Kirjaudu

Uutiskirje

Rekisteröidy Sektoriin ja tilaa itsellesi joko aamuisin tai iltaisin ilmestyvä uutiskirje sähköpostiisi.

Maanantai, 12.7.2004

Microsoftin työntekijä epäiltynä lähdekoodivarkaudesta

Microsoftin MSN-hakukoneteknologian parissa työskentelevä 29-vuotias Laurent Chavet pidätettiin viime viikolla epäiltynä lähdekoodivarkaudesta. Viranomaisten mukaan aiemmin AltaVistalle työskennellyt Chavet murtautui AltaVistan tietojärjestelmiin vuonna 2002 ja kopioi lähdekoodia omalle kotikoneelleen. Tietomurto tapahtui Chavetin jätettyä AltaVistan, mutta ennen kuin hänen pestinsä Microsoftilla oli ehtinyt alkaa. Näiden kahden työpaikan välissä Chavet ehti työskennellä myös IBM:n Almadenan tutkimuskeskuksessa.

Microsoftin edustaja Tami Begasse kertoi yhtiön edellyttävän työntekijöidensä käyttäytyvän "rehellisesti ja eettisesti noudattaen kaikkia lakeja ja asetuksia". Begasse ei paljastanut lehdistölle tekeekö yhtiö sisäistä selvitystä siitä, että onko Chavet hyödyntänyt varastamaansa AltaVistan teknologiaa työssään Microsoftilla.

Lue juttu oma, 12.7.2004 00:02. Lähde: msnbc
Rekisteröidy ja kirjaudu sisään, jos haluat kommentoida.

Kommentit ( 19 uutta / 19 )
pistettä.
Näytä vain kommentit joilla on vähintään
Pisterajan alittavia kommentteja piilossa.
Re: Rehellisesti ja eettisesti?
Anonyymi kommentoija, 12.7.2004 09:11:20
Pisteet: 0
Microsoftin edustaja Tami Begasse kertoi yhtiön edellyttävän työntekijöidensä käyttäytyvän "rehellisesti ja eettisesti noudattaen kaikkia lakeja ja asetuksia".
Hohohohoho, päivän ykkösvitsi! :D LOL
Ilmeisesti tuo ei koske päättävässä asemassa olevia työntekijöitä.
Tälläiset kommentit juuri saa ylläpidon pohtimaan meidän kaikkien anonyymien käyttäjien kommentointimahdollisuuksien poistamista! Järki käteen kommentoidessa.
Pisterajan alittavia kommentteja piilossa.
Re: Rehellisesti ja eettisesti?
Nakkel, 12.7.2004 10:08:57
Pisteet: 0
Niinpä, Linux-fanaatikkojen takia.
Oih, tunnen jo kuinka sisälläin kasvaa paine. Nyyh ja pyyh. En tahdo en, kilahtaa en, kun sain siitä negatiivista palautetta. Oi ja voi.

Fanaattisuus mihin tahansa on huonosta. Katsotaan asioita kapealla sektorilla (jih, sektori vitsi :D), jääräpäisesti jätetään huomiotta toisen osapuolen argumentit. Mitään ei kuunnella, vaan sillä fanaattisuuden tuomalla energialla ja kyynärpää tekniikkaa käyttämällä itketään ja vikistään jos joku vääräuskoinen kehtaa sanoa pahan sanan omasta valinnasta. Tiedän mistä puhun koska olen samanlainen ollut, ja taidan ehkäpä vieläkin olla. Oi ja voi jos joku uskalsi sanoa pahaa sanaa pyhästä Amigasta (noniin, häpeän sitä vieläkin). Koskaan en keksinyt mistä moinen asennevamman johtui. Ehkä se oli vain pakko puolustaa omaa valintaa henkeen ja vereen sen takia, mitä siihen oli aikaa ja materiaa käyttänyt. Olihan siinä myös roima annos tietämättömyyttä, kun en tiennyt miten ne toiset järjestelmät toimi. Ehkäpä se oli se pahin kompastuskivi. Sokeasti luotin muiden puheisiin. Onneksi paranin tästä kammottavasta vammasta. Nyt olen tullut uskoon ja luotan vain ja ainoastaan Daimonin sanaan. No ei vaineskaan. Its otan selvää jos joku askarruttaa tai muuten vaan kiinnostaa tietää. Olen täysin kaikkiruokainen järjestelmien kanssa. Olen siis ehkä kasvanut isoksi. Kaikissa on jotain hyvää. Toiset tykkää ladasta ja toiset ferrarista. Minä tykkään siitä millä voin ajaa sinne minne tarvii. Ferrarilla pääsisin kovaa, mutta ladalla pääsisin noin melkovarmasti. Ja jos lada menee rikki niin voin korjata sen itse eikä tarvi odotella että ferrarihuoltomies tulee korjaan. Olen onnellinen. Siksi pyydänkin teitä kaikkia fanaatikkoja, valinnastanne välittämättä, yrittäkää elää toistenne kanssa. Olette kaikki ihmisiä joilla on elämän sielu. Olkaa kilttejä toisillenne. Vain te voitte muuttaa maailmaa. Muistakaa se.

