Kirjaudu

Uutiskirje

Rekisteröidy Sektoriin ja tilaa itsellesi joko aamuisin tai iltaisin ilmestyvä uutiskirje sähköpostiisi.

Tiistai, 3.5.2005

Windows XP Service Pack 3 julkaistaan ennen Longhornia?

Microsoftin toimitusjohtaja Steve Ballmer vihjasi Ruotsissa järjestetyssä Surfa Lugnt-tietoturvatapahtumassa, että Microsoft saattaa julkaista vielä kolmannen Service Packin eli kootun korjaustiedoston ennen seuraavan Windows-käyttöjärjestelmäversion eli Longhornin saapumista markkinoille. Lisäksi Ballmer paljasti, että Internet Explorer 7 tulee sisältämään ns. anti-phishing -tekniikan. Ballmerin kommentit käyvät ilmi F-Securen laboratorioväen blogista, jonne Mikko Hyppönen on raportoinut suoraan tapahtumapaikalta.

K2, 3.5.2005 00:03. Lähde: F-Secure
Rekisteröidy ja kirjaudu sisään, jos haluat kommentoida.

Kommentit ( 18 uutta / 18 )
pistettä.
Näytä vain kommentit joilla on vähintään
feenix Ei mikään ihme
feenix, 3.5.2005 07:03:43
Pisteet: 0
Kun kerran Pitkäsarveen on vielä noin vuosi aikaa, ei mikään ihme että vielä kolmas SP tulisi. Todennäköisesti siinä saattaa tulla jo Longhornin tekniikoita XP:lle, ne lienevät valmiina pitkälti ennen julkaisua. Kunhan vain Longhornin uusin CTP tulisi saataville...
spaceGoose
spaceGoose, 3.5.2005 13:53:48
Pisteet: 0
Vielä vuosi Longhorneen?! Vai onko tämä pehmentävää alustusta taas siihen, että ne lykkäävät Longhornen julkaisua entisestään ;)
feenix Re:
feenix, 3.5.2005 13:55:46
Pisteet: 0
Vielä vuosi Longhorneen?! Vai onko tämä pehmentävää alustusta taas siihen, että ne lykkäävät Longhornen julkaisua entisestään ;)
No tuota, ilmoittivat jo melkein vuosi sitten että 2006 on tähtäimessä, kuten voi pressipuolelta lukea:

http://www.microsoft.com/presspass/press/2004/Aug0...
Re:
Obi-Lan, 3.5.2005 19:19:14
Pisteet: 0
Joo, koulullakin kun kävi joskus pari jotain Microsoftin tyyppiä mainostamassa niitten jotain uutta hienoa kehitysympäristöä, niin puhelivat että 2006 olis tulossa. Kuinkahan paljon ne sitä uusiksi kirjoittaa kun näinkin kauan menee.

