pisteet: 0
No itse asiassa minä törmäsin muutamaan hc-pc-käyttäjään jotka vetäisivät tuosta modauksesta herneen nenään. Huolestuivat kai että heitäkin pc-käyttäjinä pidettäisiin noin tyhminä. Tuskin lähettivät tappouhkauksia kuitenkaan.
Fanaattisuus
Anonyymi kommentoija, 6.2.2004 10:27:23
Pisteet: 0
No turha tässä on kaikkia Mac-käyttäjiä leimata. Kyllä noita fanaatikkoja löytyy joka laarista ja aina ne ovat yhtä sokeita ja ajattelemattomia.
PowerMac G4 450MHz
Anonyymi kommentoija, 6.2.2004 22:07:18
Pisteet: 0
Pyötittääkö G4, jossa 2x450MHz ja 400MB muistia miten hyvin Freehand MX, Photoshop CS ja Pagemaker ohjelmia?.
Re: PowerMac G4 450MHz
Anonyymi kommentoija, 7.2.2004 18:38:39
Pisteet: 0
Pyötittääkö G4, jossa 2x450MHz ja 400MB muistia miten hyvin Freehand MX, Photoshop CS ja Pagemaker ohjelmia?.
Kyllä, hyvin pyörii. Itsellä on G4 450 kone (ihan yhdellä prossulla) ja kyllä sillä kuvia tekee. Photarilla teen viikottain 20-30 megan kuvia ihan kivasti. Enpä paljon huomaa eroa mun 800 iBook G4:jään.
Uskoisin että pagemaker pyörii varmasti hyvin (indesign ainakin) mutta toi freehand on ollut ainakin mun koneessa hiukan tahmeahko, mutta olen sitäkin silti sitkeästi käyttänyt...

Re: PowerMac G4 450MHz
Anonyymi kommentoija, 7.2.2004 22:28:43
Pisteet: 0
Onko tuo 2x450MHz periaatteessa niin, että kone on periaatteessa 900MHz?
Re: PowerMac G4 450MHz
Anonyymi kommentoija, 8.2.2004 14:57:15
Pisteet: 0
Itselläni on 2x450 MHz kone (896Mb RAM) jossa käytän FreeHand MXa:ta ja Photoshop CS:ää päivittäin. Photoshop pyörii hyvin, mutta Freehand saa minut raivon partaalle lähinnä epävakautensa ja hitautensa vuoksi paljon uudemmissakin koneissa. Töitä sillä tekee, mutta monimutkaisemmat taitot isoilla kuvilla eivät ole nautinto.

Onko tuo 2x450MHz periaatteessa niin, että kone on periaatteessa 900MHz?
Tuplaprosessorilla ja hyvin optimoidulla ohjelmalla päässee noin 1,5-kertaiseen suorituskykyyn verrattuna yksiprosessoriseen, ja vain satunnaisesti lähemmäs tuota 2-kertaista. Olen aina pitänyt konettani lähinnä vastaavana kuin 733MHz PowerMac. OS X on moniprosessorisen koneen kanssa aivan omiaan, käyttökokemus on melko jouheva noinkin mopoilla prosessoreilla, vaikka yksittäiset toiminnot eivät olisikaan kovin nopeita. (Tämä kyllä lähinnä lisää surffailua ja sähköpostin tarkistelua.)
Re: PowerMac G4 450MHz
Anonyymi kommentoija, 8.2.2004 15:08:42
Pisteet: 0
Kannattaako ostaa käytettyä PowerMac 2x450MHz, 512MB konetta 800 eurolla?. Tarkoituksena olisi tehdä vektorigrafiikkaa ja kuvia phoshopilla.
Tug3 Re: PowerMac G4 450MHz
Tug3, 10.2.2004 12:43:13
Pisteet: 0
Kannattaako ostaa käytettyä PowerMac 2x450MHz, 512MB konetta 800 eurolla?. Tarkoituksena olisi tehdä vektorigrafiikkaa ja kuvia phoshopilla.
Hintaan en kommentoi mitään. Se on aina ostajan ja myyjän välinen asia.

