Kirjaudu

Uutiskirje

Rekisteröidy Sektoriin ja tilaa itsellesi joko aamuisin tai iltaisin ilmestyvä uutiskirje sähköpostiisi.

Tiistai, 13.9.2005

Xbox Live monipuolistuu Xbox 360:n myötä

Microsoft ilmoitti tänään, että verkkopelipalvelu Xbox Live on jouluna 2005 saatavilla Euroopassa ilmaiseksi yhtiön uuden peli- ja viihdekeskuksen Xbox 360:n markkinoilletulon myötä. Jokainen Xbox 360 -pelikonsolin ostaja saa automaattisesti ilmaisen Xbox Live Silver -jäsenyyden, jonka voi halutessaan päivittää Xbox Live Gold -jäsenyyteen 59,99 eurolla.

Microsoft ilmoitti myös, että Xbox Live -pelitilin luomiseen Xbox 360 -pelikonsolilla ei enää tarvita luottokorttia. Pelaajat voivat ostaa 12 kuukautta kestävän Xbox Live -tilauksen käteisellä tai muulla maksutavalla Xbox-tuotteita myyviltä jälleenmyyjiltä. "Olemme iloisia voidessamme tarjota sekä kahdelle miljoonalle olemassa olevalle verkkopelaajallemme että uusille jäsenille tätä ennennäkemätöntä verkkopalvelua", Microsoftin Home Entertainment Divisionin maailmanlaajuisen markkinoinnin ja julkaisujen johtaja Peter Moore toteaa.

K2, 13.9.2005 11:45. Lähde: Microsoft

Kommentoi juttua



Aihe

Esikatsele kommentti
Kommentit ( 0 uutta / 24 )
pistettä.
Näytä vain kommentit joilla on vähintään
susi Hmmm
susi, 13.9.2005 11:58:14
Pisteet: 0
Vastaa
Tiukaksi menee tämä konsolisota. Playstationilla kehittyneempi tekniikka ja Xboxilla verkkopelaaminen... Ainakin Nintendolle tulee tiukat paikat, vaikka käsikonsoli myykin. Nokian nGagellakaan ei ole helppoa PSP:n ja GameBoy DS:n jaloissa.
Mike Steel Re: Hmmm
Mike Steel, 13.9.2005 12:41:19
Pisteet: 0
Vastaa
Playstationilla kehittyneempi tekniikka ja Xboxilla verkkopelaaminen...
-Päätellen mistä? Sonyn (jälleen kerran) yli hypetyistä demoista (jotka Sonyn häpeäksi paljastui PC:llä tehdyiksi pre-render videoiksi).

http://www.majornelson.com/2005/05/20/xbox-360-vs-...

...saa hieman erilaisen kuvan PS3:n "kehittyneemmästä" tekniikasta. RSX ei ole mitään muuta kuin GeForce 7800 siirrettynä pleikkariin, kun taas R500 on kokonaan alusta asti rakennettu konsolipelaamista varten. ATI itse toteaa R500:en olevan 1 - 1,5 sukupolvea tulee R520:stä kehittyneempi.

Vertailua GPU:den välillä:

http://www.majornelson.com/2005/05/20/xbox-360-vs-...

Esim EA:n ohjemoijat ovat kommentoineet että Sonyn ja nVidian teoreettisista luvuista on mahdollista saada käytännössä irti noin 60-75%, 360:sta taas 90-95%.

Ei, en työskentele MS:lla, ja kaikilla firmoilla PR on tietysti ihan oma taiteenlajinsa, mutta kannattaa toki tarkistaa faktat eikä uskoa ihan kaikkea.