Uusia järjestelmiä kyllä on taas lisätty monenlaista, saa nähdä moniko niistä lyö itsensä läpi. WinFS ollaan kovasti hehkuteltu, saa nähdä millaisiksi sen tuomat hyödyt jäävät. Kovia kilpailijoita sillä tulee olemaan julkaisuhetkellä, esimerkiksi Reiser4. Tosin voidaanko kilpailusta juurikaan puhua jos Windows tukee vain omaa levyjärjestelmäänsä.
JttL Re:
JttL, 3.5.2005 19:43:00
Pisteet: 0
Uusia järjestelmiä kyllä on taas lisätty monenlaista, saa nähdä moniko niistä lyö itsensä läpi. WinFS ollaan kovasti hehkuteltu, saa nähdä millaisiksi sen tuomat hyödyt jäävät. Kovia kilpailijoita sillä tulee olemaan julkaisuhetkellä, esimerkiksi Reiser4. Tosin voidaanko kilpailusta juurikaan puhua jos Windows tukee vain omaa levyjärjestelmäänsä.
Muistan lukeneeni jostain, että WinFS:ää ei tule vaan se korvataan hyvällä tiedostojen indexoinnilla.
"A stroke of brush doesn't guarantee art from bristles." --Kosh
muumio Re:
muumio, 8.5.2005 20:41:33
Pisteet: 0
Muistan lukeneeni jostain, että WinFS:ää ei tule vaan se korvataan hyvällä tiedostojen indexoinnilla.
Ei se ainakaan Longhorniin tule, mutta eikös sen pitänyt lykkääntyä vuoteen 2009 tai seuraavalle vuosikymmenelle? Ja kun Longhornin toitotetuista ominaisuuksista tärkeimmät tulevat myös XP:lle, niin mitkä ne Longhornin uutuusfeaturet nyt sitten ovat?
feenix Re:
feenix, 4.5.2005 06:15:00
Pisteet: 0
Joo, koulullakin kun kävi joskus pari jotain Microsoftin tyyppiä mainostamassa niitten jotain uutta hienoa kehitysympäristöä, niin puhelivat että 2006 olis tulossa. Kuinkahan paljon ne sitä uusiksi kirjoittaa kun näinkin kauan menee.
Varmaankin Visual Studio 2005 ja .NET 2.0? Paljon kirjoittivat uusiksi. Kannattaa tutustua mitä kaikkea tuohon tulee, hetkessä ei tehdä versionhallintaa, projektinhallintaa, uutta .NET-versiota, uutta ASP.NETiä jne. Hitsi kun en muista linkkiä siihen ASP.NETin testausjuttuun, siitä saisi hieman kuvaa mitä pitää tehdä. Pitää toimia 32/64bit, 30 eri kieltä, viisi eri käyttistä jne. Testikeissejä yli puoli miljoonaa ajettava vähän väliä. Ja vaikka mitä. Tuskin tuota kukaan hetkessä hoitaa.

Tuon pitäisi tämän vuoden puolella kylläkin tulla jo ulos, beta2 on jo käytössä ja on vallan mukava. Paljon kivaa uutta niin IDEssä kuin itse .NETissä.
anony Re:
anony, 4.5.2005 07:23:28
Pisteet: 0
Hitsi kun en muista linkkiä siihen ASP.NETin testausjuttuun, siitä saisi hieman kuvaa mitä pitää tehdä. Pitää toimia 32/64bit, 30 eri kieltä, viisi eri käyttistä jne. Testikeissejä yli puoli miljoonaa ajettava vähän väliä. Ja vaikka mitä. Tuskin tuota kukaan hetkessä hoitaa.
http://weblogs.asp.net/scottgu/archive/2004/10/28/...
"Don't waste time downloading Linux!" -linux-magazine.co.uk
weicco Re:
weicco, 4.5.2005 10:17:33
Pisteet: 0
Toisten mielestä MS julkaisee keskeneräistä "roskaa" ja toteuttaa beta-testauksen loppukäyttäjillä. Toisten mielestä MS taas viivyttää liikaa julkistuksia turhilla testauksilla. Toiset haluaa, että uudessa Windowsissa ei ole mitään vanhaa painolastia. Toiset haluavat uuden Windowsin nopeasti. Joidenkin mielipide taas on yhdistelmä näitä kaikkia ja ääni muuttu kellossa kuin tuuliviirin suunta myrskyssä.