Mutta sen sijaan kuvankäsittelyyn kyseinen laite kelpaa kyllä hyvin. Muistia ehkä ostaisin lisää, mikäli Photoshop:ssa käsiteltävät kuvat ovat suuria (>50MB) tai käytät useita isoja (Photoshop, Freehand, ...) ohjelmia yhtäaikaisesti. Mutta muisti on onneksi kohtuuhintaista. Mutta kyllä tuolla muistimäärällä hyvin toimeentulee, eikä sitä ole siis mikään pakko hommata heti lisää.
--
Mutta muuten olen sitä mieltä, että Tietokone on hävitettävä!
Tug3 Re: PowerMac G4 450MHz
Tug3, 10.2.2004 12:38:47
Pisteet: 0
Onko tuo 2x450MHz periaatteessa niin, että kone on periaatteessa 900MHz?
Ei. Käytännössä (OS X:llä ja moniprosessoria tukevalla ohjelmistolla) 2x450MHz kone vastaa yhdellä 600-700MHz:n prosessorilla varustettua konetta. Yksittäisissä ohjelmissa eroa voi olla suuntaan tai toiseen hieman enemmänkin.

Tuo 2x450MHz tarkoittaa sitä, että koneessa on sisällä kaksi identtistä prosessoria ("normaalin" yhden sijaan), jotka molemmat toimivat 450MHz:n nopeudella.

Kun ohjelma osaa hyödyntää kahta prosessoria, niin tällöin kuormaa voidaan jakaa kahden prosessorin kesken. Tällöin tietenkin työhön kuluu lyhyempi aika, kuin mitä yhdeltä prosessorilta kuluisi. Käytännössä tietenkin myös tähän työn jakamiseen kuluu hieman aikaa, samoin kuin "tulosten yhdistämiseen". Tästä syystä 2x450MHz (tai Dual-450MHz) ei vastaa nopeudeltaan yhdellä 900MHz:n prosessorilla varustettua konetta.

Lisäksi nopeuteen vaikuttaa (ainakin isoja kuvia käsiteläessä) muistin määrä (ja hieman sen nopeuskin) ja kiintolevyjen nopeus, sekä näytönohjain. Uudemmissa koneissa yleensä on nopeampaa muistia, kiintolevyä ja nopeampi näytönohjain. Tällöin kone on niidenkin osalta nopeampi Ts. 733MHz:n prosessorilla varustettu G4 on varmasti nopeampi kuin 2x450MHz:n prosessoreilla varustettu. Jo senkin takia, että 733 MHz:n G4-mallissa on nopeampi muisti ja näytönohjain, kuin 2x450MHz::n G4-mallissa. Muistia voi ostaa molempiin malleihin riittävästi, eli muistin määrästä johtuva ero voidaan siten poistaa.
--
Mutta muuten olen sitä mieltä, että Tietokone on hävitettävä!
PCtoMAC
Anonyymi kommentoija, 9.2.2004 13:31:50
Pisteet: 0
Voisko joku duunata mäkin sisälmykset PC:n kuoren sisään. Kyllä beige kotelo aina mäkin kuoret voittaa.
Tug3 Re: PCtoMAC
Tug3, 10.2.2004 12:47:45
Pisteet: 0
Voisko joku duunata mäkin sisälmykset PC:n kuoren sisään. Kyllä beige kotelo aina mäkin kuoret voittaa.
Onhan noita ollut jo vaikka kuinka pitkään. Ihan siitäkin syystä, että tyhjiä Mac:n kuoria ei juurikaan ole saatavilla, mutta PC-koteloita joka nurkkapuoti pullollaan. Itsekin tuli ensimmäinen (oma) Mac laitettua PC-koteloon aikanaan. Kun tuli ostettua pelkkä Mac:n emolevy MacOS kokeilua varten. Korppuaseman sain muualta, samoin kuin näppäimistön ja hiiren. Virtalähde, kotelo, muistit, kiintolevyt ja CD:n sain PC:stä.