Jotenkin tuntuu että ihmiset uskovat (jälleen kerran) Sonyn PR osastoa aivan sokeana. Onko ihmisillä todella noin lyhyt muisti? Muistuuko mieleen "Toy Story in realtime!!!" mitä Sony hehkuitti PS2:n julkaisun yhteydessä?
"This was no boating accident!"
AnonCoward Re: Hmmm
AnonCoward, 13.9.2005 14:22:13
Pisteet: 0
Vastaa
Ei, en työskentele MS:lla, ja kaikilla firmoilla PR on tietysti ihan oma taiteenlajinsa, mutta kannattaa toki tarkistaa faktat eikä uskoa ihan kaikkea.
Kaveri, jonka blogia käytät referenssinä tässä keskustelussa sen sijaan kyllä työskentelee MS:llä ("I work at Microsoft under the title of “Xbox Live Director of Programming in the Xbox Live product group") eli ei tuo blogi ihan paras paikka ole kaivaa niitä puolueettomia faktoja (sikäli kun sellaisia voi kahdesta ei-julkaistusta konsolista olla olemassakaan!)... :)
Re: Hmmm
arashi, 13.9.2005 13:34:54
Pisteet: 0
Vastaa
aika vakuuttavaa pasteta "faktaa" vain xbox360 pr miehen blogista. mutta eihän siinä, kun ei muualta tuollaisia tuloksia saa niin kaivetaan sitten sieltä missä on. mutta hitot raudasta, softa ratkaisee ja sony on se firma jolla on leikiten vakuuttavin valikoima konsoleillaan.

noista hypepuheista sen verran että kuka niitä oikeasti uskoo? ehkä joku 12v isin visalla konsolinsa ostava voisi uskoakin osaan niistä mutta ei luulisi enää sinunkaan ikäistäsi paljoa painava? vai petyitkö kovastikin kun et onnistunut rendaamaan pleikkarilla toy storyä?
Mike Steel Re: Hmmm
Mike Steel, 14.9.2005 08:38:47
Pisteet: 0
Vastaa
ai petyitkö kovastikin kun et onnistunut rendaamaan pleikkarilla toy storyä?
En, koska en koskaan moista lelua ostanut. Tunnen kyllä muutaman jotka oikeasti uskoivat Sonyn valheisiin, ja pettyivät. Ikävä kyllä nyt nämä samat ihmiset näkivät (pre-rendatut) KillZone yms demot E3 messuilla ja uskovat jälleen. Ja tulevat pettymään jälleen.

Luulisi kerrasta oppivan, mutta ei.

Pointti oli että Sonyn "tekniikan paremmuudesta" ei ole mitään todisteita. Toisin kuin monet pelien kehittäjät, ja tämä blogi joka listaa kylmiä numeroita jotka jokainen voi itse tarkastaa, Sony on tarjonnun tähän asti vain pelkkiä epämääräisiä numeroita, ilman mitään faktoja tai perusteluita, ylihypetystä ja valmiiksi rendattuja videoita.

Aivan kuten PS2:n aikana. Jos Sonyn puheita uskoisi, niin oikeasti PS2 on tehokkaampi laite kuin XBox.

Juu.

Ja Sonylla "vakuuttavin valikoima pelejä"...millä perusteella? Määrällä? Jos se ratkaisee, pelaisin vielä 64:lla, tai PC:llä. Laadulla? Saattoi pitää paikaansa vielä pari vuotta sitten, mutta XBoxilla on nykyään paremmat pelit, lähes joka saralla, niin autopeleissä, seikkailupeleissä kuin action -peleissäkin. OIkeastaan ainoa jossa Sony on edellä XBoxia on tasoloikkapelit, ja niissä taas Nintendo on ylivoimainen ykkönen.
"This was no boating accident!"
Pineapple Re: Hmmm
Pineapple, 14.9.2005 14:37:44
Pisteet: 0
Vastaa
Ja Sonylla "vakuuttavin valikoima pelejä"...millä perusteella? Määrällä? Jos se ratkaisee, pelaisin vielä 64:lla, tai PC:llä. Laadulla? Saattoi pitää paikaansa vielä pari vuotta sitten, mutta XBoxilla on nykyään paremmat pelit, lähes joka saralla, niin autopeleissä, seikkailupeleissä kuin action -peleissäkin. OIkeastaan ainoa jossa Sony on edellä XBoxia on tasoloikkapelit, ja niissä taas Nintendo on ylivoimainen ykkönen.
PS2 on ylivoimaisesti edellä roolipeleissä. Xboxin tarjonta laahaa perässä myös bile-pelien suhteen joita löytyy sekä PS2lle (tanssipelit, eyetoy) että GClle (mario-partyt, supersmashbros, monkeyball) yllinkyllin.

