Kirjaudu

Uutiskirje

Rekisteröidy Sektoriin ja tilaa itsellesi joko aamuisin tai iltaisin ilmestyvä uutiskirje sähköpostiisi.

Perjantai, 3.9.2004

Windows Media Player 10 saatavilla

Microsoft julkaisi eilen Windows Media Player 10 -mediasoitinohjelmiston. Merkittävin uutuus aikaisempiin versioihin verrattuna on Digital Media Hall, joka mahdollistaa video- ja musiikkitiedostojen tutkailemisen useiden verkkokauppojen valikoimista. Sovellus tunnistaa suoraan 70 kannettavaa mediatoistinta ja osaa automaattisesti synkronoida mediakirjastonsa niiden kanssa. Windows Media Player 10 on ladattavissa Microsoftin sivuilta. Lue lehdistötiedote.

K2, 3.9.2004 00:08. Lähde: Microsoft
Rekisteröidy ja kirjaudu sisään, jos haluat kommentoida.

Kommentit ( 102 uutta / 102 )
pistettä.
Näytä vain kommentit joilla on vähintään
Win2000
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 07:49:12
Pisteet: 0
Ainoa negatiivinen tuossa on oikeastaan se ettei sitä ole saatavilla Win2000:lle. Tosin onhan se jo 5 vuotta vanha käyttis, joten ehkäpä tuo on ymmärrettävää.

Tai ainakaan ei ole saatavilla vielä..?
MS yllätti
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 08:50:57
Pisteet: 0
"Digital Media Hall, joka mahdollistaa video- ja musiikkitiedostojen tutkailemisen _useiden_ verkkokauppojen valikoimista."

Huh. Eikös MS juuri avannut oman musakauppansa. Kuinkas nyt tuollainen tuki. Kerrankin positiivisa yllätyksiä MS:n suunnalta. Applen suljettu järjestelmä tuntuu aika lamelta tuon rinnalla :D
Re: MS yllätti
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 09:12:54
Pisteet: 0
"Digital Media Hall, joka mahdollistaa video- ja musiikkitiedostojen tutkailemisen _useiden_ verkkokauppojen valikoimista." Huh. Eikös MS juuri avannut oman musakauppansa. Kuinkas nyt tuollainen tuki. Kerrankin positiivisa yllätyksiä MS:n suunnalta.
Olet oikeassa. Kyllä MS tosin varmaankin rahansa saa, jotain prosentteja varmaan jaellaan jos joku ostaa WMP:llä biisin jostain muualta kuin MS Music Storesta. Applen iTMS taas on pääasiassa iPodin lisäpalvelu.
Re: MS yllätti
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 11:35:46
Pisteet: 0
"Digital Media Hall, joka mahdollistaa video- ja musiikkitiedostojen tutkailemisen _useiden_ verkkokauppojen valikoimista." Huh. Eikös MS juuri avannut oman musakauppansa. Kuinkas nyt tuollainen tuki. Kerrankin positiivisa yllätyksiä MS:n suunnalta. Applen suljettu järjestelmä tuntuu aika lamelta tuon rinnalla :D
No joo, aika yllätys tosiaan kun firmalla sataa monopolisyytöksiä jatkuvasti. Pääasia että saataisiin pian myyntiin versio windowsista ilman musiikkikauppaa :D

Yritin tuossa kaivaa esiin jotain palveluita joilla saisi musiikkia ostaa (premium services:n alta wmp:ssä), mutta löysin vain tavallisia selaimen yli toimivia ratkaisuja esmes www.musicnow.com

Sanokaa nyt joku että tämä digital media hall on muutakin kuin portaali näennäesesti soittimeen liitettynä ja IE:llä renderöitynä.
Re: MS yllätti
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 12:38:15
Pisteet: 0
Voeha hemmetti.. Luulin latailleeni WMP10:ä, mutta sainkin v9:n (w2k). Miksei ne voi laittaa versiota tiedostonimeen :D
Re: MS yllätti
Anonyymi kommentoija, 5.9.2004 17:00:33
Pisteet: 0
Voeha hemmetti.. Luulin latailleeni WMP10:ä, mutta sainkin v9:n (w2k). Miksei ne voi laittaa versiota tiedostonimeen :D
No tuohan on tyypillistä Microsoftia. Macissa homma hoituu siten, että jos uusia päivityksiä on saatavana niin OS X _kysyy_ minulta, että haluatko ladata ko. päivityksen ;)
Re: MS yllätti
Anonyymi kommentoija, 5.9.2004 18:13:23
Pisteet: 0
Voeha hemmetti.. Luulin latailleeni WMP10:ä, mutta sainkin v9:n (w2k). Miksei ne voi laittaa versiota tiedostonimeen :D
No tuohan on tyypillistä Microsoftia. Macissa homma hoituu siten, että jos uusia päivityksiä on saatavana niin OS X _kysyy_ minulta, että haluatko ladata ko. päivityksen ;)
Niin windowsissakin. (vaihtoehtoina kysy-donaa-kysyinssataanko ja donaaautomaattisesti-kysyinssataanko, sekä donaajainssaa-automaattisesti)Auto-update ei vaan työnnä kaikkia MSn ohjelmia koneelle automaattisesti, vaan esimerkiksi DirectX tai Mediaplayer pitää ottaa erikseen.
Re: MS yllätti
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 13:07:55
Pisteet: 0
-Kannattaisi ehkä kuitenkin muistaa että MSN Music on vielä beta jakelussa.
10?
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 13:15:42
Pisteet: 0
Onko joku tosiaan saanut 10 ladattua? Sen latauspainikkeesta alkaakin lataamaan 9 versiota.
spaceGoose Re: 10?
spaceGoose, 3.9.2004 13:33:17
Pisteet: 0
Onko joku tosiaan saanut 10 ladattua? Sen latauspainikkeesta alkaakin lataamaan 9 versiota.
Kyllä se ainakin ihan hyvin latautui tuosta linkistä. Voiko olla kyseessä Windowsin maa-asetuksista tms. jonka syystä sivu ohjautuu johonkin muualle?
Karitku Re: 10?
Karitku, 3.9.2004 17:18:53
Pisteet: 0
Onko joku tosiaan saanut 10 ladattua? Sen latauspainikkeesta alkaakin lataamaan 9 versiota.
Kyllä se ainakin ihan hyvin latautui tuosta linkistä. Voiko olla kyseessä Windowsin maa-asetuksista tms. jonka syystä sivu ohjautuu johonkin muualle?
Johtuu, eli pitää lukea english siellä language listassa ensimmäisenä.
Voitku
Apple
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 16:36:19
Pisteet: +1
Taas täällä kiistellään Windows XP ja Mac OS X käyttöjärjestelmien hinnoista ja päivityksistä. Itse käytön niitä molempia eikä ainakaan itseäni kiinnosta pätkääkään kiistellä noiden välillä. Näyttää olevan niin että pahimmat kinastelijat ovat joko vain Windows XP tai sitten vain Mac OS X käyttöjiä. Itse pidän enemmän Mac OS X:stä ja sen vaivattomasta käyttöliittymästä mutta kyllä pystyn käyttämään Windowsia myös ilman sen kummoisempia tuntemuksia. Toinen mistä kaikki jauhaa on Mac OS X uusien versioiden hinnoista. Mac OS X uudet versiot joista on pitänyt maksaa ovat sisältäneet todella paljon lisäyksiä. Windows XP käyttäjät yleensä eivät tajua että se että vaikka niissä Mac OS X on sama nimi niin ne sisältävät paljon parannuksia. Siis sellaisia uudistuksia joita niitä haluava todella maksaa sen uuden käyttiksen hinnan. Ja pitää muistaa että pakolliset/pienet muutokset eivät maksa mitään Mac OS X käyttäjille mitään vaan ne saa samalla tavalla päivitettyä kuin jonku Windows XP. Esim. 10.3.5 ei maksa mitään 10.3 käyttiksen omistajalle, mutta sitten esim. tuleva 10.4 maksaa koska siinä on oikeasti paljon uutta, samalla tavalla kuin tuleva Windows Longhorn vettattuna Windows XP:hen. Joten en tajua miksi jotku sanoo että Mac OS X käyttäjät joutuvat maksamaan bugi päivityksistä. Varmaan se johtuu vain Macceja tuntemattomien henkilöiden tiedon puutteesta.