Rumahan se loota oli kuin mikä, mutta halpa.
--
Mutta muuten olen sitä mieltä, että Tietokone on hävitettävä!
daddymac Mitä uutta?
daddymac, 6.2.2004 09:07:06
Pisteet: +1
Tämä ei todellakaan ole ensimmäinen kerta kun Applen koteloon laitetaan PC-rautaa. Netissä oli aikanaan "PowerAthlon", joka oli G4 PowerMacin koteloon rakennettu 1,4Ghz Athlon Thunderbird. Koteloa oli rajusti leikelty, mutta myös tyylillä.
[ http://www.gamersnation.nl/features/hardware/speci... ]

Tämä uutisen G5-tekele oli paitsi huonosti toteutettu niin myös ruma vihreine valoineen, jotka paistoivat ja näyttivät laitteen olevan tyhjää täynnä. Jos kaveri nyt haluaisi tyylikkään kokonaisuuden se tekisi sisällön huolitellummin. Toisaalta tämä on myös osoitus siitä, että kuinka pienellä määrällä PC-rautaa korvaa ison kasan Mac-rautaa.

...itse G3-kotelon aikoihin ajattelin myös Mac-kotelon ostamista rakentamista varten. Syy hyvin yksinkertainen: siinä kotelossa on kaikki ajateltu valmiiksi. Kiintolevyt on suunniteltu kestämään tärinää sijaintia myöten: Koneen alaosassa jossa kovot eivät häiriinny vaikka kotelo vähän keikahtaisikin vahingontönäyksestäkin. Ilmankierto on optimoitu eikä tapahdu sitä että koneen sisälle jää kiertämään ilmaa, vaan se kulkee kirjaimellisesti koneen läpi. (vanhassa kotelossa se teki vielä U-kierroksen.) Tuuletus kiersi myös korttipaikkojen välistä ja takasi kunnollisen jäähdytyksen myös korttien komponenteille.

Projekti-intoni törmäsi aikanaan kotelon hulppeaan varaosa-hintaan ja päädyin rakentamaan koneen pomminkestävään vanhaan Nokia-Datan serverikoteloon (jossa oli Morse:n rautaa sisällä ja isoin koskaan näkemäni PC-virtalähde.) Tilaa riitti kunnon modaamisen ansiosta...ja painoa. Jäi kiertämättä lanit, ja seuraavaksi koneeksi tulikin sitten hankittua läppäri, en ole vielä ainakaan katunut, Fujitsu Siemensin Amilo D1840:ssa kun ei heti tehot lopu ;-) (3Ghz P4, 512Mt, 80Gt, Radeon 9600...)

</antti>
Re: Mitä uutta?
Anonyymi kommentoija, 6.2.2004 15:15:16
Pisteet: 0
Toisaalta tämä on myös osoitus siitä, että kuinka pienellä määrällä PC-rautaa korvaa ison
kasan Mac-rautaa.
No jaa... Suurimmaksi osaksihan PC-kotelot ovat täynnä tyhjää... G5:n kotelossa vain on rakennettu toimiva, lähes äänetön ilmanvaihto sinne koteloon. Se täyttää tilaa, kotelon ulkoisten mittojen kasvamatta.

Ihan saman kokoiset kovalevyt, näytönohjaimet, muistit ja emolevyt macissa on.
Re: Mitä uutta?
Anonyymi kommentoija, 11.2.2004 10:06:24
Pisteet: 0
No jaa... Suurimmaksi osaksihan PC-kotelot ovat täynnä tyhjää... G5:n kotelossa vain on rakennettu toimiva, lähes äänetön ilmanvaihto sinne koteloon. Se täyttää tilaa, kotelon ulkoisten mittojen kasvamatta. Ihan saman kokoiset kovalevyt, näytönohjaimet, muistit ja emolevyt macissa on.
Ei se ilmanvaihto ja sen ohjaus enää toimii kun tilalle on vaihdettu alkuperäisen sijasta toinen poweri ja emolevy, joka ei osaa hallita muita lisätuulettimia. Se siitä ilmanvaihdosta ja hiljaisuudesta. Saman ilmiön voi todentaa vaihtamatta emolevyäkin, G5 käyntiin koneen omalla testaus CD:llä ja jo on melua huoneessa. Kyseisellä CD:llä käynnistettäessä ei ole kaikkia virranhallinnan ominaisuuksia käytössä.

