Kirjaudu

Uutiskirje

Rekisteröidy Sektoriin ja tilaa itsellesi joko aamuisin tai iltaisin ilmestyvä uutiskirje sähköpostiisi.

Tiistai, 7.1.2003

MSN Messenger -palvelussa häiriöitä

Microsoftin suoraviestintäpalvelut olivat kumossa useiden tuntien ajan eilen maanantaina. Windows Messengerin ja MSN Messengerin asiakasohjelmien toiminnasta vastaava .Net Messenger oli noin kuuden tunnin ajan tavoittamattomissa. MSN:n markkinointipäällikön Bob Vissen mukaan katkos oli maailmanlaajuinen ja se kosketti jopa 75 miljoonaa käyttäjää. Vian aiheuttaja ei ollut tiedossa vielä eilen iltapäivällä.

Lue juttu K2, 7.1.2003 05:02. Lähde: News.com
Rekisteröidy ja kirjaudu sisään, jos haluat kommentoida.

Kommentit ( 20 uutta / 20 )
pistettä.
Näytä vain kommentit joilla on vähintään
Missä varmistukset, MS?
Anonyymi kommentoija, 7.1.2003 10:07:48
Pisteet: 0
On tämä nykyaikana aika omituista, ettei Messengeriin ole rakennettu mitään varajärjestelmää. Itseäni katkos haittasi todella paljon, koska olen aktiivinen pikaviestipalvelujen käyttäjä, eikä kavereillani ole muita pikaviestinohjelmia taikka taitoa asentaa niitä.
Re: Missä varmistukset, MS?
Anonyymi kommentoija, 7.1.2003 11:46:52
Pisteet: 0
On tämä nykyaikana aika omituista, ettei Messengeriin ole rakennettu mitään varajärjestelmää. Itseäni katkos haittasi todella paljon, koska olen aktiivinen pikaviestipalvelujen käyttäjä
tähän tekee mieli lisätä, että jälleen microsoftin tuotteille on todistetusti parempia, ja kauemmin markkinoilla olleita, hyväksi havaittuja vaihtoehtoja ;-) sitä saa mitä tilaa
Pisterajan alittavia kommentteja piilossa.
Blackno1 Re: Missä varmistukset, MS?
Blackno1, 7.1.2003 18:35:58
Pisteet: +1
Niin... Ilmaiseksihan pitää saada niin ääälyttömän hyvää ja täydellisen varmaa.
Öh, ilmaiseksi? Se että MS messanger tulee windowssin mukana tai että sen voi imuroida ilmaiseksi windowssiin ei tarkoita etteikö sen valmistamiskustannuksia olisi lisätty windowssin hintaan.
Et ole tainnut tajuta että uusimpiin windowsseihin on tehty aika vähän muutoksia itse käyttöjärjestelmään. Linjana on ollut ennemminkin sulauttaa hyödyllisiä ohjelmia käyttöjärjestelmään, jolloin käyttöjärjestelmän arvo nousee kun sillä voi kuunnella musiikkia, muokata videota, polttamaan cd-levyjä, suojelemaan internetin vaaroilta (firewall), yms.

Paljosta vetoa että XP:stä seuraava versio sisältää paremman poltto-ohjelmiston ja palomuurin, paremman mediaplayerin, yms.

Sinänsä näppärä veto MS:ltä, koska ei tarvitse panostaa niin paljoa tuotekehitykseen kun katsoo mitä ihmiset käyttävät / tarvitsevat ja lisätä se vain tulemaan "ilmaiseksi" käyttöjärjestelmän mukaan.
Late Re: Missä varmistukset, MS?
Late, 7.1.2003 19:02:19
Pisteet: 0
> Niin... Ilmaiseksihan pitää saada niin ääälyttömän hyvää ja täydellisen varmaa.
Kyllä pitää saada yhtä hyvää samaan hintaan kuin kilpailijoiltakin.
janilxx Re: Missä varmistukset, MS?
janilxx, 7.1.2003 10:21:25
Pisteet: +1
Itseäni katkos haittasi todella paljon, koska olen aktiivinen pikaviestipalvelujen käyttäjä
6 tuntia irti internetistä ja olet kuin maasi myynyt.

Toimihan sinulla edelleen email.
Toimihan sinulla edelleen puhelin.
Ja ainahan ystäviä voi tavata face2face (sijainnista riippuen).

Ja jos mikään ylläoleva ei käy, niin kai nyt 6h pystyy olemaan ilman kavereita.
Re: Missä varmistukset, MS?
Anonyymi kommentoija, 7.1.2003 10:26:41
Pisteet: 0
Itseäni katkos haittasi todella paljon, koska olen aktiivinen pikaviestipalvelujen käyttäjä
6 tuntia irti internetistä ja olet kuin maasi myynyt.
Toimihan sinulla edelleen email.
Toimihan sinulla edelleen puhelin.
Ja ainahan ystäviä voi tavata face2face (sijainnista riippuen).
Ja jos mikään ylläoleva ei käy, niin kai nyt 6h pystyy olemaan ilman kavereita.

microsoft yrittää puskea tätä systeemiään myös bisnes - käyttöön, luuletko että 6 h ei haittaa firmojen toimintaa....?
Re: Missä varmistukset, MS?
Anonyymi kommentoija, 7.1.2003 11:40:11
Pisteet: +1
microsoft yrittää puskea tätä systeemiään myös bisnes - käyttöön, luuletko että 6 h ei haittaa firmojen toimintaa....?
Tutkailin joku aika sitten MSN Messengerin protokollaspeksejä (kyllä, ne ovat vapaassa levityksessä). Tieto kulkee putkessa kryptaamattomana ASCII-muodossa ja autentikaatiokin on lähinnä vitsi. Tämän takia itse mieluummin rämpäytän puhelimella bisnestuttavalleni kuin lähestyn häntä Messengerissä.