FPSt ovat konsoleilla kaikilla varsin jäykkiä (vaikka esim Halo onkin loistava peli). Xboxin autopelitarjonta on aika paljon kolmen nimen varassa : Gotham, Forza ja Burnout (näistäkin burnoutin saa myös PS2lle, lähes identtisenä). PS2lla on vastaavat pelit (Ridgeracer, GT-sarja, ja se sama böönautti)

PS2n tehosta voidaan olla montaa mieltä ja vaikka XBox on paperilla huomattavasti kovempi kone, ovat pelit aika lähellä toisiaan ulkonäöllisesti ja suurimmassa osassa tapauksia eroja saa etsiä suurennuslasin kanssa että niitä löytyy. Veikkaisin että tämä tulee pätemään seuraavallakin sukupolvella : vaikka tehoissa saattaa ollakkin marginaalisia tai jopa selviä eroja, pelit eivät juurikaan näytä erilaisilta.
Pineapple
Re: Hmmm
nissu, 14.9.2005 21:47:40
Pisteet: 0
Vastaa
FPSt ovat konsoleilla kaikilla varsin jäykkiä (vaikka esim Halo onkin loistava peli). Xboxin autopelitarjonta on aika paljon kolmen nimen varassa : Gotham, Forza ja Burnout (näistäkin burnoutin saa myös PS2lle, lähes identtisenä). PS2lla on vastaavat pelit (Ridgeracer, GT-sarja, ja se sama böönautti)
Huh. Ei Ridge Racereita ja Project Gotham Racingeja voi verrata keskenään. PGR:t ovat kuitenkin selvästi "vähemmän arcade", vaikka eivät mitään simulaatioita olekaan.

Gothamilla ja Forzalla on lisäksi eräs merkittävä etu kuolettavan tylsiin Gran Turismoihin verrattuna: loistavasti toimiva verkkopeli. Jo lähes kaksi vuotta vanhaa PGR2:sta pelataan vieläkin paljon verkossa.

Tasoloikkapuolella Xbox ei kyllä loista. Sonyn mahtava Ratchet & Clank-sarja (luokittelisin tuon nykyaikaiseksi tasoloikaksi) on sen sijaan hyvä syy ostaa PS2.
olmari Re: Hmmm
olmari, 14.9.2005 09:06:14
Pisteet: 0
Vastaa
ai petyitkö kovastikin kun et onnistunut rendaamaan pleikkarilla toy storyä?
En, koska en koskaan moista lelua ostanut. Tunnen kyllä muutaman jotka oikeasti uskoivat Sonyn valheisiin, ja pettyivät. Ikävä kyllä nyt nämä samat ihmiset näkivät (pre-rendatut) KillZone yms demot E3 messuilla ja uskovat jälleen. Ja tulevat pettymään jälleen.
Luulisi kerrasta oppivan, mutta ei.
Pointti oli että Sonyn "tekniikan paremmuudesta" ei ole mitään todisteita. Toisin kuin monet pelien kehittäjät, ja tämä blogi joka listaa kylmiä numeroita jotka jokainen voi itse tarkastaa, Sony on tarjonnun tähän asti vain pelkkiä epämääräisiä numeroita, ilman mitään faktoja tai perusteluita, ylihypetystä ja valmiiksi rendattuja videoita.
Aivan kuten PS2:n aikana. Jos Sonyn puheita uskoisi, niin oikeasti PS2 on tehokkaampi laite kuin XBox.
Juu.
Ja Sonylla "vakuuttavin valikoima pelejä"...millä perusteella? Määrällä? Jos se ratkaisee, pelaisin vielä 64:lla, tai PC:llä. Laadulla? Saattoi pitää paikaansa vielä pari vuotta sitten, mutta XBoxilla on nykyään paremmat pelit, lähes joka saralla, niin autopeleissä, seikkailupeleissä kuin action -peleissäkin. OIkeastaan ainoa jossa Sony on edellä XBoxia on tasoloikkapelit, ja niissä taas Nintendo on ylivoimainen ykkönen.
Siinä loistaa taas Xbox myönteisyys... Itse pidän Playstashuunista enemmän, ja voisin listata tähän perusteluita kuusta villapaitaan että miksi. Pelkkä "xbox on parempi" ei vielä todista mitään. Paremmat pelit... Mielestäni Pleikkarille on paremmat pelit kuin X-laatikolle...