Emolevy ei ole samankokoinen, muu tavara kylläkin.

Ihan kiva silti kun harrastusta riittää ihmisillä.
Tug3 Kiva vitsi
Tug3, 6.2.2004 10:42:21
Pisteet: 0
Vitsinä mielestäni loistava! Se vain toi esille erään pienimunaisten surkimusten ryhmän.

Juuri niitä jotka ajavat x-merkkisellä kärryllä kiilaillen, koska se x-kärry on muita kärryjä parempi - näinhän luki x-lehdessä, jossa testattiin kärryjä ja tämä x-kärry oli parempi.

Juuri niitä joilla on kotona x-merkkinen tietokone, koska tietävät sen olevan niiin paljon nopampi/parempi/komeampi, kuin muut - sanoihan suuri guru x niin ja sitten testifima x testasin sen nopeimmaksi/halvimmaksi/hienoimmaksi.

---

No, näitä pienimunaisia surkimuksia löytyy joka paikasta ja joka ryhmästä. Oli kyse sitten tietokoneesta/käyttöjärjestelmäst, autoista tai mistä vain - niin näitä löytyy aina. Ihmisiä, joilta puuttuu munaa (ja elämä yleensäkin), ja jotka sitten korvaavat sen puutetta pätemällä tyhjänpäiväisyyksissä.

Ei näiden ihmisten parantamiseen ole mitään yleispätevää lääkettä. Heitä täytyy vain suvaita ja edes yrittää ymmärtää. He eivät voi sille mitään, että ovat surkimuksia koko elämänsä.

Tällainen epävarmuus kuuluu teini-ikään, jolloin ihminen hakee omaa identiteettiään. Sittemmin ihmenen aikuistuu ja luottaa itseensä - hyväksyy itsensä sellaisenaan. Toiset valitettavasti vain eivät koskaan löydä/hyväksy ja jäävät vajavaisiksi koko iäkseen.
--
Mutta muuten olen sitä mieltä, että Tietokone on hävitettävä!
Re: Kiva vitsi
Anonyymi kommentoija, 6.2.2004 20:11:37
Pisteet: 0
Aivan älytöntä haukkua toisia ihmisiä. Vain koirat haukkuvat....

Mutta kaveri teki hienon homman G5-kotelolla ja oli varmaankin työhönsä tyytyväinen. Mahtavaa!!!

Minä Macci-käyttäjänä olen ainakin iloinen tuollaisesta onnistumisen elämyksestä!!!

Yleistykset ovat aina paikaansapitämättömiä. Sellaiset olisi syytä unohtaa. Jokainen on ainutkertainen yksilö.

Vielä kun saisi PC-raudan PowerBookiin tai iBookiim niin saisi porukat pyörälle.....
Tug3 Re: Kiva vitsi
Tug3, 9.2.2004 12:26:33
Pisteet: 0
Aivan älytöntä haukkua toisia ihmisiä. Vain koirat haukkuvat....
Koirat haukkuu, karavaani kulkee...

<rautalanka>
En tiedä ketä yksittäistä toista ihmistä olen nyt haukkunut. Sen sijaan tein pilkkaa tästä pienimunaisten ryhmästä. Niistä pelleistä, joilla ei *sitä* ole ja joutuvat sen puutetta paikkaamaan uhoamalla jonkin korvikkeen puolesta ja piiloutuen itse tämän korvikkeen taakse. Tietenkin nämä surkimukset sijoittavat tekstiini x:n paikalle oman fanaattisuutensa kohteen ja luulevat että tein pilkkaa heidän fanaattisuutensa kohteesta...

Ei, en tee pilkkaa siitä tai tästä x:stä. Enkä väitä sen tai tuon x:n olevan sen huonompi tai parempi kuin muut x:t.

Ei, en tee pilkkaa näiden surkimusten sukupuolielimen koosta, sijainnista, väristä tai muodosta.