Ennen kuin joku ehtii kommentoida: kyllä, suurin osa s-postistakin kulkee kryptaamattomana ASCII-muodossa ja autentikaatiokin (tässä tapauksessa viittaan harhaanjohtavasti mm. lähettäjän väärentämiseen) on lähinnä vitsi. Pitkän valistuksen myötä tämä on kuitenkin jo suurimmalle osalle ihmisiä selvennyt.
feenix Re: Missä varmistukset, MS?
feenix, 8.1.2003 01:04:21
Pisteet: +1
Tutkailin joku aika sitten MSN Messengerin protokollaspeksejä (kyllä, ne ovat vapaassa levityksessä). Tieto kulkee putkessa kryptaamattomana ASCII-muodossa ja autentikaatiokin on lähinnä vitsi. Tämän takia itse mieluummin rämpäytän puhelimella bisnestuttavalleni kuin lähestyn häntä Messengerissä.
MSN Messengerin vai Windows Messengerin? Jälkimmäinenhän käyttää IETF:n speksaamaa SIMPLEä, jota ei vielä kovin monet softat tue. On se surkeaa kun MS tekee taas niin tyhmästi ja käyttää standardeja protokollia kun muut käyttää ties mitä. SIMPLE saisi kyllä yleistyä, vaikkei ehkä olekaan paras mahdollinen. Mutta olisipa yksi yhteinen standardi ja kun pohjautuu SIPpiin, vain taivas on rajana.
janilxx Re: Missä varmistukset, MS?
janilxx, 7.1.2003 10:50:33
Pisteet: 0
microsoft yrittää puskea tätä systeemiään myös bisnes - käyttöön, luuletko että 6 h ei haittaa firmojen toimintaa....?
Asiaa varmistamatta löisin vetoa, että yrittyskäytössä firmoilla on oma messengerserveri
Re: Missä varmistukset, MS?
Anonyymi kommentoija, 7.1.2003 11:33:32
Pisteet: 0
microsoft yrittää puskea tätä systeemiään myös bisnes - käyttöön, luuletko että 6 h ei haittaa firmojen toimintaa....?
Asiaa varmistamatta löisin vetoa, että yrittyskäytössä firmoilla on oma messengerserveri
Kyllä, Exchangen päälle on sellainen mahdollista saada.
Re: Missä varmistukset, MS?
Anonyymi kommentoija, 7.1.2003 11:35:09
Pisteet: 0
microsoft yrittää puskea tätä systeemiään myös bisnes - käyttöön, luuletko että 6 h ei haittaa firmojen toimintaa....?
Asiaa varmistamatta löisin vetoa, että yrittyskäytössä firmoilla on oma messengerserveri
ja varmasti ei ole hyvää mainosta tälle serverille, kun ei microsoft saa itsekään pysymään pystyssä.
janilxx Re: Missä varmistukset, MS?
janilxx, 7.1.2003 12:44:52
Pisteet: 0
microsoft yrittää puskea tätä systeemiään myös bisnes - käyttöön, luuletko että 6 h ei haittaa firmojen toimintaa....?
Asiaa varmistamatta löisin vetoa, että yrittyskäytössä firmoilla on oma messengerserveri
Näytti joku sivusto heittävän eteeni mainoksen "MSN Messenger pro for enterprises" (en ole varma oliko pro, mut joku vastaava). Lisäksi mainoksessa kerrottiin että tieto kulkee silloin salattuna.

Tällöin luultavasti käytössä on MS:n oma palvelin, jonka kautta viestit kulkevat salattuna.
Re: Missä varmistukset, MS?
Anonyymi kommentoija, 8.1.2003 09:33:48
Pisteet: 0

Näytti joku sivusto heittävän eteeni mainoksen "MSN Messenger pro for enterprises" (en ole varma oliko pro, mut joku vastaava). Lisäksi mainoksessa kerrottiin että tieto kulkee silloin salattuna.
Siis tuo "messanger-serveri" tulee osana exchange2000 ainakin, jolloin voi käyttää omaa serveriä.
Vaihtoehtoja
Anonyymi kommentoija, 8.1.2003 09:36:46
Pisteet: 0

Vaihtoehtojakin on näille ICQ/AIM/MSN - suurfirmojen raskaille messengereille ..

http://www.jabber.org
jemm "Mikä tää piuha on?" :P
jemm, 9.1.2003 02:16:21
Pisteet: 0
Hehe:
Apparently, Microsoft technicians incorrectly configured new routers during a routine upgrade of the .NET Messenger Service; the error dropped an estimated 30 million to 75 million users from the service Monday morning.

http://www.wininformant.com/Articles/Index.cfm?Art...
-Jemm
dmon Samaan aikaan toisaalla
dmon, 7.1.2003 11:44:51
Pisteet: 0
".Net Messenger oli noin kuuden tunnin ajan tavoittamattomissa.".. Samaan aikaan Microsoftin oma Service Status-sivu ( http://messenger.microsoft.com/support/status.asp )kertoi statukseksi "Minor difficulties".

Mikähän mahtaa olla MS:lle "major difficulty"?