Ja sitten tuohon kommettiinkiin kun joku sanoi että
"Ja vertailtuani tuota iTunesiin...? Joo, ei ole iTunesia enää koneella. Tosin eipä se kyllä pärjännyt WMP9:llekkään." Niin väittäisimpä että kyllä se taitaa olla toisin päin.

Itselläni kaverin isäni joka ei ole MP3 musiikista innostinut oli haltioissaan iTuneksin helppokäyttöisyydestä. Hän ei osannut käyttää Winampia sen sekaisuuden takia, puhumattakaan jostain sekasortoisesta Windows Media Playeristä. Mutta kun vähän esittelin sen hakutoimintoja yhden napin CD rippausta, tiedostojen/Playlistin polttoa Audio CD:ksi niin oli kyllä aivan innoissaan. Alkuunkin oli heti kyselemässsä että noihan sitten pitää polttaa nerolla (joka on jopa mielestäni todella rassaavaa jos on varsinkin kappaleet ovat eri kansioissa).

Ja sama juttu kävi samanikäisellä kaverillani joka on käyttänyt Winampia yli neljä vuotta. Oli heti sanomassa ihan sama että voit sen iTunekin asentaa ja näyttää sitä muttei rupea sitä käyttämään. Mutta kyllä itseäni alkoi melkein nautattamaan että sen jälkeen ei ole muuta kuin iTuneksea käyttänyt. Se on vain siitä kiinni että heittää yleistykset pois ja kokeilee ohjelmaa sillä silmällä että olisiko se itselleen hyvä vaihtoehto. Jopa itsekkin kaihdoin alkuun iTunesta (kummalista jopa Apple käyttäjänä) todella paljon mutta sitten kun huomasin miten ohjelma toimi niin se yllättikin positiivisesti.

Samaa en voinut sanoa todellakaan Widows Media Playristä ja varsinkaan sen nettiradion toteutuksesta. Se on siinä 10 versiossa yhtä surkea kuin ennenkin. Kun ensimmäisen kerran klikkaa Radio tabia niin sen jälkeen sitä ei ole olemassa!!!! Sen jälkeen pitääkin mennä aloitusruudun Radio kohdasta joka menee websivuille, joista sitten taas avaa uusia ikkunoita kun haluaa kuunnella jonku valitun radion kavavaa. Ja lopullinen ulkoasu (ikonit/värit) lopullisessa ikkunassa riippuu millainen websivu kyseisellä radiolla on. Jos MSN musiikkikauppa on yhtä sekaisesti toteutettu niin sitten se ei kyllä tiedä hyvää microsoftille. Ainoa etu on se että Windows käyttäjiä on niin paljon että niiden joukosta löytyy varmasti miljoonia jotka eivät viitsi mitään iTunesta asentaa kun kerran siinä on Windosissa tulee muutenkin mukana soitin jossa on musiikkikauppatuki.

Samoin Playlistien muokkaus on sitä sun tätä puhumattakaan niiden näkemistä (kun ovat heittovalikoilla toteutettu). Ok täytyy myöntää että jos meni vähän mökään WMP tuntemukseni ei ole ihan täydellinen. Eli siihen tottunut voi ehkä sitä paremmin käyttää kun minä joka en ehtinyt kokeilla kaikkea mitä se sisältää. Mutta ainakin itselleni se oli todella hankala käyttää.

Tuossa joku kyseli että onko iTunesssa mahdollisuuttaa ripata CD MP3 muotoon niin kyllä se on mahdollista pakata 128/160/192/custom kbps MP3 formaattiin (ja on todella helppo valita asetuksista). Tosin 128kbps AAC on oletuksena mutta jos on niin amatööri ettei tiedä formaatteja saatika sitten bitrateja niin varmaan riittää tavikselle tuo formaatti/bitrate.
Me Huono uutisointi
Me, 3.9.2004 16:54:08
Pisteet: 0
Miksei sitä ole voitu ilmoittaa että player10 ei saa Suomenkielellä vielä? myös mahdollinen suomen julkaisuajankohta olisi voitu ottaa selville(itse en tiedä).

Mutta en missään nimessä vedä hernettä nenään niin kirjaimellisesti, sektori.com on ehdotta paras ;)..
"Kaikki on sanottu jo, mutta koska kukaan ei kuuntele, meidän on palattava ja aloitettava taas alusta (André Gide)"
njoo.. eletään pois..
www.granstrom.info
aranwe MSN music store
aranwe, 3.9.2004 01:22:22
Pisteet: 0
Onpa tuo MSN:n musiikikauppakin julkaistu

http://beta.music.msn.com/

Eipä kauheasti tunnu iTMS:stä eroavan.
if_then_else
Re: MSN music store
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 07:15:00
Pisteet: 0
Onpa tuo MSN:n musiikikauppakin julkaistu http://beta.music.msn.com/
Eipä kauheasti tunnu iTMS:stä eroavan.
Toimiikos tuo nyt sitten Suomessa tai ylipäätään Euroopassa?
Re: MSN music store
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 07:39:45
Pisteet: 0
Onpa tuo MSN:n musiikikauppakin julkaistu http://beta.music.msn.com/
Eipä kauheasti tunnu iTMS:stä eroavan.
-Previkka tuosta löytyy täältä:

http://www.winsupersite.com/reviews/msn_music_prev...

Itse asiassa eroja on kohtalaisestikin, ei vähimpänä reilusti parempi äänenlaatu.

Jes, tiedän että rdf -miehet ovat täällä kohta kertomassa kuinka oikeasti aac 128kb/s on "aivan riittävä / loistava / upea" jne jne, mutta todellisuudessa? Höpö löpö.

On muuten WMP10:ssä mukana nyt myös MP3 kooderi (WMA:n lisäksi), jos joku sellaista kaipaa.

Itse latasin tuon eilen ja testailin muutaman tunnin, parannusta WMP9:iin on joka suhteessa.

Ja vertailtuani tuota iTunesiin...? Joo, ei ole iTunesia enää koneella. Tosin eipä se kyllä pärjännyt WMP9:llekkään.
Re: MSN music store
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 07:40:46
Pisteet: 0
-Sama juttu, itunes lähti. Hyviä parannuksia tuossa on.