Sen sijaan kyllä, teen pilkkaa näiden surkimusten paitsi onnettomasta itsetunnosta niin ennenkaikkea heidän säälittävästä tavastaan pönkittää ja peitellä sen puutetta! Sen sijaan, että uskaltaisivat katsoa peiliin ja nähdä siellä itsensä todellisen kuvan - nämä rikkovat kaikki peilit mitkä käsiinsä saavat, varmuuden vuoksi.
</rautalanka>
--
Mutta muuten olen sitä mieltä, että Tietokone on hävitettävä!
superhoe Hommahan menee niin..
superhoe, 6.2.2004 10:17:19
Pisteet: 0
.. että kaikki tuon tason käyttisfanaatikot ovat nolifejä käyttiksestä riippumatta. Näille fanaattinen uskollisuus jollekin käyttikselle on sitä ihmisen laumakäyttäytymistä, pakollista 'jengiytymistä', jossa omaa puuhakerhoa puolustetaan sitten paikoin jopa absurdeihin mittoihin saakka. Eivät sentään ammuskele toisiaan.. vielä. No, yleensä kun ikälisää tulee, tuo ylimalkainen yhteenkuuluvuuden tunteen tarve vähenee.. olettaen että omaa tarpeeksi oikeaa elämää korvata sitä jollakin.

Olin joskus teininä itse Amiga-fanaatikko ja silloin käytiin jengisotaa omassa porukassa PC:tä vastaan. Sitten kasvoin isommaksi, nykyään käytän työssä ja kotona sekaisin eri tarkoituksiin Windowsia, Macia, Amigaa ja Linuxia.

Olen haudannut värini mutta dA p0SS3 L1V3Z F0R3V/\! Niinku.
--
Re: Hommahan menee niin..
Anonyymi kommentoija, 6.2.2004 17:15:05
Pisteet: 0
.. että kaikki tuon tason käyttisfanaatikot ovat nolifejä käyttiksestä riippumatta. Näille fanaattinen uskollisuus jollekin käyttikselle on sitä ihmisen laumakäyttäytymistä, pakollista 'jengiytymistä', jossa omaa puuhakerhoa puolustetaan sitten paikoin jopa absurdeihin mittoihin saakka. Eivät sentään ammuskele toisiaan.. vielä. No, yleensä kun ikälisää tulee, tuo ylimalkainen yhteenkuuluvuuden tunteen tarve vähenee.. olettaen että omaa tarpeeksi oikeaa elämää korvata sitä jollakin. Olin joskus teininä itse Amiga-fanaatikko ja silloin käytiin jengisotaa omassa porukassa PC:tä vastaan. Sitten kasvoin isommaksi, nykyään käytän työssä ja kotona sekaisin eri tarkoituksiin Windowsia, Macia, Amigaa ja Linuxia.
Toisaalta on selvästi havaittavissa hyvin usein, että Windowsin käyttäjät on valmiita leimamaan MAC:n ja Amigan käyttäjät fanaatikoiksi vain koska me emme ole niin ihastuneita Windowsista ja PC-raudasta ja pidämme omasta käyttiksestä enemmän.

Usein fanaatikoksi leimaaminen tehdään täysin riittämättömin perustein ilman että tiedetään mistä puhutaan, kuten sekin että aletaan väittämään ettei jollain tee mitään kun se ei aja Microsoftin ohjelmia. Tai jos Amigisti sanoo että pystyy omalla koneellaan tekemään hyvin pitkälti samoja asioita kun joku PC:llä, niin sitten leimataan fanaatikoksi. Kuinka moni esim täällä edes tietää, että AmigaOS on edelleen vaklavissaan kehityksen alla ja AmigaOS 4.0 julkastaan piakkoin, tai kuinka moni tietää että tuo uusi käyttisversio toimii G4 PPC raudalla ?

Hyvä esimerkki on nyt tämä koko "uutis" threadi. Kyllä epäilen, että aika moni niistä jotka piti tuon MAC-modauksen tekijää tyhmänä ajattelee sitä, että on se nyt aika helvetin kallis PC-kotelo ja törkeän rumakin vielä. Kyllä täytyy olla melkosesti ylimäärästä rahaa, jos heittää G5 MAC:n sisukset menemään vain saadakseen ruman kotelon PC:lle. Kyllä tuo on tyhmyyden huippu.