Pointtini on että jokainen toki tykkää mistä tykkää, mutta missään ei lue että xbox, pleikkari tahi nintendo olisi teknisesti über-masiina ylitse muiden. Toinen voittaa toisen jollakin osa-alueella ja makuasioista ei voi kiistellä.
weicco Re: Hmmm
weicco, 14.9.2005 10:34:31
Pisteet: 0
Vastaa
Pelkkä "xbox on parempi" ei vielä todista mitään. Paremmat pelit... Mielestäni Pleikkarille on paremmat pelit kuin X-laatikolle... Pointtini on että jokainen toki tykkää mistä tykkää, mutta missään ei lue että xbox, pleikkari tahi nintendo olisi teknisesti über-masiina ylitse muiden. Toinen voittaa toisen jollakin osa-alueella ja makuasioista ei voi kiistellä.
Juu, makuasioista ei voi kiistellä, mutta itse vedit juuri sellaisen esiin tuossa 1. lainauksessani :)

Katselin noita "faktoja", "lukuja", whatever erinäköisiltä internet-sivuilta ja löysinpä jopa sellaisia lukuja pleikkarista, jotka eivät voi millään pitää paikkaansa ainakaan tämän taivaan alla. Viitsisikö joku tehdä - tai kertoa linkin - listaan, jossa olisi selvästi laitettu eri laitteiden tekniset tiedot vierekkäin. Näin saisimme ainakin jonkinlaista pohjaa väittelylle. Tuossa Miken toisessa linkissä onkin jotain, mutta ei ihan sitä mitä haluaisin.
Join me! Together we can rule the galaxy as father and son.
Re: Hmmm
mxmattil, 14.9.2005 11:28:47
Pisteet: 0
Vastaa
Juu, makuasioista ei voi kiistellä
Tähän on aina pakko puuttua, eihän mistään muusta kuin makuasioista voi kiistellä!

Tai sitten aletaan kiistellä faktoista, miten olisi vaikka syvälliset väittelyt aiheista "Koira on eläin" tai "Maa on planeetta"?
http://www.dvd.to - DVD hakukone
Re: Hmmm
arashi, 14.9.2005 14:35:22
Pisteet: 0
Vastaa
En, koska en koskaan moista lelua ostanut. Tunnen kyllä muutaman jotka oikeasti uskoivat Sonyn valheisiin, ja pettyivät. Ikävä kyllä nyt nämä samat ihmiset näkivät (pre-rendatut) KillZone yms demot E3 messuilla ja uskovat jälleen. Ja tulevat pettymään jälleen.
aivan saman tasoisia käsiteltyjä kuvia xobox360 peleistä esitelty, vaikkapa madden '06 josta tuli juuri levitykseen persruma video jossa totuus näkyy. itse ainakaan enää jaksa itkeä noista hypetyksistä, ne eivät tule katoamaan koskaan mihinkään, ei vaan pidä uskoa että seuraavan sukupolven pelikoneilla korvataan nasan supertietokoneet jos hypemies niin sanoo.