Jos tuo olisi Applen tuote, se olisi vain maksanut 149$... :)
Re: MSN music store
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 09:02:31
Pisteet: 0
-Sama juttu, itunes lähti. Hyviä parannuksia tuossa on.
Millaisia parannuksia?
Re: MSN music store
K2, 3.9.2004 08:49:57
Pisteet: 0
-Sama juttu, itunes lähti. Hyviä parannuksia tuossa on. Jos tuo olisi Applen tuote, se olisi vain maksanut 149$... :)
iTunes on kylläkin ilmainen, joten kommenttisi on täysin typerä. Onhan se varmaan Windows-ihmisille valitettava fakta, että Apple päivittää käyttöjärjestelmäänsä tiheämpään tahtiin kuin Microsoft.
Re: MSN music store
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 10:12:11
Pisteet: 0
iTunes on kylläkin ilmainen, joten kommenttisi on täysin typerä. Onhan se varmaan Windows-ihmisille valitettava fakta, että Apple päivittää käyttöjärjestelmäänsä tiheämpään tahtiin kuin Microsoft.
Jep. iTunesin saa Windowsille ja Applelle ilmaiseksi. Mitenkäs VMP... Kytketty uusimpaan kuluttaja Windowsiin (WinXP). Olipas yllättävää. Ei toimi edes W2K:ssa ;) Upeasti MS tukee omia tuotteitaan.

Siis, jos haluan käyttää MS musiikkikauppaa w2k koneessani, minun pitää ostaa siihen ensin WindowsXP? Tosi fixua. Taidan mielummin ladata ilmaisen iTunesin. Tosin MS:n musakauppa ei taida toimia muutenkaan edes koko Euroopassa.
Re: MSN music store
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 10:29:44
Pisteet: 0
Jep. iTunesin saa Windowsille ja Applelle ilmaiseksi. Mitenkäs VMP... Kytketty uusimpaan kuluttaja Windowsiin (WinXP). Olipas yllättävää. Ei toimi edes W2K:ssa ;) Upeasti MS tukee omia tuotteitaan.
MItä hittoo selität? Ei se ole mihkään kytketty, sen voi ihan vapaasti käydä tuolta imuroimassa. Ja tottakai uusimmissa tuotteissa pitää olla uusimmat versiot, vai olisiko sinun mielestä WMP8 pitänyt tunkea winxp:hen, vaikka olisi ollut mahdollista laittaa WMP10, joka on päivitetty (tietoturvallisempi) versio?
Re: MSN music store
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 10:57:35
Pisteet: 0
Jep. iTunesin saa Windowsille ja Applelle ilmaiseksi. Mitenkäs VMP... Kytketty uusimpaan kuluttaja Windowsiin (WinXP). Olipas yllättävää. Ei toimi edes W2K:ssa ;) Upeasti MS tukee omia tuotteitaan.
MItä hittoo selität? Ei se ole mihkään kytketty, sen voi ihan vapaasti käydä tuolta imuroimassa. Ja tottakai uusimmissa tuotteissa pitää olla uusimmat versiot, vai olisiko sinun mielestä WMP8 pitänyt tunkea winxp:hen, vaikka olisi ollut mahdollista laittaa WMP10, joka on päivitetty (tietoturvallisempi) versio?
MIllähän rahoilla sitä WMP:tä kehitetään? Ettei vain olisi ne valtavat tuotot Windowsista? Kyllä silloin voisi olettaa sen tulevan myös vanhempiin windowseihinkin.
Re: MSN music store
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 12:54:00
Pisteet: 0
MIllähän rahoilla sitä WMP:tä kehitetään? Ettei vain olisi ne valtavat tuotot Windowsista? Kyllä silloin voisi olettaa sen tulevan myös vanhempiin windowseihinkin.
-Milläs rahalla iTunesia / Safaria kehitetään? Luulisi että ne saisi kaikkiin omppu -käyttiksiin?
Re: MSN music store
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 14:09:27
Pisteet: 0
-Milläs rahalla iTunesia / Safaria kehitetään? Luulisi että ne saisi kaikkiin omppu -käyttiksiin?
iTunesinhan saakin.
Re: MSN music store
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 10:43:35
Pisteet: 0
Siis, jos haluan käyttää MS musiikkikauppaa w2k koneessani, minun pitää ostaa siihen ensin WindowsXP? Tosi fixua. Taidan mielummin ladata ilmaisen iTunesin. Tosin MS:n musakauppa ei taida toimia muutenkaan edes koko Euroopassa.
Ohessa MSN Music Storen tekniset vaatimukset:

http://beta.music.msn.com/help/requirements.aspx

Molemmat kaupathan siis ovat tulossa lokakuussa Euroopan kaikkiin maihin.
Re: MSN music store
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 10:51:33
Pisteet: 0
Ohessa MSN Music Storen tekniset vaatimukset: http://beta.music.msn.com/help/requirements.aspx
Ja näin sitä turvallisuutta lisätään:
* Internet Explorer 5.01 (or later)
* You must be an administrator on the computer in order for the ActiveX control to install properly.

Montakohan uutta matoepidemiaa saadaan tuon musiikkikaupan takia liikkeelle?
Re: MSN music store
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 10:49:21
Pisteet: 0
Siis, jos haluan käyttää MS musiikkikauppaa w2k koneessani, minun pitää ostaa siihen ensin WindowsXP? Tosi fixua. Taidan mielummin ladata ilmaisen iTunesin. Tosin MS:n musakauppa ei taida toimia muutenkaan edes koko Euroopassa.
Ei tarvitse XP:sta: http://beta.music.msn.com/music/KnownIssues
"Hardware and Software Requirements
Windows 98 SE, Windows 2000, or Windows XP"

Toimiiko muuten Itunes vanhassa Mac OS 9:ssa?
Re: MSN music store
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 11:09:31
Pisteet: 0
Toimiiko muuten Itunes vanhassa Mac OS 9:ssa?
Ei. Eikä iTunes toimi muissa Wintukoissakaan kuin Windows XP/2000

Toimiiko Windows Media Player 10 Macissä, Linuxissa, Unixissa,... ?
Ei.
Re: MSN music store
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 11:30:12
Pisteet: 0
Toimiiko muuten Itunes vanhassa Mac OS 9:ssa?
Ei. Eikä iTunes toimi muissa Wintukoissakaan kuin Windows XP/2000
iTunes toimii Mac OS 9:ssä. Siinä ei kuitenkaan ole Music Storea.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=120...
Re: MSN music store
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 14:22:42
Pisteet: 0
Toimiiko muuten Itunes vanhassa Mac OS 9:ssa?
Ei. Eikä iTunes toimi muissa Wintukoissakaan kuin Windows XP/2000
Toimiiko Windows Media Player 10 Macissä, Linuxissa, Unixissa,... ?
Ei.
-Missä? Mitä sellaiset lelut on?
Ei ainakaan teidän lastenhuoneessa, mistä sinä luot älyttömyyksiäsi. Mac on esimerkiksi se laite, jota käytetään tehtäessä musiikkia, jota mm. Microsoftin musiikk kauppa myy ;)
Re: MSN music store
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 14:27:21
Pisteet: 0
Mac on esimerkiksi se laite, jota käytetään tehtäessä musiikkia, jota mm. Microsoftin musiikk kauppa myy ;)
Sillä myös suunnitellaan mm. Windowsin graafinen käyttöliittymä ja Microsoftin pakkauksien, manuaalien ja mainosten ulkoasu.
daimoni Re: MSN music store
daimoni, 3.9.2004 13:18:41
Pisteet: 0
Toimiiko Windows Media Player 10 Macissä, Linuxissa, Unixissa,... ? Ei.
Ai.. minkäköhän helvetin mediasoittimen sitten menin macciini lataaman microsoftin sivuilta? :(

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/down...