Ja sitten ne jotka ei ymmärrä tommosta leimataan fanaatikoiksi.
asdfghjklz Faktaa
asdfghjklz, 6.2.2004 09:28:30
Pisteet: +1
Homma meni niin, että kaveri oli jostain saanut käsiinsä G5 kotelon ja päätti sinne laittaa x86-emolevyn ja Athlon XP -prosessorin. Kaveri ei todellakaan ollut ostanut uutta G5 konetta tähän tarkoitukseen.
BlueJoker Joo-o
BlueJoker, 6.2.2004 07:40:10
Pisteet: 0
Niin, ei kyllä varmaan ihan täysjärkisiä nuo kiihkeimmät macistitkaan ole.

Siis miten hitossa, jotain voi niin paljon loukata se, että tommonen revitään kappaleiksi ja pistetään PC-rautaa sisälle? Käsittämätöntä.

Ja vielä tappouhkauksia...huh.
Re: Joo-o
Anonyymi kommentoija, 6.2.2004 10:01:21
Pisteet: 0
Niin, ei kyllä varmaan ihan täysjärkisiä nuo kiihkeimmät macistitkaan ole.
Macin käyttäjäthän ovat niitä luovia, taiteellisia ja _herkkiä_ ihmisiä... :)
velikani Re: Joo-o
velikani, 6.2.2004 08:46:05
Pisteet: 0
Niin, ei kyllä varmaan ihan täysjärkisiä nuo kiihkeimmät macistitkaan ole. Siis miten hitossa, jotain voi niin paljon loukata se, että tommonen revitään kappaleiksi ja pistetään PC-rautaa sisälle? Käsittämätöntä.
Ja vielä tappouhkauksia...huh.
Tein tuossa taannoin jotain vähän samantyyppistä. Löysin entiseltä työpaikalta vanhan macintoshin josta meinasin tehdä gerbiilille leppoisan oleskelutilan. ainoa huomio jota sain sen kautta, oli jonkun jyrsija.netin ylläpidolta tullut huolestunut kysymys ettei kai mulla oikeasti ole tarkoitus tunkea sinne gerbiiliä.

no ei tietenkään. oli se kuitenkin viikon jyrsijälinkki siellä jyrsija.netissa :) .. eikä kukaan uhannut tappaa.

http://www.velikani.com/gerbilaario/
{{`o.0´}} -- H7
Bustis Re: Joo-o
Bustis, 6.2.2004 11:49:15
Pisteet: 0
no ei tietenkään. oli se kuitenkin viikon jyrsijälinkki siellä jyrsija.netissa :) .. eikä kukaan uhannut tappaa. http://www.velikani.com/gerbilaario/
Kyllä kauniille koriste-esineille aina välillä käyttöäkin löytyy
http://home.comcast.net/~jleblanc77/cube/
BlueJoker Vielä...
BlueJoker, 7.2.2004 22:10:42
Pisteet: 0
Niin, sanottakoon vielä se, että en ainakaan minä tuota G5:lle tekisi, jos tuollaisen esim. saisin. Jonkin verran kunnioitusta tuolle Steve Jobsin (sairas idea, mutta olisi macistit varmaan hiljaa, jos joku tuolle antaisi aseesta) firmalle.

Tai kiusalla voisin tehdä, että mac-fanaatikot saisivat "nenilleen" taas. ;)

Mutta en voi kyllä tuota tappouhkausta edelleenkään ymmärtää tuollaisen modauksen takia, eh, pinna "hieman" liian kireällä?

Mutta ei kyllä PC verrattuna Mac ole kyllä Lada vs. BMW sentään ollenkaan. :)
Tug3 Re: Vielä...
Tug3, 10.2.2004 12:51:28
Pisteet: 0
Mutta ei kyllä PC verrattuna Mac ole kyllä Lada vs. BMW sentään ollenkaan. :)
Eipä ole ei: Nivalla ajaa kehää suohon vajonneen X5:n ympärillä... =)

Jaa miten tää liittyy tietokoneisiin? - Ei mitenkään, mutta sen verran on Niva rankka maasturi. Bemarilta ei maasturia koskaan ehkä tulekkaan...
--
Mutta muuten olen sitä mieltä, että Tietokone on hävitettävä!