Pointti oli että Sonyn "tekniikan paremmuudesta" ei ole mitään todisteita. Toisin kuin monet pelien kehittäjät, ja tämä blogi joka listaa kylmiä numeroita jotka jokainen voi itse tarkastaa, Sony on tarjonnun tähän asti vain pelkkiä epämääräisiä numeroita, ilman mitään faktoja tai perusteluita, ylihypetystä ja valmiiksi rendattuja videoita. Aivan kuten PS2:n aikana. Jos Sonyn puheita uskoisi, niin oikeasti PS2 on tehokkaampi laite kuin XBox.
yllättäen ei ole todisteita kun ei ole yhtään seuraavan sukupolven konetta markkinoilla. noita speksejä on aina viilattu hypen ja julkaisun välissä (yleensä alaspäin) joka firman toimesta. ja mielestäni hyvin samanlaisia hypetyksia ja ylioptimistisia visioita on maalailtu microsoftin puoleltakin siitä mihin kaikkeen uusi xobox pystyy. ehkä tokyo game show ensi viikonloppuna tuo esille oikeita pelattavia pelejä joltain osapuolelta.

Ja Sonylla "vakuuttavin valikoima pelejä"...millä perusteella? Määrällä? Jos se ratkaisee, pelaisin vielä 64:lla, tai PC:llä. Laadulla? Saattoi pitää paikaansa vielä pari vuotta sitten, mutta XBoxilla on nykyään paremmat pelit, lähes joka saralla, niin autopeleissä, seikkailupeleissä kuin action -peleissäkin. OIkeastaan ainoa jossa Sony on edellä XBoxia on tasoloikkapelit, ja niissä taas Nintendo on ylivoimainen ykkönen.
itse en ole tainnut huomata yhtään suoranaista tasoloikkaa yhdellekään konsolille enää vuosiin, en edes nintendolle, mutta todennäköisesti johtuu siitä etten vain katso siihen suuntaan. ja mitä xboxin parempiin peleihin tulee, niin en voi kyllä vieläkään mainita kuin kourallisen pelejä jotka kyseisellä laatikolla kiinnostavat sen verran että niistä jotain voisi maksaa (jos ei lasketa pleikkarilta käännettyjä tuunattuja versioita). pleikkarille taas tulee tasaiseen tahtiin pelejä jotka päätyvät hankintalistalle. ainoa syy miksi xboxin voisi hankkia on sen naurettavan helppo modaus jonka jälkeen peleistä ei tarvitse maksaa ja saa halvan linux boxin. ilman tuota modauksen helppoutta ei olisi lähellekään niin suosittu vehje, ihan hyvä veto saavuttaa markkina-asemaa seuraavalle konsolile tuollainen (jos on rahaa mitä polttaa, niinkuin ms:llä on).
Kosm Re: Hmmm
Kosm, 13.9.2005 15:29:48
Pisteet: 0
Vastaa
oista hypepuheista sen verran että kuka niitä oikeasti uskoo? ehkä joku 12v isin >visalla konsolinsa ostava voisi uskoakin osaan niistä mutta ei luulisi enää >sinunkaan ikäistäsi paljoa painava?
Kyllähän se hypekoneisto jyräsi viimeksikin ja teki selvää loistavan pelikonevalmistajan tuotteesta (Sega Dreamcast). Pahahan siinä oli Dreamcastia myydä kun tuleva PS2 pyörittää Toy Story tasoista graffaa ja on muutenkin maailman paras.
velikani Re: Hmmm
velikani, 14.9.2005 07:08:31
Pisteet: 0
Vastaa
Kyllähän se hypekoneisto jyräsi viimeksikin ja teki selvää loistavan pelikonevalmistajan tuotteesta (Sega Dreamcast). Pahahan siinä oli Dreamcastia myydä kun tuleva PS2 pyörittää Toy Story tasoista graffaa ja on muutenkin maailman paras.
kuulemma myös piratismilla oli osuutta dreamcastin lopulliseen tuhoon mutta ehkä olet oikeassa..
{{`o.0´}} -- H7
olmari eli?
olmari, 13.9.2005 11:59:54
Pisteet: 0
Vastaa
Mitä tämä nyt siis tarkoittaa? Aluksi sanotaan että Xbox Live on jouluna saatavilla ilmaiseksi euroopassa ja myöhemmin sanotaan että Xbox Live pelitilin luomiseen ei tarvita luottokorttia; käteinen käy.