Tosin versio 9, mutta uskon kyllä että 10 seuraa perässä.
"Minusta on viime aikoina daimonin kommentteja lukeneena alkanut muutenkin tuntua, että äijä kuvittelee olevansa joku jumalhahmo, jonka sana on totuus ja laki."
-- Anonyymi kommentoija
Re: MSN music store
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 11:05:07
Pisteet: 0
-Sama juttu, itunes lähti. Hyviä parannuksia tuossa on. Jos tuo olisi Applen tuote, se olisi vain maksanut 149$... :)
iTunes on kylläkin ilmainen, joten kommenttisi on täysin typerä. Onhan se varmaan Windows-ihmisille valitettava fakta, että Apple päivittää käyttöjärjestelmäänsä tiheämpään tahtiin kuin Microsoft.
Niin kauan kun nämä "päivitykset" ovat maksullisia, tiheästä päivitystahdista on loppukäyttäjälle ainoastaan haittaa, koska jostain pikkuasiasta saa maksaa joka vuosi >100 euroa.

Windows käyttäjien kannalta on hyvä asia että turhat uudet versiot tyyliin 98->98SE->ME kahden vuoden sisällä ovat jääneet historiaan.
Re: MSN music store
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 11:26:06
Pisteet: 0
-Sama juttu, itunes lähti. Hyviä parannuksia tuossa on.
http://seattletimes.nwsource.com/html/businesstech...

Tuossa ylläolevassa linkissä on Seattle Timesin artikkeli missä Microsoftin edustaja vakuuttelee olleensa liikenteessä jo ennen Applea ja siitä huolimatta. Senköhän takia heidän musiikkikaupassaan on sama hinnoittelu ($0.99 per biisi, $9.99 per albumi), ilmaiset näytteet biiseistä, "single-click purchasing", yli miljoonan kappaleen katalogi, sekä piakkoin myös "new music tuesdays" - innovointia parhaimmillaan.

192/256 Kbps on mainio juttu, Apple saisi seurata perässä. 128 ei ihan riitä.

Jos tuo olisi Applen tuote, se olisi vain maksanut 149$... :)
FUD. http://en.wikipedia.org/wiki/FUD Kuten on todettu, iTunes on ilmainen, ja yhteensopiva sekä Windowsin että Macin kanssa.

Niin kauan kun nämä "päivitykset" ovat maksullisia, tiheästä päivitystahdista on loppukäyttäjälle ainoastaan haittaa, koska jostain pikkuasiasta saa maksaa joka vuosi >100 euroa.
Paino sanalla "saa"... Moni päivitti OS 9:stä Mac OS X 10.2:een, ja käyttää sitä tyytyväisenä edelleen. Harva nuo kaikki ostaa, ja pakollisia ne eivät missään nimessä ole, niinkuin eivät Windows-päivityksetkään. Myöskään pieniksi noita päivityksiä ei voi millään muotoa kutsua, ainakaan kun verrataan esim. Windows Longhorniin, joka ilmestyy (ehkä) viisi vuotta XP:n jälkeen, vaikka sen suunnitelluista uusista ominaisuuksista on karsittu pois kaikki merkittävimmät. Lisäksi Windows maksaa n. 415 euroa (vrt. 179 e).

Tämä on kuitenkin kaikki OT, joten piste.
Re: MSN music store
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 12:53:04
Pisteet: 0
kappaleen katalogi, sekä piakkoin myös "new music tuesdays" - innovointia parhaimmillaan.

-Taitaa vain unohtua ettei iTunes todellakaan ollut ensimmäinen musakauppa. Ja jos todellakin lukisit vertailuja iTunesin ja MSN Musicin välillä huomaisit että MM:ssä on paljon ominaisuuksia joita iTunesissa ei ole.

Paino sanalla "saa"... Moni päivitti OS 9:stä Mac OS X 10.2:een, ja käyttää sitä tyytyväisenä edelleen. Harva nuo kaikki ostaa, ja pakollisia ne eivät missään nimessä ole, niinkuin eivät
-No jaa, kyllä OSX 10.0.0 oli täysin alpha -tuote, joka vaati useamman _maksullisen_ päivityksen ennenkuin oli edes beta tasolla. Käytännössä olivat täysin bugi fixejä, ja niistä laskutettiin.

Longhorniin, joka ilmestyy (ehkä) viisi vuotta XP:n jälkeen, vaikka sen suunnitelluista uusista ominaisuuksista on karsittu pois kaikki merkittävimmät.

-"Kaikki merkittävimmät"? Ainoa joka myöhästyy (eli ei ole karsittu, tulee ainoastaan myöhässä) on WinFS. Ja kun se tulee, se tulee ilmaiseksi. Vähän toista kuin Applen päivityksissä.

Lisäksi Windows maksaa n. 415 euroa (vrt. 179 e).

-Jaa, toi on mulle aikamoinen uutinen, ostin meinaa viime viikolla mutsin koneeseen XP Pron, ja maksoin siitä 199€.

Tämä on kuitenkin kaikki OT, joten piste.
-Ja oli vielä virheellistä tietoa, joten ihan hyvä että tuli piste.
Re: MSN music store
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 15:44:53
Pisteet: 0
Joo, ja mä ostin mun mummon koneeseen OS X:n uusimman version ja maksoin siitä markan. Windows maksaa yli 400 euroa. Piste.
Eikä maksa. Älä jakele väärää tietoa. OEM-versio windowsista maksaa ~150e kun ostaa yhden (1) tuotteen samalla, esim hiiri tms.
Re: MSN music store
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 16:23:08
Pisteet: 0
Joo, ja mä ostin mun mummon koneeseen OS X:n uusimman version ja maksoin siitä markan. Windows maksaa yli 400 euroa. Piste.
Eikä maksa. Älä jakele väärää tietoa. OEM-versio windowsista maksaa ~150e kun ostaa yhden (1) tuotteen samalla, esim hiiri tms.
MS:n sivuilla on lista minkä tuotteiden mukana OEM windows voidaan myydä, mm. hiiri kelpaa. Mutta osaako kukaan sanoa miksi Officen OEM versiota ei voi ostaa samalla tavalla?
Re: MSN music store
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 13:55:45
Pisteet: 0
niistä laskutettiin.
Maksaminen ei tainnut ollut pakollista, arvon Einstein. Applehan alkoi toimittaa koneitaan oletuksena OS X-boottaavana vasta kun 10.2 ilmestyi. 10.2 on edelleenkin käytössä vakaampi kuin yksikään näkemäni Windows - sama tosin päti puutteista, bugeista ja hitaudesta kärsineeseen 10.0-versioon. Mitä siis olitkaan puhumassa Alphoista...?

-Jaa, toi on mulle aikamoinen uutinen, ostin meinaa viime viikolla mutsin koneeseen XP Pron, ja maksoin siitä 199€.
Kerro toki mistä XP Pron saa tuohon hintaan, niin käyn hakemassa kunnon läjän. Siihen asti täytynee tyytyä tuohon 415 euron hintaan.
Re: MSN music store
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 14:49:19
Pisteet: 0
-Jaa, toi on mulle aikamoinen uutinen, ostin meinaa viime viikolla mutsin koneeseen XP Pron, ja maksoin siitä 199€.
Kerro toki mistä XP Pron saa tuohon hintaan, niin käyn hakemassa kunnon läjän. Siihen asti täytynee tyytyä tuohon 415 euron hintaan.
Enpä ole kyseinen henkilö mutta vastaan kuitenkin
Se vähän riippuu:
OEM version (eli koneen mukana) saa 150 eurolla. Erikseen ostettuna se on n.390 euroa.

Buldogin sivuilla OEM:stä on kommentti:

Ostettava vähintään yksi tuote á 17e,
(ei varastopakkaus tuote)
OEM -versio.