Turun sinappi.
Kaikki käy!
Re: Rehellisesti ja eettisesti?
Anonyymi kommentoija, 12.7.2004 13:16:36
Pisteet: 0
Niinpä, Linux-fanaatikkojen takia.
Oih, tunnen jo kuinka sisälläin kasvaa paine. Nyyh ja pyyh. En tahdo en, kilahtaa en, kun sain siitä negatiivista palautetta. Oi ja voi.
Fanaattisuus mihin tahansa on huonosta...

Niin, uskontojen ja fanaattisuuden takiahan ne sodatkin yleensä alkaa. Linux on nykyisin ainakin Suomessa jo saavuttanut uskonnon / uskonlahkon piirteet. Järjellä ei enää asioita paljoa ajatella, mutta tunteilla ja mielikuvillahan sitä esim. autotkin myydään...
Jos on avoin kaikille vaihtoehdoille on kyllä elämä huomattavasti rikkaampaa ja sen tietää vasta kun sitä kokeilee.
Re: Rehellisesti ja eettisesti?
Anonyymi kommentoija, 12.7.2004 17:14:06
Pisteet: 0
Linux on nykyisin ainakin Suomessa jo saavuttanut uskonnon / uskonlahkon piirteet. Järjellä ei enää asioita paljoa ajatella, mutta tunteilla ja mielikuvillahan sitä esim. autotkin myydään...
Heitit sitten tämmöisen mielikuvan ilmoille sen ihmeemmin perustelematta? Omat kokemukseni viittavaat kyllä ihan päinvastaiseen; yrityksissä on aika maltillisesti otettu Linuxia käyttöön, aloittettu esim. yhden tietojärjestelmän kokeilusta ja laajennettu vasta kun on saatu hyviä kokemuksia.