Kolme kertaa uutisen luettunani tuli mieleen että tarkoitetaanko tässä nyt siis tuota Xbox Live Goldia kenties? Jos näin on niin nöyrästi pyydän selventämään uutista tältä osin. Muutoin uutinen on uutisen arvoinen :)
Karitku Re: eli?
Karitku, 13.9.2005 12:44:52
Pisteet: 0
Vastaa
Mitä tämä nyt siis tarkoittaa? Aluksi sanotaan että Xbox Live on jouluna saatavilla ilmaiseksi euroopassa ja myöhemmin sanotaan että Xbox Live pelitilin luomiseen ei tarvita luottokorttia; käteinen käy. Kolme kertaa uutisen luettunani tuli mieleen että tarkoitetaanko tässä nyt siis tuota Xbox Live Goldia kenties? Jos näin on niin nöyrästi pyydän selventämään uutista tältä osin. Muutoin uutinen on uutisen arvoinen :)
Ilmeisesti tarkoittavat tätä uutista. En tosin löytänyt Euroopan saiteilta tuota, mutta hintoja lukuunottamatta sisältöhän on sama. http://www.xbox.com/en-US/news/2005/0908-xbox360on...

Homma menee sekaisin koska vanhat Xboxin omistajat joutuvat edelleen ilmeisesti ostamaan tuon pääsyn Live! palveluun, mutta nyt se olisi mahdollista ilman luottokorttia.
Voitku
Re: eli?
Sidewinder, 13.9.2005 12:27:34
Pisteet: 0
Vastaa
Mitä tämä nyt siis tarkoittaa? Aluksi sanotaan että Xbox Live on jouluna saatavilla ilmaiseksi euroopassa ja myöhemmin sanotaan että Xbox Live pelitilin luomiseen ei tarvita luottokorttia; käteinen käy. Kolme kertaa uutisen luettunani tuli mieleen että tarkoitetaanko tässä nyt siis tuota Xbox Live Goldia kenties? Jos näin on niin nöyrästi pyydän selventämään uutista tältä osin. Muutoin uutinen on uutisen arvoinen :)
"ostaja saa automaattisesti ilmaisen Xbox Live Silver -jäsenyyden"
"voivat ostaa 12 kuukautta kestävän Xbox Live -tilauksen"
Kerran luettuna tarkoittaa, että jäsenyys on ilmainen, mutta päästäkseen pelaamaan live-palveluun, täytyy maksaa. Esim. golf-kentällä jäsenyys maksaa aikas paljon ja siihen vielä kierrosmaksu päälle.