Eli kukaan täysjärkinen ei osta tuota 400 euron pakettia, kun voi ostaa 150 eurolla käyttiksen ja vaikka hiiren siihen lisäks, niin on ihan laillinen.
Re: MSN music store
Anonyymi kommentoija, 5.9.2004 13:31:33
Pisteet: 0
[...] OEM -versio. Eli kukaan täysjärkinen ei osta tuota 400 euron pakettia, kun voi ostaa 150 eurolla käyttiksen ja vaikka hiiren siihen lisäks, niin on ihan laillinen.
...ja sitten kun hiiri hajoaa, pitää ostaa uusi käyttis.
BlueJoker Re: MSN music store
BlueJoker, 5.9.2004 22:21:36
Pisteet: 0
-Kannattaisi ehkä kuitenkin muistaa että MSN Music on vielä beta jakelussa.
Ja kannattaa myös muistaa että suurin osa muistakin MS tuotteista toimii kuten betat... IE, XP, etc...
XP ei kylläkään toimi kuten beta. Eipä ainakaan itselläni, ehkä mulla vaan on tuuria. IE toisaalta on kylläkin ehkäpä ärsyttävin sovellus koko mikromaailmassa. :P

[...] OEM -versio. Eli kukaan täysjärkinen ei osta tuota 400 euron pakettia, kun voi ostaa 150 eurolla käyttiksen ja vaikka hiiren siihen lisäks, niin on ihan laillinen.
...ja sitten kun hiiri hajoaa, pitää ostaa uusi käyttis.
Miksi? Tuskin kukaan tulee tarkastamaan aina vuoden välein onko se hiiri vielä ehjänä? Tai, voihan sen korjata. ;) Siis OEM-Windowsin myynti on laillinen kai vaan jonkun muun tavarans kans ostettaes, mutta täytyykö se tavara muka omistaa myöhemminkin vai?...no joo turhaa
pimeys Re: MSN music store
pimeys, 3.9.2004 14:04:46
Pisteet: 0
-No jaa, kyllä OSX 10.0.0 oli täysin alpha -tuote, joka vaati useamman _maksullisen_ päivityksen ennenkuin oli edes beta tasolla. Käytännössä olivat täysin bugi fixejä, ja niistä laskutettiin.
Mistä näitä tietoja revitään. 10.1 oli jo täysin käytettävä versio, ja se tarjottiin ilmaiseksi kaikille 10.0:n omistajille.
"Kirjoita verellä: ja sinä saat kokea, että veri on henkeä." -- F.N.
jemm Re: MSN music store
jemm, 3.9.2004 13:03:38
Pisteet: 0
indows Longhorniin, joka ilmestyy (ehkä) viisi vuotta XP:n jälkeen, vaikka sen suunnitelluista uusista ominaisuuksista on karsittu pois kaikki merkittävimmät.
Ei Longhornista ole karsittu pois mitään merkittäviä päivityksiä. Viittaat varmaan hiljattaiseen julkistukseen[1], ettei WinFS tule olemaan Longhornissa sen ilmestyessä. Se tulee olemaan ilmainen päivitys sitten myöhemmin (2007?). Betana sen saa jo aiemmin.

Kaikki muut _kehittäjäpiirteet_, mitä tässä vaiheessa tiedetään, ovat ennallaan (Avalon, Indigo, WinFX), jotka kaiken lisäksi tuodaan myös vanhemmille Windowseille! Se nopeuttaa tekniikoiden käyttöönottoa, kun ei tarvitse odottaa, että enemmistö on päivittänyt Longhorniin.

Mitä tulee _loppukäyttäjiä_ kiinnostaviin piirteisiin, niin niistä tai niiden määrästä ei ole kerrottu vielä mitään, joten vaikea mennä arvailemaan, mitä niistä on karsittu ja mitä ei.

Tuon jutun lopussa Allchin sanookin:
"I don't think people have any idea what Longhorn really is all about," he said. "There's so many great capabilities that we're working on that we haven't shared."

http://news.com.com/Allchin+explains+Longhorn%27s+...
-Jemm
Re: MSN music store
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 08:54:59
Pisteet: 0
-Previkka tuosta löytyy täältä: http://www.winsupersite.com/reviews/msn_music_prev...
Olisikohan kannattanut lukea tuo juttu ;-)

Conclusions
MSN Music isn't bad, but it still doesn't have what it takes, in my mind, to steal the crown from iTunes Music Store.

--Paul Thurrott
September 2, 2004


Ja vertailtuani tuota iTunesiin...? Joo, ei ole iTunesia enää koneella. Tosin eipä se kyllä pärjännyt WMP9:llekkään.
Mutta kun tuo Paul on hieman eri mieltä...
Piraatti Re: MSN music store
Piraatti, 3.9.2004 10:07:37
Pisteet: 0
Olisikohan kannattanut lukea tuo juttu ;-) Conclusions
MSN Music isn't bad, but it still doesn't have what it takes, in my mind, to steal the crown from iTunes Music Store.
--Paul Thurrott
September 2, 2004
Jeps ja kyseinen mies on päästänyt lähinnä vain sammakoita suustaan...

Ja vertailtuani tuota iTunesiin...? Joo, ei ole iTunesia enää koneella. Tosin eipä se kyllä pärjännyt WMP9:llekkään.
Mutta kun tuo Paul on hieman eri mieltä...
Ja Paulia pieni zealotti seuraa pimeydestä valoon..?
Ei hyvää päivää. Herätkääs jo, mies ei tiedä juuri mistään mitään ja heittelee kaikenlaisia sammakoita suustaan jotka pääsee mediaan. Lähinnä pitäisin tuota lausuntoa enemmin humoristisena kuin totuutena vaikka voihan asia niinkin olla. Itselläni ei ole kiirettä vaan voin odottaa rauhassa että tänne laajenevat niin voin valita itse.
Re: MSN music store
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 10:45:20
Pisteet: 0
Jeps ja kyseinen mies on päästänyt lähinnä vain sammakoita suustaan...
Aivan ja koska tuo poju on aina vääntänyt Applesta mitä uskomattomia totuuksia, niin juuri siksi tuo Applen "kehu" iski silmään... mikähän sille nyt on tullut kun ei MS enään kelpaakkaan... outoa...

Ei hyvää päivää. Herätkääs jo, mies ei tiedä juuri mistään mitään ja heittelee kaikenlaisia sammakoita suustaan jotka pääsee mediaan. Lähinnä pitäisin tuota lausuntoa enemmin humoristisena kuin totuutena vaikka voihan asia niinkin olla. Itselläni ei ole kiirettä vaan voin odottaa rauhassa että tänne laajenevat niin voin valita itse.
Aivan. Ei toimi MS muzakkikaupa eikä Applenkaan store vielä Suomessa ja siksi nämä juupas eipäs keskustelut onkin niin kummallisia.
Re: MSN music store
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 13:00:15
Pisteet: 0
Ei hyvää päivää. Herätkääs jo, mies ei tiedä juuri mistään mitään ja heittelee kaikenlaisia sammakoita suustaan jotka pääsee mediaan.
-Jaa, no listaahan nyt sitten niitä? Kumma juttu vaan että kaveri on useammankin lehden toimittajana toiminut jo useita vuosia, ja tuntuu olevan hyvinkin perillä asioista (useasti päiviä / viikkoja ennenkuin missään muualla uutisia julkaistaan).