Itsekin innokkaana odotan uusia fiitsöreitä, mutta samalla toivon, että eivät julkaise mitään keskeneräistä. Toivottavasti nyt testaavat ja uudelleen testaavat kaiken mahdollisen mitä vain keksivät ja lykkäävät julkistusta vaikka ensi vuosikymmelle (no ei nyt sentään), mutta kunhan vaan suoltavat sitä laatua, mitä on totuttu näkemään esim. VS.NET ympäristössä.
Join me! Together we can rule the galaxy as father and son.
Gonzales Re: WinFS
Gonzales, 3.5.2005 19:54:07
Pisteet: 0
WinFS ollaan kovasti hehkuteltu, saa nähdä millaisiksi sen tuomat hyödyt jäävät.
Johan tuota viime vuonna hehkuteltiin, että WinFS tulee kenties jo 2009. Odotellaan vielä ihan rauhassa.
"the next major version of Windows, won't be fully in place until 2009, Bob Muglia, the senior vice president in charge of Windows server development, told CNET News.com."
http://news.com.com/2100-1016_3-5212077.html
http://seattlepi.nwsource.com/business/188339_msft...
http://www.microsoft.com/presspass/press/2004/Aug0...
--
Hurjat Hipit - ilmaista mp3 jytää
http://www.hurjathipit.com
Re:
Kryil, 3.5.2005 21:47:26
Pisteet: 0
Uusia järjestelmiä kyllä on taas lisätty monenlaista, saa nähdä moniko niistä lyö itsensä läpi. WinFS ollaan kovasti hehkuteltu, saa nähdä millaisiksi sen tuomat hyödyt jäävät. Kovia kilpailijoita sillä tulee olemaan julkaisuhetkellä, esimerkiksi Reiser4. Tosin voidaanko kilpailusta juurikaan puhua jos Windows tukee vain omaa levyjärjestelmäänsä.
WinFS ei ole tiedostojärjestelmä, vaan eräänlainen "innovatiivinen" tiedostonhallintasovelma. Sen tarkoituksena on helpottaa tiedon löytämistä ja käyttämistä. Eli käytännössä se osannee näyttää tiedot musiikkitiedostoista, soittaa klipin, jne.
Windows tulee todennäköisesti pyörimään kauan ntfs:n päällä.

Surffailkaa ihmeessä msdn:ssä: http://msdn.microsoft.com/data/winfs/
Gonzales Re:
Gonzales, 3.5.2005 22:29:36
Pisteet: 0
WinFS ei ole tiedostojärjestelmä
the revolutionary new file system code-named "WinFS."

Surffailkaa ihmeessä msdn:ssä: http://msdn.microsoft.com/data/winfs/
Siellähän tuo oli.
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=...
--
Hurjat Hipit - ilmaista mp3 jytää
http://www.hurjathipit.com
Re:
Kryil, 4.5.2005 12:48:15
Pisteet: 0
Siellähän tuo oli.
Katsopa uudelleen samasta url:stä kohta Behind the Technology.
Minusta tuo viittaa edelleen ntfs:n käyttöön.
Gonzales Re:
Gonzales, 4.5.2005 19:04:21
Pisteet: 0
Katsopa uudelleen samasta url:stä kohta Behind the Technology. Minusta tuo viittaa edelleen ntfs:n käyttöön.
Mikä siellä?
--
Hurjat Hipit - ilmaista mp3 jytää
http://www.hurjathipit.com
msim Re:
msim, 4.5.2005 22:33:24
Pisteet: 0
Katsopa uudelleen samasta url:stä kohta Behind the Technology. Minusta tuo viittaa edelleen ntfs:n käyttöön.
Mikä siellä?
Varmaan tästä kohdasta löytyvä kuva:
"Figure 1. The core WinFS building blocks"

Tuosta saa sellaisen käsityksen, että WinFS on NTFS:n päällä pyörivä "Framework".
Gonzales Re:
Gonzales, 5.5.2005 11:50:59
Pisteet: 0
"Figure 1. The core WinFS building blocks" Tuosta saa sellaisen käsityksen, että WinFS on NTFS:n päällä pyörivä "Framework".
Ahaa, se ei olekaan filesystem. Mahtaakohan se sitten olla myöskään revolutionary tai edes new?
--
Hurjat Hipit - ilmaista mp3 jytää
http://www.hurjathipit.com
msim Re:
msim, 5.5.2005 14:13:15
Pisteet: 0
Ahaa, se ei olekaan filesystem. Mahtaakohan se sitten olla myöskään revolutionary tai edes new?
Vastaus löytyy heti, kun saavat sen markkinoille.
Re:
arashi, 3.5.2005 23:39:31
Pisteet: 0
Vielä vuosi Longhorneen?! Vai onko tämä pehmentävää alustusta taas siihen, että ne lykkäävät Longhornen julkaisua entisestään ;)
http://metahost.savvislive.com/microsoft/20050425/...

sieltä jostain kohdasta 01:37:00 eteenpäin alkaa longhornin roadmappeja näkyä, 2006 holiday season on nyt tähtäimessä mutta gates toteaa siinä tyynesti että enemmän aikaa otetaan jos siihen on tarvetta. en ylläty yhtään jos menee 2007 ensimmäiselle neljännekselle.