Toinen juttu on se, että maksaa voi _muutenkin_ kuin vain luottokortilla. Monille aiheuttaa ongelmia nimenomaan tuo luottokorttimaksaminen. Jenkeissä tunnetustu verkkopankkipalvelut eivät ole ihan samalla tasolla kuin mm. Suomessa.
Hauska anekdootti muutaman vuoden takaa: "Maailmassa on n. 2 miljoonaa nettipankkien käyttäjää, joista puolet ovat Meritan/Nordean asiakkaita."
Pineapple Re: eli?
Pineapple, 13.9.2005 17:00:39
Pisteet: 0
Vastaa
"ostaja saa automaattisesti ilmaisen Xbox Live Silver -jäsenyyden" "voivat ostaa 12 kuukautta kestävän Xbox Live -tilauksen"
Kerran luettuna tarkoittaa, että jäsenyys on ilmainen, mutta päästäkseen pelaamaan live-palveluun, täytyy maksaa. Esim. golf-kentällä jäsenyys maksaa aikas paljon ja siihen vielä kierrosmaksu päälle.
Ei se noin mene. Live Silver on ilmainen perustason palvelu jossa on ilmeisesti lähinnä jotain pelaajaprofiilia ja instantmessneger-tyyppistä systeemiä. Goldissa on sitten klaanitoiminnot ja peliturnaukset ja sellasta (ja se on maksullinen)
Pineapple
Re: eli?
Sidewinder, 14.9.2005 13:10:28
Pisteet: 0
Vastaa
"ostaja saa automaattisesti ilmaisen Xbox Live Silver -jäsenyyden" "voivat ostaa 12 kuukautta kestävän Xbox Live -tilauksen"
Kerran luettuna tarkoittaa, että jäsenyys on ilmainen, mutta päästäkseen pelaamaan live-palveluun, täytyy maksaa. Esim. golf-kentällä jäsenyys maksaa aikas paljon ja siihen vielä kierrosmaksu päälle.
Ei se noin mene. Live Silver on ilmainen perustason palvelu jossa on ilmeisesti lähinnä jotain pelaajaprofiilia ja instantmessneger-tyyppistä systeemiä. Goldissa on sitten klaanitoiminnot ja peliturnaukset ja sellasta (ja se on maksullinen)
Ok, muokataan real life -esimerkkiä: Esim. golf-kentällä jäsenyys maksaa aikas paljon ja siihen vielä kierrosmaksu päälle, mutta jäsenyys oikeuttaa läiskimään palloja ranchille ja istumaan klubirakennuksen kahvilaan :)
Pineapple Re: eli?
Pineapple, 14.9.2005 14:31:01
Pisteet: 0
Vastaa
"ostaja saa automaattisesti ilmaisen Xbox Live Silver -jäsenyyden" "voivat ostaa 12 kuukautta kestävän Xbox Live -tilauksen"
Kerran luettuna tarkoittaa, että jäsenyys on ilmainen, mutta päästäkseen pelaamaan live-palveluun, täytyy maksaa. Esim. golf-kentällä jäsenyys maksaa aikas paljon ja siihen vielä kierrosmaksu päälle.
Ei se noin mene. Live Silver on ilmainen perustason palvelu jossa on ilmeisesti lähinnä jotain pelaajaprofiilia ja instantmessneger-tyyppistä systeemiä. Goldissa on sitten klaanitoiminnot ja peliturnaukset ja sellasta (ja se on maksullinen)
Ok, muokataan real life -esimerkkiä: Esim. golf-kentällä jäsenyys maksaa aikas paljon ja siihen vielä kierrosmaksu päälle, mutta jäsenyys oikeuttaa läiskimään palloja ranchille ja istumaan klubirakennuksen kahvilaan :)
Ei vaan että Silver-jäsenyydellä pääsee kyllä läiskimään radalle, mutta jos haluaa klubitalon ilmaiset drinkit ja sähkökärryn, on syytä ostaa Gold
Pineapple
Re: eli?
nissu, 13.9.2005 18:30:37
Pisteet: 0
Vastaa
Toinen juttu on se, että maksaa voi _muutenkin_ kuin vain luottokortilla. Monille aiheuttaa ongelmia nimenomaan tuo luottokorttimaksaminen. Jenkeissä tunnetustu verkkopankkipalvelut eivät ole ihan samalla tasolla kuin mm. Suomessa.
Millaisia ongelmia? Verkkopankkipalveluiden taso ei liity mitenkään siihen voiko luottokorttia käyttää nettiostoksiin tai vaikkapa Xbox Live-tunnuksen rekisteröintiin.