Joten kerrohan nyt sektorin "asiantuntija", niitä totuuksia jossa herra on ollut väärässä?
Re: MSN music store
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 14:01:30
Pisteet: 0
-Jaa, no listaahan nyt sitten niitä? Kumma juttu vaan että kaveri on useammankin lehden toimittajana toiminut jo useita vuosia, ja tuntuu olevan hyvinkin perillä asioista (useasti päiviä / viikkoja ennenkuin missään muualla uutisia julkaistaan). Joten kerrohan nyt sektorin "asiantuntija", niitä totuuksia jossa herra on ollut väärässä?
No esimerkkinä nyt esim. se idioottimainen iPod-kommentti, kun kaveri oli sitä mieltä että se ei ole Applen tekemä... Mies myös yritti uskotella, että iPodin kanssa ei voi lenkkeillä. Tämän lisäksi Paul ennusti hienosti, kuinka iTunes Music Store tulisi floppaamaan.

Ei hyvin mene.
BlueJoker Re: MSN music store
BlueJoker, 3.9.2004 15:23:59
Pisteet: 0
-Jaa, no listaahan nyt sitten niitä? Kumma juttu vaan että kaveri on useammankin lehden toimittajana toiminut jo useita vuosia, ja tuntuu olevan hyvinkin perillä asioista (useasti päiviä / viikkoja ennenkuin missään muualla uutisia julkaistaan). Joten kerrohan nyt sektorin "asiantuntija", niitä totuuksia jossa herra on ollut väärässä?
No esimerkkinä nyt esim. se idioottimainen iPod-kommentti, kun kaveri oli sitä mieltä että se ei ole Applen tekemä... Mies myös yritti uskotella, että iPodin kanssa ei voi lenkkeillä. Tämän lisäksi Paul ennusti hienosti, kuinka iTunes Music Store tulisi floppaamaan.
Ei hyvin mene.
Niin, ja Applen Steve Jobs itse yliarvioi iTMS:n suosion. Ei hyvin mene.

Longhorniin, joka ilmestyy (ehkä) viisi vuotta XP:n jälkeen, vaikka sen suunnitelluista uusista ominaisuuksista on karsittu pois kaikki merkittävimmät.
-"Kaikki merkittävimmät"? Ainoa joka myöhästyy (eli ei ole karsittu, tulee ainoastaan myöhässä) on WinFS. Ja kun se tulee, se tulee ilmaiseksi. Vähän toista kuin Applen päivityksissä.
Eli mitäs uusia ominaisuuksia Longhorn nyt taas tarjoaakaan? Toimivan tiedostohaun? Eikös semmoinen ole ollut useimmissa muissa käyttiksissä jo 80-luvulta?
Niin on XP:ssäkin. Windows Longhornissa on erittäin paljon uudistuksia...mm. kokonaan uudistettu rakenne...joka koostuu eri palikoista, WinFS (sitten), Avalon, Indigo ja perusta. Näistä Indigo ja Avalon tuodaan myös vanhemmilla Windowseille...(asiaa)...

Jep. iTunesin saa Windowsille ja Applelle ilmaiseksi. Mitenkäs VMP... Kytketty uusimpaan kuluttaja Windowsiin (WinXP). Olipas yllättävää. Ei toimi edes W2K:ssa ;) Upeasti MS tukee omia tuotteitaan.
MItä hittoo selität? Ei se ole mihkään kytketty, sen voi ihan vapaasti käydä tuolta imuroimassa. Ja tottakai uusimmissa tuotteissa pitää olla uusimmat versiot, vai olisiko sinun mielestä WMP8 pitänyt tunkea winxp:hen, vaikka olisi ollut mahdollista laittaa WMP10, joka on päivitetty (tietoturvallisempi) versio?
MIllähän rahoilla sitä WMP:tä kehitetään? Ettei vain olisi ne valtavat tuotot Windowsista? Kyllä silloin voisi olettaa sen tulevan myös vanhempiin windowseihinkin.
Jolleivat saa toimimaan. ;)
Re: MSN music store
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 16:05:37
Pisteet: 0
Niin, ja Applen Steve Jobs itse yliarvioi iTMS:n suosion. Ei hyvin mene.
Tässä onkin ero; Paul Thurrott on sokea Windows-fani, ja mollaa Applea aina tilaisuuden tullen. iTMS:n sukseen räikeä aliarviointi oli häneltä ainoa odotettavissa oleva veto, ja pistää miehen muutkin ajatukset perspektiiviin.

Applen (tai Steven) arviot iTMS:n myynnistä menivät myös alunperin alakanttiin, mutta oikeaan osuttiin siinä että kyseessä olisi hitti; toisin kuin Puusilmä-Paul, joka sanoo asiat pikemminkin niin kuin toivoo niiden olevan, eikä niin kuin ne ovat.
Re: MSN music store
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 16:40:53
Pisteet: 0
Eli mitäs uusia ominaisuuksia Longhorn nyt taas tarjoaakaan? Toimivan tiedostohaun? Eikös semmoinen ole ollut useimmissa muissa käyttiksissä jo 80-luvulta?
Niin on XP:ssäkin. Windows Longhornissa on erittäin paljon uudistuksia...mm. kokonaan uudistettu rakenne...joka koostuu eri palikoista, WinFS (sitten), Avalon, Indigo ja perusta. Näistä Indigo ja Avalon tuodaan myös vanhemmilla Windowseille...(asiaa)...
Enpä menisi hirveästi kehuskelemaan Indigolla ja Avalonilla. Microsoft patentoinee kaikki tekniikkansa, joka mahdollistanee ohjelmistokehitystuotemarkkinoiden pitämisen mukavasti omissa hyppysissä.!

Tulevaisuudessa on hyvinkin mahdollista, että Windows-ohjelmistoja kehittävät vain Microsoft:n kelpuuttamat partnerit ja vain Microsoft:n työkaluin.

Miettikääpäs sitä, kun seuraavan kerran ostatte ohjelmistoja ja vertailette hintoja.

Avalonin, Indigon ja WinFS:n tarkoitus on varmastikin helpottaa (onkohan?) ohjelmistokehitystä, mutta välillisesti se tulee kaventamaan ohjelmistotuotannon mahdollisuuksia. Samalla se tulee tehokkaasti estämään mm. Open Source ohjelmistojen kehittämisen kyseisille tekniikoille.

Miettikää sitä!
Re: MSN music store
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 09:01:08
Pisteet: 0
Jes, tiedän että rdf -miehet ovat täällä kohta kertomassa kuinka oikeasti aac 128kb/s on "aivan riittävä / loistava / upea" jne jne, mutta todellisuudessa? Höpö löpö.
Ihan pikku kysymys todellisuudesta...
Mistä olet saanut jonkun iTMS:n 128 AAC:n biisin käsiisi?
Ja mihin sitä vertasit? Varsinkin kun koneellasi ei edes ole iTunesia... Hmmm...
Re: MSN music store
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 10:05:28
Pisteet: 0
Beta-vaiheessa todellakin. Ainakin musiikkitarjonnan suhteen. Nolla osumaa jokaikinen tekemäni haku.. Ilmeisesti kuuntelen vääränlaista musiikkia :)
Re: MSN music store
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 10:19:19
Pisteet: 0
Onpa tuo MSN:n musiikikauppakin julkaistu http://beta.music.msn.com/
Eipä kauheasti tunnu iTMS:stä eroavan.
Onpa kerrankin hauskaa nähdä miten Microsoft pärjää markkinoilla silloin, kun se on altavastaajana: MSN Music Store toimii noin 30 % myydyistä digisoittimista, iTMS 70 %; iTMS toimii PC:ssä ja Macissa, MSN Music Store vain PC:ssä. Onhan toki WMP:n automaattilevityksessä tiettyjä etuja...
Re: MSN music store
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 10:40:21
Pisteet: 0
Onpa tuo MSN:n musiikikauppakin julkaistu http://beta.music.msn.com/
Eipä kauheasti tunnu iTMS:stä eroavan.
Onpa kerrankin hauskaa nähdä miten Microsoft pärjää markkinoilla silloin, kun se on altavastaajana: MSN Music Store toimii noin 30 % myydyistä digisoittimista, iTMS 70 %;
Lähteitä kiitos. En usko että Ipodin markkinaosuus ole edes 10% kannettavaista audiosoittimista. WMA:ta tukevien soittmiakaan ei ole kauheasti vielä myyty, koska ne ovat tulleet vasta äskettäin markkinoille.