Taitaa kuitenkin olla niin, että useimmat Linux käyttäjistä ovat myös Windows käyttäjiä ja tuntevat molempien järjestelmien hyvät ja huonot puolet.
se30 Re: Rehellisesti ja eettisesti?
se30, 12.7.2004 23:05:29
Pisteet: 0
Taitaa kuitenkin olla niin, että useimmat Linux käyttäjistä ovat myös Windows käyttäjiä ja tuntevat molempien järjestelmien hyvät ja huonot puolet.
Jeps. Minulle ja monille muillekin linuxia käyttäville Ms:n järjestelmät ovat osa työpäivää.
Re: Rehellisesti ja eettisesti?
Anonyymi kommentoija, 12.7.2004 09:55:03
Pisteet: 0
Ilmeisesti tuo ei koske päättävässä asemassa olevia työntekijöitä.
Tälläiset kommentit juuri saa ylläpidon pohtimaan meidän kaikkien anonyymien käyttäjien kommentointimahdollisuuksien poistamista!
Onko kukaan rehellisesti sitä mieltä, että Microsoftin toiminta on ollut aina rehellistä ja eettistä? Tuomioistuimet ovat olleet ainakin eri mieltä.
Saltsa Re: Rehellisesti ja eettisesti?
Saltsa, 12.7.2004 11:19:41
Pisteet: 0
Onko kukaan rehellisesti sitä mieltä, että Microsoftin toiminta on ollut aina rehellistä ja eettistä? Tuomioistuimet ovat olleet ainakin eri mieltä.
No samanlaisia he ovat kuin muutkin yritysjohtajat, yrittävät saada yrityksen tuottamaan. Jos tuotto hiipuu -> kenkää johtoportaalle. Varmaan on työntekijät pohtineet asiaa, että pitääkö microsoftin voitollisena ja säilyttää työpaikan + hyvän palkan. Vai lopettaako "epärehelliset" keinot ja saa kenkää ja joutuu työttömäksi.
Pisterajan alittavia kommentteja piilossa.
Re: Microsoft on paras käyttöjärjestelmä
Anonyymi kommentoija, 12.7.2004 19:34:59
Pisteet: 0
Microsoft on paras käyttöjärjestelmä jonka valmisti Bill Windows, buuttaus nopeus on todella kova siinä ja Linux-.miehet kattoo boottikuvaa vedet silmissä ja kääntelee kerneliä. Itselläni kokemusta lähes kaikesta, siksi valitsinkin XP Homen kotiin ja Worksuite -ohjelmiston töihin. Sektori on paras paikka koska täällä voi kommentoida asioita joista ei muuten voi puhua nimettömänä.
Trolli mikä trolli...
http://ars.userfriendly.org/cartoons/?id=20000820&...
Kova on kaverin osaaminen
Anonyymi kommentoija, 12.7.2004 10:34:35
Pisteet: 0
Valtava on kaverin tietotekninen osaaminen, kun vielä tehdyn tietomurron jälkeen otetaan toihin IBM:n tutkimuskeskukseen ja siirtä siirto Microsoftille MSN-hakukoneteknologian pariin. Tavan pulliainen ei tietomurron jälkeen ole kovin suosittu työntekijä.
jst Re: Kova on kaverin osaaminen
jst, 12.7.2004 11:08:23
Pisteet: 0
Valtava on kaverin tietotekninen osaaminen, kun vielä tehdyn tietomurron jälkeen otetaan toihin IBM:n tutkimuskeskukseen ja siirtä siirto Microsoftille MSN-hakukoneteknologian pariin. Tavan pulliainen ei tietomurron jälkeen ole kovin suosittu työntekijä.
Uutisesta en ainakaan itse onnistunut kaivamaan informaatiota että tietomurto Altavistalla olisi julkisesti käsitelty. Eli IBM:llä ei välttämättä tiedetty asiasta.
THE GOAT CAN BE CANCELLED
jpkeisala nojoo
jpkeisala, 12.7.2004 13:31:22
Pisteet: 0
Tais kaveri ottaa vaan VPN:n yli duuniensa sorsat. Mutta jos menee Microsoftille saa Altavistan asianajajat hyvan syyn miljoona korvauksiin.
Tosin eihan koodejaan saa kopsata kun lahtee firmasta, eika kukaan sita tee... eihan...
Miksi musiikkia saa tehdä kaupaliseen tarkoitukseen kuuneltavaksi , vaikka se on ainoastaan tarkoitettu omaan yksityiseen kotikäyttöön tarkoitettu mediamuoto , ei mikään rikosalasarja , kuten petos , tai joku muu yhtä paha rikossarja , joka johtaa aina oikestoimiin , että rikolinen saataisiin edusvastuuseen teostaan , mutta aina kaikkia osapuolia ei saada kiini teoistaan , ikävä kyllä , kuten ei muissakaan rikoksissa !
Miksi musiikkia saa tehdä kaupaliseen tarkoitukseen kuuneltavaksi , vaikka se on ainoastaan tarkoitettu omaan yksityiseen kotikäyttöön tarkoitettu mediamuoto , ei mikään rikossarja , kuten petos , tai joku muu yhtä paha rikossarja , joka johtaa aina oikestoimiin , että rikolinen saataisiin edusvastuuseen teostaan , mutta aina kaikkia osapuolia ei saada kiini teoistaan , ikävä kyllä , kuten ei muissakaan rikoksissa !
Mikä on hakkeroiminen , ja minkä takia kotisivujentekoohjelmat , eivät estä sen hakkeroimisen gurumaista , ja ihan laittonta toimintaa , tehdä muille ihmisten kotisivuille , ja tietokoneille pahaa !
Mikä on hakkeroiminen , ja minkä takia kotisivujentekoohjelmat , eivät estä sen hakkeroimisen gurumaista , ja ihan laittonta toimintaa , tehdä muille ihmisten kotisivuille , ja tietokoneille pahaa jälkeä !
Mikä on webradio
Anonyymi kommentoija, 19.7.2004 00:30:42
Pisteet: 0
Mikä on webradio , kun sitä ei saa kasaan millään lähdekoodeilla !