Liven luottokorttivaatimus on aiheuttanut ongelmia lähinnä niille, joilla ei ole luottokorttia ensinkään. Luottokortittomat ovat joutuneet käyttämään vanhempiensa kortteja tai Visa Electronia (ja kaikkien pankkien Electronit eivät kuulemma kelpaa).
Re: eli?
Sidewinder, 14.9.2005 13:08:44
Pisteet: 0
Vastaa
Toinen juttu on se, että maksaa voi _muutenkin_ kuin vain luottokortilla. Monille aiheuttaa ongelmia nimenomaan tuo luottokorttimaksaminen. Jenkeissä tunnetustu verkkopankkipalvelut eivät ole ihan samalla tasolla kuin mm. Suomessa.
Millaisia ongelmia? Verkkopankkipalveluiden taso ei liity mitenkään siihen voiko luottokorttia käyttää nettiostoksiin tai vaikkapa Xbox Live-tunnuksen rekisteröintiin.
Liven luottokorttivaatimus on aiheuttanut ongelmia lähinnä niille, joilla ei ole luottokorttia ensinkään. Luottokortittomat ovat joutuneet käyttämään vanhempiensa kortteja tai Visa Electronia (ja kaikkien pankkien Electronit eivät kuulemma kelpaa).
Jos ei ole luottokorttia, voi tuottaa ongelmia, jos ainoa maksuvaihtoehto on luottokortti.
Oikea ratkaisu ei ole kehottaa hankkimaan luottokorttia, koska kaikki eivät niitä saa tai halua tai eivät halua käyttää nettipuolella. Varsinkin, jos kaikkien pankkien Visa Electronit eivät kelpaa.

Verkkopankkipalveluiden kohdalta jätin mainitsematta sen ajatuslinkin: jenkeissä ja brittilässä maksetaan vieläkin laskut ja maksut paljolti shekeillä tai luottokorteilla, koska verkkopankkipalvelut eivät ole luotettavia/ niitä ei ole.
Suomessahan tuli 60-luvulla 'palkka pankkiin'-kampanja, jonka mahdollisti pankkien välillä toimiva tilisiirto. Erittäin vallankumoukselliinen ajatus vielä nykypäivänä monessa 'sivistysvaltiossa'. 60-luvulla nimittäin Suoomessakin maksettiin palkka yleensä käteisenä.
Ulkomailla hämmästystä aiheuttavaa toimintaa on myös mm. Suomessa toimiva puhelinpankki, mobiiliverkkopankki ym. härpäkkeet, joita pankit kilpaa kehittävät. Onhan se aika ihmeellistä, että laskun voi maksaa toisen pankin asiakkaalle vaikka metrossa istuessaan edes puhumatta virkailijan kanssa :)
weicco Re: eli?
weicco, 14.9.2005 13:13:57
Pisteet: 0
Vastaa
Jos ei ole luottokorttia, voi tuottaa ongelmia, jos ainoa maksuvaihtoehto on luottokortti. Oikea ratkaisu ei ole kehottaa hankkimaan luottokorttia, koska kaikki eivät niitä saa tai halua tai eivät halua käyttää nettipuolella. Varsinkin, jos kaikkien pankkien Visa Electronit eivät kelpaa.
Luottokortti poistaa yhden ongelman ainakin. Alaikäisellä ei ole periaatteessa mitään oikeuskelpoisuutta sopia minkäänlaisia sopimuksia, pienin poikkeuksin (kaupasta saa ostaa tikkarin). Verkkopelit, joissa on kuukausimaksu tmv. vaativat melko monimutkaisen sopimuksenteon ehkä jopa toiseen valtioon, jolloinka olisi hyvin ymmärrettävää, että pelit vaativat luottokortin. Luottokortista voidaan nimittäin päätellä, että henkilö on täysi-ikäinen ja jos ei ole, henkilö suorittaa juuri luottokorttipetosta :)
Join me! Together we can rule the galaxy as father and son.
weicco Julkaisupäivä lyöty lukkoon
weicco, 15.9.2005 22:08:23
Pisteet: 0
Vastaa
"Microsoft has released an official press release regarding the XBox 360 world wide launch just prior to the Tokyo Game Show. Looks like the US will be getting it just prior to Thanksgiving on November 22nd. Europe will get it on December 2nd, and Japan on December 10th." (Slashdotista)

Ja linkki luotettavampaan lähteeseen:

http://www.xbox.com/en-US/news/2005/0914-xbox360la...
Join me! Together we can rule the galaxy as father and son.