iTMS toimii PC:ssä ja Macissa, MSN Music Store vain PC:ssä. Onhan toki WMP:n automaattilevityksessä tiettyjä etuja...
Re: MSN music store
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 11:02:45
Pisteet: 0
Lähteitä kiitos. En usko että Ipodin markkinaosuus ole edes 10% kannettavaista audiosoittimista. WMA:ta tukevien soittmiakaan ei ole kauheasti vielä myyty, koska ne ovat tulleet vasta äskettäin markkinoille.
Tässä yksi aika tuore:
http://www.cnn.com/2004/TECH/ptech/05/05/apple.ipo...

Apple has sold more than 3 million of its sleek iPods, taking nearly 50 percent of the market for digital music players, and its iTunes online music store claims 70 percent of all songs bought online.
Re: MSN music store
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 11:15:04
Pisteet: 0
Lähteitä kiitos. En usko että Ipodin markkinaosuus ole edes 10% kannettavaista audiosoittimista. WMA:ta tukevien soittmiakaan ei ole kauheasti vielä myyty, koska ne ovat tulleet vasta äskettäin markkinoille.
Tässä yksi aika tuore:
http://www.cnn.com/2004/TECH/ptech/05/05/apple.ipo...
Apple has sold more than 3 million of its sleek iPods, taking nearly 50 percent of the market for digital music players, and its iTunes online music store claims 70 percent of all songs bought online.
Tuossahan ei ole mitään järkeä, eikös Ipod on ollut jo pari vuotta markkinoilla? Eli vuosittainen myyntimäärä jää selkeästi tuosta 3 miljoonasta.

Vertailun vuoksi pelkästään Kiinassa myytiin viime vuonna 1.3 miljoonaa soitinta ja tänä vuonna myynti kohoaa neljään miljoonaan:
http://www.digitimes.com/news/a20040830AB072.html

Olen nähnyt ennenkin 50-60% markkinaosuusarvioita Ipodille, mutta niissä:
1. Oli tarkasteltu ainoastaan USAn markkinoita.
2. Tarkasteltu myynnin markkinaosuutta, eikä myytyjen soittimien markkinaosuutta. Ipodit maksavat enemmän, joten niiden myynnin arvon markkinaosuus on kappalemääräistä markkinaosuutta korkeampi.
3. Oli tarkasteltu ainoastaan kovalevypohjaisia soittimia.

Flash soittimilla on vähintään 70-75% markkinaosuus, joten en usko että Ipodilla ole tuota 10% suurempaa kappalemääräistä markkinaosuutta.
Re: MSN music store
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 11:03:01
Pisteet: 0
Lähteitä kiitos. En usko että Ipodin markkinaosuus ole edes 10% kannettavaista audiosoittimista. WMA:ta tukevien soittmiakaan ei ole kauheasti vielä myyty, koska ne ovat tulleet vasta äskettäin markkinoille.
70% oli Paul Thurrotin artikkelissa ja siinä käsittääkseni tarkoitettiin vain iPodeja ym. "Kannettava audiosoitin" pitää tietty sisällään kannettavat cd:t ja minidiscit.

En yhtään ihmettele 70%:a, joskin lukemassani uutisoinnissa iPodin markkinaosuudeksi on mainittu yleensä 50-60%. Suomessa niitä ei kai hirveästi myydä, mutta esimerkiksi Amsterdamissa näkee iPodin, kun katsoo melkein mitä tahansa satunnaista väkijoukkoa.
Re: MSN music store
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 11:07:15
Pisteet: 0
Lähteitä kiitos. En usko että Ipodin markkinaosuus ole edes 10% kannettavaista audiosoittimista. WMA:ta tukevien soittmiakaan ei ole kauheasti vielä myyty, koska ne ovat tulleet vasta äskettäin markkinoille.
70% oli Paul Thurrotin artikkelissa ja siinä käsittääkseni tarkoitettiin vain iPodeja ym. "Kannettava audiosoitin" pitää tietty sisällään kannettavat cd:t ja minidiscit.
Tarkoitin siis digitaalisia kannettavia soittimia.
Re: MSN music store
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 11:03:21
Pisteet: 0
MSN Music Store toimii noin 30 % myydyistä digisoittimista, iTMS 70 %;
Lähteitä kiitos. En usko että Ipodin markkinaosuus ole edes 10% kannettavaista audiosoittimista.
Itse asiassa nappasin luvun tuolta alempana linkitetystä arvostelusta. Ei hajuakaan onko se todellinen. Hessu Hopoa mukaillen: "Kyllä minä uskon mitä omin silmin netistä luen!" :)

http://www.winsupersite.com/reviews/msn_music_prev...
spaceGoose Re: MSN music store
spaceGoose, 3.9.2004 11:00:30
Pisteet: 0
Lähteitä kiitos. En usko että Ipodin markkinaosuus ole edes 10% kannettavaista audiosoittimista. WMA:ta tukevien soittmiakaan ei ole kauheasti vielä myyty, koska ne ovat tulleet vasta äskettäin markkinoille.
Esim. vaikka tuollainen:

" Apple also says it owns about 70 percent of the online music service market with its iTunes Music Store."

Lähde: http://sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?f=/c/a/2004/...

Se, mihin lukemat perustuvat ja kuinka luotettavia luvut ovat tullen suoraan Applelta, sen saa kukin itse päättää. Nämä prosentuaaliset lukemat ovat joka tapauksessa aina suhteellisia.
Re: MSN music store
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 13:35:07
Pisteet: 0
Ja sitten täällä valitetaan, että Apple-aiheiset uutiset pitäisi jättää pois. Eihän näissä Appleen liittymättömissä uutisissakaan puhuta mistään muusta kuin Applesta, eikä kenenkään muun kuin Windows-miesten toimesta.
Re: MSN music store
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 14:26:14
Pisteet: 0
Molemmat ovat aikas lähellä totuutta :)
-Niin, no, jos totuus sanaa venytetään koskemaan myös täysiä valheita...joo, sitten kyllä.
No tässä yksi totuus: Suurin osa MS musiikkikaupan musiikista tehdään macin avustuksella. Eikös ole ironista;)
Re: MSN music store
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 13:04:48
Pisteet: 0
iTMS 70 %

-Höpö löpö.

"MacMinute reports Apple's iPod is a hit, but analysts' belief that it commands 25 percent of the global market may be overblown, Alex Salkever writes in his latest "Byte of the Apple" column for Business Week Online. He says this is because "very little good data exists on international sales of consumer electronics." "According to one of those chipmakers and to industry analysts, worldwide shipments of digital-music-player chips hit about 15 million last year," Salkever writes. "An April, 2004, report from investment bank CIBC on this market estimated global sales of flash and hard-drive music players at 17 million. If that's true, then the 1.5 million iPods sold in 2003 gives Apple 8 percent to 10 percent of the global market."

http://www.ipodlounge.com/ipodnews_comments.php?id...
Tietoja soittimien markkinaosuuksista
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 14:31:50
Pisteet: 0
Täältä: http://www.reuters.com/newsArticle.jhtml?type=tech...

Apple: 17%
Creative: 10%

Applen osuus on hyvin kaukana 70%:sta tai 50%:sta.
Re: Tietoja soittimien markkinaosuuksista
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 15:30:19
Pisteet: 0
Täältä: http://www.reuters.com/newsArticle.jhtml?type=tech... Apple: 17%
Creative: 10%
Applen osuus on hyvin kaukana 70%:sta tai 50%:sta.
Lueppas hieman tarkemmin juttusi:
"The company said it held a 10 percent share of the global market for MP3 players in the June quarter, coming second after Apple's 17 percent share. "

Siis kuka sanoi ja mihin lukuihin se peruistui?
spaceGoose Re: Tietoja soittimien markkinaosuuksista
spaceGoose, 3.9.2004 14:39:12
Pisteet: 0
Täältä: http://www.reuters.com/newsArticle.jhtml?type=tech... Apple: 17%
Creative: 10%
Applen osuus on hyvin kaukana 70%:sta tai 50%:sta.
Niin, mutta tuossa puhutaan MP3 soittimista eikä digitaalista musiikkia myyvistä kaupoista.
Re: Tietoja soittimien markkinaosuuksista
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 17:00:15
Pisteet: 0
Täältä: http://www.reuters.com/newsArticle.jhtml?type=tech... Apple: 17%
Creative: 10%
Applen osuus on hyvin kaukana 70%:sta tai 50%:sta.
Niin, mutta tuossa puhutaan MP3 soittimista eikä digitaalista musiikkia myyvistä kaupoista.
Niin ja tästähän tässä onkin kyse. Alkuperäinen viesti:
"MSN Music Store toimii noin 30 % myydyistä digisoittimista, iTMS 70 %"

Puhe oli siis soittimista.
spaceGoose
spaceGoose, 3.9.2004 13:32:04
Pisteet: +2
Vähän omia ensimmäisiä käyttökokemuksia...

Harmikseni huomasin että auto sync ominaisuus on mahdollista Creativen puolella vain Nomad-soittimissa eikä esim. Rhombassa. Harmittaa todellakin kun ei iTunes eikä nyt näköjään MP10 mahdollista suoraan soittolistojen siirtoa Rhombaani.

Aika jännä että Creativen soittimiin löytyy tukea mutta ei kaikkiin.

Näin ensi silmäykseltä 10 versio ainakin on paremman näköinen kuin aikaisempi 9 versio. Tämä on tietysti niin makuasia, mutta itseäni ainakin vanhoissa versioissa häiritsi todella paljon se, että vaikka oli ns. skin niin silti sieltä tuli se kamala File/Tiedosto valikko näkyviin skinin ympärille oletuksena kun hiiren kursori osui soittimen ylälaitaan.

Toinen positiivinen asia, jonka huomasin oli kuinka paljon nopeammin uusi soitin latautuu kun sen avaa ja eri "tabien" selailu on myös huomattavasti nopeampaa.

Ulkokuori on ihan hyvännäköinen, mutta vanhanaikaiset harmaan otsikkopalkit esim. kirjastossa (title, artist, album, jne.) pilaa taas hyvännäköisen ulkokuoren.

Online Storea ei päässyt katsomaan, koska ohjelma ilmoittaa että alueellani ei ole Online Storeja. iTunesin kautta kuitenkin pääsee selaamaan iTunes Storea vaikka se ilmoittaa että alueellani ei ole vielä Storea, eli ostaa ei voi.

Vaikka ostaa ei voi niin olisi Microsoft voinut esim. käyttäjille vain ilmoittaa että alueellasi ei ole kauppoja mutta käyttäjä olisi silti voinut siirtyä kauppohin. Näin verkkokauppojen ulkopuolelle jäävät käyttäjätkin olisivat voineet tutustua kauppojen sisältöön ja opetella käyttämään niitä (etsimään artisteja, jne.). Itse ainakin tykkään käyttää iTunes Storesia ihan esikuuntelu mielessä.

Mielenkiintoisia oli myös automaattiset soittolistat. Listasta löytyy pari sellaista joita en itse edes ollut tullut ajatelleeksi, esim. yöllä, viikolla ja viikonloppuna soitetut kappaleet.

Kappaleiden arvostelu (rating) oli myös toteutettu todella kätevästi ilman alasvetovalikkoa. Tähdet lisääntyvät/vähenevät liikuttamalla hiiren kursoria niiden päällä, joka on huomattavasti nopeampi tapa arvostella kappaleet kun esim. mainittu alasvetovalikko. Ja mikä parasta, ei tarvise välttämättä ensin valita riviä ja sitten vasta arvostelua.
WMP 10 ladataan täältä
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 15:08:10
Pisteet: 0
Englanninkielinen ladataan osoitteesta:

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/play...

ja suomenkielinen, kun julkistetaan täältä:

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/down...
BlueJoker Re:
BlueJoker, 3.9.2004 15:26:40
Pisteet: 0
IMO tuo MS:n MSN Music on osaltaan parempi kuin iTunesin, osaltaan huonompi. Parempaa on ehdottomasti kappaleiden korkeammat bitratet...huonompaa se, että Applella ainakin toistaiseksi on vielä paljon parempi valikoima ja käytettävyys muutenkin mielestäni paremmalla tasolla.

WMP 10:n positiivisiä uudistuksia on ehdottomasti mp3-rippauksen tuki! Mahtavaa...voiko iTunesilla muuten ripata aac:n sijasta kappaleita myös mp3:siksi?

Myös tuo vapaamielisyys on hyvä asia Microsoftin suunnalta, eli kauppoja on WMP 10:n valikoissa tarjolla muitakin kuin MSN Music.
Re:
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 15:37:29
Pisteet: 0
WMP 10:n positiivisiä uudistuksia on ehdottomasti mp3-rippauksen tuki! Mahtavaa...voiko iTunesilla muuten ripata aac:n sijasta kappaleita myös mp3:siksi?
Siis eikö WMP:llä ole aikaisemmin voinut tehdä mp3-rippauksia?

iTunes:
"Weapon of Choice
However, you can choose to use different audio formats for any track that you import from CD. iTunes lets you convert your music to MP3s at high bit-rate for no additional charge. "

http://www.apple.com/itunes/import.html
Re:
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 15:40:06
Pisteet: 0

Siis eikö WMP:llä ole aikaisemmin voinut tehdä mp3-rippauksia?
Ei, sillä sai vain microsoftin tukemaan wma-muotoon musiikin.
Re:
Anonyymi kommentoija, 3.9.2004 17:54:41
Pisteet: 0

Onneksi olkoon ja tervetuloa tulevaisuuteen!
Oikea muoto lienee "tervetuloa nykypäivään", ellei tuo sitten ollut joku piilokutsu mäkkikäyttäjäksi.
olmari Re:
olmari, 3.9.2004 16:32:29
Pisteet: 0
Siis eikö WMP:llä ole aikaisemmin voinut tehdä mp3-rippauksia?
Ei, sillä sai vain microsoftin tukemaan wma-muotoon musiikin.
Sai tehtyä MP3sia, laadultaan tosin huonoja... Mutta jos osasi muokata reksiteriä niin sai tehtyä "täysverisiä" mp3sia myös WMP9llä... Tosin itse en tätä ohjelmaa käytä, mutta siis makuasia se...
Pisterajan alittavia kommentteja piilossa.
Re:
Anonyymi kommentoija, 4.9.2004 04:40:10
Pisteet: 0
Kaikki mitä Microsoft edustaa on syvältä. Naurettavaa pelleilyä.
Sama. ::smoke